strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015



SOLUCJA



|Porady ogólne | Przejście gry | Grobowce opcjonalne |
| Misje poboczne | Mapy: znajdźki i wyzwania |
| DLC "Baba Yaga" | DLC "Więzy Krwi" |



DLC "WIĘZY KRWI":

Drogi Graczu! Witaj w poradniku-solucji do ostatniego grywalnego dodatku fabularnego w grze Rise of The Tomb Raider! Dostęp do DLC jest odblokowywany po ukończeniu misji w Syrii z wątku głównego. Dwór Croftów pojawia się wówczas w głównym menu.

Porady:
1) W dodatku Więzy Krwi znajdziesz wiele dokumentów i artefaktów. Wiele z nich to wspomnienia, zdjęcia i inne przedmioty, z których dowiesz się o wielu wydarzeniach z życia Lary i jej bliskich. Zebranie części z nich jest OBOWIĄZKOWE do "pchnięcia" fabuły w przód (otrzymasz stosowne komunikaty).
2) Zbieraj wszystko, co możesz. By pomóc sobie, używaj Instynktu Przetrwania. Pomoże ci to również zlokalizować ukryte przejścia.
3) Niektóre miejsca będzie trzeba odwiedzić kilka razy, a to tylko dlatego, że potrzebne nam będą odpowiednie przedmioty (np. latarka albo kod). By sobie to ułatwić, zapamiętuj miejsca, gdzie spotkałeś coś, czego nie możesz w aktualnym momencie użyć.

DWÓR CROFTÓW

• GABINET LORDA CROFTA
Zaczynamy w miejscu, które znamy z głównej rozgrywki, a w zasadzie z kilku wspomnień z dzieciństwa Lary oraz okresu między wyprawą do Syrii i na Syberię. Po odczytaniu pisma dowiadujemy się dlaczego Lara nie może zamieszkać w swojej rodzinnej posiadłości odziedziczonej po rodzicach. Naszym zadaniem jest poznanie prawdy i odszukanie… informacji o Amelii Croft oraz odnalezienie testamentu.

Sprawdź sejf. Niestety do jego otworzenia wymagana jest konfiguracja, którą musimy odszukać w zapiskach ojca Lary. Rozejrzyj się po pomieszczeniu. Znajdziesz kilka zdjęć i notatek, z których dowiesz się kilku rzeczy. Nie są one niezbędne do dalszego przejścia, ale na pewno warto się czegoś z nich dowiedzieć.

• KORYTARZ WSCHODNI
Wyjdź z gabinetu. Znajdziesz się w bocznym korytarzu - spójrz tutaj w lewo. Zobaczysz zamknięte drzwi do biblioteki oraz kilka pudełek. Po drugiej stronie korytarza powinieneś ujrzeć fragment papieru na kartonach. To MAPA #1, która podpowie Ci jak poruszać się w piwnicach. W dalszej części korytarza po lewej jest usmarowana jakąś substancją część ściany (odciski dłoni) - to ukryte przejście dla służby do nowego pomieszczenia. Niestety, w środku jest zbyt ciemno, więc przed wejściem musisz zaopatrzyć się w latarkę. W dalszej części korytarza natkniesz się na niewielki pokój przechodni, w którym spotkasz m.in. Sir Lancelota :). Poszperaj w szafkach i poznaj kilka interesujących faktów dzięki znajdźkom. W końcu dotrzesz do Głównego Holu.

• GŁÓWNY HOL
Wyszedłszy z korytarza, skieruj się w lewo. Po drodze napotkasz kilka przedmiotów oraz pudło, które będziesz mógł otworzyć, gdy znajdziesz odpowiednie wyposażenie (klucz do wszystkich drzwi). Zejdź schodami w dół i kieruj się do wyjścia. Po drodze usłyszysz głos: "Wejście do Zachodniego Skrzydła jest zabronione!". W niewielkim przedsionku znajdziesz pudełko po prawej stronie. Otwórz je, by znaleźć LATARKĘ. W centrum holu na dolnym poziomie znów usłyszysz głos dotyczący kompasu, który widać na podłodze. Wejdź po schodach i kieruj się w prawo do otwartego korytarza. Wejdź do przejścia dla służby.

• PRZEJŚCIE DLA SŁUŻBY
Zejdź schodami w dół. Uważaj - stare drewno miejscami jest już mocno osłabione. Przed Tobą drzwi, do otworzenia których potrzebujesz klucza. Zejdź niżej do piwnicy. Przesuń jedną z metalowych półeczek i utoruj sobie przejście do dalszej części podziemi. Znów usłyszysz głosy z przeszłości: Lary i Winstona. Poszperaj w poszukiwaniu kolejnych dokumentów i znajdź kolejne dwie metalowe półeczki. Pociągnij je, by utorować sobie dalszą drogę. Wejdź do nowego przejścia. Przeciśnij się przez wąskie przejście i dotrzyj do nieco podtopionej dalszej części podziemi. Znajdziesz tutaj sporo ciekawych przedmiotów z dzieciństwa Lary. Widocznie było to jedno z jej ulubionych miejsc do zabawy. Przejdź przez zapadnięty korytarz z niskim sklepieniem i stań na równych nogach. Przeciśnij się między dwoma drewnianymi skrzyniami i idź do drabiny. Po drodze znajdziesz szafkę, lecz do jej otworzenia potrzebujesz łomu. Wejdź po drabinie do pomieszczenia ciut wyżej i otwórz kolejne wrota z odciskami dłoni. Znajdziesz się w bibliotece.

• BIBLIOTEKA
Znów masz okazję, by dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o życiu Lary i jej rodziny. Poszperaj, by znaleźć różne dokumenty i artefakty. Twoim celem jest znalezienie kodu do sejfu. W jednym z dokumentów Lord Croft da ci wskazówkę, dzięki której zapamiętywał szyfr: skarb z ekspedycji Lary, jego ulubiony obraz pędzla Amelii oraz dzień ich rocznicy ślubu. W walizce obok biurka (tej, w której znalazłeś wskazówki Lorda Crofta) na wprost ukrytego przejścia znajdziesz ZAPALNICZKĘ - element ekwipunku niezbędny do odkrycia kilku wskazówek. Rozpal dzięki niej ogień w kominku (za Tobą). Teraz po prawej stronie biblioteki (patrząc na kominek) trafisz na biurko, na którym znajdziesz ściągę, czyli SZKIC HIEROGLIFÓW. Po prawej stronie jest regał z książkami oraz ruchoma drabina. Przesuń ją w lewo i wespnij się na wyższy poziom. Tam pociągnij wózek z kartonami i zejdź na dół. Odstaw drabinę tam gdzie była i wejdź na górę. Idź antresolą i znajdź pusty fragment papieru z zaznaczonym kluczem. To MAPA #2. By ją odczytać, musisz użyć źródła ciepła. Podejdź zatem do świeżo zapalonego ognia w kominku - chyba nie sądziłeś, że rozpaliliśmy go tylko dla przyjemniejszego zwiedzania biblioteki? Podejdź teraz do regału, w którym zaznaczony jest klucz. Pchnij szafeczkę i znajdź ukryty schowek w podłodze. W schowku znajdziesz KLUCZ DO WSZYSTKICH DRZWI, dzięki któremu dostaniesz się do Zachodniego Skrzydła oraz otworzysz inne drzwi oraz skrzynie w całej posiadłości. Wejdź więc znów na górę i udaj się do zamkniętych drzwi. Po drodze jednak otwórz skrzynię, na której leżała tajemnicza mapa. W środku znajdziesz papierową koronę egipskiej królowej, na której dostrzeżesz symbol dwóch ptaków (odpowiada numerowi 5 na ściądze znalezionej troszku wcześniej). Przejdź przez drzwi.

• KORYTARZ WSCHODNI, GABINET LORDA CROFTA, GŁÓWNY HOL
Wracamy na start. Po prawej stronie wejście do gabinetu. Nie musisz teraz tam wchodzić. Możesz od razu pobiec korytarzem do głównego holu i skierować się na jego drugą stronę. Dzięki kluczowi możesz teraz dostać się do Zachodniego Skrzydła.

• KORYTARZ ZACHODNI
Tym razem mamy do czynienia z o wiele straszniej wyglądającą częścią Dworu Croftów. Od momentu zniknięcia Amelii nikt tutaj nie wchodził. Idź cały czas prosto aż dotrzesz do drzwi do Głównej Sypialni.

• GŁÓWNA SYPIALNIA
W tym pomieszczeniu znów będziemy poszukiwać wskazówek. Pierwszą część znajdziesz już na podnóżku u stóp sofy stojącej przed łożem. Dokument mówi o tym, że rodzice Lary pobrali się 4 dni przed urodzinami Amelii. Po prawej stronie łóżka na stoliczku nocnym znajdziesz prezent urodzinowy z datą. Zapamiętaj ją: 13 października. Oprócz tych dwóch ważnych dokumentów znajdziesz też wiele innych związanych z matką Lary. Opuść to pomieszczenie.

• KORYTARZ ZACHODNI
Po opuszczeniu sypialni skieruj się w lewo i znajdź wejście do atelier Amelii.

• ATELIER AMELII
Jak w każdym pomieszczeniu tak i w tym znajdziesz kilka dokumentów, z których dowiesz się coś niecoś o Croftach. Dwa dokumenty będą jednak istotne - najpierw stojący przy nich na półeczce dokument, w którym Amelia pisze, który obraz podobał się Richardowi najbardziej. To obraz z czerwonymi kwadratami. Zapamiętaj ich ilość, czyli cztery. Możesz teraz wrócić do gabinetu Richarda.

• GABINET LORDA, GŁÓWNY HOL i PRZEJŚCIE DLA SŁUŻBY
Podejdź do sejfu. Rozwiązanie zagadki:
- Skarb z ekspedycji Lary: na koronie jest symbol dwóch ptaków, który odpowiada numerowi 5 na "ściądze".
- Ulubiony obraz Richarda: obraz z kwadratami. Na obrazie są 4 kwadraty.
- Data ślubu: Richard i Amelia pobrali się 4 dni przed jej urodzinami, które przypadają 13 października. 13-4 = 9
Uzyskujemy szyfr: 549

W sejfie znajdziesz kilka dokumentów. Ostatnim będzie pusta kartka papieru. Pamiętasz mapę Lary? Wykorzystaj kominek w Głównym Holu do obejrzenia kartki. To jakaś wskazówka-mapa. Na jej odwrocie znajdziesz symbole, które pod pewnym kątem układają się w hieroglify znane ci ze ściągi. Kombinacja numerów to: 142. Co przedstawia rysunek? To trzy rzędy, widać jakby kolumny. Czy nie przypomina ci to przejścia dla służby? Wejdź do Wschodniego Korytarza i przejdź przez ciemne przejście do winnicy (po drodze możesz użyć klucza, by otworzyć drzwi do Biblioteki bądź do Głównego Holu i oszczędzić sobie czas podczas zwiedzania i poszukiwania pozostałych dokumentów). Dobiegnij do winiarni. Pchnij jedną z drewnianych półek i zobacz ukryty mechanizm. Wpisz kod i przejdź przez nowo otwarte wrota do sekretnego pomieszczenia.

• UKRYTA PRACOWNIA LORDA CROFTA
Trafisz do ukrytej pracowni ojca Lary. Wśród bardzo ciekawych dokumentów znajdziesz między innymi ŁOM, dzięki któremu dostaniesz się do wielu niedostępnych do tej pory miejsc. Zdejmij SŁONECZNĄ PŁYTĘ ze ściany i dowiedz się, że Przeszłość leży na Północy. Użyj łomu by rozbić ścianę i utorować sobie przejście. Pamiętasz wspomnienie dotyczące kompasu? Wróć przez Bibliotekę do Głównego Holu.

• GŁÓWNY HOL
Umieść słoneczną płytę w otworze w ziemi (centrum kompasu). Teraz wejdź na schody. Zatrzymaj się w miejscu gdzie stopnie rozchodzą się na prawo i lewo i obejrzyj ścianę przed sobą. Możesz rozłupać ją łomem i wejść do kolejnej sekretnej komnaty.

• KRYPTA
Znajdziesz się w krypcie. Tutaj poszperaj po okolicy i zakończ rozgrywkę. Po ostatniej scence będziesz miał okazję wrócić do Dworu Croftów, by odnaleźć wszystkie dokumenty, artefakty i odblokować osiągnięcia/trofea. Mam nadzieję, że bawiłeś się równie dobrze!

KONIEC