strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona główna działu -> Krótki opis -> Edycja kolekcjonerska -> W pigułce Recenzje Solucja Klawiszologia Postacie Lokacje Przeciwnicy Ekwipunek Tryb Wypraw Dodatki / DLC Dubbing PL Galeria Tapety Filmy Relacja z E3 2015 |
Przygodę rozpoczynamy w górach na Syberii, gdzie Lara i Jonah przedzierają się przez śnieżne zaspy w celu odszukania zaginionego miasta Kitież. Jest to lokacja przejściowa i nie czeka nas tutaj nic innego poza parciem do przodu.
Lokacja jest dosyć niewielka i głównie cały czas przemy do przodu przedzierając się przez skaliste urwiska i katakumby pełne starożytnych fresków i monolitów, by ostatecznie odkryć legendarny grobowiec, gdzie czekają nas pierwsze pułapki i przeciwnicy.
Jest to obszar całkowicie pokryty białym puchem. W lesie możemy spotkać pierwsze zwierzęta, które dostarczą nam surowców niezbędnych do ulepszenia wyposażenia Lary. Znajduje się tutaj również lodowa jaskinia, na której straży stoi jeden z najmocniejszych w grze przeciwników - niedźwiedź.
Niewielka lokacja całkowicie pokryta lodem i w połowie zalana wodą. Znajduje się tutaj zamrożony wrak statku, który jest pierwszym opcjonalnym grobowcem.
Jeden z najbardziej rozbudowanych obszarów podzielonych na kilka części. Znajdują się tutaj tereny łowieckie i cztery duże grobowce opcjonalne. Spotykamy też sprzymierzeńców, którzy przydzielą nam dodatkowe zadania, za które otrzymamy przydatne nagrody. W drugiej części lokacji znajduje się huta miedzi i grobowiec cały zalany wodą - jaskinia z cysterną. Podążając dalej trafimy do wieży komunikacyjnej i sklepu z zaopatrzeniem, w którym możemy dokonać zakupów za znalezione w grze bizantyjskie monety. W tej lokacji znajduje się również Gułag, czyli radziecka zabudowa pamiętająca czasy zimnej wojny, w której Trójca przetrzymuje więźniów.
Po przemierzeniu huty na terenie kompleksu radzieckiego trafiamy do opuszczonej kopalni. Spokojna z początku wycieczka po szybach kopalnianych zamieni się w przerażającą ucieczkę przez zawalający się szyb. Następnie musimy rozprawić się z wagonikami, windą, wspinaczką i pułapkami, by ostatecznie dotrzeć do korytarza Panteonu. Jest to zdobiona freskami część ruin zaginionego miasta. Również tutaj nie brakuje żołnierzy Trójcy.
Kolejny wielki obszar składający się z kilku mniejszych lokacji, do których możemy dostać się za pomocą obozów lub wspinaczki. Geotermiczna dolina to obszar pełen zieleni, starożytnych budowli i opcjonalnych grobowców. Znajduje się tutaj wioska Ocalałych, której mieszkańcy przydzielą nam kilka dodatkowych zadań. Na tym terenie znajdziemy także bardzo dużo surowców i zwierząt, w tym te rzadko spotykane.
Jest to jedno z miejsc, gdzie osiedlili się Ocaleni. Kiedy Lara dociera do tej lokacji, zastaje ją spustoszoną. Wioska położona wśród starożytnych budowli z kamienia stoi w płomieniach. Miejsce jest całkowicie opanowane przez Trójcę.
Trafiając tutaj Lara musi przejść przez zadymioną ścieżkę pełną trupów, krwi i płonących beczek. Korytarz ten zaprowadzi nas do dużej komnaty, w której odnajdujemy starożytny Atlas. Następnie podwodne przejście prowadzi Larę do ruin ogromnej komnaty zalanej wodą, na środku której znajduje się rzeźba. W miejscu tym czeka nas do rozwiązania jedna z fabularnych zagadek i ucieczka z płonącej i zawalającej się komnaty. W tej lokacji na Larę będą polować nie tylko żołnierze Trójcy, ale też armia Nieśmiertelnych.
Przeciskając się przez jaskinie, tunele i platformy Lara dociera do niewielkiego leśnego obszaru opanowanego przez żołnierzy Trójcy. Przedzierając się przez śnieżne zaspy i zamrożone jezioro niwelujemy nieprzyjaciół, by ostatecznie dotrzeć do bazy badawczej. Jest to nieczynna stacja pogodowa pełna starych urządzeń. Czeka nas tutaj wycieczka po kładkach i platformach, a na końcu walka z kilkoma dobrze uzbrojonymi przeciwnikami.
Do Planetarium schodzimy kamienistą ścieżką z powbijanymi w ziemię włóczniami, która prowadzi nas do wielkiego fabularnego grobowca, gdzie Lara musi rozwiązać zagadkę stworzoną przez starożytnych mieszkańców Kitieżu.
Przejściowa lokacja, która prowadzi do legendarnego Kitieżu. Wspinając się po ruinach starożytnej twierdzy Larę czeka walka z wyjątkowo mocnymi przeciwnikami - Nieśmiertelnymi.
Ostatnia i bardzo rozbudowana lokacja. W mieście znajduje się bardzo dużo surowców, sekretów i wyzwań, na które warto poświęcić trochę czasu. Jest tu też mnóstwo przeciwników, którzy bronią wejścia do miasta Kitież. Odwiedzamy jaskinię geotermiczną, plac Cytadeli i zrujnowaną wieżę, gdzie zmierzymy się w hordami przeciwników i wreszcie docieramy do ostatniej komnaty, gdzie czeka nas finałowa walka.
Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Baba Yaga: Świątynia Wiedźmy. Złowroga dolina to las w syberyjskiej dziczy, do którego lepiej nie wchodzić. Zaginęli tam członkowie radzieckiej wyprawy. Lara wkracza do Złowrogiej doliny, szukając dziadka Nadii i Babę Jagę, a znajduje koszmar, którego nie sposób wyjaśnić.
Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Przebudzenie Zimnej Ciemności. Ktoś włamał się do nieczynnego od czasów zimnej wojny ośrodka badań nad bronią zaszytego w syberyjskiej dziczy i uwolnił tajemniczą substancję, która zmienia ludzi w krwiożerczych, bezmyślnych zabójców. Lara musi zmierzyć się z coraz agresywniejszymi atakami zarażonych przeciwników.
Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Więzy Krwi i Koszmar Lary. Panna Croft toczy spór z wujem, który nie chce oddać jej kontroli nad Croft Manor. Bohaterka musi zajrzeć do wielu pokoi i odnaleźć dowód na to, że jest prawowitą spadkobierczynią posiadłości. Z kolei podczas koszmaru Lara musi obronić dwór przed hordami zombie. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||