strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015



LOKACJE


  » Szczyt góry


Przygodę rozpoczynamy w górach na Syberii, gdzie Lara i Jonah przedzierają się przez śnieżne zaspy w celu odszukania zaginionego miasta Kitież. Jest to lokacja przejściowa i nie czeka nas tutaj nic innego poza parciem do przodu.

  » Syria


Lokacja jest dosyć niewielka i głównie cały czas przemy do przodu przedzierając się przez skaliste urwiska i katakumby pełne starożytnych fresków i monolitów, by ostatecznie odkryć legendarny grobowiec, gdzie czekają nas pierwsze pułapki i przeciwnicy.

  » Syberyjska dzicz


Jest to obszar całkowicie pokryty białym puchem. W lesie możemy spotkać pierwsze zwierzęta, które dostarczą nam surowców niezbędnych do ulepszenia wyposażenia Lary. Znajduje się tutaj również lodowa jaskinia, na której straży stoi jeden z najmocniejszych w grze przeciwników - niedźwiedź.

  » Jaskinia lodowcowa


Niewielka lokacja całkowicie pokryta lodem i w połowie zalana wodą. Znajduje się tutaj zamrożony wrak statku, który jest pierwszym opcjonalnym grobowcem.

  » Kompleks radziecki


Jeden z najbardziej rozbudowanych obszarów podzielonych na kilka części. Znajdują się tutaj tereny łowieckie i cztery duże grobowce opcjonalne. Spotykamy też sprzymierzeńców, którzy przydzielą nam dodatkowe zadania, za które otrzymamy przydatne nagrody. W drugiej części lokacji znajduje się huta miedzi i grobowiec cały zalany wodą - jaskinia z cysterną. Podążając dalej trafimy do wieży komunikacyjnej i sklepu z zaopatrzeniem, w którym możemy dokonać zakupów za znalezione w grze bizantyjskie monety. W tej lokacji znajduje się również Gułag, czyli radziecka zabudowa pamiętająca czasy zimnej wojny, w której Trójca przetrzymuje więźniów.

  » Opuszczona kopalnia


Po przemierzeniu huty na terenie kompleksu radzieckiego trafiamy do opuszczonej kopalni. Spokojna z początku wycieczka po szybach kopalnianych zamieni się w przerażającą ucieczkę przez zawalający się szyb. Następnie musimy rozprawić się z wagonikami, windą, wspinaczką i pułapkami, by ostatecznie dotrzeć do korytarza Panteonu. Jest to zdobiona freskami część ruin zaginionego miasta. Również tutaj nie brakuje żołnierzy Trójcy.

  » Geotermiczna dolina


Kolejny wielki obszar składający się z kilku mniejszych lokacji, do których możemy dostać się za pomocą obozów lub wspinaczki. Geotermiczna dolina to obszar pełen zieleni, starożytnych budowli i opcjonalnych grobowców. Znajduje się tutaj wioska Ocalałych, której mieszkańcy przydzielą nam kilka dodatkowych zadań. Na tym terenie znajdziemy także bardzo dużo surowców i zwierząt, w tym te rzadko spotykane.

  » Akropol


Jest to jedno z miejsc, gdzie osiedlili się Ocaleni. Kiedy Lara dociera do tej lokacji, zastaje ją spustoszoną. Wioska położona wśród starożytnych budowli z kamienia stoi w płomieniach. Miejsce jest całkowicie opanowane przez Trójcę.

  » Podtopione archiwa


Trafiając tutaj Lara musi przejść przez zadymioną ścieżkę pełną trupów, krwi i płonących beczek. Korytarz ten zaprowadzi nas do dużej komnaty, w której odnajdujemy starożytny Atlas. Następnie podwodne przejście prowadzi Larę do ruin ogromnej komnaty zalanej wodą, na środku której znajduje się rzeźba. W miejscu tym czeka nas do rozwiązania jedna z fabularnych zagadek i ucieczka z płonącej i zawalającej się komnaty. W tej lokacji na Larę będą polować nie tylko żołnierze Trójcy, ale też armia Nieśmiertelnych.

  » Baza badawcza


Przeciskając się przez jaskinie, tunele i platformy Lara dociera do niewielkiego leśnego obszaru opanowanego przez żołnierzy Trójcy. Przedzierając się przez śnieżne zaspy i zamrożone jezioro niwelujemy nieprzyjaciół, by ostatecznie dotrzeć do bazy badawczej. Jest to nieczynna stacja pogodowa pełna starych urządzeń. Czeka nas tutaj wycieczka po kładkach i platformach, a na końcu walka z kilkoma dobrze uzbrojonymi przeciwnikami.

  » Planetarium


Do Planetarium schodzimy kamienistą ścieżką z powbijanymi w ziemię włóczniami, która prowadzi nas do wielkiego fabularnego grobowca, gdzie Lara musi rozwiązać zagadkę stworzoną przez starożytnych mieszkańców Kitieżu.

  » Ścieżka Nieśmiertelnych


Przejściowa lokacja, która prowadzi do legendarnego Kitieżu. Wspinając się po ruinach starożytnej twierdzy Larę czeka walka z wyjątkowo mocnymi przeciwnikami - Nieśmiertelnymi.

  » Zaginione miasto


Ostatnia i bardzo rozbudowana lokacja. W mieście znajduje się bardzo dużo surowców, sekretów i wyzwań, na które warto poświęcić trochę czasu. Jest tu też mnóstwo przeciwników, którzy bronią wejścia do miasta Kitież. Odwiedzamy jaskinię geotermiczną, plac Cytadeli i zrujnowaną wieżę, gdzie zmierzymy się w hordami przeciwników i wreszcie docieramy do ostatniej komnaty, gdzie czeka nas finałowa walka.

  » Złowroga dolina


Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Baba Yaga: Świątynia Wiedźmy. Złowroga dolina to las w syberyjskiej dziczy, do którego lepiej nie wchodzić. Zaginęli tam członkowie radzieckiej wyprawy. Lara wkracza do Złowrogiej doliny, szukając dziadka Nadii i Babę Jagę, a znajduje koszmar, którego nie sposób wyjaśnić.

  » Radziecki ośrodek badań nad bronią


Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Przebudzenie Zimnej Ciemności. Ktoś włamał się do nieczynnego od czasów zimnej wojny ośrodka badań nad bronią zaszytego w syberyjskiej dziczy i uwolnił tajemniczą substancję, która zmienia ludzi w krwiożerczych, bezmyślnych zabójców. Lara musi zmierzyć się z coraz agresywniejszymi atakami zarażonych przeciwników.

  » Dwór Croftów


Dodatkowa lokacja pojawiająca się w DLC pt. Więzy Krwi i Koszmar Lary. Panna Croft toczy spór z wujem, który nie chce oddać jej kontroli nad Croft Manor. Bohaterka musi zajrzeć do wielu pokoi i odnaleźć dowód na to, że jest prawowitą spadkobierczynią posiadłości. Z kolei podczas koszmaru Lara musi obronić dwór przed hordami zombie.