Korzystając z serwisu WoTR zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies do celów statystycznych. Więcej o cookies powie Ci Google.

strona główna // grupa na fb // facebook // instagram // youtube // kontakt



Tomb Raider I
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider IV
Tomb Raider V
Tomb Raider I Gold
Tomb Raider II Gold
Tomb Raider III Gold
TR Angel of Darkness
Tomb Raider Legend
Tomb Raider Anniversary
Tomb Raider Underworld
TR Underworld DLC
Tomb Raider (2013)
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider


Tomb Raider Movie
Cradle of Life
Re\Visioned
Tomb Raider (2018)


The Guardian of Light
The Temple of Osiris
Lara Croft Reflections
Lara Croft Relic Run
Lara Croft GO


Nightmare Stone
Curse of the Sword
The Prophecy


The Osiris Codex
Quest for Cinnabar
Elixir of Life
N-Gage
Puzzle Paradox


Apocalypse
Reckoning
Action Adventure
Gry losowe


Komiks
Książki
Przewodniki


Lara Croft
Modelki
Cosplay
Figurki
Gadżety
Parki rozrywki


Teksty
Historia serii
Powstawanie gry


Galeria
Download


Fanpage na Facebooku
Grupa na Facebooku
Kanał YouTube
Instagram
Forum
Steam Community
Flickr
FanArt
Kontakt z WoTR
Linki


U2 Corner
Archiwum
Nagrody
Wyszukiwarka


ŁYSA LARA CROFT ODZYSKAŁA PERUKĘ! • • • ZOBACZ SZKICE Z ANULOWANEGO DRUGIEGO FILMU Z ALICIĄ VIKANDER!



17 września 2022, by Cez
Łysa figura Lary Croft odzyskała włosy
Do niefortunnego zdarzenia doszło w krakowskim sklepie Media Markt, w którym od wielu lat znajduje się figura Lary Croft promująca grę Tomb Raider (2013). Wandal zabrał bohaterce perukę, przez co w ostatnim czasie panna Croft nie miała włosów. Po naszej interwencji sklep szybko zareagował i przymocował figurze nową perukę, tym razem z klasycznym warkoczem.

Tydzień temu w serwisie Reddit fani serii Tomb Raider donieśli, że figura Lary Croft w Media Markt znajdującym się w Galerii Krakowskiej, jest obecnie łysa. Zdjęcie bohaterki bez włosów obiegło cały świat i dotarło nawet do studia Crystal Dynamics. Skontaktowaliśmy się z siecią sklepów i poprosiliśmy o nałożenie na głowę panny Croft jej włosów, ponieważ mimo że cała sytuacja przez wielu fanów została uznana za zabawną, to niewątpliwie nie była ona zbyt dobra dla wizerunku kultowej bohaterki ;)


"Cieszymy się, że jesteście fanami przygód niezłomnej Lary Croft, której i my jesteśmy od lat wielkimi miłośnikami" - odpisała nam rzeczniczka prasowa sieci Media Markt Wioletta Batóg. "Nas także zasmucił fakt wandalizmu, którego dopuścił się jeden z naszych gości sklepowych, pozbawiając włosów figurę Lary, z której posiadania jesteśmy niezwykle dumni. Szukamy obecnie peruki, możliwie jak najbardziej zbliżonej do poprzedniej, a po jej zakupie, postaramy się przytwierdzić ją do głowy właścicielki w sposób równie mocny i odporny, jak siła jej charakteru, i równie niezniszczalny, jak pasja wszystkich fanów Lary do jej przygód. Będziemy Was informować, o szczęśliwym finale tej sprawy".

Kilka dni później otrzymaliśmy kolejną wiadomość: "Mamy nadzieję, ze wszystkich fanów Lary Croft ucieszy fakt, że odzyskała dawną fryzurę". Na powyższym zdjęciu nowe włosy widzicie po prawej stronie, a całkiem po lewej te, które zaginęły. Dziękujemy sklepowi za szybką reakcję!

   


7 września 2022, by Cez
Studio Crystal Dynamics stało się właścicielem Lary
Firma odpowiedzialna za produkcję przygód Lary Croft począwszy od Tomb Raider Legend, czyli studio Crystal Dynamics, oficjalnie stało się właścicielem marki Tomb Raider. Wcześniej prawa te należały do firmy Eidos Interactive, a później do Square Enix. Teraz, gdy Crystalsi zostali sprzedani szwedzkiej grupie Embracer, prawa zostały przeniesione bezpośrednio na studio.


"Z przyjemnością informujemy, że firma Crystal Dynamics przejęła kontrolę nad kilkoma seriami gier - w tym Tomb Raider i Legacy of Kain - od poprzedniego właściciela gier, firmy Square Enix Limited" - informują w komunikacie Crystalsi. "W wyniku tej zmiany firma Crystal Dynamics (lub jej podmiot stowarzyszony) jest teraz właścicielem tych gier oraz administratorem danych dotyczących rozgrywki i danych osobowych z nimi związanych (...) Nie możemy się doczekać, by wyruszyć z Wami w tę nową, ekscytującą podróż!"

Informacja ta spotkała się z różnym odbiorem w social mediach. Niektórzy fani cieszą się, że studio zyskało całkowitą niezależność i nikt im już nie będzie dyktował, jak mają wyglądać kolejne gry. Inni z kolei są podłamani, bo obawiają się, że Crystalsi zignorują prośby fanów o remastery klasycznych części tworzonych w latach 90-tych przez studio Core Design. Jak będzie w rzeczywistości? Tradycyjnie poczekamy, zobaczymy.

   


6 września 2022, by Cez
O czym miał być skasowany film? Pokazano szkice
Zastanawiacie się, o czym miał opowiadać anulowany drugi film Tomb Raider z Alicią Vikander? Rąbka tajemnicy uchyliło kilkanaście scenorysów, które zostały opublikowane w social mediach. Można się z nich dowiedzieć, że akcja filmu miała rozpoczynać się w meksykańskim Cozumel oraz że Lara miała uczestniczyć w walce o sztylet rozgrywającej się w jej prywatnym muzeum w Croft Manor. Galerię scenorysów zamieściliśmy na naszym fanpage'u na Facebooku.


Informacje na temat szczegółów sequala filmu Tomb Raider (2018) udostępniły dwie osoby: Jake Lunt Davies - zawodowy twórca concept artów, a także Helen Uren - asystentka reżysera Bena Wheatley'a, który miał stworzyć film w oparciu o scenariusz Amy Jump. Dodajmy, że chodzi o pierwszą wersję tego filmu, który miał nosić tytuł Shadow of the Tomb Raider i luźno łączyć w sobie elementy dwóch gier - Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider. Scenariusz ten został anulowany i zadanie polegające na napisaniu kolejnego powierzono scenarzystce i reżyserce w jednej osobie - Mishy Green. Jak wiemy z lipcowych doniesień, również i ta wersja filmu zwana Tomb Raider: Obsidian nie będzie realizowana z powodu wygaśnięcia licencji wytwórni MGM.

O czym miał opowiadać film Shadow of the Tomb Raider? Prawdopodobnie tak jak w grze mieliśmy śledzić Larę poszukującą sztyletu Chak Chel w meksykańskim Cozumel. Z kilkunastu scenorysów udostępnionych przez Jake'a Lunta Daviesa wynika, że gdy Lara zdobyła go na meksykańskiej wyspie, to artefakt ten spoczął w jej prywatnym muzeum, w jednym ze skrzydeł Croft Manor. Niestety sztylet chciała jej wykraść Trójca na czele z Rourkiem. Panna Croft pomogła strażnikowi przepędzić najemników za pomocą włóczni. Wywiązała się strzelanina, w wyniku której zostały potłuczone muzealne gabloty. Niestety Lara nadepnęła na szkło i skaleczyła sobie stopę. Na tym kończy się udostępniony fragment scenorysów.


Krótszy fragment scenariusza został udostępniony przez Helen Uren. Jest on datowany na 1 grudnia 2020 roku. To właśnie dzięki Helen wiemy, że tytuł filmu miał brzmieć tak samo jak w przypadku gry - Shadow of the Tomb Raider. Podobnie jak w grze, akcja filmu miała rozpoczynać się na meksykańskiej wyspie Cozumel. Z krótkiego fragmentu scenariusza wiemy jedynie, że pierwsza scena miała ukazać łódź podwodną wypełnioną turystami, którzy chcieli zobaczyć rafę koralową. Jedną z turystek była mała dziewczynka, która w pewnym momencie przez okno łodzi dostrzegła nurkującą Larę. Panna Croft pomachała do dziewczynki. Na tym fragment się kończy.

Śledźcie nasz profil na Facebooku - niewykluczone, że pojawi się więcej scenorysów. Jeśli tak się stanie, opublikujemy je na naszym fanpage'u.

   


31 sierpnia 2022, by Cez
Cenega czy Plaion? Kto wydawcą w Polsce?
Kilka dni temu japońska firma Square Enix ostatecznie przestała pełnić funkcję światowego wydawcy serii Tomb Raider. Kolejne gry z Larą Croft na świecie wyda szwedzka korporacja Embracer Group. Co z kolei z naszym lokalnym, polskim rynkiem?

Pewna odpowiedź w chwili obecnej brzmi: nie wiadomo. Wiemy jedynie, że wydawcą w Polsce może przestać być Cenega z jednego, prostego powodu. "Nie jesteśmy dystrybutorem gier wydawców należących do Embracer Group" - wyjaśnia przedstawiciel Cenega Poland.


Cenega i jej bezpośredni "przodkowie" - czyli Mirage Media i IM Group byli polskimi wydawcami gier Tomb Raider od samego początku, czyli od 1996 roku. Teraz nie jest to takie pewne, ponieważ aby Cenega nadal mogła wydawać kolejne gry z Larą w Polsce, Embracer Group musiałoby podpisać z nią nową umowę. Ta nie jest jednak pewna, ponieważ Embracer posiada już w naszym kraju lokalnego dystrybutora. Kto to taki?

Mowa o firmie Plaion Polska, do niedawna znanej pod nazwą Koch Media Poland. Przedstawiciel firmy Plaion przekazał nam, że nie ma aktualnie informacji, czy będzie ona nowym, polskim wydawcą gier z Larą. Wiadomość ta pojawi się dopiero podczas oficjalnej zapowiedzi kolejnej gry, a jak wiemy od studia Crystal Dynamics, kolejne przygody Lary są nadal we wstępnym etapie produkcji.

   


28 sierpnia 2022, by Cez
Dwie figurki Lary z serii Mini Epics
Nowozelandzka firma Weta Workshop wyprodukuje kolejne dwie figurki Lary Croft, tym razem z serii Mini Epics, charakteryzującej się niewielkimi rozmiarami oraz karykaturalnymi kształtami. Obie figurki nawiązują do gry Tomb Raider Anniversary.

W ubiegłym roku Weta stworzyła figurę o wysokości 80 cm, która ukazywała Larę Croft podczas walki z raptorami. Produkt ukazał się z okazji 25-lecia serii (link do newsa). Z kolei w pierwszym kwartale 2023 roku Weta rozpocznie wysyłkę dwóch tombraiderowych Mini Epics. Pierwsza figurka o wysokości 16 cm i cenie 40 euro (ok. 190 zł) ukazuje samą Larę Croft, a druga o wysokości 23 cm i cenie 100 euro (ok. 500 zł) pannę Croft walczącą z welociraptorem. Obie figurki można zamówić tutaj.


Przy okazji dodajmy, że wkrótce inna firma, Gaming Heads, nareszcie zacznie wysyłkę figurki Rise of the Tomb Raider opóźnionej o półtora roku (link do newsa), a także figurki Lara Croft and the Temple of Osiris opóźnionej aż o rekordowe dwa lata (link do newsa). Z kolei dopiero pod koniec tego roku ukaże się figurka TR Angel of Darkness, która pierwotnie miała być gotowa pod koniec 2021 roku (link do newsa). Trzy wspomniane figurki wchodzą w skład 6-częsciowego zestawu powstałego z okazji 20-lecia serii Tomb Raider.

   


26 sierpnia 2022, by Cez
Tomb Raider oficjalnie w rękach Embracer Group!
Dziś dokonało się, to co zapowiedziano 2 maja. Szwedzka korporacja Embracer Group sfinalizowała przejęcie od japońskiej firmy Square Enix studiów Crystal Dynamics, Square Enix Montreal i Eidos Montreal wraz z prawami do takich marek jak Tomb Raider, Deus Ex, Thief, Legacy of Kain, czy mobilnych produkcji z cyklu GO.

W maju (link do newsa) informowaliśmy o tym, że finalizacja transakcji zostanie zakończona między lipcem a wrześniem tego roku. 26 sierpnia stało się to, na co branża gier czekała od kilku miesięcy. Japońska korporacja Square Enix przestała być właścicielem m.in. studia Crystal Dynamics. Finalizacja zakupu dokonana przez Embracer Group oznacza przejęcie około 1100 pracowników (w tym 300 z Crystal Dynamics) oraz ponad 50 marek dawniej należących do firmy Eidos Interactive. Jednocześnie poinformowano, że studio Square Enix Montreal wkrótce zmieni nazwę na zupełnie inną oraz że nowe nabytki szwedzkiej korporacji utworzyły dwunastą grupę operacyjną, na czele której stanął Phil Rogers.


Główna siedziba Embracer Group mieści się w Karlstad w Szwecji. W skład grupy wchodzą m.in. firmy THQ Nordic czy Koch Media. Cała grupa obecnie zatrudnia ponad 12,5 tysiąca pracowników w 40 krajach, posiada 120 studiów deweloperskich oraz 850 marek gier. Łącznie wszystkie firmy do niej należące obecnie pracują nad 230 nowymi grami, w tym nad 30 wysokobudżetowymi potencjalnymi hitami.

Dodajmy, że kilkanaście dni temu grupa Embracer ogłosiła, że wykupiła prawa do dwóch potężnych marek: Władcy Pierścieni i Hobbita poprzez przejęcie Middle-earth Enterprises.

   


23 sierpnia 2022, by Cez
Posłuchaj za darmo The Dark Angel Symphony
Album Tomb Raider: The Dark Angel Symphony, który zawiera nowe wersje utworów znanych z gier TR4, TR5 i TR Angel of Darkness, jest od teraz możliwy do pobrania zupełnie za darmo. Pliki zostały legalnie udostępnione dzięki serwisowi Tomb of Ash, blisko współpracującemu z autorem tych utworów, czyli z kompozytorem Peterem Connelly.

Przypomnijmy, że w 2018 roku w serwisie Kickstarter odbyła się akcja, mająca na celu sfinansowanie wydania albumu Tomb Raider: The Dark Angel Symphony. Akcja się powiodła i w efekcie w grudniu 2019 roku album ukazał się w wersji cyfrowej, a w marcu 2020 roku na płytach CD i na winylu.


Niedawno sklep Petera Connelly'ego został zamknięty i pojawiło się pytanie, co z osobami, które przegapiły możliwość zakupu The Dark Angel Symphony - czy oznacza to, że nikt już nigdy nie będzie mógł go zdobyć legalnie nawet w formie cyfrowej? Kompozytor wyszedł naprzeciw fanom i zgodził się na darmowe udostępnienie całego cyfrowego albumu m.in. w serwisie Archive.org (link). Z tego źródła można ściągnąć nie tylko cztery płyty CD, ale także m.in. zapis nut czy też dziennik Kurtisa Trenta.

   


9 sierpnia 2022, by Cez
Square sprzedało Crystalsów przez kanibalizm
Kolejny odcinek serialu o tym, dlaczego japońskie Square Enix sprzedało w maju studia Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal wraz z ich wszystkimi markami, w tym serią Tomb Raider. Analityk branży gier wyjawił, że firma chciała w ten sposób zapobiec korporacyjnemu kanibalizmowi.

Analityk David Gibson poinformował na Twitterze o tym, że Square Enix przyznało na spotkaniu z inwestorami, jakie są powody sprzedaży m.in. Crystal Dynamics. Okazuje się, że była to pierwsza faza sprzedaży swoich udziałów, po to aby wydawca mógł się skoncentrować na swoich rodzimych produkcjach powstających w Japonii. Gibson wprost napisał o tym, że Square nie chce doprowadzić do kanibalizacji, czyli sytuacji, w której gry tworzone przez swoje własne zachodnie studia pożerają tytuły produkowane w Japonii.


Przyznanie się, że sprzedaż Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal było pierwszą fazą, oznacza, że będą i kolejne. Square Enix na spotkaniu z inwestorami poinformowało, że ich kolejne studia przejdą spore zmiany (głównie te ze Stanów Zjednoczonych i Europy), a niektóre pozostaną nienaruszone. Gibson podejrzewa, że jeśli faktycznie kolejne składowe Square zostaną wystawione na sprzedaż, to zainteresowane kupnem może być Sony, Nexon i Tencent. Pojawia się również informacja, że po sprzedaży m.in. Crystal Dynamics japońska spółka będzie miała 1,4 miliarda dolarów gotówki i zerowe zadłużenie, co pozwoli na sfinansowanie kolejnych inwestycji związanych z produkcją gier.

Przypomnijmy, że Square Enix ogłosiło sprzedaż studiów Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal na początku maja (link do newsa). Nabywcą okazała się szwedzka firma Embracer Group. Finalizacja transakcji wciąż trwa i ma się zakończyć najpóźniej we wrześniu. Dopiero po sfinalizowaniu sprzedaży będzie można mówić o tym, że Crystal Dynamics i Tomb Raider są własnością Embracer Group.

   


7 sierpnia 2022, by Cez
Powstawał remaster TR Anniversary. Grę skasowano
W 2021 roku miała się ukazać gra Tomb Raider 25th Anniversary będąca remasterem Tomb Raider Anniversary i stanowiąca wstęp do połączenia linii czasowych. Gra miała być tworzona przez Crystal Dynamics oraz singapursko-chińskie studio Virtuos, jednak została anulowana przez Square Enix - takimi rewelacjami podzielili się z fandomem chińscy fani Lary Croft, którzy dokonali tego odkrycia. Sprawę opisuje fanpage Tomb Raider Info na chińskim odpowiedniku Twittera, a serwis World of Tomb Raider jest pierwszym zachodnim źródłem, który tego newsa przekazuje. Uwaga, informacja jest niepotwierdzona i należy ją traktować jako plotkę.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2021 roku doszło do gigantycznego wycieku z serwerów Nvidia. Pozwoliło to dokopać się do listy tytułów z GeForce Now, które nie zostały włączone do biblioteki, choć znajdowały się w niej ukryte. W kolejnych miesiącach okazało się, że lista jest prawdziwa. Znajduje się na niej wiele tytułów, których istnienie potwierdzono dopiero po wycieku. Znajdują się również na niej dwie tajemnicze pozycje dotąd niepotwierdzone: Tomb Raider Anniversary (2021) i Tomb Raider 25th Anniversary (2021). Ten drugi tytuł w październiku pojawił się nawet omyłkowo na stronie Square Enix, jednak szybko zniknął. Minął cały rok 2021, zakończyło się świętowanie 25-lecia, jednak żadnej gry nie otrzymaliśmy. Naszej redakcji wydawało się, że wzmianka o Tomb Raiderze na liście Nvidia była pomyłką. Okazuje się jednak, że może być to prawda.


Chińscy fani twierdzą, że gra Tomb Raider 25th Anniversary zaczęła powstawać jeszcze przed wydaniem Shadow of the Tomb Raider w 2018 roku. Nad tytułem miało pracować zaledwie kilka osób z Crystal Dynamics, którym miało pomóc studio Virtuos. Okazuje się, że na stronie tej firmy można znaleźć odniesienia do SotTR - studio pomagało w tworzeniu tego tytułu, o czym dotąd mało kto wiedział (link do strony). Gra na 25-lecie serii miała być remasterem Tomb Raider Anniversary wydanym na PS4 i Xbox One. Zdaniem Chińczyków Crystalsi wiedzieli, że kolejna duża gra ukaże się wiele lat po Shadow of the Tomb Raider, dlatego w trakcie długiego oczekiwania chcieli umilić fanom czas mniejszym tytułem, tańszym w produkcji, analogicznie jak to miało miejsce w przypadku pobocznej gry The Guardian of Light w 2010 roku.

Według chińskiego źródła Tomb Raider 25th Anniversary miało powstawać na silniku Rise of the Tomb Raider i zawierać dodatkowe elementy gameplayu znane z trylogii surwiwalowej. Okazało się jednak, że silnik TR Anniversary nie był kompatybilny z silnikiem RotTR i w efekcie projekt porzucono około 2020 roku. Chińczycy dodają, że co prawda w firmie mówiło się, że niekompatybilność silnika to główny powód anulowania gry, ale ostateczną decyzję miało podjąć Square Enix, które uważało, że projekt jest nieopłacalny.

Według chińskiego źródła remaki okładek gier Tomb Raider I i Tomb Raider Anniversary, które prezentowano w ubiegłym roku (link i link), mogły być tak naprawdę projektami okładek do anulowanej gry Tomb Raider 25th Anniversary. Chińczycy dodają, że wyciek wyjaśnia, dlaczego z Shadow of the Tomb Raider wycięto ósme DLC o Croft Manor, a także oryginalne zakończenie gry, w którym pojawiał się list od Natli, czyli bohaterki "jedynki" (link do opisu wyciętej zawartości). Być może było tak, że gdy remaster nie był do końca pewny, zdecydowano się na anulowanie tych elementów SotTR, które mogły wskazywać na powstawanie Tomb Raider 25th Anniversary.

Czy te rewelacje są prawdziwe? Tego nie wiemy, choć chińskie źródło i nasz informator przekonują, że tak. Skontaktujemy się w tej sprawie zarówno z Crystal Dynamics jak i Virtuos i poprosimy o komentarze.

UPDATE (08.08)
Otrzymaliśmy odpowiedź od studia Crystal Dynamics, która brzmi: "nie komentujemy plotek i spekulacji".

   


6 sierpnia 2022, by Cez
Ujawniono powody anulowania sequela z Alicią
Tydzień temu świat obiegła zaskakująca wiadomość o tym, że z powodu wygaśnięcia licencji wytwórnia MGM straciła prawa do realizacji sequela filmu Tomb Raider (2018) zwanego roboczo Tomb Raider: Obsidian. Serwis The Wrap ujawnił kolejne powody, dla których doszło do takiej sytuacji.

Jeszcze kilkanaście dni temu informowaliśmy o tym, że Alicia Vikander nie może się doczekać realizacji zdjęć na podstawie scenariusza Mishy Green (na zdj. po prawej). Aktorka mówiła mediom, że jest pod wrażeniem tej fabuły i że bardzo ceni sobie twórczość Green. Serwis The Wrap informuje jednak, że o dziwo właśnie kreatywne różnice między Alicią a Mishą były jednym z kilku powodów ślimaczenia się prac nad kolejnym filmem. Alicii miały nie podobać się niektóre elementy ostatniej wersji scenariusza, jednak nie zdradzono konkretnie jakie.


Kolejnym powodem były obawy wytwórni MGM odnośnie coraz większego budżetu, jaki byłby potrzebny do realizacji drugiego filmu z Alicią. Po tym jak powstały kolejne wersje scenariusza, okazało się, że spowodowałyby one o wiele większe wydatki na realizację poszczególnych scen. Kolejnym powodem było to, że MGM przyjęło taktykę "bez pośpiechu" - kiedy prace wydłużały się, władze wytwórni miały stwierdzić, że najwyżej film zacznie być kręcony w 2023 roku. Problem w tym, że dokładnie 1 maja tego roku wygasła licencja. Wytwórnia ubiegała się o jej wydłużenie u właściciela praw, czyli firmy Square Enix, jednak wydawca gry stracił cierpliwość i odmówił, mając dość przedłużającego się procesu powstawania filmu.

Aktualnie prawa do filmowej wersji Tomb Raidera zostały wystawione na sprzedaż. The Wrap informuje, że największymi graczami, którzy chcieliby zakupić licencję są: Amazon (czyli nowy właściciel MGM), Netflix (aktualnie produkuje serial anime z Larą), a także Warner Bros (dystrybutor pierwszego filmu z Alicią).

   


3 sierpnia 2022, by Cez
Serial animowany niemal na ukończeniu
Tasha Huo, scenarzystka i producentka serialu anime Tomb Raider, dała na Twitterze do zrozumienia, że prace nad tytułem są już zaawansowane. Z kolei aktor, który użyczy głosu Zipowi, odniósł się do swojej roli.

W przyszłym roku na platformie Netflix ma zadebiutować pierwszy z dwóch zaplanowanych sezonów anime Tomb Raider, który będzie się składał z ośmiu odcinków. Póki co nie zobaczyliśmy nie tylko zwiastuna, ale nawet żadnego screena. Tasha Huo twierdzi jednak, że produkcja zmierza ku końcowi. "Widziałam kilka końcowych animacji i..." - tajemniczo napisała scenarzystka, urywając nagle wpis.


Allen Maldonado (na zdj.), który w serialu anime użyczy głosu hakerowi Zipowi, wypowiedział się na temat swojej roli w portalu Bleeding Cool. "Nie mogę zdradzić zbyt wiele poza tym, że jestem podekscytowany, że będę grał postać Zipa i przywrócę go do uniwersum Tomb Raidera" - powiedział aktor. "Nie było go w kilku częściach, ale wrócił, a raczej ja wróciłem [śmiech], będzie zabawnie. Nie mogę się doczekać, aż ludzie zobaczą ten projekt. To niesamowity zaszczyt. Pamiętam, jak grałem w pierwszą grę wideo na pierwszym PlayStation [śmiech]. Pamiętam, że nie spałem całą noc, kończąc grę. Przez to, że teraz jestem częścią dziedzictwa, które uwielbiałem jako dziecko, koło się dla mnie zatoczyło".

Przypomnijmy, że akcja serialu będzie się rozgrywać tuż po wydarzeniach z gry Shadow of the Tomb Raider. Tytuł będzie kanoniczny. Nowym głosem Lary Croft w anime będzie brytyjska aktorka Hayley Atwell. W serialu pojawi się również Earl Baylon w roli Jonaha znanego z trylogii surwiwalowej.

   


31 lipca 2022, by Cez
Square Enix sprzedało Larę, by dołączyć do Sony?
Stephane D'Astous, były szef studia Eidos Montreal, odpowiedzialnego m.in. za Shadow of the Tomb Raider, uważa, że japońska centrala Square Enix sprzedała w maju studia Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal szwedzkiej firmie Embracer, po to by mogła zostać łatwiej wykupiona przez Sony. D'Astous plotki te ujawnił serwisowi Games Industry, nazywając majową transakcję wyprzedażą garażową.

W maju w newsie napisaliśmy takie oto przypuszczenie - prawdziwym powodem sprzedaży zachodnich studiów należących do Square Enix miałyby być plany związane ze sprzedażą azjatyckiej centrali tej firmy. Miałoby to polegać na tym, że Square najpierw w pośpiechu pozbywa się mało dochodowych europejskich i amerykańskich oddziałów, po to by łatwiej mogło być przejęte przez np. Sony. Kilka miesięcy później te przypuszczenia potwierdza Stephane D'Astous, który w latach 2007-2013 był szefem Eidos Montreal. Co prawda od wielu lat już nie pracuje w firmie, ale od maja otrzymuje wiele telefonów od swoich byłych pracowników i jest w temacie na bieżąco.


"Oczywiście krążą plotki, że przy tych wszystkich działaniach związanych z fuzjami i przejęciami, Sony bardzo chciałoby mieć Square Enix w swoich rękach. Słyszałem plotki, że Sony powiedziało, że są naprawdę zainteresowani Square Enix Tokyo, ale nie resztą. Myślę więc, że prezes Square Enix Yosuke Matsuda zastosował wyprzedaż garażową" - mówi Stephane D'Astous nawiązując do zaledwie 300 milionów dolarów, jakie zapłaciła szwedzka firma Embracer za przejęcie trzech studiów wraz z ich wszystkimi markami.

Dlaczego Sony miałoby kupić japońską centralę Square Enix, pozbywając się szansy na zagarnięcie np. marki Tomb Raider, która mogłaby wzbogacić listę exclusivów PlayStation 5? Nieoficjalnie mówi się, że pochodzące z Japonii Sony nie chce mieć do czynienia z Federalną Komisją Handlu, więc postanowiło kupić jedynie w obrębie swojego kraju japońską centralę Square Enix bez wszelkich europejskich i amerykańskich satelitów. Jako dowód media podają fakt, że niedawno Sony zatrudniło Gregory'ego McCurdy jako specjalistę na stanowisko nowego starszego dyrektora ds. konkurencji i spraw regulacyjnych, który ma poprowadzić nieokreślone przejęcie.

   


29 lipca 2022, by Cez
Alicia już nie zagra Lary - sequel anulowano
Stało się. Sequel filmu Tomb Raider (2018), nazywany roboczo Tomb Raider: Obsidian, jednak nie powstanie, a Alicia Vikander utraciła rolę Lary Croft - donosi amerykański serwis The Wrap. Powodem jest utracenie licencji przez wytwórnię MGM. Aktualnie trwa bitwa o zakupienie praw przez nową wytwórnię.

Zaledwie 10 dni temu pisaliśmy o tym, że Alicia Vikander jest zaniepokojona ciszą w sprawie kolejnego filmu Tomb Raider: Obsidian i podejrzewa, że może mieć to związek z tym, że wytwórnia MGM w marcu została sprzedana platformie Amazon. Można było się spodziewać komplikacji, ale na pewno nie tego, że licencja MGM na produkcję filmów Tomb Raider wygasła w maju. Oznacza to, że cały plan na nakręcenie sequela pt. Tomb Raider: Obsidian z Alicią Vikander został anulowany.


Jak obecnie wygląda sytuacja prawna? Cofnijmy się o 11 lat. Producent Graham King reprezentujący firmę GK Films w 2011 roku nabył prawa do ekranizacji Tomb Raidera od Square Enix i dwa lata później użyczył tej licencji wytwórni MGM, która pomogła mu wyprodukować film Tomb Raider (2018). Ten sam skład w ostatnich latach zajmował się realizacją sequela, jednak producenci mieli niezwykłego pecha, ponieważ premierę filmu planowaną na wiosnę 2021 roku pokrzyżowała pandemia COVID-19, która uniemożliwiła realizację zdjęć w 2020 roku. W międzyczasie kilkukrotnie poprawiano scenariusz Amy Jump (za reżyserię wówczas miał odpowiadać Ben Wheatley). Gdy w 2021 roku epidemia nieco złagodniała, okazało się, że Alicia Vikander jest w ciąży. Wówczas producenci zdecydowali, że ten dodatkowy czas przeznaczą na stworzenie zupełnie nowego scenariusza, który przygotowała Misha Green - przy okazji zajęła się ona również reżyserią, zastępując Wheatley'a. Kolejną, ostateczną przeszkodą okazały się zawirowania w samej wytwórni MGM.

Po tym jak licencja MGM przepadła, wróciła ona do studia Crystal Dynamics, które potwierdziło nam tę informację. MGM z kolei milczy i niczego nie komentuje. Kolejny krok polega na tym, że producenci z GK Films muszą teraz znaleźć inną chętną wytwórnię, która nakręciłaby zupełnie inny sequel, już bez Alicii Vikander. Amerykańskie media donoszą, że od poprzedniego tygodnia trwa prawdziwa wojna o zakup licencji na Tomb Raidera. Wśród największych graczy miałyby być wytwórnie Warner Bros, Paramount Pictures (firma stworzyła dwa filmy z Angeliną Jolie), Legendary oraz platforma Netflix, która aktualnie pracuje nad serialem anime z Larą Croft.

Kto nabędzie prawa do filmowej marki, kto będzie nową Larą, kiedy odbędzie się premiera nowego filmu? To wszystko jest obecnie jedną, wielką niewiadomą.

   


24 lipca 2022, by Cez
Wkrótce książka o historii serii po francusku
Wydawnictwo Pix'n Love oferuje francuskojęzycznym fanom Lary Croft nową niespodziankę - firma wkrótce wyda aż 6 tomów książkowej kolekcji poświęconej historii serii Tomb Raider. Pierwszy tom, którego okładkę zaprojektowała ukraińska artystka Inna Vjuzhanina, zadebiutuje 9 września. Cała sześcioczęściowa kolekcja kosztuje 60 euro. Zamówienia można składać tutaj.


Pix'n Love specjalizuje się w wydawaniu publikacji poświęconym grom wideo. W 2017 roku informowaliśmy o wydaniu francuskiej książki "L'Histoire de Tomb Raider: 1996-2008 L'Odyssee de Lara Croft" (link do newsa), która miała zostać przetłumaczona na język angielski, jednak dotąd tak się nie stało. Z kolei kolekcja Pix'n Love to seria 128-stronicowych książek poświęconych różnym seriom gier. Dotąd wydano 37 tomów - te związane z Tomb Raiderem będą miały numery #38-43. W poprzednich tomach można było przeczytać m.in. o Zeldzie, Cyberpunku, Final Fantasy czy Resident Evil.

UPDATE (22.08)
UWAGA! Informacja o serii sześciu książek okazała się nieprawdziwa. Informacje o historii serii Tomb Raider można znaleźć w jednym tomie nr 38, który nie jest w całości poświęcony jedynie temu tematowi.

   


19 lipca 2022, by Cez
Vikander: kolejny film jest w stanie zawieszenia
Czarne chmury zbierają się nad kinowymi przygodami Lary Croft. Alicia Vikander ujawniła, że sequel filmu Tomb Raider (2018) znajduje się obecnie w pewnym zawieszeniu ze względu na politykę związaną z zakupem wytwórni MGM przez Amazon.

W styczniu (link do newsa) informowaliśmy, że drugi Tomb Raider z Alicią Vikander wszedł wówczas w fazę przedprodukcyjną, po której miało nastąpić wejście ekipy i aktorów na plan filmowy. W marcu wydarzyło się jednak coś, co skomplikowało cały proces powstawania nowego filmu z Larą Croft. Wiosną platforma Amazon sfinalizowała przejęcie wytwórni MGM, a to właśnie pod jej skrzydłami powstał pierwszy film z Alicią i miał powstać również kolejny. Wychodzi na to, że filmowa Lara ma sporego pecha - najpierw przeszkodziła jej pandemia koronawirusa, następnie ciąża aktorki, a obecnie przejęcie MGM przez Amazon. Alicia Vikander wypowiedziała się na ten temat na łamach serwisu Entertainment Weekly.


"Po wykupie MGM przez Amazona nie mam pojęcia co dalej. Teraz zależy to od swego rodzaju polityki. Myślę, że Misha i ja byłyśmy gotowe, więc szczerze mówiąc wszystko jest w zupełnie innych rękach" - powiedziała Alicia Vikander nawiązując do Mishy Green, czyli reżyserki i scenarzystki sequela. Aktorka dodała, że była bardzo podekscytowana tym, że pokaże światu interpretację Lary autorstwa Mishy. Kolejny film nie został co prawda skasowany, ale jest od dłuższego czasu w permanentnym stanie zawieszenia.

   

Starsze newsy znajdziesz w ARCHIWUM!


»29.08.2022
Cosplay
Zdjęcia i opis polskiej cosplayerki Maryny

»10.05.2022
Parki rozrywki
Recenzja, opisy oraz galeria zdjęć o TR: The Live Experience

»03.08.2021
Modelki
4 nowe zdjęcia Jill de Jong

»24.06.2021
Teksty
Obszerny artykuł o historii i znaczeniu Croft Manor

»21.04.2021
Cosplay
Zdjęcia i opis polskiej cosplayerki Gnipahellir





Wczytywanie
















Copyright © 2002 - 2022   World of Tomb Raider - www.LaraCroft.pl. All rights reserved!
Lara Croft and Tomb Raider are trademarks or registered trademarks of Embracer Group.