strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015



TRYB WYPRAW


Tryb Wypraw (ang. Expeditions) umożliwia przejście poszczególnych fragmentów fabularnych gry w kilku różnych trybach z dodatkowymi możliwościami modyfikacji rozgrywki. Każdy tryb pozwala nam wybrać konkretny rozdział gry jak i poziom trudności, w jakim chcemy go rozegrać. Co ważne, w Wyprawach możemy rywalizować ze znajomymi, co ma nam wynagrodzić brak w Rise of the Tomb Raider multiplayera. Poszczególne tryby Wypraw dzielą się na:

Atak na wynik (Score Attack) - Każda mapa dysponuje modyfikatorami oraz osiągnięciami, których znaczną część wybieramy sobie sami. Spełnienie każdego z nich daje nam określoną ilość punktów (kredytów). Poziom należy ukończyć jak najszybciej, by otrzymać dodatkową premię za czas. Łączenie punktowanych czynności zwiększa dodatkowo licznik kombinacji. Wykonując wyzwania oraz kolekcjonując medale otrzymujemy kredyty, za które możemy zakupić w sklepie dodatkowe modyfikatory w postaci kart Wypraw.


Ponowne Przejście Rozdziału (Chapter Replay) - Klasyczny tryb przywodzący na myśl pierwsze odsłony TR spod szyldu Crystal Dynamics. W głównej mierze różni się od Ataku na Wynik tym, iż nie posiada premii czasowej - przechodzimy poziom w swoim tempie. Przejście rozdziałów kampanii pozwala wciąż na wykonywanie wyzwań. Tutaj rozgrywkę możemy zmodyfikować różnymi kartami, otrzymanymi w standardzie w ramach przechodzenia kolejnych rozdziałów w grze jak również za nasze osiągnięcia oraz tymi, które kupimy i odsłaniamy sami.

Ponowne Przejście Rozdziału - Tryb Elitarny (Chapter Replay Elite) - To tryb pozwalający nam na przejście poprzednich rozdziałów gry ze zdobytymi podczas rozgrywki umiejętnościami i elementami ulepszeń oraz wyposażenia. Tu również możemy zmodyfikować rozgrywkę za pomocą kart, podobnie jak ma to miejsce w przypadku poprzedniego trybu.


Opór Ocalałych (Remnant Resistance) - Ten element stricte zastępuje w całości usunięty tryb multiplayer znany z poprzedniej odsłony gry. Wybieramy misję, w której pomagamy Ocalałym odbić ich dolinę opanowaną przez Trójcę. Możemy tu zarówno tworzyć, a następnie udostępniać znajomym oraz rozgrywać kolejne misje zdobywając punkty, a co za tym idzie - kredyty. W trybie tworzenia wybieramy poza określonymi celami do osiągnięcia (odbicie zakładników, zdobycie informacji bądź zapasów itp.), również to, w jakich warunkach pogodowych przyjdzie nam wykonać misję. Na początku dostępne są mapy Syberyjskiej Dziczy, które uległy drobnym modyfikacjom, by stworzyć zamknięte tereny. Ten tryb przypomina nieznacznie opcję Contracts znaną z gry Hitman: Absolution, gdzie również określaliśmy cele do osiągnięcia i udostępnialiśmy je innym graczom w sieci. Funkcja ta nie wymaga posiadania żadnego specjalnego konta Xbox Live Gold i analogicznie prawdopodobnie nie będzie wymagała dostępu do płatnych funkcji sieciowych po premierze gry na PlayStation 4.


Tryb wytrzymałości (Endurance Mode) - DLC, w którym rywalizujemy z innymi graczami o uzyskanie tytułu "Mistrza surwiwalu" oraz otrzymujemy nową lokację, broń i strój. Tryb Wytrzymałości został wzbogacony o kooperację w edycji 20 Year Celebration. Więcej informacji w sekcji Dodatki / DLC.

Zimna Ciemność (Cold Darkness) - DLC, w którym walczymy z hordami zainfekowanych ludzi oraz otrzymujemy nową lokację, broń i strój. Więcej informacji w sekcji Dodatki / DLC.

Koszmar Lary (Lara's Nightmare) - DLC, w którym walczymy z hordami zainfekowanych ludzi oraz wilków w Croft Manor. Więcej informacji w sekcji Dodatki / DLC.

--------------------------------------------------------

Każdy ze wspomnianych trybów charakteryzuje się modyfikatorami, które sami wybieramy przed uruchomieniem misji. Dodatkową funkcją gry jest włączenie specjalnego paska na górze i dole ekranu pokazującego nasze obecne statystyki oraz ich porównanie w stosunku do innych graczy lokalnie jak i w skali świata. Szczęśliwie pasek nie jest irytujący i nie ogranicza widoczności ani nie irytuje nadmiernie krzykliwą stylistyką - możemy go też w każdej chwili wyłączyć. Poziom trudności, na jaki się zdecydujemy podczas trybu Wyprawy, znacząco wpływa na przyznawane punkty za pokonanych przeciwników. Przy najniższym jest to mnożnik 0,5, podczas gdy przy najwyższym poziomie trudności zwiększa się do 3-krotności standardowych punktów, znacząco wpływając na nasz ostateczny wynik.

KARTY WYPRAW


Karty Wypraw, których jest łącznie kilkaset, możemy zakupić w menu gry za uzyskane w grze kredyty, ale możliwe jest także zakupienie pakietów kart za prawdziwe pieniądze. Zależność jest prosta - gramy, zarabiamy kredyty, wydajemy je na pakiety kart Wypraw, z których korzystamy w wymienionych powyżej trybach, gdzie następnie zarabiamy kolejne kredyty i znów kupujemy karty. I tak w kółko. Karty są przydzielane losowo. W sklepie Xboxa dostępnych jest sześć różnych zestawów - Brązowy Pakiet, Srebrny, Złoty, Korzystny, Wyzwań i Dziki - każdy z nich składa się z pięciu losowych kart. Jeden pakiet kosztuje 20 tysięcy kredytów lub 7,19 zł.


Karty mają przeróżne właściwości, od takich, które wspomogą nas w walce czy zbieractwie, po bardzo żartobliwe pomysły. Przykład? Wielka, powiększona głowa Lary lub jej przeciwników czy też rzucanie eksplodującej kury, która niczym granat zmiecie wszystkich z powierzchni ziemi. Jest również karta, której moc zabija wszystkich przeciwników obok, w momencie gdy po cichu wyeliminujemy jednego z nich. Większość kart jest jednorazowa, ale są też i takie, które uzyskujemy na stałe.