strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015





KRÓTKI OPIS

Rise of the Tomb Raider jest bezpośrednią kontynuacją poprzedniej gry głównego nurtu, czyli Tomb Raidera z 2013 roku. W swojej ostatniej przygodzie Lara stała się rozbitkiem - teraz musi rozwinąć umiejętności, poznać nowych przyjaciół oraz ostatecznie zaakceptować tytułową rolę Tomb Raidera. A w takim wypadku, to i grobowców zabraknąć nie może. Crystalsi uznali utyskiwania fanów za wystarczające i ponownie wprowadzają do serii grobowce z prawdziwego zdarzenia.

Pierwszy zwiastun gry zaczął się rok po zakończeniu poprzedniej przygody, od scen… w gabinecie psychologa bohaterki. Lara jest rozchwiana emocjonalnie po przeżyciach na japońskiej wyspie Yamatai. Nie zamierza się jednak poddawać. Planuje kolejną wyprawę, którą chce udowodnić, że to co ją spotkało, było realne. Gra jest o wiele większa i bardziej zróżnicowana od poprzedniczki.

W swojej kolejnej podróży Croft udaje się na Syberię w celu odnalezienia legendarnego miasta Kitież. Spodziewa się tam odkryć sekret nieśmiertelności. Na Kitież naprowadziły ją XIII-wieczne opowieści o miastach. Tak, miastach, bo Jerzy II Wsiewołodowicz założył nad jeziorem Swietłojar Kitież Mały i Kitież Duży. To pierwsze - zostało podbite w mongolskich najazdach. W drugim - mieszkańcy bronili się... modląc. Wymodlili zatonięcie miasta w jeziorze. Dziś dostać się tam mogą tylko ludzie z czystym sercem.


Prócz lokacji rosyjskiej w grze znalazło się miejsce na tereny pustynne, gęstwiny leśne oraz podwodne jaskinie. Powrócił łuk i czekan, a wytwarzanie i modyfikacja broni są bardziej urozmaicone - to w jakim stopniu dane elementy zostaną wykorzystane, zależne jest tylko i wyłącznie od decyzji gracza.

„Dzięki mocy nowej generacji oraz naszego autorskiego silnika Foundation, chwile wysokooktanowej akcji staną się jeszcze bardziej epickie” - zapowiadał Darrell Gallagher, były szef rozwoju produktu w Square. - „Duża liczba lokacji z całego świata zapewni możliwość eksploracji jednych z najpiękniejszych i najbardziej niebezpiecznych miejsc na Ziemi.” Wspomniane lokacje znów zostały podzielone na huby, które są nawet trzykrotnie większe niż te w poprzedniej części. Pojawił się cykl dnia i nocy oraz zmienna pogoda, która wpływa na zachowania zarówno dzikich zwierząt, jak i ludzi. A nowa Lara Croft nie tylko może chować się w krzakach, atakować z ukrycia, wody i wspinać się po drzewach, ale przede wszystkim rozwinięty został tzw. wątek survivalowy.

Camilla Luddington ponownie użyczyła Larze głosu oraz ruchów. Powróciła również Rhianna Pratchett, która brała czynny udział w tworzeniu scenariusza. Nieco bardziej wirtualnie - w podróży bohaterce towarzyszy znany z poprzedniej części Jonah Maiava - niegdyś kucharz ze statku Endurance.

EDYCJA KOLEKCJONERSKA

Xbox One:

W skład edycji kolekcjonerskiej dostępnej na Xboxa One (kliknij, by powiększyć fotkę) wchodzi: pudełkowe wydanie gry, wielkie pudełko zbiorcze stylizowane na drewniane, 30-centymetrowa figurka Lary Croft w pozie identycznej jak na okładce gry, replika dziennika Lary, replika jadeitowego naszyjnika panny Croft znanego z poprzedniej gry, dodatkowe metalowe pudełko.

PC:

Skład: wielkie pudełko zbiorcze stylizowane na drewniane, 30-centymetrowa figurka Lary Croft w pozie identycznej jak na okładce gry, replika dziennika Lary, replika jadeitowego naszyjnika znanego z poprzedniej gry, dodatkowe metalowe pudełko oraz gra na nośniku optycznym wraz z Season Pass.

PS4:

Skład: pudełkowe wydanie gry, wielkie pudełko zbiorcze, 30-centymetrowa figurka Lary Croft w pozie identycznej jak na okładce gry, replika dziennika Lary, replika jadeitowego naszyjnika panny Croft znanego z poprzedniej gry oraz 28-stronicowy artbook, który jest także dodawany do podstawowego wydania gry.


W PIGUŁCE

Platformy
Xbox One, Xbox 360, PC, PlayStation 4

Data premiery
- Xbox One i Xbox 360: 10.11.2015 (świat), 13.11.2015 (Polska)
- PC: 28.01.2016 (świat i Polska)
- PlayStation 4: 11.10.2016 (świat i Polska)

Developer
Crystal Dynamics i Eidos Montreal

Wydawca
- Xbox One i Xbox 360: Microsoft (świat), Microsoft (Polska)
- PC i PlayStation 4: Square Enix (świat), Cenega (Polska)

Tryb gry
single player / rywalizacja / kooperacja

Polska wersja
do wyboru: napisy lub dubbing

Minimalne wymagania sprzętowe
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 ze wsparciem DirectX 11
- Procesor: Intel Core i3-2100 lub odpowiednik AMD
- Karta graficzna: Nvidia GTX 650 (2 GB) lub AMD HD7770 (2 GB)
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 10.0
- Wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
- Klawiatura + mysz lub pad