strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015



SOLUCJA



|Porady ogólne | Przejście gry | Grobowce opcjonalne |
| Misje poboczne | Mapy: znajdźki i wyzwania |
| DLC "Baba Yaga" | DLC "Więzy Krwi" |



DLC "BABA YAGA":

Solucja nie zawiera fabularnych spoilerów, a jedynie opis przejścia DLC. Podobnie jak w wątku głównym, także i tu możesz zbierać gałązki drzew, jagody i liście krzewów, ptasie pióra. Przed tobą również kilka nowych wyzwań, które są dość cennym źródłem PD. Możesz polować na zwierzęta, a z surowców dalej możesz wytwarzać amunicję (strzały) i ulepszać swoje bronie.

KOMPLEKS RADZIECKI

• ZAMIESZKI W TARTAKU
Dostęp do DLC jest odblokowywany po ukończeniu misji Zbieg z wątku głównego. Dotrzyj do Obozu: Miejsce Wycinki (to miejsce, gdzie pojawiła się pierwsza misja poboczna w wątku głównym). Usłyszysz w swojej krótkofalówce głos najemnika Trójcy, kontaktującego się z bazą. Idź przed siebie do pobliskiego tartaku. Zlikwiduj 3 żołnierzy. Teraz musisz poszukać miejscowej dziewczyny, która ukrywa się gdzieś w budynku. Przeszukaj zielone szafy. W jednej z nich znajdziesz ukrywającą się Nadię - porozmawiaj z nią i dowiedz się, czego potrzebuje. Zaakceptuj misję i kieruj się na wschód do jaskini.

• GŁOS BOGA
Idź przed siebie przez jaskinię. Dotrzesz do Obozu: Lodowy Wąwóz. Wyjdź na zewnątrz i kieruj się w prawo. Co jakiś czas Nadia będzie odzywała się za pośrednictwem krótkofalówki. Wyjdź na zewnątrz i po wąskiej ścieżce idź w lewo. Na końcu przejdź przez wąską szczelinę. Biegnij na koniec i po lewej zobaczysz miejsce do podskoku na ścianie. Złap się krawędzi wyżej i przesuń w prawo. Dostrzeżesz ścianę wspinaczkową. Skocz w jej kierunku i złap się czekanem. Przejdź w prawo, przeskocz na drugą część ściany i idź w górę, przez wąski skalny most. Skocz w kierunku miękkiej skały i przy pomocy czekanów przejdź w prawo. Opuść się na zaśnieżoną półkę i przejdź wzdłuż ściany, zobacz wystające krawędzi nad sobą. Przejdź w prawo i skocz z czekanem na miękką ścianę. Wespnij się i stań na nogach. Podbiegnij do końca i przejedź na linie w dół. Po lewej stronie będzie Opcjonalny Grobowiec: Głos Boga, ty natomiast kieruj się w lewo. Zobacz drewniany pomost - dostaniesz się tam dzięki linie. Idź przed siebie i przeskocz na kolejną drewnianą półkę. Idź dalej aż przed wejście do jaskini. Znajdziesz obozowisko (nie służy jak pozostałe ogniska w grze). Przed tobą wąska szczelina - przejdź przez nią i zejdź po półkach w dół. Znajdź wąskie wejście do korytarza oświetlonego pochodniami. Idź przed siebie.

ZŁOWROGA DOLINA

• W POSZUKIWANIU DZIADKA
Przed tobą Obóz: Złowroga Dolina. Możesz z niego skorzystać, jeśli chcesz ulepszyć swoje bronie lub zmienić strój. Teraz idź schodkami po prawej w górę i przejdź przez szczelinę. Znajdziesz się w korytarzu, w którym Lara zacznie kaszleć - ma to związek z dziwnymi, kwitnącymi roślinami. Po chwili Lara dozna halucynacji. Idź przed siebie, miń korytarz z ludzkimi szkieletami i wejdź do mrocznego lasu. Podążaj za zjawą idącą leśną ścieżką. Po kilkunastu metrach natrafisz na fragment, w którym las zamienia się we wnętrze Croft Manor. Przejdź przez drzwi, znów znajdziesz się na leśnej ścieżce. Podejdź do biurka. Zmiana scenerii. Przed sobą zobaczysz kolejną szczelinę. Przejdź przez nią i zobacz coś… niezwykłego. Idź dalej ścieżką w dół - skręć w prawo i troszku niżej w lewo na drewnianą półkę - pomost. Spotkasz Babę Jagę, która niczym Natla będzie rzucała w ciebie ognistymi kulami. Spadniesz w dół, gdzie zaatakuje cię wataha wilków (11 sztuk). Po krótkiej scence wpadniesz do wody.

Wyjdź na brzeg i po schodkach w górę. Skocz i złap czekanami miękką skałę i przesuń się w lewo. Przeskocz na drugą stronę i złap czekanami kolejną ściankę wspinaczkową. Przejdź w górę. Idź przed siebie przez drewnianą kładeczkę i skręć w prawo. Odbij się od ściany i złap wyższej krawędzi. Wespnij się na dach drewnianej konstrukcji. Tutaj czeka na ciebie pierwsza prosta zagadka oparta na mechanizmie - wyważ drzwi wybuchającym kołowrotkiem. Najpierw podejdź do posągu ustawionego po lewej stronie bramy. Obniży to olinowany odważnik. Teraz podejdź do obracającego się olinowanego kołowrotka. Połącz oba przedmioty jednym celnym strzałem z łuku i podbiegnij do pieca - gdy odważnik zostanie podciągnięty nad wylot z pieca - zwolnij blokadę. Wybuch odrzuci odważnik wprost na drzwi. Droga wolna. Wejdź do środka i zobacz krótką scenkę. Teraz wyważ drewniane drzwi (po lewej stronie) zrywając olinowane umocnienie. Znajdziesz się tuż obok Obozu: Złowroga Dolina, który odwiedziłeś wchodząc do jaskini.

Teraz twoim zadaniem jest zebranie surowców: 5x strąki trujących kwiatów (rosną w jaskiniach w Kompleksie Radzieckim), 2x wątroba jeleni, które (jak się okazuje) jedzą te rośliny oraz środek owadobójczy (fenotjazynę). Wróć do Kompleksu Radzieckiego.

KOMPLEKS RADZIECKI (2)

• TWORZENIE ANTIDOTUM
Musisz zebrać odpowiednią ilość surowców do wytworzenia antidotum - Nadia o wszystkim powie przez krótkofalówkę. Zbadaj jaskinie w poszukiwaniu strąków oraz zapoluj na jelenie w celu uzyskania ich wątroby. W momencie, gdy znajdziesz wszystkie 7 surowców, udaj się do huty miedzi (znanej z wątku głównego). Zabij kilku wrogów. Zaraz za bramą skręć w lewo. Znajdź skrzynię - wespnij się na nią i złap białą krawędź. Podskocz do góry i stań na nogach. Teraz obróć się 180 stopni i przeskocz do drugiego budynku - tam w skrzyni znajdziesz potrzebny składnik antidotum. Lara stworzy go automatycznie. Zostaniesz zaatakowany przez 5 wrogów - dwoje na dachu, troje tuż przy bramie z wiszącymi zwłokami. Skorzystaj z pobliskiego Obozu: Dziedziniec Huty Miedzi - ulepsz broń i swoje umiejętności, jeśli posiadasz wystarczającą ilość surowców i następnie użyj szybkiej podróży do Złowrogiej Doliny.

ZŁOWROGA DOLINA (2)

• PRAWDZIWA WIZJA
Wejdź schodkami na górę. Lara wypije troszku swojej mikstury. Tym razem możemy przejść bez obaw o halucynacje. Idź przez wąską jaskinię do lasu - jak widać wszystko wygląda w miarę normalnie, więc Lara okazuje się też być dobrą farmaceutką. Znajdź wąską szczelinę - przejdź przez nią. Dojdziesz do miejsca, w którym walczyłeś z wilkami. Są tutaj dwie drewniane osłony, które możesz zdjąć przy pomocy strzały z liną - odsłonisz tym samym ścianki wspinaczkowe. Skorzystaj z tej naprzeciwko wejścia. Wejdź na górę.

Przed tobą zagadka z kołowrotkami. Wysoko zobaczysz olinowany mechanizm - połącz go z kołowrotkiem. Zakręć nim i opuść dwie platformy, by były na tej samej wysokości. Teraz biegnij szybko w kierunku tej, znajdującej się po lewej stronie, wskocz na nią, przeskocz na drugą i dalej na ośnieżone deski. Znajdziesz drugi kołowrotek. W oddali zobaczysz drewniany budyneczek, w którym jest kolejny, olinowany mechanizm - strzel tam liną i zakręć kołowrotkiem. Zobaczysz kolejną platformę unoszącą się w górę. Niestety, nie zdążysz tam dobiec, więc zjedź po linie niżej i podejdź do pierwszego kołowrotka. Zakręć nim ponownie, ale tym razem ustaw platformy tak, by ta po lewej była ok. 1 metr wyżej niż ta po prawej. By utrzymać to ustawienie zobacz, że po prawej stronie jest olinowany pal - ten nie będzie się obracał, więc stojąc obok niego wystrzel strzałą z linką w mechanizm odpowiedzialny za te dwie platformy. Teraz masz wystarczająco dużo czasu, by dobiec do poprzedniej platformy. Wskocz na podwyższenie w środkowej części lokacji i z niej na linę łączącą kołowrotek z mechanizmem w dolnej części. Wejdź na górę, zakręć kołowrotkiem i podnieś drewnianą windę maksymalnie w górę. Teraz biegnij po platformach po lewej stronie i biegnij przed siebie w stronę trzeciej podniesionej jako ostatnia. Z niej skocz na ścianę i odbij się od pomalowanego na biało fragmentu. Stań na nogach. Idź na koniec podestu i znajdź wajchę otoczoną płotkiem z desek - strzel w nią z łuku i podciągnij - podjedzie coś w rodzaju… kolejki linowej, lecz będzie ona przypominała dom z kurzymi łapkami. Wejdź na pokład gondoli razem z Nadią.

• WALKA Z WIEDŹMĄ
Z pokładu gondoli strzel w wajchę i pociągnij ją, by uruchomić kolejkę i wjechać na górę. Wskocz na drewniany "peron" na końcu przejażdżki i biegnij w górę po drewnianych mostkach. Zobacz scenkę i usiądź przy Obozie: Jaskinia Wiedźmy. Wejdź do środka. Pozbieraj amunicję i zejdź schodkami w dół. Wpadniesz do wody - płyń przed siebie i wyjdź na brzeg. Obejrzyj scenkę i stań do walki z demonami i Babą Jagą we własnej osobie. Sposób na jej pokonanie jest podobny do tego, w jaki otworzyliśmy bramę na początku rozgrywki - trzeba podciągnąć wiszący kubełek, w którym się znajduje nad otwory pieca. Jednak Baba Jaga jest sprytna i za każdym razem odcina linę. Zmuś ją do tego, by schowała się w wiadrze strzelając do niej serią np. z karabinu. Teraz poczekaj aż znajdzie się nad piecem i zwolnij blokadę. Zrób tak jeszcze raz po drugiej stronie pomieszczenia. Gdy poczęstujesz ją kolejną dawką ognia, ta podciągnie się troszku wyżej zalewając jednocześnie część lokacji. Wyjdź na brzeg i znajdź podwyższenie po lewej stronie. Zlikwiduj wilki grasujące w okolicy oraz towarzyszące im demony. W małym pokoju zabij kolejną grupę demonów i wejdź po drabinie wyżej. Zobaczysz kolejny piec, więc użyj go jak poprzednie dwa. Pieca będzie strzegło 3 wrogów, na dodatek Baba Jaga będzie rzucała w twoją stronę ognistymi kulami. Strzel z liny w kubełek, połącz z kołowrotkiem, zwolnij blokadę pieca i podpal. Wróć po drabinie w dół i idź w prawo wzdłuż wody. Zlikwiduj demony na swojej drodze i skręć w prawo.

Po miękkiej skale wejdź wyżej i stań nad przepaścią. Strzel do Baby Jagi kilka razy, by dała ci spokój. Teraz zerwij blokadę z mechanizmu nad przepaścią i poczekaj aż skały wpadną w wir dookoła Baby Jagi. Wskocz na jeden z nich i przejedź na pomost będący jakby następnym "przystankiem" za tym, na którym stoi wróg. Pobiegnij w lewo i odbij się od ściany i wejdź wyżej. Połącz kubełek z kołowrotkiem i zeskocz niżej w lewo pilnując, by przeciwnik nie przeciął liny. Gdy znajdzie się nad piecem oczywiście zwolnij blokadę. Po lewej jest drewniana blokada do zdjęcia przy użyciu liny. Porozmawiaj z Nadią i idź przed siebie. Znajdziesz kolejny mechanizm, z którego trzeba zerwać blokadę. Wskocz na wirujące w wirze skały. Przejedź do miejsca, do którego wszedłeś po drabinie z małego pokoju. Teraz kieruj się wyżej - na most (5 demonów stanie ci na drodze). Z górnej części wskocz na kolejne wirujące skały - przejedź kawałek i zeskocz na półkę za filarami, zabij 5 demonów i 2 wilki. Kawałeczek dalej znajdziesz kolejny kołowrotek i piec. Wykorzystaj to w znany ci już sposób. Obejrzyj scenkę, by ukończyć dodatek.

KONIEC