I. POCZĄTEK // II. WIOSKA W GÓRACH // III. MIASTO UBOGICH // IV. PLAŻA WRAKÓW
III. MIASTO UBOGICH
Miasto Ubogich // Wejście do Jaskini // Jaskinie Geotermiczne // Twierdza Solarii
Wieża Twierdzy // Las na Szczycie // Miasto Ubogich // Gondola
Miasto Ubogich
Gdy zjedziesz na dół, znajdziesz się w obskurnej wiosce. Wejdź do budynku na wprost do wody i przejdź przez zalany korytarz, ale nie wychodź na zewnątrz – łatwo będzie się tam kryć przed ostrzałem. Pozbądź się wrogów, po czym kieruj się w prawo. Idź jedyną dostępną ścieżką – gdy przeskoczysz przez przepaść, zabij trzech kolejnych wrogów. Otwórz klapę helikoptera strzałą z liną. W środku znajdziesz zapalniczkę. Po scence przygotuj się na sporo strzelania – na szczęście wszędzie jest pełno wybuchających beczek, dzięki czemu możesz pozbywać się kilku wrogów naraz. Po pokonaniu grupy możesz odpocząć przy
obozie Wzgórze z Helikopterem.
Zejdź na dół po schodach i zbierz skrzynkę pod nimi – może być w niej fragment broni. Tuż po zejściu ze schodów znajdziesz
krzyż (1) – strzel, by go podpalić, a następnie powal strzałą z liną, by rozpocząć
wyzwanie Detronizację. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć pięć krzyży, choć na mapce jest ich aż osiem. Zniszcz deski pod budynkiem, z którego wybiegali wrogowie, by zdobyć
relikt (1) – Ozdobne Inro. Możesz iść dalej na wschód i zabić następnych przeciwników. W budynku oznaczonym na mapie ciemniejszym kolorem znajdziesz na górze
relikt (2) – Metalowe Inro, a jeszcze wyżej –
dokument (1). Zejdź na dół, zniszcz deski za pomocą strzelby i zabierz
geoskrzynkę (1). Idź na południe i zlokalizuj
geoskrzynkę (2) – jest w budynku za kolejnymi deskami. Wyjdź nieco wyżej i zniszcz deski blokujące przejście, by zabrać
relikt (3) – Nefrytowy Koń. Z dachu tego budynku łatwo dostrzec kolejny
krzyż (2).
Idź na południe do grobowca. Po drodze zniszcz kolejny
krzyż (3). Gdy wejdziesz do budynku oznaczonego białymi znakami, uwolnij się z pułapki i rozpraw z kolejną grupą przeciwników. Przeszukaj zabitych i zniszcz przejście na północny-zachód od wejścia do grobowca, by zgarnąć
relikt (4) – Nefrytowy Bawół. Idź do grobowca i otwórz przejście strzałą z liną – tuż po zeskoczeniu w dół znajdziesz
geoskrzynkę (3).
Studnia Łez (Grobowiec A): Po przejściu długiego korytarza (pamiętaj o zbieraniu skrzynek, by zdobyć część broni) znajdziesz się przy obozowisku. Podnoś leżące dookoła kanistry i wrzuć je na wiszące na środku kraty. Gdy krata się obniży, wejdź na nią i wyrzuć je znów na zewnątrz. Biegnij na górę, skocz na nią i skocz w lewo, zanim znów opadnie. Na końcu korytarza znajdziesz mapę Miasta Ubogich, z którą powinieneś bez kłopotu znaleźć wszystkie dokumenty, relikty i geoskrzynki. Do tej pory powinieneś mieć już rozwinięty instynkt przetrwania, który znacząco ułatwi poszukiwanie skarbów.
Udaj się na środek po ostatnie znajdźki.
Dokument (2) znajdziesz na samym dole budynku,
dokument (3) nieco wyżej,
geoskrzynkę (4) – w niewielkim pomieszczeniu zabitym deskami. Wyjdź na dach budynku, w którym leżały dokumenty i idź na północny-zachód, by zestrzelić
krzyż (4). Pod tym samym budynkiem znajdziesz
geoskrzynkę (5). Jeśli chcesz, możesz wspiąć się na górę, by zniszczyć
alarm (1) – w ten sposób rozpoczniesz
wyzwanie Wielka Cisza. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć cztery alarmy, choć w lokacji jest ich pięć.
Gdy skończysz przeszukiwanie, udaj się do celu misji na południu mapy. Czeka cię krótka przeprawa z kolejną falą wrogów. Gdy zabijesz wszystkich, podejdź do bramy i podpal z łuku materiał (przycisk „1”, by wybrać zapalające strzały). Podnieś bramę kołowrotem. Po prawej znajdziesz
obóz. Jeśli zamiast ześliznąć się po błocie skierujesz się na balkony z lewej, możesz zniszczyć deski i zgarnąć
dokument (4). Przepraw się przez jezioro błota, wyjdź po schodach i dostań na drugą stronę, by porozmawiać z Grimem. Idź w lewo i skocz na drabinę. Po scence rozpraw się z hordą przeciwników - najprościej z karabinu maszynowego. Zeskocz z platformy, na której jesteś i zbierz
geoskrzynkę (6) tuż przy schodach na górę. Wejdź z powrotem i skorzystaj z liny.
Zniszcz
alarm (2), którego używali przeciwnicy, po czym zejdź na dół, idź na wschód i zniszcz przeszkodę blokującą dziurę w siatce. Idź po
geoskrzynkę (7) znajdującą się na kamieniu przy pomoście. W pobliskim budynku znajdziesz
relikt (5) – Inro Dowódcy. Omiń ten budynek z lewej i idź po schodach na górę. Zniszcz deski i zabierz
geoskrzynkę (8). Prawdopodobnie będziesz musiał zabić kilku wrogów. Cofnij się na moście i po oznaczonych na biało deskach wespnij się wyżej, by zlokalizować
krzyż (5). Znów kieruj się na północ i wspinaj się do góry – znajdziesz tam
alarm (3). Idź dalej i zjedź po linie na dół. Zabij wrogów i cofnij się nieco, po czym skieruj się na północ do wąskiego przejścia, zniszcz deski i zgarnij
relikt (6) – Inro Skryby. Obejdź konstrukcję z drugiej strony i zabierz
geoskrzynkę (9). Przeskocz za obracające się ramiona wiatraka i zabij pozostałych. Skręć w lewo i wyjdź wyżej, po czym znów w lewo – dostrzeżesz
alarm (4), który możesz zniszczyć. Stąd też możesz zestrzelić
krzyż (6). Wyjdź na górę – stąd możesz zniszczyć kolejny
krzyż (7). Zgarnij
geoskrzynkę (10).
Wróć na dół – tam, gdzie pokonałeś ostatnich wrogów – i tym razem idź na południe. Zeskocz na niższy poziom, po czym podejdź na zachód kilka kroków, zejdź po schodach i zgarnij
dokument (5) znajdujący się pod zadaszeniem. Kilka kroków dalej znajdziesz
geoskrzynkę (11). Na końcu zniszcz
alarm (5). Cofnij się nieco i idź na południe, zniszcz przeszkodę strzelbą i zgarnij
geoskrzynkę (12). Wróć i skręć w lewo, zeskocz na dół i zabierz
geoskrzynkę (13). Wyjdź na górę i idź na wprost do grobowca. Po drodze zobaczysz
obóz Wiatrak oraz spójrz wyżej - możesz zestrzelić
krzyż (8). Gdy wejdziesz w korytarz, skręć w lewo do wnęki po
geoskrzynkę (14).
Komnata Sądu (Grobowiec B): Zjedź w dół i złap się krawędzi (E), po czym przesuwaj się w prawo i wyjdź na górę. Teraz już prosto aż do grobowca. Weź kanister leżący na ziemi i rzuć go na deski obok posągu drugiego po lewej stronie. Rozbujaj ciężar z prawej i zniszcz deski, by strącić jeszcze jeden kanister. Dorzuć go do pozostałych. Gdy wszystkie spadną, umieść je na końcu platformy, z której możesz wziąć rozbieg ku ścianie do wspinaczki. Wyjdź na górę i zgarnij część broni i mapę geoskrzynek.
Po wyjściu z grobowca skręć w prawo, przed kotłami skręć w lewo na schody i zgarnij
relikt (7) – Nefrytowe Naczynie. Wróć, miń kotły i udaj się w lewo na górę po
geoskrzynkę (15). Wróć na górę, w pobliże miejsca, gdzie zawracają skrzynki z ładunkami. Wskocz na jedną z nich i pojedź do Grima. Rozpraw się z przeciwnikami i przejdź po linie na drugą stronę. Wyjdź na górę i po linie dostań się na skały – przygotuj się na wbicie czekana. Na górze pod zadaszeniem znajdziesz ostatni obóz.
Przebiegnij po moście i wespnij się przez okno do pomieszczenia. Wyjdź na górę i idź naprzód - tutaj droga jest tylko jedna. Słuchaj poleceń Rotha, gdy będziesz przesuwać się po krawędzi mostu. Kiedy spadniesz, złap się belek (E), wyjdź na górę i ruszaj przed siebie. Przeskocz na dach, skręć w prawo i skocz na drugi dach. Biegnij do przodu i nie zatrzymuj się. Na końcu wbij się czekanem w skałę i wejdź do jaskini.
Wejście do Jaskini
Idź w jedynym słusznym kierunku.
Jaskinie Geotermiczne
Idź aż zobaczysz ulatniający się gaz. Strzel, by odblokować sobie przejście. Idź do
obozowiska – w pobliżu znajdziesz
dokument (1). Idź dalej – zobaczysz scenkę. Strzel, by przepłoszyć napastników. Zejdź na dół i odblokuj nowe przejście, odkręcając zawór i w niego strzelając. Wypatruj zwisających kokonów – jeden z takich
worków (1) znajdziesz po zejściu na dół i skręceniu w lewo. Podpal go, a aktywujesz
wyzwanie Podpalaczka. Jeśli pójdziesz dalej w lewo i przejdziesz przez chmurę gazu, zaatakuje cię szaleniec. Zabij go i wyjdź na górę po
geoskrzynkę (1). Zejdź na dół i włącz instynkt przetrwania, by dostrzec wiszący w korytarzu
worek (2). Zawróć odrobinę i ze skał na środku zgarnij
relikt (1) – Wachlarz pogrzebowy. Wróć i idź dalej wzdłuż lewej ściany – w korytarzu na ziemi znajdziesz
geoskrzynkę (2). Idąc dalej korytarzem natkniesz się na trzeci
worek (3). Dotrzyj do bramy, odkręć znajdujący się przy niej zawór i strzel z łuku w gaz, by odblokować drogę.
Kiedy przejdziesz dalej, skryj się za przeszkodami po prawej i poczekaj na dobry moment, by wyeliminować przeciwników. Poczekaj, aż jeden z wrogów odejdzie, po czym wyeliminuj ich po cichu. Na ziemi w swojej kryjówce znajdziesz
geoskrzynkę (3). Nieco dalej napotkasz dwóch przeciwników – poczekaj, aż jeden odejdzie naprawić usterkę, ustrzel tego, który został, po czym wyeliminuj drugiego. Przy pierwszym z nich znajdziesz
dokument (2).
Wyjdź po schodkach na górę do
obozu Katakumby – tuż przy nim znajdziesz
relikt (2) – Wachlarz Ślubny. Zejdź nieco na dół i odkręć gaz, po czym strzel w niego zapaloną strzałą. Zanim zejdziesz do końca, wespnij się po deskach na górę po
mapę skarbów. Po zrzuconej skrzyni idź na górę. Pozbądź się przeciwników, pozostając na platformie. Zanim zeskoczysz, obróć się w tył i zestrzel
worek (4). Zejdź na dół i zgarnij
geoskrzynkę (4). Na końcu korytarza znajdziesz kolejny
worek (5) – gdy go ustrzelisz, wdrap się po ścianie z lewej.
Zlikwiduj po cichu przeciwnika, który stoi na drodze i rozejrzyj się za
workiem (6). Wybierz zapalone strzały i przez szczelinę, przez którą patrzył wróg, strzel w gaz, by zabić wszystkich zgromadzonych na dole. U stóp ołtarza znajdziesz
dokument (3), a za nim –
relikt (3) – Jedwabny Wachlarz z Napisem. Wyjdź na górę po schodkach – po lewej znajdziesz ostatnią
geoskrzynkę (5). Szarpnij za ramię owiązane liną, odkręć gaz i strzel, by spowodować wybuch. Ruszaj nowo otwartym przejściem i nie zatrzymuj się. Wyjdź na górę i zabij czterech przeciwników.
Wyjdź po schodkach i odkręć gaz, po czym go podpal. Wyjdź na górę i po wiszącej platformie dostań się na wrak samolotu. Strzel w najbliższy ulatniający się gaz i zaraz potem w drugi – jeśli dobrze wymierzysz czas, pocisk rozbije przeszkodę. Po scence obejdź wrak dookoła i przeskocz na platformę. Odkręć oba zawory i ustaw się za przeszkodą tak, by strzelić w oba strumienie gazu naraz. Kieruj się ku wiszącym klatkom i przeskocz po nich do wyjścia. Biegnij naprzód i na końcu wyważ drzwi.
Twierdza Solarii
Biegnij naprzód i ewentualnie przeszukuj ciała poległych. Wyjdź na zewnątrz i biegnij po dachu. Wyjdź po ścianie i skacz w lewo. Wyjdź na platformy i do przodu – droga jest tylko jedna. Po scence znów czeka cię bieganie. Zjedź po linie za przeciwnikami. Zaczną cię atakować, więc wykończ ich po kolei, w razie potrzeby ucieknij za inną przeszkodę. Przez wyrwę przeskocz na drugą stronę i wyjdź na górę. Pobiegnij dalej – po scence czeka cię nieco dłuższa walka, ale przynajmniej odzyskasz wyposażenie. Przeszukaj w miarę możliwości ciała zabitych i idź do wyjścia po prawej stronie. W korytarzu będziesz mieć trochę frajdy z wybijania kolejnych fal przeciwników.
Po scence biegnij od przeszkody do przeszkody (możesz wspomagać się Shiftem) i wyjdź po ścianie z lewej. Zjedź po linie, po scence wystrzel z granatnika (ŚPM).
Zniszcz drzwi granatnikiem i ciesz się nową zabawką. Przejdź nieco dalej i skryj się za ścianą z lewej – beczki z prawej to nie jest dobry pomysł. Wyeliminuj wrogów i odpocznij przy ognisku. Wyjdź po ścianie na górę i idź korytarzem, otwórz przejście granatnikiem i po scence zjedź po linie z prawej. Znów otwórz przejście i poczuj się jak na strzelnicy. Do wrogów najlepiej strzelać z karabinu albo granatnika. Warto włączać instynkt przetrwania (Q), by móc ich dostrzec. Kiedy zobaczysz kolejnego przeciwnika, który robi ogień zaporowy, biegaj od przeszkody do przeszkody, wspomagając się Shiftem. Dotrzyj do ściany po lewej i wyjdź po deskach na górę. Pozbądź się szeregowych strzelających i zjedź po linie na drugą stronę. Przez szczelinę strzel z granatnika w kierunku ostrzeliwującego (ŚPM) i zjedź po linie na dół. Wespnij się na budynki z prawej i zjedź po linie na drugą stronę. Wyjdź po ścianie i biegnij tam, gdzie wskazuje kamera.
Wieża Twierdzy
Zjedź po linie na most i biegnij przed siebie. QTE – A+D, na końcu F. Biegnij dalej, zanim wszystko się zawali. Kamera pokaże ci, dokąd podążyć. Po scence biegnij do helikoptera.
Las na Szczycie
Tuż przy stosie znajdziesz
dokument (1). Możesz iść do obozu i rozdać punkty, jeśli jakieś masz. Na pierwszej polance między drzewami znajdziesz
relikt (1) – Sztylet Dynastii Chou. Przed tobą
wyzwanie Grzybobranie – pierwszą kępkę
grzybów (1) znajdziesz przy ogonie rozbitego helikoptera. Kolejne
grzyby (2) za drzewem w pobliżu przodu maszyny. Z drugiej strony polany znajdziesz
geoskrzynkę (1). Gdy podejdziesz bliżej i usłyszysz rozmawiających strażników, zerknij w lewo – znajdziesz
grzyby (3). Idź i eliminuj pierwszego wroga z łuku, by nie wzbudzić alarmu. Przy brzegu znajdziesz kępkę
grzybów (4). Ustrzel wroga przy moście i zbierz
grzyby (5) w północnej części mapy. Najprościej będzie zająć się znajdźkami, gdy już zabijesz strażników w okolicy (łatwiej zacząć ich eliminować, idąc od południowej strony i stopniowo przesuwając się na północ. Na końcu mostu w północnej części natkniesz się na
grzyby (6). Tuż obok jest wejście do grobowca – warto tam zajrzeć, by zdobyć mapę.
Azyl Burzowej Gwardii (Grobowiec): Gdy dojdziesz do grobowca, wykorzystaj swój instynkt, by odkryć ścianę do wspinaczki z prawej. Strzel zapaloną strzałą w znajdujące się nad nią przeszkody. To samo zrób z beczkami naprzeciwko wejścia. Możesz zapalić wiszące lampy, ale nie jest to konieczne. Kiedy wybuchnie gaz, wyjdź na górę i skręć w lewo. Musisz skoczyć z belki na ślepo na ścianę do wspinaczki – pamiętaj, by wcisnąć E. Wdrap się na górę i zbierz skarb – mapę reliktów. Wróć do lasu.
Niedaleko znajdziesz
obóz Domek Myśliwski.
Dzięki systemowi szybkiej podróży możesz cofnąć się do obozu Ruiny w Lesie – mając teraz granatnik możesz dostać się do zamkniętego pomieszczenia w Grobowcu Samolot na Bagnach. W domku przy obozie znajdziesz
dokument (2). Idąc od chaty na południe obejdź skały i zbierz
grzyby (7). Cofnij się trochę i zniszcz deski blokujące przejście na górze. Wdrap się tam, przejdź przez korytarz i na końcu wyskocz i wbij się czekanem w skałę. Jeśli się nie uda – próbuj dalej – da się, choć jest to bardzo trudne. Przejdź w prawo i skocz na półkę skalną, zgarnij
geoskrzynkę (2). Wróć po półce i zeskocz do wody – pod skałą znajdziesz
geoskrzynkę (3). By wziąć
relikt (2) – Nefrytowy Sztylet Ceremonialny, cofnij się do skał na wschodzie przy rozbitym samolocie i wdrap się na nie, przejdź po linie na platformę i skocz stamtąd na półkę skalną. Idź na południowy kraniec mapy i zbierz
grzyby (8). By zdobyć
geoskrzynkę (4), zniszcz podporę pobliskiego domku na klifie i stamtąd przeskocz na półkę skalną.
Przy klifie w zachodniej części mapy znajdziesz skały, po których można się wspiąć – najłatwiej je dostrzec, wciskając Q. Przejdź po złamanym drzewie, które jest w pobliżu i skocz na nie. Wyjdź na górę i skocz w prawo. Przejdź po linie na platformę i zgarnij
relikt (3) – Japoński Sztylet Ceremonialny. Wróć na dół – najlepiej zjedź po linie z powrotem i od palika na półce, na którą się wspiąłeś, utwórz most na dół. Wybiegnij na skały, w których pobliżu wylądowałeś i skocz na półkę skalną po
grzyby (9). Udaj się do celu misji we wschodniej części mapy i przygotuj się na przeprawę z wrogami. Raczej trudno będzie nie wzbudzić alarmu, zatem czeka cię radosna wyrzynka z karabinem. Uważaj na wilki, które będą biegły na ciebie. Na schodkach znajdziesz ostatnią kępkę
grzybów (10).
Wejdź do jaskini, przez most i zniszcz drzwi. Gdy wejdziesz do pomieszczenia, gdzie wisi jeleń, wejdź po drabince z lewej, a kiedy obróci się stojak na środku, skacz, złap za drążek i skocz na skałę do wspinaczki. Niedaleko, wśród kości przy ołtarzu, znajdziesz ostatnią
geoskrzynkę (5). Jedyna droga prowadzi do Miasta Ubogich.
Miasto Ubogich
Zjedź po linie, przejdź przez otwór w skale. Przejdź po linach do miejsca, gdzie zawraca transport skrzyń i kiedy podjedzie platforma, wskocz na nią.
Gondola
Gdy dojedziesz do końca, strzel do słupa owiniętego liną i zjedź na dół. Obejdź konstrukcję i wyjdź po żółtych prętach na górę. Pobaw się w strzelnicę i obejrzyj scenkę. Wyjdź po żółtych belkach na górę i biegnij w lewo. Przy zjeździe naciskaj Shift, kiedy na chwilę zwolni czas, by puszczać liny w odpowiednich momentach, po drodze musisz też strzelić w przeszkodę. Wyjdź z wody na platformę i przejdź przez szczelinę w skale.