| strona główna serwisu | strona główna działu | kontakt | forum | chat |



Z A M K N I Ę T A   K O N F E R E N C J A


Pierwszy dzień wizyty Alison Carroll w Polsce i pierwsza możliwość spotkania twarzą w twarz na zamkniętej konferencji prasowej. Nie mogliśmy przegapić takiej okazji. Do warszawskiego Creme Club wybraliśmy się w trzyosobowym składzie – Jerrem_Y, FreakMatek! oraz Mr Macphisto. Jako że na miejscu byliśmy około pół godziny przed czasem, udało nam się przyuważyć ostatnie przygotowania i organizatorów wynoszących pudła po konsolach Xbox360. Nie ma co zaprzeczać - mocno zaostrzyło to nasze apetyty na zagranie w demo Tomb Raider Underworld. Przy wejściu do lokalu przywitały nas miłe panie, częstujące wszystkich gości szampanem.

Po zajęciu miejsc i kilkakrotnej ich zmianie, związanej z oczyszczaniem trasy wejścia dla modelki, w końcu mogliśmy przyjrzeć się miejscu, gdzie wszystko miało się za chwilę rozegrać - niska scenka przyozdobiona w tombraiderowym stylu, biała kanapa, stolik i telewizor wyświetlający filmik "Becoming Lara Croft". O godzinie 18:00 zmienił się repertuar - odpalono znany już teaser trailer, w którym Lara wysadza w powietrze Croft Manor. Jeżeli ktokolwiek z widowni do tej pory nie miał okazji zapoznać się z tą reklamówką, teraz na pewno zna ją już na pamięć. Około 18:20 konferencja ruszyła. Żywa Lara Croft wbiegła do sali wykonując różne akrobacje i celując do zgromadzonych osób. Po tym krótkim wstępie, lekko zdyszana Alison zajęła miejsce na kanapie i opowiedziała znane już historie o tym, że wcześniej była zwykłą recepcjonistką, ale jej starszy brat jest tombraiderowym maniakiem i to właśnie dzięki niemu poznała serię. Jak stwierdził tłumacz, modelka była jeszcze za młoda, żeby grać w TR, kiedy gra debiutowała. Warto tutaj zaznaczyć, że cała nasza trójka jest mniej więcej w wieku panny Carroll i nie utrudniało nam to zapoznania się z serią znacznie wcześniej - niektórym nawet w 1996 roku. Alison powiedziała, że grała w Anniversary, ale szło jej to co najwyżej średnio.
Po krótkim wprowadzeniu przyszła kolej na pytania z sali. Najwyraźniej jednak, lampka szampana to zbyt mało na rozgrzewkę - sytuację musiał ratować tłumacz, który chyba przygotowany po podobnym obrocie spraw podczas wizyty Karimy Adebibe, sam zadał pytanie. Kiedy zebrani goście nieco już się rozkręcili, dowiedzieliśmy się, że ulubioną grą Alison, oczywiście poza TR, jest Wacky Races na Nintendo DS. Jedna z osób zapytała też o to, dlaczego Lara wysadza swój dom w prezentowanym wcześniej trailerze. Z odpowiedzi wynika, że warto uważnie przyjrzeć się filmikowi, ale żeby poznać ostateczną odpowiedź, trzeba zagrać w TR Underworld.

Gdy zakończyła się sesja pytań do Alison, na scenę wszedł jeden z producentów gry, Adam Phillips. Na oczach wszystkich przeszedł on demo TRU opowiadając przy tym o nowych rozwiązaniach oraz zachwycającej grafice. Jak się okazuje, nawet twórca pokonujący po raz kolejny ten sam fragment gry, może źle wycelować i zabić Larę przy kilkudziesięciu świadkach. Całe szczęście, że dopiero co minął checkpoint ;) W serii pytań do Adama, nie zabrakło prośby o określenie, która z wersji gry jest najlepsza i którą on sam by kupił. Ostatecznie, po pierwszej odpowiedzi ("wszystkie!") stwierdził, że zdecydowanie czołówką są wersje na Xbox360, Playstation 3 i PC. Szczególnie te dwie pierwsze niczym się między sobą nie różnią, czego dowodem ma być to, że część graczy stwierdza, że lepiej wygląda wersja X360, natomiast inni wskazują na konwersję na PS3 jako tę ładniejszą. Niemniej jednak pozostałe platformy też są godne uwagi - gra na Nintendo Wii będzie miała swoje niepowtarzalne cechy, a konwersja na DSa to tytuł całkowicie różny od pozostałych. Poruszono także drażliwą kwestię ekskluzywnych dodatków do posiadaczy Xboxa360. Phillips stwierdził, że póki co jest to projekt wyłącznie dla konsoli Microsoftu, ale nie wykluczył w przyszłości współpracy z Sony. Pojawiło się także nieśmiertelne pytanie o przyszłość serii, o to czy w ogóle jakaś kontynuacja jest planowana, jako że jeszcze przed premierą Legendy wiedzieliśmy o pracach nad TR8, a tym razem producenci milczą. Adam przytoczył słowa Erica Lindstroma, który określił zabicie Lary Croft mianem prawdziwej zbrodni. Na razie nie zostały zdradzone żadne informacje odnośnie kolejnej gry, ale powiedziano nam aby zachować czujność. W kontekście kontynuacji serii nie została wykluczona także możliwość wprowadzenia innej grywalnej postaci.

Na zakończenie tej części konferencji Alison pozowała do kolejnych zdjęć. Następnie zaproszono wszystkich na piętro, gdzie czekały dwie konsole z demem TR Underworld dostępnym dla każdego. Większość dziennikarzy pradopodobnie miała juz okazję zapoznać się z nim na targach Games Convention, w związku z czym mogliśmy spokojnie pograć, często zresztą będąc obserwowanymi. Być może oglądanie gameplay'a jest po prostu bardziej ekscytujące... Na pozostałych ekranach wyświetlano cały czas filmik "Becoming Lara Croft". W pokoju obok, Alison miała chwilkę dla siebie, po czym zaczęła udzielać wywiadów. Cały czas towarzyszyły jej tam dwie panie z Eidos Interactive. Kiedy przyszła nasza kolej, modelka przywitała nas szerokim uśmiechem i zasiedliśmy do rozmowy, którą możecie przeczytać w innej części tej relacji. Po zakończeniu wszystkich wywiadów Alison wyszła jeszcze do naszej ekipy, dzięki czemu mogliśmy porozmawiać sobie z nią nieco bardziej prywatnie. Po tym jak przegrzebała nasze torby, które dostaliśmy wcześniej od organizatorów, dowiedzieliśmy się między innymi, że bardziej denerwowała się spotkaniem z fanami w Empiku niż swoim porannym występem w TVN. Jak się okazało dzień później - zupełnie niepotrzebnie. Ale o tym w relacji z niedzieli.



Fragment wejścia Alison Carroll
czas: 1:05
format: AVI
rozmiar: 25,9MB
[ ściągnij ]







TEKST
Mr Macphisto

ZDJĘCIA I FILMIKI
Jerrem_Y, FreakMatek!, Cenega Poland


© WoTR 2008. All rights reserved!