![]() | strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | ||||||||||||
![]() | |||||||||||||
![]() | ![]() | ||||||||||||
Powrót do Archiwum | ![]() I znowu... ![]() Więcej informacji o filmie znajdziecie w naszym dziale Tomb Raider Movie. ![]() ![]() ![]() Dwie gry w jednej? „Naszym celem było stworzenie dwóch gier w jednej. Fani serii mogą więc grać sami, w pełni korzystając z narzędzi potrzebnych do samotnej przygody.” – tak o The Guardian of Light wypowiada się Karl Stewart. Szef marki Tomb Raider w Crystal Dynamics udzielił ostatnio kilku wywiadów, ujawniając kolejne szczegóły nadchodzącej gry. Skąd w ogóle pomysł stworzenia tytułu z Larą Croft, dość odbiegającego od tego co znaliśmy do tej pory? - „Uznaliśmy, że nadszedł czas odejścia od idei tworzenia jednej gry, tego samego doświadczenia na wszystkich platformach. Pojawiła się okazja stworzenia małego, osobnego tytułu oferującego unikalne przeżycia.” Mogą się chyba przestać martwić ci, którzy uważają, że prace nad The Guardian of Light wpłyną negatywnie na proces produkcyjny kolejnego Tomb Raidera: „Podzieliliśmy studio na dwa teamy. Jeden odpowiedzialny za kolejną grę z serii, a drugi za poszukiwanie nowych i kreatywnych dróg rozwoju marki.” Tą nową i kreatywną drogą jest rzecz jasna współpraca dwóch graczy. Stewart twierdzi jednak, że studio pamięta również o fanach klasycznej serii: „Cyfrowa przestrzeń umożliwia nam wypróbowanie nowych i ekscytujących rzeczy, przy jednoczesnym skupieniu się na najbardziej oddanych fanach serii. (…) Grając w tryb single player gracz nie jest obciążony sztuczną inteligencją, podążającą za nim. Zagadki i zadania dla pojedynczego gracza były tworzone i projektowane od podstaw, aby zapewnić jak najbardziej unikalne doświadczenie.” Stewart odnosi się także do takich hitów, jak kontynuacje Uncharted i Assassin’s Creed. Wie, że poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, ale właśnie ta świadomość motywuje studio do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Dyrektor marki zaznacza również, że historia jest w Strażniku Światła bardzo ważna. Motywuje gracza do działania, ale jednocześnie nie jest tak rozbudowana, jak w klasycznych grach z serii. „To kolejna przygoda Lary, jej wpis z dziennika. Kolejny artefakt, który chce zdobyć. Mimo wszystko jest to w pełni niezależna opowieść.” „Teraz skupiamy się na uczynieniu The Guardian of Light najlepszym, jak to tylko możliwe.” – kończy swoją wypowiedź Stewart. ![]() ![]() ![]() Rekordowa Lara na twojej półce ![]() Poza wzmiankami o serii Tomb Raider w książce znajdują się opisy ponad 1000 rekordów w różnych kategoriach. „Księga Światowych Rekordów Guinnessa 2010 – Edycja dla Graczy” będzie oczywiście w pełni przetłumaczona na język polski. ![]() ![]() ![]() Wiemy coraz więcej o Guardian of Light Pojawiły się kolejne szczegóły dotyczące charakteru rozgrywki w The Guardian of Light. Wszystko dzięki wybranym redakcjom, które już teraz mają możliwość bezpośredniego przetestowania najnowszej gry z Larą. Potwierdziło się, że tryb współpracy graczy będzie możliwy zarówno przez sieć, jak i na jednej konsoli. Wiadomo również dlaczego w wypadku trybu single player Totec nie będzie sterowany przez komputer. Zagadki oraz poszczególne zadania są po prostu zbyt złożone, aby wykonanie ich można było powierzyć wirtualnemu „graczowi”. Wyzwania te zostaną jednak odpowiednio przebudowane i zaadaptowane na potrzeby samotnej Lary. Jeśli jednak zdecydujemy się na odkrycie tajemnic Lustra Dymu wraz z przyjacielem, możemy być pewni, że atrakcji nie zabraknie. Obydwie z postaci będą mogły odblokować w sumie cztery różnie bronie. Każda przypisana zostanie do innego przycisku kierunkowego na padzie, co umożliwić ma płynną zmianę uzbrojenia w trakcie walki, bez niepotrzebnego przerywania rozgrywki. Zarówno Lara jak i Totec będą mieli na wyposażeniu bomby, które eksplodują po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Sama walka jest podobno bardzo intuicyjna, a sterowanie i kamera świetnie sprawdzają się w rzucie izometrycznym. ![]() Technicznie Strażnik Światła jest rewelacyjny. Według testerów gra w pełni korzysta ze swojego silnika graficznego, oferując bardzo dużą interakcję z otoczeniem oraz wszelkie efekty graficzne znane z „dużych” Tomb Raiderów. Dodatkowo mapy powalają rozmachem oraz projektem. Jako przykład podano level, w którym już na starcie widzimy cel naszej podróży – drzwi znajdujące się wiele poziomów pod nami. Oczywiście zejście na sam dół nie będzie takie proste, jak mogłoby się wydawać… Jak obiecano, poziomy są najeżone wieloma odmiennymi pułapkami, sekretami, a także klasycznymi przeciwnikami. Na nudę więc narzekać nie można. Na finalne oceny Guardian of Light przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz możemy być pewni, że czekać jednak warto. Gra ukaże się latem w cenie 15$ na PS3 i PC oraz 1200MSP w wypadku X360. Dokładna data premiery ma zostać ustalona po zakończeniu finalnych prac nad grą. ![]() ![]() ![]() Mamy trailer The Guardian of Light! ![]() Przedstawiciel Square Enix Europe potwierdził przy okazji, że głosu Larze ponownie użyczyła aktorka Keeley Hawes. W The Guardian of Light zagramy już latem tego roku. Do tego czasu regularnie zaglądajcie na WoTR – o wszystkim będziemy informować na bieżąco! ![]() ![]() ![]() Można już jeździć po Larze! Lara Croft Way w końcu otwarta. Po internetowych sondach, głosowaniach i dziewięciu miesiącach potrzebnych na budowę, pani archeolog wreszcie otrzymała swój własny skrawek asfaltu. ![]() Pomysł nazwania jednej z ulic na cześć wirtualnej bohaterki powstał rok temu, gdy na stronie Derby pojawiła się sonda internetowa. Lara Croft, jako niezaprzeczalny symbol tego przemysłowego miasta, szybko wskoczyła na pierwsze miejsce zyskując aprobatę mieszkańców oraz radnych. Croftównie po raz kolejny gratulujemy, a korzystającym z Lara Croft Way życzymy oczywiście szerokiej drogi ;-). ![]() ![]() ![]() Guardian of Light: znamy wymagania na PC Będzie na PC, będzie dla wszystkich, będzie... na Steamie. Serwis Steam ujawnił właśnie, że udostępni do pobrania Lara Croft and the Guardian of Light. Przy okazji pojawiło się kilka nowych informacji na temat gry. Przede wszystkim - poznaliśmy jej wymagania: Windows Vista / XP 3+ GHz Intel lub 2.5+ GHZ AMD 1 GB RAM (XP) / 2 GB RAM (Vista) NVIDIA GeForce 6 Series (6800GT lub lepsza) / ATI 1300XT lub lepsza 7GB na HDD Karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c Ale to nie koniec informacji. Wiadomo już, że w wersji PC będzie można grać zarówno w trybie single-player jak i multi-player, a także w trybie kooperacji. Poza tym także PeCetowcom zostanie udostępniony system zdobywania osiągnięć - achievementów. Właśnie, "achievementów" - znów musimy ćwiczyć języki obce. W tej chwili planowane są tylko "klasyczne" wersje językowe Guardian of Light: angielska, niemiecka, francuska, włoska i hiszpańska. Cena wersji steamowej nie została ujawniona, ale prawdopodobnie będzie podobna do konsolowej - $15. ![]() ![]() | ||||||||||||
![]() |