strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

STYCZEŃ 2006




31 stycznia 2006, by Mr Macphisto
Cenega zapowiada na kwiecień
W aktualnym planie wydawniczym Cenegi, rodzimego dystrybutora serii Tomb Raider, w tym nadchodzącego Tomb Raider Legend, polska premiera tej gry zapowiedziana jest ogólnie na kwiecień 2006. Zapowiedź dotyczy jedynie wersji na PlayStation 2, inne platformy nie zostały na razie uwzględnione.

UPDATE (2.02)
Przewidywana cena gry na PS2 - 249,90 PLN.



31 stycznia 2006, by Cinek
Informacje o demie TRL
W artykule, który ukazał się w serwisie IGN.com, zawarte są nowe informacje na temat ukazania się dema najnowszej części Tomb Raidera. Cały artykuł można znaleźć tutaj, a poniżej znajduje się jego fragment:

"Demo, które mamy, składające się z kawałka etapu, jest demem przeznaczonym dla klientów. Wyjdzie w kwietniu w OPM na PlayStation 2 i trafi do sprzedaży w maju. Nie zawiera ono nawet całego levelu, więc służy bardziej zaostrzaniu naszych apetytów, niż dogłębnemu pokazaniu nam przedpremierowego kodu. Około 15-20 minut zajęło nam jego przejście i odkrycie, że oferuje nam ono wszystkiego po trochę: wspinaczkę, kołysanie się na linie, strzelanie i walkę, pływanie, rozwiązywanie zagadek i kilka nowych tricków. Z dema wynika, że Tomb Raider nadal koncentruje się na przygodzie. Twoim głównym celem jest odgadnięcie, w jaki sposób dostać się z punktu A do punktu B. Trochę strzelania, rozwiązywania zagadek, włączając okazjonalne zagadki na myślenie, i odrobina fabuły dopełniają całości. Crystal Dynamics mówią, że gra zawierać będzie 75% przygody i 25% akcji."



31 stycznia 2006, by Cinek
Nowe filmiki i zapowiedzi TRL
Na stronie 1up.com znajduje się intro z Tomb Raider Legend (WMV, 640x480, 17MB lub MOV, 640x480, 20MB). Jest ono zrobione na silniku gry i trwa ponad minutę. Widzimy w nim Larę wspinającą się po skałach oraz rozmawiającą z Zip’em. Na tej samej stronie znajduje się także zupełnie nowy fragment gameplay’u trwający aż 07:12 (WMV, 640x480, 101MB lub MOV, 640x480, 120MB). Jest to prawdopodobnie misja treningowa Lary zapoznająca nas z nowym sterowaniem zaimplementowanym przez Crystal Dynamics. W serwisie IGN natomiast znajduje się rozszerzona wersja intra oraz kilka róznych fimików z gameplay’u. Cztery filmy z fragmentami rozgrywki znajdziemy także w serwisie GameSpot. Każdy z nich trwa około minutę i przedstawiają grę na konsoli PlayStation 2. Serwisy GameSpot i 1up.com przygotowały także nowe zapowiedzi gry, które można przeczytać tutaj i tutaj.



25 stycznia 2006, by Cinek
Informacje z magazynu Xbox World 360
W najnowszym numerze magazynu Xbox World 360 ukazał się obszerny artykuł opisujący wrażenia z gry w Tomb Raider Legend na Xbox’ie 360. Dowiadujemy się z niego m. in, że akcja rozpoczynającego grę levelu toczyć będzie się w zachodniej Ghanie. Lara jest teraz o wiele bardziej zwinna, a jej ruchy są niezwykle płynne. Etapy zostały zbudowane tak, aby wykorzystywać nowy system poruszania nazwany "Fluid Movement System" („System Płynnych Ruchów”). Lara może teraz na przykład zrobić zwrot w powietrzu i chwycić się ściany pod kątem, do którego, w poprzednich odsłonach serii musiałaby się idealnie ustawiać. Nasza bohaterka składa się teraz z 9500 poligonów, co rozszerza możliwości ukazania jej nastroju, poprzez różne wyrazy twarzy i tym samym dodaje jej osobowości. Tomb Raider Legend zabierze nas na podroż po świecie przez Rosję, Tokio, Himalaje, Afrykę, południową Amerykę i Kornwalię (jest to miejsce, w którym znajduje się rezydencja Lary, co jest nowością). Niektóre misje będą wspomnieniami z przeszłości. Gra będzie wymagała od nas odwiedzenia tych lokacji w celu zebrania części zaginionego artefaktu. W Tomb Raider Legend znajdować będą się interaktywne cutscenki, podczas których będziemy musieli nacisnąć odpowiedni przycisk, aby uniknąć śmierci. Skany magazynu (artykuł i screeny z Xboxa 360) można zobaczyć w dziale Tomb Raider Legend.



24 stycznia 2006, by Cinek
Plany wydawnicze SCi Entertainment
Jak donosi SCi Entertainment Group, jednym z głównych źródeł dochodu grupy, w drugim kwartale tego roku podatkowego, będzie kolejna część gry Tomb Raider. Oznacza to, że zostania ona wydana do 30 czerwca tego roku. Dodatkowo ogłoszono, że specjalna reedycja pierwszej gry z serii wydana zostanie latem 2006 roku na PlayStation Portable, z okazji dziesięciolecia istnienia serii [pisaliśmy o tym w październiku ubiegłego roku - przyp. red.]. Niestety, nie ma na razie oficjalnych informacji na temat ewentualnego wydania tej gry na jakiejkolwiek stacjonarnej platformie.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Screeny z TRL na wszystkie platformy
Pojawiły się nowe screenshoty z Tomb Raider Legend na PC, PS2, Xbox'a, PSP oraz Xbox'a 360. Możemy na nich zobaczyć wspaniałe lokacje, które odwiedzi Lara oraz zapierające dech w piersiach wielkie przestrzenie. Zachwyca także jakość grafiki. Całą serię możecie obejrzeć tutaj: PS2, PC, Xbox360, Xbox, PSP .



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Data premiery TR Legend
Jak podaje serwis www.mcvuk.com data premiery Tomb Raider Legend ma być oficjalnie potwierdzona pod koniec bieżącego miesiąca. Z tekstu możemy dowiedzieć się także, że prawdopodobnie będzie to środek kwietnia. Jednak wciąż są to tylko spekulacje i nie możemy być pewni niczego, jeżeli nie usłyszymy tego od Eidosu.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Okładki Tomb Raider Legend!
Lara Croft wyrusza w najbardziej niebezpieczną przygodę życia, powracając do grobowców i odkrywając starożytne miejsca, które kryją Sekrety Przeszłości. W oczekiwaniu na powrót najsławniejszej bohaterki gier komputerowych, niemiecki Eidos zaprezentował Północno Amerykańskie okładki Tomb Raider Legend na PS2, Xbox'a, PC i Xbox'a 360! Wszystkie możecie obejrzeć w dziale Tomb Raider Legend.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Promocja Tomb Raider Legend
Światowy wydawca gier, firma Eidos Interactive współpracować będzie z firmą Taylor Herring Brand Communications nad promocją nowego Tomb Raider'a. Reklama ma za zadanie sprawić, aby gracze na nowo przekonali się do Lary Croft i spojrzeli na grę inaczej niż na poprzednie części. Jak oznajmił dyrektor Taylor Herring, praca z Eidosem to dla nich czysta przyjemność. Zapowiedział on także, że mają przygotowanych już wiele projektów promocyjnych, i że mają nadzieję na długą współpracę z Eidosem. Chris Glover, kierownik komunikacji z Eidosu zapowiada, że rok 2006 będzie rokiem, w którym gracze zostaną zaproszenia do świata Lary Croft, jak nigdy wcześniej.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Głos Lary
Na stronie www.thestash.tv można posłuchać nowego głosu Lary. Został on nagrany przez redaktorów magazynu PSM.

W nagraniu usłyszeć możemy konwersację Lary z pomocnikiem, a także Anay'ą. Informacje w nim zawarte odsłaniają jednak nieco fabuły. Podczas logowania na stronę należy użyć hasła 987gh654.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Soundtrack z TR Legend
Tomb Raider reprezentuje jedną z najlepiej znanych branży w przemyśle gier komputerowych. Oczekiwania co do Tomb Raider'a następnej generacji są wysokie i tak samo oczekiwania co do soundtrack'a.

Ścieżka dźwiękowa z Tomb Raider Legend zawiera ponad 180 minut muzyki filmowej, odwołując się do wielu indywidualnie stworzonych technologii audio i niespotykanego poziomu interaktywności. Jakość muzyki jest uzyskana dzięki nowym technologiom audio, poczynając od motywów orkiestry, indywidualnie tworzonych przykładów muzycznych, technologii chóru i obszernego zestawu źródeł elektronicznych. Każda z postaci w grze ma swój własny motyw muzyczny, a dźwięk podkreśla atmosferę gry. Wszystkie utwory wykonane są na niespotykanym poziomie.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Nowe arty z TR Legend!
Pojawiły się nowe concept artworki z Tomb Raider Legend. Wszystkie trzy rysunki przedstawiają Afrykę i jak zapewnił Eidos, w poziomach rozgrywające się tam nie zabraknie żadnego szczegółu. Nowe środowiska, które przyjdzie odwiedzić Larze będą wydawały się tak żywe, jak sama bohaterka, a poziom interakcji z otoczeniem zachwyci nas, bowiem nie widzieliśmy takiego w żadnej z poprzednich części. Wszystkie trzy arty zobaczyć możecie w dziale Tomb Raider Legend.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Magazyn PSM2 o Legend
W styczniowym wydaniu Play Station Magazine pojawił się obszerny artykuł o nowej przygodzie Lary Croft. Oprócz znajomej nam już Anayi gazeta opisała takie postacie jak Zip, który informować będzie nas o tym, gdzie iść i podpowiadać w różnych sytuacjach, Alistair, archeolog i antropolog, który pomagać będzie naszej bohaterce w trudniejszych sprawach, gdy zajdzie taka potrzeba oraz lokaj Lary, wprawdzie mało pomocny, ale zawsze służący drinkiem. Z artykułu możemy dowiedzieć się także, że w grze dostępna będzie opcja bullet-time, czyli spowolnienie czasu, dzięki czemu w łatwy sposób pokonamy wrogów, a Lara narobi jeszcze więcej zniszczenia. W Tomb Raider Legend będziemy mogli wykonywać takie rzeczy, jak zrzucanie skał na głowę przeciwnika lub spychanie wrogów do pułapek, za pomocą linki magnetycznej. W grze pojawią się także sekretne pomieszczenia, w których znaleźć będziemy mogli nowe stroje. Na końcu przygody przyjdzie nam skakać z dachu n dach (także na motorze), gdyż ostatnie poziomy rozgrywać będą się w nowoczesnym mieście. Tomb Raider Legend nie zdążył jeszcze ujrzeć światła dziennego, a redaktorzy gazety już uznali go za jedną z najlepiej wyglądających gier, jaką kiedykolwiek widzieli.



21 stycznia 2006, by Cinek
Tomb Raider Legend na PSP
W najnowszą odsłonę przygód panny Croft będziemy mogli zagrać dosłownie wszędzie, gdyż Eidos oficjalnie potwierdził, że Tomb Raider Legend zostanie wydany także na przenośną konsolkę Sony - PlayStation Portable. Grafika jak na możliwości PSP prezentuje się wspaniale i nieznacznie tylko odbiega od wersji na stacjonarne platformy. Jeden z producentów gry - Greg Housan zdradził, że wersja na PSP kompatybilna będzie z PlayStation 2, dzięki czemu możliwy będzie transfer save'ów pomiędzy tymi platformami i kontynuację gry, kiedy będziemy poza domem. Prawdopodobna, choć jeszcze niepotwierdzona, jest także informacja, że TR:L na PSP zawierał będzie tryb gry wieloosobowej, podczas którego Lara spotka osoby występujące w poprzednich częściach gry.



21 stycznia 2006, by Kasia Trent
Informacje z OPM Magazine
W amerykańskim wydaniu Official Playstation Magazine pojawiło się parę nowych informacji o Tomb Raider Legend. Gazeta podaje, że podczas gry, nasza bohaterka będzie mogła chwycić się praktycznie każdej powierzchni. Jeśli jednak nie uda nam się wyczynowy skok, to nie będziemy już psuć sobie zabawy poprzez spadnięcie, jak to było w poprzednich częściach. Za pomocą danego klawisza, użytego przez nas w odpowiednim momencie, Lara chwyci się półki niżej, przez co uniknie śmierci. Redaktorzy gazety zachwyceni byli także kamerą w grze. Jak mówili, jest ona tak dopracowana, że grając, zmieniali widok już z przyzwyczajenia. W nowym Tomb Raiderze nie zabraknie także wielu grobowców i ruin, bo te stanowić mają aż 75% całej gry. "Interaktywne scenki", czyli poruszanie się panią archeolog podczas krótkich filmików, będą użyte conajmniej raz w jednym poziomie. Morgan Gray oznajmił także, że Crystal Dynamics chcą, aby gracz był zaangażowany we wszystko, co robi Lara.



20 stycznia 2006, by Barbie
Lara z głosem Weisz
Rachel Weisz prawdopodobnie udzieli głosu Larze Croft w Tomb Raider Legend. Przejmie ona rolę po Jonell Eliott. Wcześniej głosem dzieliły się z panną Croft także Judith Gibbins i Shelly Blond. Weisz jest brytyjską aktorką znaną przede wszystkim z takich filmów jak "Mumia", "Wróg u bram" oraz "Constantine", w takiej produkcji weźmie udział po raz pierwszy.



19 stycznia 2006, by Mr Macphisto
Problemy techniczne
Brak aktualizacji przez ostatnie trzy tygodnie spowodowany był problemami technicznymi. Mamy nadzieję, że dziś już wszystko wróci do normy, za utrudnienia przepraszamy.



19 stycznia 2006, by Kasia Trent
Nowy filmik
Na francuskiej stronie www.canalj.net pojawił się zupełnie nowy, 5 minutowy filmik z Tomb Raider Legend. Możecie go obejrzeć, klikając tutaj.

Francuscy redaktorzy odwiedzili San Francisco - miasto, gdzie słońce świeci przez cały rok. I co tam robili? Nie przyjechali, aby wziąć lekcje Tai-Shi lub przywitać się z fokami. Przyjechali, aby zobaczyć studio wydawnicze, pracujące nad następną częścią serii Tomb Raider Legend, siódmą z kolei przygodą cudownej Lary.

Redaktorzy tak wypowiadali się o grze: Powrócimy do korzeni serii z większą liczbą świątyń do zbadania, pułapkami do ominięcia i sekwencjami z platformami, dokładnie takimi, jakie kochamy! Żeby ponownie doznać dawnych wrażeń, Lara znów podróżować będzie po całym świecie. Jako urodzony obieżyświat, będzie szukała starożytnych artefaktów, podczas eksplorowania świątyń w dżungli, piramid i jaskiń, które powinny przyciągnąć do siebie wszystkich fanów archeologii. Możecie zauważyć, że otoczenie jest bardzo ważne dla twórców i upewnili się, że stworzyli je najbardziej realistycznym, jak było to możliwe.

Francuzi przeprowadzili także krótką rozmowę z Riley Cooper'em, głównym twórcą gry z Crystal Dynamics. Z wywiadu dowiadujemy się, że Lara podróżować będzie do licznych zakątków świata, a każdy z nich będzie zupełnie inny od poprzedniego. Nie wspomniano dużo o fabule, jednak powiedziano, że wiele drugorzędnych postaci z gry (czasami przyjaciół, ale w większości wrogów), będzie starało się dodać jej trochę pikanterii. Ponadto twórcy włożyli dużo pracy w ruchy bohaterki, stwarzając je bardziej realistycznymi i urozmaiconymi. Innym ważnym elementem Tomb Raider Legend jest muzyka. Troels Folmann - kompozytor muzyki do nowej części - wyznał, że potrzebne było dostosować dźwięk do różnych miejsc, które przyjdzie odwiedzić Larze w trakcie gry, co znaczy, że musieli znaleźć instrumenty i muzyków z całego świata. Ponieważ Lara odwiedzi siedem różnych lokacji, Folmann będzie musiał stworzyć siedem zupełnie różniących się od siebie elementów muzycznych, jeśli chce, aby muzyka podkreślała atmosferę gry.