» Nietoperz |
| | | Najprostszy do pokonania przeciwnik, wystarczą dwa strzały ze zwykłych pistoletów. Trzeba też pamiętać, żeby nie dopuścić go zbyt blisko, ponieważ wtedy będzie nas atakował z góry i nie będzie się dało do niego strzelać.
| |
  » Wilk |
| | | Kilka strzałów z pistoletów załatwia sprawę. Wilki mogą jednak skasować trochę naszej energii, jeśli spotkamy większe stadko, ale wtedy także nie powinno być z nimi problemów. Używanie shotguna to tylko marnowanie cennej amunicji. Wilki atakować nas będą w Peru.
| |
  » Niedźwiedź |
| | | Przeciwnik o wiele silniejszy od nietoperzy i wilków. Problemem jest także to, że kiedy spotykamy niedźwiadki nie mamy innych broni niż pistolety. Na takiego nie ma rady, najlepiej ostrzelać z wyższych półek, na które nie będzie mógł się dostać. Występuje w Peru.
| |
  » Raptor |
| | | Groźne czerwone zwierzątko, które biega bardzo szybko i tak samo atakuje. Dodatkowo jego ataki są bardzo silne. Shotgun konieczny. Najlepiej też trzymać się jak najdalej i nie dać mu do siebie podejść, więc skoki i odskoki wymagane. Raptor zamieszkuje Peru.
| |
  » T-Rex |
| | | W grze spotkamy tylko jednego takiego przeciwnika, w Peru. Olbrzymi dinozaur da się zabić ze zwykłych pistoletów, ale musimy trzymać się z daleka - jak przy raptorach. Kiedy będziemy stać bez ruchu zbyt blisko, zostaniemy... złapani w jego paszczę i natychmiast zabici.
| |
  » Lwy |
| | | Trudniejszy przeciwnik pojawiający się w Klasztorze. Mimo, że pada po dwóch strzałach z shotguna, trzeba trzymać się daleko, najlepiej wskakiwać na wyższe półki. Zwykłymi pistoletami lepiej nie wojować. Osobnik żeński różni się od męskiego jedynie brakiem grzywy.
| |
  » Goryl |
| | | Przede wszystkim brak (sztucznej) inteligencji. Robi wielki hałas, więc usłyszeć go można na długo zanim zaatakuje. Ten czas można przeznaczyć na przygotowanie zwykłych pistoletów, gdyż one z pewnością wystarczą - zwłaszcza, gdy pomożemy sobie skokami. Spotykamy w Klasztorze.
| |
  » Krokodyl |
| | | Na lądzie nie jest trudnym przeciwnikiem. Jednak z powodu braku broni działającej pod wodą, może stanowić problem, gdy spotkamy go w różnych basenach i wodnych korytarzach. Wtedy nie ma innej rady, jak tylko uciekać i szukać suchego lądu.
| |
  » Szczur |
| | | Gigantyczny, ale jak na swe rozmiary szkodzi minimalnie. Podobnie jak krokodyl atakować będzie na lądzie i w wodzie. Kilka strzałów wystarcza, w wodzie także nie jest bardzo groźny.
| |
  » Pantera |
| | | Wzmocniona wersja lwa występująca w Egipcie. Atakuje o wiele mocniej, a także potrafi biegać dużo szybciej. Nie ma innej rady, jak tylko skakać albo próbować atakować z wyższych poziomów, gdzie nie może nas dosięgnąć.
| |
  » Mumia |
| | | Szybka, duża i wściekła. Wydaje potworne dźwięki, zwłaszcza, gdy ujrzy Larę i zacznie atakować. Najlepiej bez patyczkowania się sięgnąć od razu po mocną broń.
| |
  » Centaur |
| | | Jeden z najtrudniejszych przeciwników w całej grze. Należy poruszać się jak najszybciej, skakać i biegać, by nie trafił nas jednym ze swoich wybuchowych pocisków. Najmocniejsza posiadana broń będzie bardzo na miejscu.
| |
  » Mutant - pterodaktyl |
| | | Ze względu na uskrzydlenie może być nieco irytujący. Uciekać i uciekać, warto jednak zaznaczyć, że wskakiwanie na wyższe półki oczywiście nic nie da. Trzeba ocenić sprawność swojego refleksu i wybrać uzi lub magnumy - według własnego uznania.
| |
  » Larson i Pierre |
| | | Dwa co najmniej ciekawe charaktery, które będą nam uprzykrzać grę. Zanim ich z niej całkiem wyeliminujemy kilka razy przyjdzie nam postrzelać do nich bez większych efektów.
| |
  » Goryle Natli |
| | | To trio pojawi się w levelu "Natla's Mines". Można sobie łatwo poradzić bez konkretnej taktyki. Wszyscy mają bronie, więc skoki, przewroty i dużo biegania bardzo się przyda.
| |
  » Wielki mutant |
| | | Osobnik występuje w ostatnim levelu. By go pokonać należy strzelać z mocnej broni, dużo skakać i biegać. I oczywiście nie dać się złapać!
| |
  » Natla |
| | | Zmutowana pani Natla ma skrzydła i ciska do nas kulami ognia. Możemy wykorzystać taką samą taktykę jak przy poprzednim mutancie, czyli skakać i nie dać się podejść.
| |