» Guziec |
| | | Pierwszy przeciwnik jakiego spotykamy. Wydaje się być bardzo słaby. Nie możemy tego jednak sprawdzić w grze, gdyż guziec występuje tylko w Kambodży, a w tych poziomach nie mamy broni. Najlepiej go ominąć i po prostu iść dalej. Można także poczekać aż rozprawi się z nim Werner von Croy.
| |
  » Skorpion |
| | | Powolny i niebezpieczny pajęczak. Po zbliżeniu się, wprowadza do naszego ciała trujący jad, co powoduje, że cały czas tracimy energię, a Lara ma halucynacje. Aby się uzdrowić, należy użyć apteczki. Jeśli w porę go zauważymy, jest całkowicie niegroźny. Wystarczy kilka strzałów ze zwykłych pistoletów. Występuje w Dolinie Królów, Karnaku i Aleksandrii.
| |
  » Szakal |
| | | Zwierzę od zarania dziejów towarzyszące bogowi Setowi. Czarny, mały i szybki. Często atakuje z zaskoczenia. Nie jest jednak trudnym przeciwnikiem, bo szybko traci życie. Można się przed nim chronić, wchodząc na podwyższenia. Krótka seria ze zwykłych pistoletów powinna załatwić sprawę. Spotykany w Dolinie Królów i Gizie.
| |
  » Mumia |
| | | Powolna i nie stanowiąca właściwie żadnego problemu. Straszy nas swoimi wyciągniętymi do przodu rękami. Porusza się w żółwim tempie, przez co nie może nam właściwie nic zrobić. Strzelając możemy ją tylko na jakiś czas unieruchomić. Najlepiej nie zważać na nią podczas gry i iść dalej. Występuje w Dolinie Królów i Gizie.
| |
  » Ninja |
| | | Najemnicy Wernera von Croya. Mogą strzelać z pistoletu, albo dźgać sztyletem. Jedni ubrani się w błękitno-biały strój, a drudzy - czerwono-czarny. Ninja czerwono-czarni umieją poruszać swoim ostrzem tak, by odbijało pociski z broni Lary. Użycie mocniejszej broni, np. shotguna, jest jak najbardziej uzasadnione. Pojawiają się w Dolinie Królów, Karnaku, Aleksandrii i Gizie.
| |
  » Krokodyl |
| | | Szybki, zwinny i mocny. Możemy go spotkać zarówno na lądzie jak i w wodzie. Zalecane jest użycie mocniejszej broni. Przede wszystkim należy dużo skakać. Najlepiej wejść na jakieś podwyższenie i stamtąd go pokonać. W wodzie nie mamy żadnej broni, więc pozostaje tylko strzelanie z brzegu. Występuje w Karnaku i Kairze.
| |
  » Skarabeusze |
| | | Niebezpieczne i śmiercionośne owady. Atakuje ich naraz cała masa. Bardzo szybko zabierają Larze energię. Nie da się do nich strzelać. Boją się ognia, więc pochodnia znaleziona w pobliżu może się przydać. Najlepiej złapać się drabinki zaczepionej w suficie lub wejść na podwyższenie, wtedy skarabeusze nie będą mogły nam nic zrobić.
| |
  » Nietoperz |
| | | Jeden z prostszych przeciwników. Mały i niezbyt szybki. Nie zadaje dużych obrażeń. Najlepiej strzelać ze zwykłych pistoletów. Pojawia się w Karnaku, Kairze i Gizie.
| |
  » Byk Apis |
| | | Mityczny egipski byk. Próbuje nas staranować swoimi złotymi rogami i jest całkowicie odporny na strzały z jakiejkolwiek broni. Nie można go pokonać. Trzeba umiejętnie wykorzystać jego zachowanie, aby przejść do kolejnych etapów. Ataków Apisa najlepiej unikać, skacząc w różne strony i będąc cały czas w ruchu. Spotykamy go w Karnaku, Kairze i Gizie.
| |
  » Szkielet |
| | | W miarę szybki, a jego ciosy mocne. Potrafi przeskakiwać przepaść. Tego przeciwnika możemy pokonać tylko na trzy sposoby: odstrzeliwując mu przy pomocy celownika laserowego czaszkę, strącając go strzałami z shotguna w przepaść i używając kuszy z "explosive ammo". Występuje w Aleksandrii.
| |
  » Latające czaszki |
| | | Przelatując przez Larę, odbierają jej energię. Zwykła broń nic tutaj nie zdziała. Aby się ich pozbyć, trzeba podejść do znajdujących się w pobliżu charakterystycznych posążków i czekać aż czaszki w trakcie lotu się z nimi zderzą. Ci nadprzyrodzeni wrogowie pojawiają się w Aleksandrii.
| |
  » Stalowy rycerz |
| | | Metalowy robot będący strażnikiem Wielkiej Biblioteki Aleksandryjskiej. Odporny na każdy strzał, który nie trafi w zielony kryształ na jego zbroi. Występuje albo na koniu, albo sam. Jeżeli dosiada konia, musimy go najpierw strącić z rumaka, co znacznie podwyższa poziom trudności. Najlepiej korzystać z celownika laserowego. Stalowy rycerz pojawia się w Aleksandrii.
| |
  » Ogniki |
| | | Demony bardzo podobne do latających czaszek. Gdy przelecą przez Larę, miss Croft może zacząć się palić. Jedynym sposobem ich pokonania jest wejście do wody i czekanie aż te na nią natrafią. Wtedy znikają. Podczas ucieczki przed ognikami, powinniśmy cały czas zmieniać tor biegu. Występują one w Aleksandrii.
| |
  » Rekin |
| | | Powolny i niezbyt wytrzymały. Pod wodą możemy mu z łatwością uciec. Najlepiej wyjść na brzeg i od razu załatwić go ze zwykłych pistoletów. Pojawia się w Aleksandrii.
| |
  » Hydra |
| | | Unosząca się w powietrzu strażniczka pałaców Kleopatry. Strzela do nas wybuchowymi pociskami. Potrafi nas także zatruć jadem, z czego możemy się wyleczyć jedynie za pomocą apteczki. Aby ją bezboleśnie pokonać, wystarczy dużo skakać, jednocześnie strzelając. Hydry spotykamy w Aleksandrii.
| |
  » Strażnik grobowców |
| | | Mające twarz ptaka, dziwne, nadprzyrodzone stworzenie. Bardzo mocne i wytrzymałe, a jego strzały odbierają Larze bardzo dużo energii. Jeśli chcemy je pokonać w miarę bezboleśnie, powinniśmy wykorzystać najmocniejszą posiadaną broń. Możemy też postąpić inaczej - wziąć to, czego strzeże i uciec. Strażnicy pojawiają się w Aleksandrii oraz później w Gizie.
| |
  » Żołnierz |
| | | Mocny i szybko odbierający energię swoim karabinem. Niektórzy żołnierze posiadają także wyrzutnik granatów. Najlepiej skorzystać z mocniejszej broni, np. z Uzi. Podczas walki należy także dużo skakać, aby przeciwnik ciągle musiał zmieniać kierunek, w którym strzela. Żołnierze będą naszymi głównymi wrogami w całym Kairze.
| |
  » Karabin maszynowy |
| | | Gdy podejdziemy do niego dostatecznie blisko, zaczyna się ostrzał. Na linii ognia nie mamy szansy przetrwać, dlatego najlepiej zaraz się schować. Do działka czasami przyłączony jest kanister z benzyną, który wybucha, gdy do niego strzelimy. Karabin maszynowy pojawia się w Kairze.
| |
  » Czaszki z lodu |
| | | Kolejny demon. Znika, podobnie jak ogniki, po zetknięciu się z wodą. Zamraża jednocześnie akwen wodny, w którym ginie, co umożliwia nam dostanie się do nowych miejsc w grze. Czaszki z lodu spotykamy w Kairze.
| |
  » Strażnik z młotem |
| | | Przeciwnik uderzający swoim młotem w ziemię. Jeśli znajdziemy się w zasięgu jego strzału, Lara straci sporo energii. Swoimi uderzeniami w ziemię uniemożliwia także wspinanie się po drabince. Nie da się go pokonać. Możemy go jednak sprytnie uwięzić, dzięki czemu bez problemu skorzystamy z drabinki. Pojawia się w Kairze.
| |
  » Smok |
| | | Wielka kreatura strzegąca wejścia do kairskiej cytadeli. Strzela ognistymi pociskami mogącymi zapalić Larę. Smoka nie da się pokonać bezpośrednio w grze, a jedyne, co trzeba zrobić, to przechodzić obok niego unikając ataków.
| |
  » Szarańcza |
| | | Krwiożercze owady są kolejnym objawem plagi, która nawiedziła Kair. Nie można ich pokonać. Są niezwykle irytujące - nagle się pojawiają i nagle potrafią zniknąć. Bardzo szybko fruwają, więc jeśli nie chcesz by Lara została przez nie pogryziona, uciekaj jak najdalej od nich.
| |
  » Wielki chrząszcz |
| | | Ogromny i bardzo denerwujący owad, który nagle się pojawia, gdy skaczemy po zadaszeniach kairskich budynków. Może nas zrzucić na dół i na dodatek jest dość wytrzymały. Najlepiej się go jak najszybciej pozbyć, dlatego użycie mocniejszej broni, takiej jak shotgun, byłoby całkowicie uzasadnione.
| |
  » Krzyżowcy |
| | | Dwaj średniowieczni rycerze, wskrzeszeni przez opętanego Wernera von Croya. Są powolni, dzięki czemu z łatwością unikamy ich ciosów mieczem. Krzyżowców nie możemy jednak pokonać. Musimy natomiast wykorzystać siłę tych rycerzy, aby przejść dalej. Spotykamy ich w Kairze.
| |
  » Gigantyczny skorpion |
| | | Zmutowany, ogromnych rozmiarów skorpion. Jest znacznie bardziej niebezpieczny od swojego mniejszego brata. Może nie tylko wstrzyknąć Larze trujący jad, ale także dźgać ją swoimi wielkimi szczypcami. Wskazana mocniejsza broń. Podczas walki należy być ciągle w ruchu i zawsze odskakiwać od wroga. Gigantyczne skorpiony występują w Gizie.
| |
  » Żołnierz arabski |
| | | Odpowiednik żołnierza kairskiego w Gizie. Różni się jednak diametralnie pewną rzeczą od swojego kolegi. Chodzi o to, że jeśli nie strzelimy do niego ani razu, nie będzie naszym przeciwnikiem i nie będzie nas atakował. Na dodatek pomoże nam zabijać gigantyczne skorpiony.
| |
  » Małpa |
| | | Spotykamy tylko kilka osobników. Małpy są słabe, ale mają ciekawe właściwości. Czasami stają się niewidzialne, a pokonane wybuchają. Nie rozpędzajmy się jednak szybko z ich eliminacją, gdyż jedna z nich może się nam do czegoś przydać. Małpy pojawiają się w Gizie.
| |
  » Bestia |
| | | Czerwony i co ciekawe potrafiący stać na nogach gad. Podchodzi do Lary na czterech łapach, a później staje na dwóch i atakuje, skacząc i zadając ciosy. Nie jest jednak bardzo mocny. Wystarczy odskakiwać od niego i być cały czas w ruchu. Po kilku strzałach z Uzi powinien paść. Bestie pojawiają się w Gizie.
| |
  » Set |
| | | Zły bóg, który zszedł na ziemię, aby zapełnić ją swoimi plagami. Ostateczny przeciwnik w grze. Atakuje, unosząc się w powietrzu i strzelając wybuchowymi pociskami. Nie da się go pokonać z broni. Trzeba zrobić coś sprytnego, co unieszkodliwi go na zawsze. Seta spotkamy w Gizie.
| |
  » Werner von Croy |
| | | Mentor Lary, którego spotykamy po raz pierwszy w Kambodży w 1984 roku. Kilkanaście lat później jest śmiertelnym wrogiem panny Croft, który próbuje posiąść moc boga Seta. Wynajmuje wielu podejrzanych typów w celu zabicia bohaterki. Z Von Croy'em nie walczymy bezpośrednio w grze. Pojawia się jedynie w filmikach i w levelach w Kambodży.
| |