Korzystając z serwisu WoTR zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies do celów statystycznych. Więcej o cookies powie Ci Google.

strona główna // grupa na fb // facebook // instagram // youtube // kontakt



Tomb Raider I
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider IV
Tomb Raider V
Tomb Raider I Gold
Tomb Raider II Gold
Tomb Raider III Gold
TR Angel of Darkness
Tomb Raider Legend
Tomb Raider Anniversary
Tomb Raider Underworld
TR Underworld DLC
Tomb Raider (2013)
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider


Tomb Raider Movie
Cradle of Life
Re\Visioned
Tomb Raider (2018)


The Guardian of Light
The Temple of Osiris
Lara Croft Reflections
Lara Croft Relic Run
Lara Croft GO


Nightmare Stone
Curse of the Sword
The Prophecy


The Osiris Codex
Quest for Cinnabar
Elixir of Life
N-Gage
Puzzle Paradox


Apocalypse
Reckoning
Action Adventure
Gry losowe


Komiks
Książki
Przewodniki


Lara Croft
Modelki
Cosplay
Figurki
Gadżety
Parki rozrywki


Teksty
Historia serii
Powstawanie gry


Galeria
Download


Fanpage na Facebooku
Grupa na Facebooku
Kanał YouTube
Instagram
Forum
Steam Community
Flickr
FanArt
Kontakt z WoTR
Linki


U2 Corner
Archiwum
Nagrody
Wyszukiwarka


JEST SZANSA NA REMAKI I REMASTERY!



21 maja 2022, by Cez
Jest szansa na remastery i remaki starszych gier
Dobra wiadomość dla wszystkich fanów Lary Croft. Szwedzka korporacja Embracer Group, która jest w trakcie finalizacji zakupu m.in. studia Crystal Dynamics oraz wielu marek dawnego Eidosa, w swoim najnowszym raporcie finansowym wyraziła chęć nie tylko tworzenia nowych gier z serii Tomb Raider, Deus Ex, Thief czy Legacy of Kain, ale także remake'ów lub remasterów.


W oświadczeniu Grupy Embracer czytamy: "Po zakończeniu kwartału jeszcze bardziej wzmocniliśmy nasze możliwości rozwoju i portfolio IP, zawierając umowę nabycia Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal, w tym gier Tomb Raider, Deus Ex, Thief i Legacy of Kain oraz innych IP. Ogłoszenie to spotkało się z ogromnym i pozytywnym odzewem. Widzimy ogromny potencjał, nie tylko w sequelach, ale także w remake'ach, remasterach, spin-offach oraz projektach transmedialnych w całej Grupie. Spodziewamy się, że transakcja zostanie zamknięta w miesiącach lipiec-wrzesień".

Powyższe słowa już dały wielu fanom nadzieję, że na aktualnej generacji konsol uda się wreszcie zagrać w starsze części Tomb Raidera. Czy tak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże. Jedno jest pewne - projekty transmedialne już powstają. W przyszłym roku ma zadebiutować serial anime Tomb Raider na platformie Netflix.

   


10 maja 2022, by Cez
The Live Experience oficjalnie otwarte [RECENZJA]
Choć pierwsi szczęśliwcy mogli skorzystać z Tomb Raider: The Live Experience już od 28 kwietnia, to właśnie 10 maja otwarto tę interaktywną atrakcję dla szerokiej publiki. W związku z tym w serwisie World of Tomb Raider w dziale Parki rozrywki przygotowaliśmy specjalną sekcję dotyczącą The Live Experience, w której znajdziecie naszą WoTR-ową recenzję autorstwa współpracowniczki Marty Piątkowskiej. Zapraszamy do lektury!


Przypomnijmy, że Tomb Raider: The Live Experience to interaktywna atrakcja znajdująca się w Londynie, która łączy w sobie elementy escape roomu, teatru oraz toru przeszkód. Atrakcja nie jest tymczasowa - będzie otwarta na pewno w tym i w przyszłym roku. Koszt uczestnictwa w The Live Experience wynosi od 66 do 99 funtów za osobę. Zadania wykonuje się w grupach liczących maksymalnie 8 osób. W trakcie ok. 1,5-godzinnej rozgrywki fabuła zaprowadzi nas do Finlandii i Kostaryki, a także na tonący statek płynący po Oceanie Atlantyckim.

Czy warto skorzystać z Tomb Raider: The Live Experience? Przekonajcie się, czytając recenzję Marty! W naszym dziale Parki rozrywki zamieściliśmy także najważniejsze informacje o tej nowej atrakcji w pigułce wraz z masą zdjęć i grafik.

   


8 maja 2022, by Cez
Dlaczego Square Enix sprzedało Tomb Raidera?
Od tygodnia dziennikarze z branży gier oraz sami gracze zastanawiają się, z jakiego powodu japońska korporacja Square Enix sprzedała szwedzkiej Embracer Group trzy studia - Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal - wraz z ich wszystkimi markami, w tym serią Tomb Raider. Tego typu transakcje zdarzają się często, ale nieczęsto tak znane marki i studia są sprzedawane za bezcen - a tak jest oceniana przez fachowców transakcja na sumę zaledwie 300 milionów dolarów. Sprawdźmy, co na ten temat mówi się oficjalnie i nieoficjalnie.

Square Enix stawia sprawę prosto. Firma twierdzi, że sprzedała wspomniane studia i marki, by zyskać 300 mln dolarów wkładu własnego na zainwestowanie w kryptowaluty, a konkretnie tokeny NFT. "Transakcja ma na celu pomóc spółce w dostosowaniu się do zmian zachodzących w globalnym środowisku biznesowym poprzez bardziej efektywną alokację zasobów" - mówi w oficjalnym komunikacie prasowym prezes Square Enix Yosuke Matsuda. "To z kolei zwiększy wartości korporacyjne poprzez przyspieszenie rozwoju głównych obszarów działalności spółki w dziedzinie rozgrywki cyfrowej. Oprócz tego transakcja umożliwia rozpoczęcie nowych przedsięwzięć poprzez inwestycje w takie dziedziny, jak blockchain, AI oraz chmura".


Uzasadnienie dotyczące inwestowania w kryptowaluty zbiegło się z komunikatami, że… w ciągu ostatnich miesięcy niesłychanie one straciły na znaczeniu i niektórzy komentatorzy zapowiadają im katastrofę. Dziwi zatem podążanie Square Enix właśnie w tym kierunku. Pojawiły się jednak nieoficjalne doniesienia, jakoby prawdziwym powodem sprzedaży zachodnich studiów należących do Square Enix były plany związane ze... sprzedażą azjatyckiej centrali tej firmy. Miałoby to polegać na tym, że Square najpierw w pośpiechu pozbywa się mało dochodowych europejskich i amerykańskich oddziałów, po to by łatwiej mogło być przejęte przez np. Sony. Pozostaje otwarte pytanie, dlaczego wykupu m.in. Crystal Dynamics i serii Tomb Raider nie dokonało właśnie np. Sony lub Microsoft.

Jak jest naprawdę - tego w chwili obecnej nie wiemy. Wiemy jedynie, że Square Enix od wielu, wielu lat było niezadowolone z wyników sprzedaży zachodnich gier, choćby tych z trylogii surwiwalowej. Mimo że trzy ostatnie Tomb Raidery otrzymywały świetne recenzje i bardzo dobrze się rozchodziły (zwłaszcza Tomb Raider z 2013 roku), to japońskiemu wydawcy wciąż było mało. Prawdopodobnie o niskiej cenie transakcji zaważyła tragiczna sprzedaż ostatniej gry Crystal Dynamics, czyli Marvel's Avengers. Z kolei Strażnicy Galaktyki od Eidos Montreal, mimo że zebrali dobre recenzje, również otrzymali baty od Square Enix za niezadowalającą sprzedaż.

   


3 maja 2022, by Cez
Londyńskie The Live Experience przetestowane
10 maja nastąpi oficjalne otwarcie Tomb Raider: The Live Experience dla szerokiej publiki, ale już 28 kwietnia odbył się premierowy event z udziałem dziennikarzy i youtuberów. W centrum Londynu w dzielnicy Camdem można już korzystać z interaktywnej atrakcji, która łączy w sobie elementy escape roomu, teatru oraz toru przeszkód. Co ważne - atrakcja nie jest tymczasowa.

Tutaj możecie zobaczyć serię trzech krótkich zwiastunów, a na naszym fanpage'u na Facebooku serię zdjęć. Na więcej w chwili obecnej nie ma co liczyć, ponieważ uczestnicy zabawy nie mogą w trakcie wykonywania zadań korzystać z telefonów komórkowych, a co za tym idzie nie wolno im robić zdjęć i filmików. Wszystko po to, by każdy gracz samemu odgadł przygotowane przez twórców zagadki, a nie dowiedział się o nich z internetu.


Jeśli martwiliście się, że The Live Experience będzie atrakcją tymczasową, to uspokajamy - mamy zapewnienie od twórców, że w Londynie będzie można z niej korzystać przez cały rok 2022, a pod jego koniec ruszą zapisy na rok 2023. Nie jest to zatem atrakcja chwilowa, a jak najbardziej stała.

Powierzchnia atrakcji wynosi ok. 2800 metrów kwadratowych podzielonych na 16 pomieszczeń. W każdym z nich gracze przebywają po ok. 10 minut. Koszt uczestnictwa w Tomb Raider: The Live Experience wynosi od 66 do 99 funtów za osobę. Zadania wykonuje się w grupach liczących maksymalnie 8 osób. W trakcie ok. 2-godzinnej rozgrywki fabuła zaprowadzi nas do Finlandii i Kostaryki, a także na tonący statek płynący po Oceanie Atlantyckim. Na swojej drodze, jako studenci Lary, trafimy nie tylko na pannę Croft (specjalny filmik nagrała Alicia Vikander), ale także na Jonaha i Zipa.

   


2 maja 2022, by Cez
Szwedzka firma kupuje Tomb Raidera i Crystalsów!
Taki news zdarza się raz na kilkanaście lat. Już wkrótce marka Tomb Raider wraz ze studiem Crystal Dynamics ma zostać sprzedana szwedzkiemu wydawcy Embracer Group. Prócz tego szwedzki gigant otrzyma również studia Square Enix Montreal i Eidos Montreal wraz z prawami do marek Deus Ex, Thief, Legacy of Kain, czy mobilnych produkcji z cyklu GO. Transakcja ma zostać sfinalizowana najpóźniej we wrześniu. Tutaj możecie zobaczyć zapis z wideokonferencji.

Wiadomość ta zaskoczyła nie tylko graczy i dziennikarzy, ale również… pracowników Square Enix Europe, czyli londyńskiego oddziału japońskiego giganta Square Enix, którzy dowiedzieli się o planach sprzedaży wydawanych przez nich marek z komunikatu prasowego. Jaka przyszłość czeka Square Enix Europe, tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że trzy studia za zaledwie 300 milionów dolarów staną się własnością Embracer Group i to szwedzki wydawca będzie publikował kolejne gry z serii Tomb Raider. Już teraz nowy właściciel zapewnia, że wyda nie tylko powstającą kolejną grę Tomb Raider 12, ale i nie wyklucza wydania długo oczekiwanej kontynuacji np. Legacy of Kain.


Główna siedziba Embracer Group mieści się w Karlstad w Szwecji. W skład grupy wchodzą m.in. firmy THQ Nordic czy Koch Media. Cała grupa obecnie zatrudnia ponad 12 tysięcy pracowników w 40 krajach, posiada 119 studiów deweloperskich oraz 850 marek gier. Zakupienie przez nią Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal oznacza przejęcie około 1100 pracowników (w tym 300 z Crystal Dynamics) oraz ponad 50 marek dawniej należących do firmy Eidos Interactive. Grupa Embracer przewiduje, że proces finalizowania transakcji zostanie zakończony między lipcem a wrześniem tego roku. Grupa chwali się, że po przejęciu wspomnianych studiów będzie posiadać ich w sumie 124. Łącznie wszystkie firmy do niej należące obecnie pracują nad 230 nowymi grami, w tym nad 30 wysokobudżetowymi potencjalnymi hitami. Przy okazji dodajmy, że w oświadczeniu prasowym pada liczba 88 milionów sprzedanych egzemplarzy w kontekście marki Tomb Raider.

"Cieszymy się, że możemy powitać te studia w grupie Embracer" - mówi Lars Wingefors, współzałożyciel i dyrektor generalny grupy Embracer. "Doceniamy fantastyczną własność intelektualną, światowej klasy talent twórczy i osiągnięcia w zakresie najwyższej doskonałości, które wielokrotnie ukazywano w ciągu ostatnich dekad. Z wielką przyjemnością spotkaliśmy się z zespołami kierowniczymi i omówiliśmy plany na przyszłość dotyczące tego, jak mogą one zrealizować swoje ambicje i stać się częścią Embracer".

Co ciekawe, od grudnia 2021 roku w skład Embracer Group wchodzi także komiksowe wydawnictwo Dark Horse, które publikowało komiksy z Larą Croft w epoce reboota.

   


24 kwietnia 2022, by Cez
Alicia Vikander w maju powróci w roli Lary
...a wraz z nią wystąpi Earl Baylon jako Jonah oraz Allen Maldonado jako Zip. Nie, nie chodzi póki co o kolejny film Tomb Raider, a o interaktywną, londyńską atrakcję Tomb Raider: The Live Experience, która ma zostać otwarta 10 maja.


Aktorka Alicia Vikander, którą widzieliśmy w roli Lary Croft w filmie Tomb Raider (2018), nie tylko przygotowuje się do wystąpienia w sequelu, ale także wzięła udział w dubbingu pani archeolog na potrzeby nadchodzącej atrakcji Tomb Raider: The Live Experience. Alicię usłyszymy zarówno w specjalnym filmiku, który zostanie pokazany uczestnikom zabawy, ale także w trakcie samej rozgrywki. W zabawie weźmie udział również przyjaciel panny Croft Jonah, którego ponownie odegra Earl Baylon. Z kolei Allen Maldonado zadebiutuje jako Zip - głos ten będziemy również mogli usłyszeć w zapowiedzianym serialu anime od Netflixa.

Koszt uczestnictwa w Tomb Raider: The Live Experience wynosi od 66 do 99 funtów za osobę. Bilety można zamówić poprzez oficjalną stronę.

   


19 kwietnia 2022, by Cez
W kolejnej grze Rhianna chce mniej wątku ojca
"Świetnie się bawiliśmy, rozwijając jej postać, więc teraz chciałabym rzadziej widzieć jej problemy z ojcem. I mówię to ja!" - powiedziała na łamach serwisu Eurogamer Rhianna Pratchett, która dekadę temu pierwsza krytykowała teflonowość i przerysowanie Lary Croft, i w której to scenariuszu do gry Rise of the Tomb Raider wyeksponowała właśnie wątek ojca Lary.

Okrzyknięty przez większą część fanów Lary najgorszy wątek w historii serii Tomb Raider, czyli wątek ojca głównej bohaterki, najwyraźniej zmęczył również Rhiannę Pratchett, scenarzystkę gier Tomb Raider (2013) i Rise of the Tomb Raider. Twórczyni nie będzie co prawda odpowiedzialna za fabułę kolejnej gry, ale nie przeszkodziło jej to w wypowiedzeniu się na temat swoich oczekiwań względem kontynuacji.


"Podoba mi się to, że bohaterka zaczyna działać na własną rękę i czerpie radość z tego, co robi" - mówi Rhianna Pratchett. "Kiedy pisaliśmy reboot gry, była ona na najlepszej drodze do zostania Tomb Raiderem, była takim proto-Tomb Raiderem. Wszystkie cechy, które kojarzą się z Tomb Raiderem, takie jak nieustępliwość, odwaga, zaradność, wypływały na powierzchnię. Chciałabym zobaczyć, jak to się w pełni urzeczywistnia, usłyszeć te jej dowcipne odzywki i rzeczy, które bardzo chciałabym napisać. Ale wiecie, wtedy ona nie była jeszcze na tym etapie, nie miała jeszcze pewności siebie. Myślę, że trylogia spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem fanów, więc ekscytujące będzie zobaczyć, co twórcy zrobią dalej".

Przypomnijmy, że już w 2017 roku (link do newsa) Rhianna tłumaczyła, że wątek ojca w RotTR oraz brak one-linerów, czyli sarkastycznych odzywek Lary, był wynikiem nacisków ze strony studia Crystal Dynamics, a nie jej pomysłem. Mimo to twórczyni nie miała wyjścia i musiała zaakceptować te wytyczne. Teraz po latach ponownie je krytykuje.

   


10 kwietnia 2022, by Cez & Patrycja
Odwiedź z Larą Finlandię, Atlantyk i Kostarykę
Interaktywna atrakcja o nazwie Tomb Raider: The Live Experience miała zostać otwarta w Londynie 1 kwietnia, jednak zaliczy opóźnienie do 10 maja. W międzyczasie poznaliśmy zarys fabuły, jaka będzie zawarta w tej przygodzie. Poniżej widzicie zdjęcia oficjalnej, francuskiej cosplayerki Lili Dîn, która w klasycznym stroju pozowała do fotek promujących The Live Experience. Tutaj możecie zobaczyć krótki filmik.


Tomb Raider: The Live Experience będzie doświadczeniem, które da fanom możliwość zanurzenia się w świecie Tomb Raidera poprzez wspólne uczestniczenie we wciągającej przygodzie. Zwiedzający rozpoczną ją jako studenci archeologii pracujący w terenie w Finlandii, gdzie otrzymają pilną wiadomość od Lary Croft. Dokonała ona śmiertelnie niebezpiecznego odkrycia dotyczącego potężnego, starożytnego artefaktu i chce, aby uczestnicy przyłączyli się do niej i zapewnili światu bezpieczeństwo. Gracze będą musieli zbierać relikwie i odpierać ataki wrogów za pomocą łuków i strzał, a następnie uciec kontenerowcem na Kostarykę, aby rozpocząć kolejną część przygody.

Nie wszystko będzie takie, jak się wydaje, ponieważ wróg Lary, Aiden, uszkodził statek, w związku z czym gracze będą musieli działać jako zespół, aby przedostać się przez kontenery i skrzynie, zbierając przy tym kolejne relikwie. Jeśli zespołowi uda się uciec, udadzą się do dżungli, gdzie spotkają przyjaciela Lary. Ten poinformuje ich, że są bliscy odkrycia starożytnej podziemnej komnaty, jednak jedynym sposobem na dotarcie do niej i zdobycie artefaktu jest zjazd tyrolką przez dżunglę i zejście do jaskiń.


Wreszcie drużyna spotka przyjaciela Lary, Jonaha, który pomoże jej rozwiązać zagadki w celu odnalezienia kolejnego zestawu reliktów, zanim gracze będą musieli szybko uciec z powrotem do dżungli, ponieważ jaskinia, w której się znajdują, zacznie wypełniać się śmiercionośnymi gazami. Po powrocie do dżungli gracze będą musieli odnaleźć wejście do komnaty, walcząc jednocześnie z Aidanem i jego sługusami. Gracze staną twarzą w twarz ze złym Aidanem, który będzie próbował aktywować artefakt. Uczestnicy będą musieli wymyślić, jak ukończyć sekwencję zagadek środowiskowych dla wielu graczy. Tylko wtedy będą w stanie pokonać wroga i w ostateczności uciec, biorąc udział w pełnej akcji ucieczce.

Koszt uczestnictwa w Tomb Raider: The Live Experience wyniesie od 66 do 99 funtów za osobę. Bilety można zamówić poprzez oficjalną stronę. Grafiki promocyjne, w tym kilka zupełnie nowych, możecie zobaczyć na naszym fanpage'u na Facebooku.

   


6 kwietnia 2022, by Cez
Nowe, oficjalne logo w dużej rozdzielczości
Studio Crystal Dynamics opublikowało nowe logo serii Tomb Raider w dużej rozdzielczości w dwóch wariantach: na czarnym i białym tle. Możecie je pobrać tutaj oraz tutaj.

Po raz pierwszy ta grafika pojawiła się podczas promocji stołowej gry RPG pt. Lara Croft's Tomb Raiders (link do newsa). Drugi raz została zaprezentowana wczoraj podczas zapowiedzi tworzenia nowej gry na silniku Unreal Engine 5.


Fani już zauważyli, że nowe logo nawiązuje do klasyki oraz zawiera w sobie podstawę egipskiej piramidy lub mastaby. Czy logo to będzie częścią loga kolejnej, oficjalnie zapowiedzianej gry z serii Tomb Raider - tego nie wiemy. Data premiery kolejnego tytułu nie została podana, przez co nie można wykluczyć, że zaprezentowana grafika być może jeszcze ulegnie zmianie.

   


5 kwietnia 2022, by Cez
Nowy Tomb Raider powstaje na Unreal Engine 5!
Studio Crystal Dynamics oficjalnie ujawniło, że kolejna duża gra z serii Tomb Raider powstaje na najnowszej, piątej edycji silnika Unreal Engine. Oznacza to, że gra o roboczym tytule Tomb Raider 12 będzie pierwszą za czasów studia Crystal Dynamics grą z Larą Croft, która nie powstanie na autorskim silniku Crystalsów.

Informację tę potwierdził Dallas Dickinson, obecny szef marki Tomb Raider w studiu Crystal Dynamics. Wideo z tym potwierdzeniem możecie zobaczyć tutaj. Od kilku lat wiemy o wstępnych pracach nad kolejną grą, jednak informacja o rozpoczęciu tworzenia jej na Unreal Engine 5 to zupełna nowość. Wciąż nie jest znana choćby przybliżona data premiery kolejnej przygody panny Croft. Przy okazji dodajmy, że kolejny raz Crystalsi ukazali nowe logo serii Tomb Raider. Pierwszy raz grafika ta pojawiła się podczas promocji stołowej gry RPG pt. Lara Croft's Tomb Raiders (link do newsa).


Unreal Engine to silnik gier wideo stworzony w 1998 roku przez przedsiębiorstwo Epic Games. Jak podaje serwis Spidersweb kolejne wersje tego silnika cieszą się coraz większą popularnością z uwagi na swoją elastyczność, dopracowanie i techniczne zaawansowanie, a także z uwagi na bardzo korzystne warunki współpracy dla zainteresowanych nim studiów deweloperskich. Na silniku Unreal Engine 5 powstanie nie tylko kolejny Tomb Raider, ale także Wiedźmin 4 czy Dragon Quest XII.

   


1 kwietnia 2022, by Krystian
Nadchodzi nowy film! Królowa popu reżyserką!
Serwis IMDb potwierdza sensacyjną wiadomość! Prace na planie najnowszego filmu Tomb Raider ruszą już niebawem, czego dowodem jest promocyjna grafika, a premiery możemy oczekiwać już w przyszłym roku!

Wspomniane promocyjne zdjęcie zapewne celowo nie pokazuje nam twarzy bohaterki, ponieważ jest ono elementem wczesnej promocji, a Alicia Vikander, która wcieli się w Larę, nie miała jeszcze okazji uczestniczyć w zdjęciach. Widzimy na nim jednak protagonistkę prowadzącą wielbłąda przez pustynny krajobraz, identycznie jak na początku gry Tomb Raider IV. Wszystko wskazuje więc na to, że w kolejnym filmowym Tomb Raiderze możemy oczekiwać zapowiedzianego przez Square Enix "powrotu do korzeni", jako planu rozwoju postaci w przyszłości.


To jednak nie koniec sensacyjnych doniesień. Według informacji medialnych, na które powołuje się IMDb, ze względu na przedłużający się start zdjęć i konflikt w terminach, z reżyserii zrezygnowała Misha Green. Za kamerą nowego Tomb Raidera stanie za to... Madonna. To nie pierwszy raz, kiedy gwiazda popu zajmuje się reżyserią. Ostatni raz w tej roli mogliśmy zobaczyć ją w 2012 roku, gdy pracowała nad filmem "W.E." opowiadającym o romansie Edwarda VIII z Wallis Simpson. Gwiazda planuje także reżyserię swojego filmu biograficznego, do którego scenariusz stworzyła z pomocą Diablo Cody i Erin Wilson.

Powołując się na swoje źródła, brytyjski The Sun publikuje wypowiedź osoby z otoczenia Madonny: "[Madonna] zawsze była ucieleśnieniem współczesnego feminizmu, podobnie jak postać Lary Croft, choć jest ona wytworem scenarzystów. Mimo to Madonna podziwia tę bohaterkę od lat i nie może się doczekać, aby pokazać w filmie tkwiącą w Larze siłę kobiecości". Więcej na temat nowej roli królowej popu możecie przeczytać na fanpage'u serwisu Royal Madonna.

Przypomnijmy, że roboczy tytuł nowego filmu to Tomb Raider: Obsidian, a za scenariusz odpowiada Misha Green, niedoszła reżyserka. Na razie nie wiadomo, kiedy ma paść pierwszy klaps na planie filmu. Publikacja wspomnianej grafiki sugeruje jednak, że stanie się to w bardzo krótkim czasie.


UPDATE (01.04)
Powyższy news był naszym żartem z okazji Prima Aprilis ;) Pustynną grafikę stworzył utalentowany polski fan Lary Croft - Adam Soroczyński.

   


19 marca 2022, by Cez
Poznaj sekrety Underworld, TR1 i pierwszego filmu
Zachęcamy Was do obejrzenia trzech świetnych filmów w serwisie YouTube, które dotyczą historii serii Tomb Raider. Chris z kanału Raidercast kontynuuje swój cykl wywiadów z deweloperami. Tym razem analizuje ostatnią część trylogii Legend, czyli grę Tomb Raider Underworld (link do wideo!). O sekretach tej produkcji opowiadają mu przedstawiciele Crystal Dynamics, czyli Kam Yu, Robert Cheng oraz Sze Jones. Z rozmowy dowiecie się kilku ciekawostek np. na temat słynnego trailera gry, w którym słyszeliśmy utwór Mozarta (i widzieliśmy destrukcję Croft Manor), czy też o sobowtórze Lary.


Warto również zapoznać się z nieoficjalnymi materiałami. Na kanale Large Michael możecie zobaczyć ponad godzinną, bardzo szczegółową analizę genezy gry Tomb Raider I (link!). Autor w ciekawy sposób pokazał, jak wiele elementów "jedynki" zostało zaczerpniętych z gier 2D z serii Prince of Persia.

Jeśli macie dłuższą, wolną chwilę, to gorąco zachęcamy do obejrzenia niemal dwugodzinnego filmu dokumentalnego o procesie powstawania pierwszego Tomb Raider Movie z 2001 roku (link!). Materiał został stworzony w języku francuskim, ale na szczęście autor załączył również napisy angielskie.

   


14 marca 2022, by Cez
Świat Lary Croft przedłużony do końca maja
Wszyscy fani Lary Croft, którzy mieszkają w Holandii lub są tam przejazdem, mogą obejrzeć małą wystawę poświęconą serii Tomb Raider w muzeum Storyworld w Groningen. Wystawa została otwarta pod koniec stycznia i miała być czynna do 6 marca. Ze względu na popularność została ona wydłużona do 29 maja.


Przypomnijmy, że muzeum Storyworld specjalizuje się w tworzeniu atrakcji związanych z komiksami, animacjami oraz grami. Z okazji 25-lecia serii Tomb Raider placówka stworzyła wystawę pt. The World of Lara Croft - 25 Years of Tomb Raider, opowiadającą o historii całej serii Tomb Raider. Składa się ona z jednej sali wypełnionej gadżetami pożyczonymi przez fankę serii, cosplayerkę Annick.


Mała wystawa składa się ze szklanych gablot, w których znajdują się takie kolekcjonerskie przedmioty jak figurki, pudełka z grami, komiksy, gry planszowe, podkładki pod mysz, czy obudowy starych telefonów komórkowych. Przy gablocie usytuowana jest wielka statua Lary z gry TR Angel of Darkness. Wokół szklanych gablot znajduje się ekran, na którym wyświetlany jest film o historii serii. Zwiedzający mogą również zapoznać się z planszami wypełnionymi informacjami o genezie gry Tomb Raider I, procesie tworzenia animacji za pomocą motion capture czy też ze szkicami koncepcyjnymi. Plansze są dwujęzyczne: oprócz języka holenderskiego zwiedzający mogą przeczytać także teksty w języku angielskim.

Osoby, które odwiedziły wystawę The World of Lara Croft, podkreślają, że jest ona dostosowana do masowego odbiorcy, a niekoniecznie do fanów serii, dlatego znawcy Lary Croft nie znajdą tu właściwie niczego nowego. Mimo to warto zobaczyć salę z zebranymi przedmiotami i informacjami o Larze, ponieważ wystawa w muzeum to doskonała forma hołdu wobec tej 25-letniej marki.

   


28 lutego 2022, by Cez
Statua w Londynie promuje interaktywną atrakcję
1 kwietnia coraz bliżej, nic zatem dziwnego, że firma Little Lion Entertainment odpowiadająca za Tomb Raider: The Live Experience coraz intensywniej promuje swoją interaktywną atrakcję. W Londynie w dzielnicy Camdem mieszkańcy mieli okazję obejrzeć z bliska statuę Lary Croft, która od kwietnia będzie częścią The Live Experience. Przy okazji zobaczcie paczkę zupełnie nowych grafik koncepcyjnych - więcej znajdziecie na naszym fanpage'u na Facebooku.


Gdy w grudniu opublikowaliśmy pierwsze grafiki promujące Tomb Raider: The Live Experience (link do archiwalnego newsa) wielu fanów zauważyło statuę młodej, zrebootowanej Lary zamiast zapowiadanej panny Croft, która łączyłaby cechy epoki klasycznej i reboota. Wówczas skontaktowaliśmy się z Little Lion Entertainment i spytaliśmy, czy to ostateczna wersja. Firma odpisała, że nie mamy się martwić, bo projekt powstaje przy współpracy z twórcami gier. Ostatecznie wygląd posągu został zmieniony - na zdjęciach z Londynu widzimy, że statua Lary faktycznie łączy cechy dawnej Lary z tą z epoki surwiwalowej.


Przypomnijmy, że The Live Experience będzie doświadczeniem, które da fanom możliwość zanurzenia się w świecie Tomb Raidera poprzez wspólne uczestniczenie we wciągającej przygodzie. Podczas zabawy fani napotkają na postacie znane z serii. Gracze wezmą udział w wyścigu z czasem, pomagając Larze Croft rozwiązać zagadkę, która ocali świat. W zabawie będzie uczestniczyła grupa składająca się maksymalnie z ośmiu osób. Będą oni prowadzeni przez przewodniczkę - Larę Croft - poprzez gęstą kostarykańską dżunglę, niebezpieczne grobowce, lodowe jaskinie czy tonący statek, gdzie trzeba będzie rozwiązywać zagadki i walczyć o przetrwanie. Powierzchnia atrakcji będzie wynosiła ok. 2800 metrów kwadratowych. Bilety można kupić tutaj.

   


16 lutego 2022, by Cez
Kup 15 rocznicowych okładek i pomóż dziewczętom
Zgodnie z zapowiedzią ruszyła przedsprzedaż piętnastu okładek z Larą Croft, o których pisaliśmy przez ostatni rok. Od gry Tomb Raider I aż po Tomb Raider Reloaded - wszystkie te grafiki można kupić w wersji fizycznej i powiesić np. na ścianie lub postawić na półce w ramce. Zysk ze sprzedaży zostanie w całości przekazany funduszowi stypendialnemu Girls Make Games.

Komplet piętnastu okładek możecie kupić np. w europejskim sklepie Square Enix w cenie ok. 50 dolarów lub euro. Każda z okładek została wydrukowana na specjalnym papierze. Uwaga - w zestawie nie uwzględniono ramek, które należy dokupić osobno. Każda okładka ma wielkość 28x43 cm. Jeśli chcecie uzupełnić kolekcję o zestaw tych piętnastu grafik, musicie się pospieszyć - można je zamawiać wyłącznie do 7 marca. Wysyłka powinna nastąpić po 15 kwietnia, ale Square Enix uprzedza, że ta data może ulec zmianie.


Dodajmy, że Girls Make Games to amerykańska organizacja założona w 2014 roku, która wspiera dziewczęta i zachęca je do kariery w branży gier wideo. Właśnie pod ten adres zostaną przelane wszystkie środki ze sprzedaży piętnastu okładek. Studio Crystal Dynamics, które kilkukrotnie organizowało akcje charytatywne, zachęca fanów do zakupu, dzięki któremu fan może nie tylko nabyć unikaty kolekcjonerskie, ale i pomóc w słusznej sprawie.

   

Starsze newsy znajdziesz w ARCHIWUM!


»10.05.2022
Parki rozrywki
Recenzja, opisy oraz galeria zdjęć o TR: The Live Experience

»03.08.2021
Modelki
4 nowe zdjęcia Jill de Jong

»24.06.2021
Teksty
Obszerny artykuł o historii i znaczeniu Croft Manor

»21.04.2021
Cosplay
Zdjęcia i opis polskiej cosplayerki Gnipahellir

»17.04.2021
FanArt
18 nowych prac





Wczytywanie
















Copyright © 2002 - 2022   World of Tomb Raider - www.LaraCroft.pl. All rights reserved!
Lara Croft and Tomb Raider are trademarks or registered trademarks of Square Enix Ltd.