strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową



Powrót do spisu



Beta demo TR Underworld - pierwsze wrażenia



Trzech członków redakcji naszego partnerskiego serwisu, TombRaiderINC, wybrało się na spotkanie z przedstawicielami Eidos Interactive, aby zobaczyć wczesne demo Tomb Raider Underworld w całej okazałości. Oto ich relacja z tej wizyty.

Kiedy jechaliśmy windą na drugie piętro biurowca, nasza niecierpliwość stawała się coraz większa. W momencie, w którym otworzyły się drzwi, od razu dało się odczuć obecność Lary. Po krótkiej prezentacji zostaliśmy zaprowadzeni do pokoju, gdzie Nick – jeden z producentów – pokazał nam świat Underworld. Kataryn, osoba odpowiedzialna za TRU, dołączyła do nas, aby wyjaśnić elementy gry oraz odpowiedzieć na nurtujące nas pytania.

GRA

Kataryn wyjaśniła: skupiliśmy się na trzech płaszczyznach. Crystal Dynamics chciało stworzyć scenerię taką, aby gracz mógł poczuć się jak w realnym świecie. Poziom odwzorowania szczegółów jest zdumiewający i z pewnością będzie wzorem dla kolejnych gier. Nowy silnik został użyty do stworzenia jak najbardziej realistycznej gry - poczynając od Lary, a kończąc na otoczeniu i przedmiotach. Niesamowite jest to, że będzie można samodzielnie utorować sobie drogę, odkrywając tym samym nowe tereny.

LARA CROFT

Jak wygląda Lara? Cóż, mamy nowy model stworzony w wysokich detalach - panna Croft jest jeszcze lepiej zbudowana i wszystkie jej animacje zostały stworzone w oparciu o technologię motion capture. Ruchy bohaterki zostały 'zdjęte' z gwiazdy olimpijskiej, Heidi Moneymaker. Chwila przyglądania się ruchom Lary udowodniła nam jak dobrze została wykorzystana ta technika. Pierwszy raz Tomb Raider został opracowany w całości w motion capture i jest oczywistą rzeczą, że to sprawiło, iż gra stała się jeszcze bardziej realistyczna.

Oczy, brwi i usta Lary poruszają się samodzielnie. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie jej uczuć, które będą się zmieniały w zależności od sytuacji. Kiedy strzela, jej złość jest widoczna na twarzy. Niesamowite! Jej warkocz został opracowany zupełnie nowym sposobem. Będzie on teraz powiewał realistycznie na wietrze. Skóra również została szczegółowo dopracowana, w ostatecznej wersji gry będziemy mogli zobaczyć spływające po niej krople deszczu. Przemierzając błotniste tereny, Lara stanie się brudna, lecz padający deszcz zmyje z niej całe błoto. Szczegółowość gry jest imponująca.

ONA JEST DO TEGO STWORZONA

Więc jakich umiejętności możemy się spodziewać od Lary? Jak już wspominaliśmy, motion capture wpłynął ogromnie na jakość animacji panny Croft. Nie tylko w przy zwyczajnych ruchach, ale również podczas walki wygląda ona rewelacyjnie. Liczba możliwości ruchowych, wzrosła niesamowicie, jednak nie mogliśmy poznać ich wszystkich podczas naszej wizyty. Powiedziano nam, że programiści zapełniliby 2 strony A4, gdyby chcieli by wypisać wszystkie ruchy! Oto te, które mieliśmy okazję poznać:

• Kopanie przeciwników
• Kopniak podczas trzymania się krawędzi
• Dowolne wspinanie się na wypukłe i wklęsłe krawędzie
• Celowanie do przeciwnika podczas trzymania się krawędzi
• Możliwość podniesienia gałęzi i użycia jej jako broni
• Użycie gałęzi/patyka do stworzenia dźwigni lub przejścia
• Bieganie z uprzednio podniesionymi przedmiotami
• Używanie granatów, do unieszkodliwienia statycznych lub ruchomych celów
• Unieszkodliwienie wrogów podczas biegu
• Sprint
• Inna postawa podczas noszenia przedmiotów
• Balansowanie na równoważni oraz możliwość upadku z niej, kiedy stanie się mokra przez deszcz
• Używanie pojazdów
• Używanie latarki
• Nowa technika wspinania się
• Możliwość strzelania podczas skoku na główkę
• Wykorzystanie siły przy użyciu linki

Wachlarz ruchów jest bardzo rozbudowany i nie mogliśmy uwierzyć, że Lara mogła zostać jeszcze bardziej 'podrasowana'... Wow! Wszystkie te ruchy powinny pomóc Larze w pokonaniu, stającego jej na drodze otoczenia.

DEMO

Demo rozpoczyna się 4 levelem: Chiapas, Meksyk.

Deszcz leje, przecinające niebo błyskawice rozświetlają otoczenie. Klimat zabiera dech w piersiach. Drzewa są wyginane przez silne wiatry, a wykorzystanie dynamicznego oświetlenia, stwarza przerażającą scenerię, w której główną rolę odgrywa gra cieni. Jeżeli Lara biegnie przez zarośla, odpycha liście i gałęzie, używając jednej lub dwóch rąk, w zależności od tego, czy coś niesie.

Bohaterkę otaczają ruiny. Pokonani przeciwnicy pozostają na swoim miejscu, co pomaga w odnalezieniu drogi. Przepiękne smugi światła uwydatniają malownicze otoczenie, a dzięki nowemu systemowi shader’ów, deszcz ścieka po ścianach. Każda lokacje będzie miała własny system odpowiedzialny za wodę, więc możemy spodziewać się zupełnie odmiennych miejsc, w kolejnych etapach gry. Grafika jest niesamowita: można naprawdę odczuć to, że jesteś w tym konkretnym miejscu, a to co widzieliśmy było zaledwie połową tego co zobaczymy w ostatecznej wersji gry.

Wizualnie linka pozostanie tym samym urządzeniem, które znamy, lecz będzie można ją wykorzystywać w nowych sytuacjach. Inne zmiany zostaną wprowadzone w trybie adrenaliny, lecz nie ujawniono nam szczegółów. Kolejnym pytaniem jest, jeżeli nie będzie apteczek, to w jaki sposób Crystal Dynamics chce utrzymać Larę przy zdrowiu?

Tomb Raider nigdy nie był grą typu ‘zabij wszystkich’, lecz walka zawsze była obecna. Wszystkie levele zostały zaprojektowane tak, aby zachować równowagę pomiędzy eksploracją i walką. Zagadki są bardzo ważne przez cały czas gry, lecz rozwiązanie niektórych z nich nie będzie wymagane do ukończenia etapu. Gracz będzie musiał pamiętać co już zrobił, a co pominął podczas eksploracji poziomów, ponieważ będzie wiele możliwości ukończenia każdego z nich.

Wiadomo, że ekipa Crystal Dynamics wybrała się do Meksyku w poszukiwaniu starożytnych ruin, lecz fabuła gry nie została jeszcze ujawniona. Podobno ma zostać wyjaśnionych kilka tajemnic z poprzednich gier.

NIE JESTEŚ SAM

Kogo spotkamy podczas eksploracji kolejnych poziomów? W demie dane nam było zobaczyć pewnego małego stwora, który ze względu na swój rozmiar nie wydaje się być groźnym, ale będzie w stanie gonić Larę nawet po ścianach. To dopiero nowe wyzwanie! Jeśli chodzi o innych przeciwników, musimy jeszcze zaczekać zanim zostaną oni ujawnieni.
Możemy potwierdzić, że Underworld będzie dużo dłuższe, od Legendy. Spece od gry nie powiedzieli nam, czy zostanie wykorzystana najnowsza wersja DirectX.

Z dodatkowych informacji, możemy przekazać, że Zip i Alistair powrócą, ale ich rola nie będzie tak znacząca jak poprzednio. Pojawi się także posiadłość panny Croft oraz jej motor, którego przeznaczenie zostanie wyjawione nieco później. Muzyka rewelacyjnie oddaje atmosferę gry, a odpowiedzialny za nią będzie Troels Folmann.

TOBY GARD

Co z Tobym? Cóż, bardzo ciężko pracuje on nad fabułą i zawsze jest obecny podczas tworzenia filmików przerywnikowych w grze. Ostatecznie widzieliśmy także nowe logo Tomb Raider Underworld, w fazie projektowania. Nieskończone było przepiękne, tak więc mamy nadzieję, że będzie ono jeszcze lepsze w ostatecznej wersji.

Rozmyślania Crystalsów nad tą przygodą Lary, krążą wokół pytania ‘Co panna Croft może robić?’, ale po obejrzeniu dema, zastanawiamy się raczej ‘Czego Lara nie może zrobić?’.



Oryginalny tekst: Tomb Raider Inc.
Tłumaczenie: kluz_kaa