» Pies |
| | | Występują w dwóch odmianach i można je spotkać na ulicach Rzymu oraz w rosyjskiej bazie. Nie różnią się od siebie zachowaniem i ich jedyną bronią pozostają ostre zęby. Jedni z najsłabszych przeciwników w grze.
| |
  » Larson i Pierre |
| | | Starzy znajomi Lary pojawiają się także w Chronicles i - zupełnie jak w TR1 - nie stanowią wielkiego wyzwania. W dodatku będziemy mieli przyjemność prowadzenia wymiany ognia jedynie z Larsonem, który ucieknie po kilku strzałach z pistoletów.
| |
  » Szczury |
| | | Na stada tych gryzoni natkniemy się w Rzymie oraz Irlandii. Nie można z nimi walczyć, a zważywszy na fakt, że kontakt z nimi kosztuje nas sporo zdrowia, jedynym rozwiązaniem jest ucieczka lub danie nura pod wodę.
| |
  » Nietoperze |
| | | Tutaj sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku szczurów. Nietoperze jednak zabierają Larze znacznie mniej energii i bardzo szybko rozlatują się we wszystkie strony.
| |
  » Statua z mieczem |
| | | Na tego bossa natkniemy się w levelu Trajan's Markets. Jego ataki mieczem oraz wiązkami energii zabierają sporo zdrowia, więc nie wolno pozostawać w bezruchu. Najlepiej skakać na boki, strzelając jednocześnie z shotguna.
| |
  » Głowa Centuriona |
| | | Tego "przeciwnika" również spotykamy w Trajan's Markets. Swój brak mobilności rekompensuje wystrzeliwaną z oczu wiązką energii, która zabija od razu. Najlepiej schować się w miejscu, w którym nie dosięgnie nas jego wzrok i zniszczyć śmiercionośne oczy za pomocą celownika laserowego.
| |
  » Trójgłowy smok |
| | | Strzeże wejścia do Koloseum i jest bardzo wytrzymałym przeciwnikiem. Jego ogniowe ataki mogą bardzo łatwo zabić Larę, więc jedyną taktyką jest tutaj bycie w ciągłym ruchu i strzelanie z mocniejszych broni, takich jak shotgun, czy rewolwer.
| |
  » Lew |
| | | Kręci się ich kilka w podziemiach antycznej budowli. Lubią wyskakiwać na Larę znienacka, więc trzeba się mieć na baczności. Nie są jednak wytrzymałe i pistolety powinny załatwić sprawę.
| |
  » Gladiator |
| | | Dość szybki przeciwnik, a jego miecz zadaje spore obrażenia. Za pomocą zwykłych pistoletów można szybko pozbyć się go z dystansu.
| |
  » Statua z młotem |
| | | Boss bardzo podobny do swojego odpowiednika z mieczem, jednak do repertuaru jego ataków dochodzą uderzenia młotem w podłogę, co wywołuje falę uderzeniową mogącą zranić Larę. Podobnie jak w wypadku jego kolegi, należy trzymać się z daleka i strzelać z mocniejszej broni.
| |
  » Strażnicy bazy |
| | | Spotkamy ich w rosyjskiej bazie, gdzie starają się uprzykrzyć nam życie. Wyposażeni w broń palną są jednak dość słabymi przeciwnikami i zwykłe pistolety bez problemu dadzą im radę.
| |
  » Technik |
| | | Tego pana spotykamy w bazie w Rosji. Co prawda nie walczymy z tą postacią, ale technik znacząco uprzykrzy nam życie, próbując zabić nas dźwigiem w magazynie.
| |
  » Snajperzy |
| | | Czają się w oknach budynków otaczających plac z dźwigiem i kontenerami. Ich strzały zabierają dużo zdrowia, więc należy się pozbyć ich najszybciej za pomocą broni z doczepionym celownikiem.
| |
  » Strażnicy łodzi podwodnej |
| | | Na tych panów natkniemy się na pokładzie łodzi podwodnej. Są nieco silniejsi niż swoi poprzednicy oraz zadają większe obrażenia. Ze względu na ciasne korytarze okrętu i małe pole do manewru polecamy na nich shotguna.
| |
  » Marynarz |
| | | Wchodzą w skład załogi rosyjskich okrętów. Uzbrojeni są w broń palną i pełnią analogiczną rolę do strażników. Nie są zbyt wytrzymali.
| |
  » Kucharz |
| | | Natkniemy się na niego w - niespodzianka - kuchni okrętu podwodnego. Należy jednak pamiętać, że na tym etapie nie posiadamy broni i jedynym sposobem na niego jest ciche zajście od tyłu i celne uderzenie łomem.
| |
  » Batyskaf |
| | | Mini łodzie podwodne, które spotkamy w morskich głębinach. Ich torpedy zadają spore obrażenia, a biorąc pod uwagę brak możliwość walki jedyną opcją pozostaje szybka ucieczka.
| |
  » Mafioso Mikhailov |
| | | Rosyjski szef mafii. Chce zdobyć Włócznię Przeznaczenia, którą przebito bok Chrystusa. Nie walczymy bezpośrednio z tym przeciwnikiem, choć postać ta znacząco wpłynie na fabułę zimowego epizodu.
| |
  » Admirał Yarofev |
| | | Z admirałem również nie walczymy. Początkowo jest wrogiem Lary, jednak ostatecznie pomoże jej w ucieczce z tonącego okrętu.
| |
  » Gnomy |
| | | Małe potworki, które spotykamy w Irlandii. Nie wyglądają groźnie, ale spotkanie ze stadem tych istot może skończyć się dla Lary tragicznie. Należy przepędzać je rzucając sercem dzwonu lub płonącą pochodnią.
| |
  » Szkielety |
| | | Upiory kościotrupów pojawiają się we wnętrzu irlandzkiej kaplicy. Nie są mobilne, ale ich długie miecze zadają naprawdę duże obrażenia. Należy omijać je szerokim łukiem.
| |
  » Wilkołak |
| | | Te monstra będą ścigały Larę po labiryncie na Wyspie Demonów. Nie można w żaden sposób się przed nimi bronić, toteż jedynym ratunkiem pozostaje ucieczka mrocznymi korytarzami.
| |
  » Podwodny Demon |
| | | Strzeże skarbu pod Starym Młynem. Nie zabije Lary, ale może przytrzymać ją pod wodą na tyle długo, że możemy nie zdążyć zaczerpnąć świeżego powietrza. Nie da się go zabić, ale używając podstępu możemy zamknąć go w pobliskiej klatce.
| |
  » Upiorny Jeździec |
| | | Najbardziej przerażająca i tajemnicza postać na Wyspie Demonów. Wprawdzie nie podejmujemy z nim bezpośredniej walki, ale w pewnym miejscu jego obecność zagradza nam dalszą drogę, przez co musimy znaleźć sposób na ominięcie go.
| |
  » Strażnik ochrony |
| | | Podstawowy przeciwnik w budynku VCI. Nie jest zbyt wytrzymały, ale pewien problem może stanowić brak broni u Lary. Rozwiązaniem jest oczywiście chusteczka i chloroform.
| |
  » Strażnik z eksperymentalną bronią |
| | | Jeden z najsilniejszych przeciwników w grze. Wiązki energii wytwarzane przez jego broń zabijają do razu, a jego kombinezon stanowi barierę nie do przebicia dla kul. Jedynym rozwiązaniem jest strzał w głowę lub ucieczka.
| |
  » Insekty |
| | | Bardzo niebezpieczne stworzenia. Atakują całą chmarą i bardzo szybko pozbawiają Larę zdrowia. Podobnie jak w przypadku szczurów konieczna jest szybka ucieczka.
| |
  » Żołnierze |
| | | Specjalnie wyszkoleni przeciwnicy mający za zadanie chronić budynku VCI, spotykamy ich w ostatnim levelu. Są nieco silniejsi niż podstawowi strażnicy, ale na tym etapie gry nie powinni stanowić już większego problemu.
| |
  » Brygada antyterrorystyczna |
| | | Wyglądają trochę inaczej niż żołnierze, ale nie stanowią wcale większego wyzwania. Pojawiają się dość efektownie, ale seria z HK Gun równie szybko rozwiąże problem.
| |
  » Cyborg |
| | | Boss, którego nie możemy zabić konwencjonalnymi metodami. W pierwszym przypadku konieczne jest wywołanie zwarcia poprzez zalanie pomieszczenia, w którym stoi. Za drugim razem delikwenta należy zagazować.
| |
  » Śmigłowiec |
| | | Wyposażony w karabin maszynowy ostrzeliwuje nas na jednym z pięter wieżowca VCI. Nie można z nim walczyć, więc należy jak najszybciej uciekać za najbliższą osłonę.
| |
  » Werner von Croy i jego współpracownik |
| | | Były nauczyciel Lary, który teraz porusza się na wózku, ponownie gra rolę naszego przeciwnika. Jest szefem korporacji Von Croy Industries w Nowym Jorku. Lara włamuje sie do jego wieżowca by wykraść kamień Iris, który z kolei kiedyś Von Croy sobie przywłaszczył po przygodzie w Kambodży w TR4. Nie spotyka się bezpośrednio z Larą, pozostaje w swoim biurze razem z tajemniczym współpracownikiem.
| |