strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Solucja
Tłumaczenia
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Times Level
Anulowany TR4 Gold


  » Kambodża

W skład tej lokacji wchodzą dwa levele: Angkor Wat i Race for the Iris. Są to dwa poziomy treningowe, w których Werner von Croy, mentor Lary Croft, zapoznaje nas z systemem sterowania i sposobem poruszania się po świecie gry. Całość rozgrywa się w Kambodży, w ruinach Angkor Wat, znanej świątyni buddyjskiej wybudowanej w XII wieku. Gramy szesnastoletnią Larą, a levele te są swoistą retrospekcją. Co ciekawe, etap Race for the Iris polega na wyścigu po artefakt. Dzięki temu zmierzymy się z mentorem lady Croft. O naszym torze przeszkód decyduje ilość sekretów zdobytych w levelu Angkor Wat. Jedynymi przeciwnikami, którzy pojawiają się w tej lokacji, są guźce. Nie musimy się jednak nimi przejmować, gdyż zabić je może jedynie Werner von Croy - Lara nie posiada broni. Poziom trudności tych poziomów jest bardzo niski, ale są one przyjemne.

  » Dolina Królów

Ta lokacja składa się z większej ilości leveli niż poprzednia. W Egipcie zaczyna się właściwa przygoda - gramy dorosłą Larą. Mamy okazję przebywać zarówno w zamkniętych pomieszczeniach jak i na otwartych przestrzeniach. Pierwsze poziomy rozgrywają się w grobowcu boga Seta, potem natomiast wychodzimy na pustynię i siadamy za kierownicą jeepa. Prawdziwym zaskoczeniem dla niektórych graczy może być nowy typ wroga, którym będzie mumia. Nie da się jej nijak zabić. Na szczęście porusza się tak wolno, że właściwie nie jest groźna. Innymi spotykanymi przez nas przeciwnikami są szakale, zwierzęta od zarania dziejów towarzyszące Setowi, bogowi, w którego grobowcu przebywamy. Mamy okazję walczyć także z ninja czy ze skorpionami. Zagadki mają wyższy poziom trudności niż w poprzedniej lokacji. Tutaj dostajemy jednak dopiero przedsmak tego, co czeka nas później.

  » Karnak

Z Doliny Królów przenosimy się do Karnaku. Tak samo jak w poprzedniej lokacji, tutaj dominuje piasek. Oprócz niego oglądamy także ruiny starożytnych egipskich świątyń np. Wielki Hypostyl, istniejący w rzeczywistości w Karnaku, czy grobowiec Semerkheta, proroka zapowiadającego powrót boga Seta. Lokacja ta kończy się levelem Desert Railroad, który przeszedł już do historii TR jako jeden z najbardziej lubianych poziomów z serii. Musimy się bowiem poruszać po pędzącym pociągu, strzelając jednocześnie do ninja. Po raz pierwszy mamy także do czynienia z levelami łączonymi, co oznacza, że można się dowolnie między nimi przemieszczać. W tej lokacji nie wpływa to zbytnio na trudność rozgrywki, jednak poziom trudności zagadek jest coraz większy. Wrogami, z którymi przychodzi nam walczyć są: skorpiony, nietoperze, krokodyle i ninja. Spotkamy na swojej drodze także zastępy skarabeuszy czy byka Apisa. Tego ostatniego nie da się jednak pokonać. Jest to pierwszy w historii serii przeciwnik, którego należy wykorzystać do swoich celów.

  » Aleksandria

Lokacja jeszcze bardziej rozbudowana niż poprzednie. W pierwszych levelach podziwiamy wybrzeże Egiptu. Później oglądamy świątynię greckiego boga Posejdona, katakumby i Wielką Bibliotekę Aleksandryjską. Ostatecznie zaś trafiamy do zatopionych pałaców królowej Kleopatry. Spotykamy wrogów takich jak: skorpiony, ninja, stalowi rycerze i hydry. Pojawiają się także szkielety i demony, których nie da się pokonać w normalny sposób. Zagadki są sporo trudniejsze. Prawdziwym wyzwaniem jest tutaj level The Lost Library, pełen komnat i tajemnic. Za etap równie trudny można uznać Cleopatra's Palaces. Całość komplikuje jeszcze to, że niektóre poziomy są łączone.

  » Kair

Ponury widok zniszczonego i nękanego plagami Kairu. Egipska cytadela… Ulice pełne walczących o życie żołnierzy. Jednak nie tylko oni będą naszymi wrogami. Spotkamy także denerwujące chrząszcze, ni stąd, ni zowąd, wylatujące z ciemnych zakamarków ulic. Pojawią się także krzyżowcy wskrzeszeni przez Wernera von Croya. Nie można ich jednak pokonać. Trzeba natomiast wykorzystać ich do własnych celów, tak jak i byka Apisa, którego ponownie spotykamy w Kairze. Innymi niedającymi się pokonać przeciwnikami są: strażnik z młotem i smok strzegący wejścia do Cytadeli. Na samym początku tej lokacji znajdujemy motor. W paru kolejnych levelach musimy znaleźć części dopalacza nitro do tego pojazdu. Zagadki wydają się być na podobnym poziomie co w Aleksandrii, albo nawet ciut trudniejsze, głównie ze względu na to, że niektóre etapy są łączone. Tutaj znacznie podwyższa to poziom trudności.

  » Giza

Ostatnia, finałowa lokacja w grze. Oglądamy tutaj znowu skażony plagami Egipt, ale tym razem inną jego część. Podziwiamy Sfinksa oraz piramidy, a nawet wchodzimy w głąb paru z nich. Mroczne, krwiste, złorzeczące niebo tworzy charakterystyczny dla tej lokacji nastrój. Pod koniec Gizy trafiamy do jednego z najbardziej wyrazistych miejsc w czwartej części serii TR. Chodzi oczywiście o świątynię Horusa. Wrogowie są tu trudniejsi niż poprzednio. Przyjdzie nam walczyć z ninja, gigantycznymi skorpionami, dzikimi bestiami oraz wybuchającymi po zabiciu małpami. Spotykamy kilku niedających się pokonać przeciwników. Są nimi: mumie, strażnicy piramid czy mityczny bóg Set. Zagadki na podobnym poziomie trudności co w Kairze i Aleksandrii. Ponownie mamy do czynienia z łączonymi levelami. W tej lokacji położono także duży nacisk na elementy zręcznościowe i unikanie pułapek, czego najlepszym dowodem jest etap Underneath the Sphinx Complex.