strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Dom Lary
Solucja
Tłumaczenia
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Dźwięk w wersji SoldOut

REMASTERY TR1-3


  » Lara’s Home

W drugiej części Tomb Raidera, podobnie jak w pierwszej, mamy do dyspozycji dom Lary, tym razem z ogrodem. W stosunku do domu w TR1 tutaj został on znacznie rozbudowany, m.in. mamy trasę treningową, labirynt czy pokój z artefaktami. Poznamy także lokaja Winstona, który gdzie nie pójdziemy, zawsze za nami chodzi – nawet do labiryntu.

  » Labirynt i pokój z artefaktami

Pokój z kolekcją Lary znajduje się za drzwiami, które zobaczysz w prawej części holu. Do ich otwarcia służy przycisk ukryty w żywopłotowym labiryncie. Zanim udasz się na jego poszukiwania, otwórz drzwi wejściowe domu Lary, unikniesz w ten sposób tracenia później cennego czasu. Za fontanną z rybką znajdziesz wejście do labiryntu. Wskazane byłoby wcześniejsze zamknięcie lokaja w chłodni, nie będzie przeszkadzał w wąskich korytarzach. Wejdź w labirynt i od razu skieruj się w prawo. Wskazówka dla (prawie) samodzielnych odkrywców: całe przejście labiryntu polega na kierowaniu się w prawo za każdym razem, gdy istnieje taka możliwość, oprócz ostatniego skrętu w lewo, który niestety trzeba "wyczuć" orientacyjnie. W bardziej dosadnych wskazówkach podam, który kierunek należy wybrać na każdym rozwidleniu. Początkowo kieruj się w prawo. Następnie biegnij tak, jak ci na to pozwalają korytarze, przy pierwszym rozwidleniu wybierz drogę w prawo, przy następnym także. Powinieneś dotrzeć do długiej prostej, gdzie po lewej ścianę będzie tworzył żywopłot, a po prawej kamienny mur. Biegnij przed siebie, omiń pierwszy skręt w lewo i wejdź dopiero w kolejną ścieżkę, też na lewo. Jeśli wszystko dobrze poszło, powinieneś ujrzeć podziemny korytarz. Wejdź w niego, po drugiej stronie znajdziesz flary oraz przycisk na ścianie. Naciśnij go i pamiętaj, że drzwi po jakimś czasie zostaną zamknięte. Wracaj tą samą drogą, wybierając kierunki odwrotne, czyli najpierw w prawo, prosto, a później na każdym rozwidleniu w lewo. Na dłuższych odcinkach skacz, by poruszać się szybciej. Za drzwiami pokoju z artefaktami zapal flarę i zejdź po schodach. Teraz będziesz mógł podziwiać trofea, a gdy drzwi się zamkną, możesz je otworzyć przyciskiem znajdującym się w korytarzu ze schodami.

  » Wejście na mur

Korzystając z buga, który występuje w TR2, możemy dostać się na mur otaczający posiadłość Lary. Wejdź na „wieżyczkę” na trasie treningowej, służącej do zjeżdżania liną. Ustaw się jak najbliżej rogu tego podwyższenia, tak aby Lara „wchodziła” na ten róg. Naciskaj teraz Ctrl + klawisz kierunkowy w górę. Lara posuwając się do przodu, „wbije się” w podwyższenie, aż w końcu po kolejnym skoku znajdzie się na jego górze. Stąd można już łatwo zeskoczyć na mur. Z muru możemy dostać się za bramę wjazdową do posiadłości Lary, jak i pochodzić sobie po żywopłocie, składającym się na labirynt. Można także wejść na dach domu Croftów.

  » Trasa treningowa

W TR2 mamy trasę treningową. Po załadowaniu poziomu z Croft Manor, Lara stoi na początku tej trasy. Aby przejść ją pomyślnie i zobaczyć w statystykach nasz wynik czasowy, nie możemy zbaczać, czyli np. skok poza trasę zakończy się zdyskwalifikowaniem i będziemy musieli zacząć od nowa. Podczas treningu, w prawym górnym rogu ekranu będzie pokazywał się nasz czas. Jeżeli wypadniemy, czas ten zniknie. Na początku trasy biegnij do przodu, wykonaj dwa małe skoki, później trzeba się wspiąć wyżej. Skocz na następne podwyższenie, a z następnego skok z rozbiegu na kolejne. Idź do przodu i w trakcie zsuwania się z pochylni skocz i złap się lin, po których wejdź na górę. Stań teraz na kwadratowym występie po lewej stronie i skocz w przód, później salto w prawo, znowu w przód i salto w lewo i znowu jump w przód. Idź przed siebie, w trakcie zsuwania się po pochylni, skocz i złap się lin, po których wejdź na górę. Przejdź mostem na drugą stronę, skocz do wody po lewej i przepłyń podwodnym tunelem, na końcu wejdź znowu po linach na „wieżyczkę” i zjedź, używając drążka. Jeszcze tylko krok w przód i trasa treningowa ukończona.

  » Trick z Winstonem

W posiadłości Croftów można zrobić pewną sztuczkę. Winstona da się zamknąć w chłodziarni. Nie będzie wtedy za Tobą chodził. Wejdź do domu Lary, skieruj się w lewo, omiń schody, idź naprzód i skręć w lewo. Znajdziesz się w kuchni. Podejdź do drzwi w prawej części tego pomieszczenia, a otworzą się. Teraz podejdź do przycisku, znajdującego się obok drzwi do lodówki i naciśnij go. Wejdź głęboko do środka i tutaj czekaj na Winstona (może to długo trwać). Gdy Winston wejdzie do chłodziarni, przeskocz go i czym prędzej naciśnij przycisk. Lokaj nie będzie już za Tobą chodził.