» Strażnicy z Uzi |
| | | Spotkamy ich na terenie opuszczonej radzieckiej kopalni, oraz w podziemnych ruinach. Występują w kilku wersjach, ale nie różnią się niczym szczególnym. Wyposażeni w szybkostrzelne pistolety są sporym zagrożeniem już od samego początku gry. Polecamy shotguna i dużo skoków. Sprawdza się również metoda przewrotów i strzelania w plecy.
| |
  » Strażnik z shotgunem |
| | | Jak sama nazwa wskazuje, ten przeciwnik również stanowi dla Lary duże zagrożenie. Strzały z shotguna zabierają sporo energii, więc trzeba mieć się na baczności. Należy stosować identyczną technikę, jak w wypadku innych uzbrojonych zbirów.
| |
  » Strażnik z pałką |
| | | Ten przeciwnik stanowi najmniejsze wyzwanie. Jest dość słaby i musi podejść bardzo blisko, aby zrobić nam krzywdę. Wystarczą pistolety oraz trzymanie się na dystans.
| |
  » Strażnik z miotaczem ognia |
| | | Bardzo groźny przeciwnik. Słup ognia wytwarzany przez miotacz ma dość spory zasięg rażenia i potrafi w ciągu paru sekund usmażyć Larę. Na szczęście jegomoście wyposażeni w tę broń są bardzo słabo opancerzeni. Łatwo padną nawet po kilku strzałach z pistoletu.
| |
  » Strażnik na skuterze |
| | | A to akurat najgroźniejszy ludzki przeciwnik. Karabin zamontowany na skuterze zadaje ogromne obrażenia, Lara w dodatku może zostać również rozjechana. Najlepiej wejść na jakieś wzniesienie i strzelać z M16.
| |
  » Niewidzialni wojownicy |
| | | Strzegą lodowych jaskiń pod radziecką kopalnią. Na tle ośnieżonych skał ledwie widzimy ich zarys, należy więc zachować szczególną ostrożność, aby ich przypadkiem nie zranić. Dopóki nie strzelimy pierwsi są naszymi sojusznikami.
| |
  » Yeti |
| | | Bestie znane z TR2. Tutaj występują w innej wersji kolorystycznej, ale zachowują się identycznie jak swoi poprzednicy - głośno ryczą i atakują Larę za pomocą potężnych łap. Zalecamy UZI i dużo skoków.
| |
  » Niedźwiedź polarny |
| | | Białe misie spotkamy w podziemnych jaskiniach. Próbują nas odstraszyć stając na tylnich łapach, a w ostateczności dotkliwie gryzą. Nie są jednak wytrzymałe, ale ze względu na brak miejsca do walki polecamy shotguna.
| |
  » Dobermany |
| | | Najlepsi przyjaciele człowieka, ale niestety nie Lary. Lubią wyskakiwać zza rogu, więc trzeba mieć się na baczności.
| |
  » Wilki |
| | | Bardzo podobne do swoich braci z TR1, zachowują się identycznie jak dobermany. Słabi przeciwnicy, pistolety lub shotgun wystarczą.
| |
  » Bestia Garuda |
| | | Tego giganta znamy już z Tomb Raidera 2. Poza kolorem upierzenia nie różni się niczym od swojego poprzednika. To bardzo silny przeciwnik pełniący rolę bossa, więc i do walki z nim na pewno nie wystarczą zwykłe pistolety i stanie w miejscu.
| |
  » Rekin |
| | | Jego szczęki zadają spore obrażenia i nie ma sensu wdawać się w walkę pod wodą. Najlepiej ustrzelić z poziomu suchego lądu.
| |
  » Kruk |
| | | Czarne ptaszysko, które dziobie Larę i w sprzyjających warunkach strąca z krawędzi. Bardzo słaby, wystarczą pistolety i trzymanie go na dystans.
| |
  » Orzeł |
| | | Nieco wytrzymalszy niż kruk, ale w wypadku walki sytuacja analogiczna. Wyciągamy pistolety i strzelamy kiedy tylko zobaczymy go w oddali.
| |
  » Szczur |
| | | Najmniejszy i najsłabszy przeciwnik w grze. Żadne wyzwanie dla wprawnego rabusia grobowców.
| |
  » Lampart |
| | | Bardzo miły kotek, którego ulubionym zajęciem jest uprzykrzanie życie Larze. Bardzo szybki i zadziwiająco wytrzymały w związku z czym polecamy dużo skoków i coś mocniejszego niż pistolety.
| |
  » Złota ryba |
| | | Niestety nie spełnia życzeń, ale za to bardzo szybko pływa i dotkliwie kąsa. Podobnie jak w przypadku rekina nie warto podejmować walki pod wodą.
| |
  » Wojownicy |
| | | Spotykamy ich począwszy od trzeciego poziomu. Nie różnią się niczym od swoich niewidzialnych poprzedników. Nie zaatakują nas dopóki my nie zrobimy tego pierwsi.
| |
  » Gangsterzy |
| | | Wyposażonych w pistolety z tłumikami sługusów Bartoliego ponownie spotykamy w Las Vegas. Nie są nadzwyczajnie wytrzymali, ale ich broń zadaje spore obrażenia. Tradycyjnie wystarczą skoki lub uniki i strzelanie w plecy.
| |
  » T-Rex |
| | | Król dinozaurów powraca i to również w miejscu, w którym najmniej można by się tego spodziewać. Walka na otwartym terenie jest niebezpieczna, więc warto schować się we wnęce, do której Tyranozaur się nie zmieści i stamtąd prowadzić ostrzał.
| |