strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Dom Lary
Solucja
Tłumaczenia
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Dźwięk w wersji SoldOut


"Legenda głosi, że gdy wbijesz w swe serce sztylet Xian, zyskasz potęgę smoka.(...) Troje bohaterów gry całym sercem pożąda sztyletu... Jest wśród nich żądna przygód Lara. Podczas swych podróży napotka dwóch pozostałych..."
Tak wita nas Tomb Raider II. Redaktor magazynu Secret Service - Marcin "Gulash" Górecki wykrakał! W recenzji TR1 napisał: "TOMB RAIDER FOREVER!!!" i "Ja chcę Tomb Raider 2, słyszycie?!!!". W grze poprawiono niemalże wszystko co się dało. Lara stała się bardziej krągła, nabrała kształtów i pojawiły się nowe ruchy takie jak wspinanie się po ścianach etc. Tomb Raider II składa się z 18 świetnych, rozbudowanych leveli. Prasa przyjęła go trochę gorzej niż TR1. Secret Service przyznał 7/10, podobnie było w CD-Action.


PRZED PREMIERĄ


Podczas gdy Tomb Raider I jest nadal jedną z najlepiej sprzedających się gier na świecie, producent - firma Core Design - na targach E3 hucznie ogłasza, że trwają prace nad sequelem, który światło dzienne ma ujrzeć już w święta tego samego roku. Prace nad tą częścią zaczęły się zaraz po wydaniu pierwszej gry, mimo to niemal do ostatniej chwili developer trzymał w tajemnicy niektóre niespodzianki - jak się okazało słusznie, bo (pozytywne) zaskoczenie graczy było ogromne - sequel niczym nie ustępował pierwowzorowi!


KRÓTKI OPIS


Tomb Raider i jego bohaterka Lara Croft wydawali się wcieleniem doskonałości. Okazuje się, że nawet ideał można ulepszyć. Tomb Raider II ani na krok nie ustępuje swojemu poprzednikowi, a są tacy którzy twierdzą, że go wręcz przebija!

Akcja drugiej części przygód Lady Croft obraca się wokół tajemniczej sekty praktykującej swe obrzędy w czasach chińskiego imperatora, która to przetrwała aż po dziś dzień! Lara właśnie odkryła, że tajemniczy sztylet Xian znajduje się w specjalnym pomieszczeniu w środku Chińskiego Muru i w tym właśnie miejscu zaczyna się nasza przygoda. Czyżby gra była aż tak krótka? Niezupełnie. Po dotarciu do właściwego miejsca okazuje się, że krypta jest zamknięta, a do jej otwarcie potrzeba specjalnej klamki. Dodatkowo dowiadujemy się, że mamy konkurencję i to nie byle jaką, bo jest nią wspomniana już sekta pod kierownictwem Marco Bartoli'ego. Organizacja ta uczyni wszystko co w jej mocy aby przeszkodzić Lady Croft w dostaniu się do pomieszczenia za sztyletem. W pogoni za przedmiotem, który otwiera drzwi do krypty, Lara przemierzy m.in Wenecję, tybetańskie klasztory, a nawet wrak dawno zatopionego statku "Maria Doria". W sumie panowie z Core przygotowali dla nas 18 dużych leveli, na ukończenie których na pewno nie wystarczą dwa wieczory...

Aby ułatwić nam podróż przez wszystkie lokacje Lara nauczyła się kilku nowych sztuczek (fikołki pod wodą, wspinaczka po ścianach) i zaopatrzyła w znacznie większy niż w poprzedniej przygodzie arsenał, któremu poświęcę całe następne zdanie :-). Do małego plecaczka naszej bohaterki zapakowano tym razem nie tylko tradycyjne pistolety, shotguna, Uzi i automatic gun'y, ale także M16, jakże przydatny pod wodą harpun czy śmiercionośny granatnik. Ułatwiono także poruszanie się w ciemności poprzez dołączenie do ekwipunku flar, które potrafią rozjaśnić nawet największe mroki (także pod wodą!).

Aby na ekranie nie było zbyt monotonnie (chociaż trudno znaleźć jakąkolwiek monotonię w tak zróżnicowanych i obszernych poziomach) zadbano także o główna bohaterkę - Lara co jakiś czas zmienia swój strój dzięki czemu możemy ją podziwiać w takich 'kreacjach' jak tradycyjne ubranko, pianka do nurkowania, kurtka zimowa, a nawet... koszula nocna!

Co tu dużo pisać... Tomb Raider II jest jedną z najlepszych części serii, a zawdzięcza to faktowi, że jest naprawdę rozbudowaną grą TPP i godnym nastepcą poprzednika, na punkcie którego oszalały miliony ludzi na całym świecie. Pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana gier TPP nie wspominając już o wielbicielach Lary!


LEVELE


China
- Great Wall

Venice
- Venice
- Bartoli's Hideout
- Opera House

Mediterranean Sea
- Offshore Rig
- Diving Area
- 40 Fathoms
- Wreck of Maria Doria
- Living Quarters
- The Deck

Tibet
- Tibetan Foothills
- Barkhang Monastery
- Catacombs of Talion
- Ice Palace

China
- Temple of Xian
- Floating Islands
- Dragon's Lair

England
- Home Sweet Home

Przedmiotów - 11, Sekretów - 3, Przeciwników - 23


Przedmiotów - 23, Sekretów - 3, Przeciwników - 24
Przedmiotów - 25, Sekretów - 3, Przeciwników - 37
Przedmiotów - 33, Sekretów - 3, Przeciwników - 46


Przedmiotów - 29, Sekretów - 3, Przeciwników - 20
Przedmiotów - 36, Sekretów - 3, Przeciwników - 34
Przedmiotów - 11, Sekretów - 3, Przeciwników - 16
Przedmiotów - 38, Sekretów - 3, Przeciwników - 37
Przedmiotów - 13, Sekretów - 3, Przeciwników - 22
Przedmiotów - 32, Sekretów - 3, Przeciwników - 30


Przedmiotów - 28, Sekretów - 3, Przeciwników - 33
Przedmiotów - 41, Sekretów - 3, Przeciwników - 23
Przedmiotów - 36, Sekretów - 3, Przeciwników - 33
Przedmiotów - 26, Sekretów - 3, Przeciwników - 22


Przedmiotów - 33, Sekretów - 3, Przeciwników - 37
Przedmiotów - 36, Sekretów - 3, Przeciwników - 26
Przedmiotów - 25, Sekretów - 0, Przeciwników - 11


Przedmiotów - 44, Sekretów - 0, Przeciwników - 16



DANE TECHNICZNE


Wymagania sprzętowe
- Pentium 90MHz
- 16MB RAM
- CD-ROM 4x
- karta graficzna i monitor SVGA
- DirectX 5.0 (załączony)
- karta dźwiękowa

Informacje o grze
- data premiery: Listopad 1997
Patche oraz demo gry dostepne w dziale download


GDZIE TO KUPIĆ?


- Tomb Raider Ultimate Edition (zestaw wszystkich TR) /2003/
- Lara-Pack (zestaw wszystkich TR)
- Kolekcja Sold-Out (ok. 39,-)
- Click! 6/2005
- Komputer Świat Gry Extra 2/2007
- Tomb Raider: Ultimate Edition (Premium Games) /2009/