strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona główna działu -> Przed premierą -> Krótki opis -> Levele -> Postacie -> Dane techniczne -> Gdzie kupić Screeny Rendery Lokacje Przeciwnicy Bronie Klawiszologia Solucja Tłumaczenia -> Intro -> Peru -> Grecja -> Egipt -> Atlantyda -> Croft Manor -> Nazwy leveli Cheaty Okładki Soundtrack TR i Windows XP Dźwięk w wersji SoldOut REMASTERY TR1-3 |
LOS ALAMOS, NOWY MEKSYK HOTEL IMPERIAL, KALKUTA. CZASY OBECNE Larson: Co ma zrobić facet, żeby przyciągnąć twoją uwagę? Lara: Ciężko powiedzieć, ale na razie ci to wychodzi. Larson: Doskonale - ale tak naprawdę, to nie ja cię potrzebuję. Nie ja, tylko panna Jacqueline Natla z Natla Technologies, chyba kojarzysz? Twórczyni wszystkiego, co piękne i niezastąpione. Natla: Przymknij się, Larson. Larson: Tak jest. Natla: Porozkoszuj się tym, Laro. Czujesz jak twój portfel pęcznieje? Lara: Przykro mi - gram tylko dla sportu. Natla: A więc spodoba ci się spory park - Peru. Górska przestrzeń do odkrycia, strome ściany lodu, występy skalne, dzikie wiatry. I ten mały drobiazg - wiekowy artefakt Scion (czyt. skijon) posiadający tajemniczą moc. Ukryty w zaginionym grobowcu Qualopeca. To z kolei mnie interesuje. Mogłabyś wyruszyć jutro, jesteś jutro zajęta?
• Tomb of Qualopec – koniec levelu Lara: Teraz masz moją całkowitą uwagę. Nie jestem jednak pewna, czy ja mam twoją, halo? Larson: Zobaczysz, jeszcze cię dorwę. Lara: Oczywiście. Larson: Ciebie i ten cholerny kawałek Scionu. Jak go chcesz tak koniecznie zatrzymać, to chętnie wetknę ci go w... Lara: Zaraz, mówimy o artefakcie? Larson: Masz cholerną rację, prosto w twoją... Lara: Zaczekaj, wybacz. Mówisz o kawałku, gdzie jest więc reszta? Larson: Panna Natla puściła Pierre’a DuPonta drugim tropem. Lara: A gdzie to jest? Larson: I tak nie jesteś wystarczająco szybka dla niego. Lara: Myślisz, że całe to twoje gadanie mnie tu zatrzyma? Larson: Nie mam pojęcia, gdzie królicze nogi poniosły tego żabojada. Musisz zapytać Natlę osobiście. Lara: Dziękuję. Tak zrobię. • Tomb of Qualopec – Natla Technologies Lara i brat Herbert (Lara odczytuje pamiętnik): Zostałem przeniesiony do klasztoru św. Franciszka. Dręczą mnie nowe pokusy. Pomiędzy braćmi krążą plotki, (przejście do głosu Herberta) że gdzieś w podziemiach pod klasztorem ukryte jest ciało Tihocana, jednego z trzech legendarnych władców zaginionego kontynentu - Atlantydy. A z nim spoczywa podobno fragment atlantydzkiego artefaktu - Scionu. Podzielony on został na trzy części, pomiędzy trzech władców, aby ograniczyć jego moc, moc tak wielką, że przekroczyła ona potęgę Stwórcy. Moje ciało drży na myśl o jego możliwościach, będących tak blisko mnie - śmiertelnika. Każdego wieczoru biczuję się, by wyzbyć się tych nieczystych fantazji, ale zaprawdę jest to dla mnie trudny test. Lara: Pierre... Ty bałaganiarzu.
• Tomb of Tihocan - koniec levelu Pierre: Trochę za późno na rozdanie nagród, prawda? Z drugiej strony liczy się też sam udział. • Tomb of Tihocan - koniec levelu Lara: Tu spoczywa Tihocan - jeden z dwóch sprawiedliwych władców Atlantydy, który nawet po zagładzie kontynentu próbował zachować władzę na tych nieurodzajnych ziemiach. Umarł nie spłodziwszy potomków, jego wiedza nie została przekazana. Spoglądaj na nas łaskawie, Tihocanie.
• Sanctuary of the Sion (wypowiedzi podczas walki) Larson: Łeb mi ciągle pęka od spotkania z tobą, ale mam kilka zabawnych pomysłów. Wyślę cię do piekła! • Sanctuary of the Scion – koniec levelu Kold: Wpadłaś jak śliwka w kompot. Kowboj: Siema. Lara: Dzień dobry. Natla: A więc zostawiłaś Larsona gryzącego ziemię? Lara: Jeżeli tak to ujmujesz. Natla: Cóż, twoje chojrackie wakacje właśnie się skończyły. Pora żebyś oddała to, co ukryłaś przede mną. Kold: Zobaczmy, co ma na śniadanie. Natla: No, zabijcie ją! Co za durnie. Idziemy. Kowboj: Co to u diabła było? Kid: Co? Kowboj: Tam. Kid: Pewnie ryba. Kowboj: Bardzo duża ryba, dzieciaku. Kid: Człowieku, wrzuć na luz. Wracam do środka. Idziesz? Kold: Gotowe. Kid: Idzie. Natla: Wszystko gotowe?
• Natla’s Mines (wypowiedzi podczas walki) Kowboj: To nic osobistego. Kid: Strzelasz do mnie, do mnie? Nikogo innego tu nie ma, więc musisz strzelać do mnie! Kold: Uśmiechnij się. Cholerna szumowino. • Atlantis - koniec levelu Natla: Nie możecie tego zrobić! Qualopec: Potępiamy cię Natlo z Atlantydy za twoje zbrodnie. Za rażące nadużycie twoich mocy oraz kradzież naszych własnych. Natla: Nie możecie, ja... Qualopec: Za zerwanie więzi, dzięki której rządziliśmy, a nasz lud był bezpieczny oraz za najechanie Tihocana i mnie z użyciem naszej armii, naszych wojowników, pochodzących z naszej piramidy. Wszystko po to byś mogła używać piramidy, jej mocy stworzenia, do siania bezmyślnego zniszczenia. Natla: Bezmyślnego? Spójrzcie na siebie. W żadnym z was nie tkwi choćby krzta inwencji. Marnotrawcy. Qualopec: Po prostu zróbmy to. Natla: Tihocan!? Tihocan: Wykorzystałaś święte miejsce dla zaspokojenia własnej przyjemności. Stworzyłaś fabrykę dziwolągów. Natla: To istoty zdolne przetrwać. Nowe pokolenie. Tihocan: Teraz to tylko sterta mięsa. A ty... Zamkniemy cię w otchłani. Twoje żyły, serce, stopy i ten twój chory mózg zastygną wraz z zamrożoną krwią. Tihocan: Przygotuj się na wieczną mękę, Natlo! Natla: Wy też nie spoczniecie, ani wasz przeklęty kontynent - Atlantyda! • Atlantis - koniec levelu Natla: To znowu ty? Lara: A ty? Przyszłaś na ponowne wielkie otwarcie? Natla: Ewolucja jest w regresie, a dobór naturalny na najniższym poziomie. Dzięki świeżemu mięsu znów odnowią się stare waśnie terytorialne, co da nam siłę i rozwój, a nawet możliwość kreacji nowych ras. Lara: Rodzaj ewolucji na sterydach. Natla: Kopniak w tyłek. Stare pryki Qualopec i Tihocan nie mieli o niczym pojęcia - kataklizm Atlantydy zniszczył rasę leniwych mięczaków. Cofnął ich do podstaw przetrwania. To nie powinno się wydarzyć w ten sposób. Lara: W ten też nie. Głos: Wyklucie rozpocznie się za 15 sekund. Natla: Już za późno na przeprowadzenie aborcji. Lara: Nie, jeśli usuniemy serce tej operacji. Natla: Nieeeee! Głos: 10... 5, 4, 3, 2, 1... • The Great Pyramid (wypowiedzi podczas walki) Natla: Nie pozbędziesz się mnie i moich podopiecznych tak łatwo, Laro.
• Lara’s Home – level treningowy (Biblioteka) Lara: - Witaj w moim domu. Oprowadzę cię po posiadłości. - Użyj klawiszy kierunkowych, by dostać się do pokoju muzycznego. (Pokój muzyczny) - Dobrze, teraz czas na ćwiczenia. Naciśnij przycisk skoku. - Teraz powtórz tę czynność dodatkowo wciskając klawisz kierunku. Skoczę w tamtą stronę. (Hol główny) - Ach, mój hol główny. Przepraszam za te skrzynie. Muszę wysłać parę rzeczy do magazynu, a transport niestety jeszcze nie przybył. - Podbiegnij do skrzyni, wciśnij strzałkę do przodu oraz klawisz akcji. Dzięki temu wskoczę na skrzynię. (Sala gimnastyczna) - Kiedyś była to sala balowa, ale przekształciłam ją w salę gimnastyczną. Co o niej myślisz? Poćwiczmy trochę. - Zwykle wszędzie nie biegam. Gdy chcę być ostrożna, wówczas wolno idę. Przytrzymaj klawisz wolnego chodzenia i idź w kierunku tej białej linii. - Dzięki wciśniętemu klawiszowi chodzenia nigdzie nie spadnę, nawet jeśli będziesz próbować. No dalej, spróbuj. - Jeśli chcesz się rozejrzeć, wciśnij i przytrzymaj klawisz rozglądania. Następnie wciśnij kierunek, w jakim chcesz się rozejrzeć. - Jeśli wyznaczony cel jest za daleko, to podczas skoku mogę chwycić się krawędzi i uchronić się przed upadkiem. Podejdź maksymalnie do samej krawędzi z białą linią. Następnie wciśnij klawisz skoku i równocześnie strzałkę do przodu. Gdy będę w powietrzu, naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. - Teraz naciśnij strzałkę do przodu, wespnę się do góry. - Gdy skoczę z rozbiegiem, skok nie będzie dla mnie problemem. - Podejdź do białej linii. Teraz powoli cofnij się do tyłu by zrobić miejsce na rozbieg. Teraz naciśnij strzałkę do przodu i niemal natychmiast wciśnij i przytrzymaj klawisz skoku. Skoczę w ostatnim momencie. - Racja, teraz czeka nas daleki skok. Zatem zrób rozbieg tak jak poprzednio, jednak teraz dodatkowo, kiedy będę w powietrzu, wciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. Złapię się krawędzi. - Świetnie. - Spróbuj tu podskoczyć. Naciśnij strzałkę do przodu i klawisz akcji. - Nie mogę tutaj wejść, ponieważ przestrzeń jest za mała. Jednak możesz nacisnąć strzałkę w prawo, przesunę się po krawędzi we wskazaną stronę. Następnie naciśnij strzałkę do przodu. - Świetnie. Jeśli stoję za wysoko i nie chcę spaść, to mogę zejść ostrożnie. Naciśnij strzałkę do tyłu, a odskoczę do tyłu. Natychmiast naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji, a złapię się krawędzi spadając. Następnie puść. (Basen) - Chodźmy popływać! - Dzięki klawiszowi skoku i strzałkom kierunkowym pływam pod wodą. - Ach! Powietrze! Użyj klawiszy kierunkowych, by płynąć na powierzchni wody. Naciśnij skok, by zanurkować lub podpłyń do krawędzi, naciśnij klawisz akcji i wyjdź na brzeg. - Dobra robota. Muszę teraz zdjąć to mokre ubranie.
• Peru - Jaskinie - Miasto Vilcabamba - Zaginiona Dolina - Grobowiec Qualopeca • Grecja - Klasztor św. Franciszka - Koloseum - Pałac Midasa - Cysterna - Grobowiec Tihocana • Egipt - Miasto Khamoon - Obelisk Khamoon - Sanktuarium Scionu • Atlantyda - Kopalnie Natli - Atlantyda - Wielka Piramida • Anglia - Dom Lary Tłumaczenie: Cez Korekta: Kris Nephilim i Kyo © WoTR 2007 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||