strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową



Powrót do spisu



Przyszłość serii Tomb Raider



Lara powróciła, ale w nadchodzącej trylogii cofnie się do korzeni bardziej niż ktokolwiek oczekiwał... wprowadźcie dinozaury!

Eidos ośmiesza się swoim niezdecydowaniem co do daty europejskiej premiery Angel of Darkness przez co fani nie wiedzą kiedy tak naprawdę gra trafi na półki sklepowe w ich kraju. No cóż mogą przynajmniej podziwiać coraz to nowe zdjęcia Miss Croft na autobusach. Jedno co jest obecnie pewne to to, że Angel of Darkness jest początkiem trylogii nowej generacji, której dwie pozostałe części ukażą się na PC i PS2 w ciągu kilku najbliższych lat.

Po latach wydawania coraz słabszych gier, Core postanowiło powrócić do źródeł i wydało Angel of Darkness - klasyczną przygodę w stylu TR dziejącą się w najmroczniejszych uliczkach Paryża i Pragi. Ale dla jednego z założycieli Core Design, Jeremy'ego Heath-Smith'a to widocznie nie było wystarczające cofnięcie do klasyki serii. Podczas wywiadu, którego nam ostatnio udzielił wymknęło mu się kilka zaskakujących szczegółów dotyczących kolejnych części przygód Lary Croft.

Opowiadając o planach dotyczących reszty trylogii, Heath-Smith powiedział: "Wydaje mi się, że ta część nie jest wystarczającym powrotem do korzeni. W następnej chcemy ponownie wprowadzić dinozaury."

Tłumacząc na czym miałby polegać ten rzekomo wielki zwrot Smith wyjaśnił: "Lara w Paryżu to dobry pomysł, ale tak naprawdę balismy się tworzyć kolejną grę, której akcja działaby się w grobowcach. Pomyśleliśmy, że ludzie mają ich już dość, ale, jak się okazuje wcale tak nie jest, więc mocno wykorzystamy ten fakt w kolejnych odsłonach gry.

Old-schoolowy Tomb Raider? Powrót do podstaw, możnaby powiedzieć? "Tak!" - twierdzi Heath-Smith. "Bardzo obawialiśmy się takiego powrotu, jednak wydaje mi się, że gracze będą zachwyceni jeśli zabierzemy ich w następnej części w tak niesamowitą podróż.

"Planujemy wydawać nową grę co 12 miesięcy. Mamy już wszystko zaplanowane, i nie zamierzamy zmieniać nic w technikaliach gry. Jedyne czym będziemy się bawić to historia. Mamy nadzieję wydać sequel przed czerwcem przyszłego roku, a w najgorszym wypadku za rok." Choć pousa była ogromna, nie odważyliśmy się zapytać Eidosa jakie są jego plany dotyczące daty wydania AOD2...

Komentując stan zaawansowania prac nad kontynuacjami Heath mówi: "Mamy już opracowany wygląd lokacji, wiele szkiców... no i mamy główną bohaterkę! [śmiech]".



Rozmawiał: Johnny Minkley (CAVG.com)
Artykuł: Johnny Minkley (CAVG.com)
Tłumaczenie: Grzegorz Kornacki (croft.prv.pl)