więcej screenów » |
Tomb Raider - Elixir of Life jest trzecią i zarazem ostatnią częścią serii przygód Lary Croft wydanych na nową przenośną platformę - telefony komórkowe obsługujące aplikacje Java. Gra zamyka historię rozpoczętą w "The Osiris Codex" tworząc jedną, spójną fabułę. » Fabuła W pierwszym epizodzie komórkowego Tomb Raidera Lara przyjęła zlecenie dotyczące zdobycia i dostarczenia antycznego, egipskiego dzieła - Kodeksu Ozyrysa. Zaraz po wykonaniu tego zadania, pojawiło się następne - zdobyć tybetańską wazę zawierającą tajemniczą substancję - Cynober - potrzebną do stworzenia nowego życia. Lara podejrzewając, że jej zleceniodawca chce wykorzystać znaleziska do stworzenia Eliksiru Życia nie jest zbyt chętna do przekazania mu zdobyczy i podejmuje decyzję, że musi osobiście odkryć jego plany. Śledztwo Lady Croft doprowadza ją do szkockiego zamku, który okazuje się być domem miliardera - samotnika. Wewnątrz budowli pani archeolog odkrywa gigantyczne muzeum, zdolne konkurować z narodowymi galeriami całego świata. Dowiaduje się też, że ostatnim właścicielem budynku był William Bryce Drummond, hrabia Rothshire, urodzony w 1875 roku. Podejrzenia Lary okazują się jak najbardziej słuszne - zamiary właściciela posiadłości dalekie są od niewinności. Teraz nasza bohaterka musi przedostać się przez sieć alarmów i zabezpieczeń unikając przy tym zbyt bliskich kontaktów ze śmiercionośnymi robotami obronnymi i psami, a wszystko po to aby powstrzymać szaleńca, który grozi jej śmiercią poprzez system głośników rozmieszczonych na korytarzach. Lara przedziera się przez szyby wentylacyjne i windy, aż dociera do sali komputerowej, gdzie resetuje system – na monitorze pojawia się informacja, że pewna komora kriogeniczna jest zagrożona. Croft dowiaduje się jakie jest znaczenie tej komory, gdy do niej wreszcie dociera. Ponownie wydobywający się głos z głośników prosi ją, by reaktywowała zasilanie w komorze kriogenicznej, bo inaczej hrabia Drummond zginie. Croft w tym momencie zrozumiała, że to właśnie on jest jej tajemniczym zleceniodawcą. Mężczyzna był zamrożony w komorze kriogenicznej, jego funkcje życiowe były podtrzymywane przez zaawansowaną technologię znajdującą się w zamku, zaś głos wydobywający się z głośników to syntezator, wypowiadający myśli zamrożonego szaleńca. Szaleńca, który za wszelką cenę chciał użyć starożytnych artefaktów, by przywrócić sobie życie. Bohaterka odmówiła mu jednak pomocy, pamiętając jak ją potraktowały roboty w zamku. Lara wyłączyła całkowicie komorę, w wyniku czego hrabia zginął. Ponadto pomieszczenie z komorą kriogeniczną miało w ciągu pięciu minut zostać na zawsze zapieczętowane. Bohaterka postanowiła zostawić w tym miejscu zarówno Kodeks Ozyrysa jak i Wazę z Cynobrem – nikt ich nigdy tu nie znajdzie. Croft następnie wydostała się z zamku, będącego od tej pory grobowcem hrabiego Drummonda. » Nazwy leveli i ich tłumaczenia Tomb Raider: Elixir of Life (Eliksir Życia) - Training (Trening) - A Discreet Entrance (Dyskretne wejście) - The Machine Room (Maszynownia) - The Lobby (Korytarz) - The Kennels (Psiarnie) - The Museum (Muzeum) - Storeroom (Magazyn) - The Library (Biblioteka) - The Computer Room (Sala komputerowa) - Below Ground (Pod ziemią) - The Great Halls (Wielkie korytarze) - The Underground Complex (Podziemny kompleks) - The Liftshaft (Szyb windy) - The Ventilation Shaft (Szyb wentylacyjny) - Access Tunnels (Dostęp do tuneli) - The Control Chamber (Sala kontrolna) » Gra dostępna dla następujących telefonów: Nokia 3200, 3650, 5100, 6100, 6220, 6600, 6610, 7210, 7250, 7650 Motorola v525, v600, T720, T720i Sharp GX10, GX20 Sagem My-V65 | więcej screenów » | ||||||||||