strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Opis gry
-> Wymagania

Kambodża
Sahara
Tybet
-> Opis lokacji
-> Dziennik Lary
-> Pojazd
-> Przeciwnicy
-> Opis reliktów
-> Galeria
Tapety
Filmy

TYBET: GÓRSKA PRZEŁĘCZ


  » Opis lokacji


Lokacja "Mountain Pass" odblokowuje się, gdy przejdziemy 40-ty level na Saharze i zapłacimy 5000 monet za transport panny Croft. Podobnie jak pozostałe lokacje, Tybet składa się z 40 leveli, w których musimy odnaleźć 20 reliktów.

Podczas biegu przemierzamy okolice przełęczy Thorung, a także ośnieżone szczyty górskie, jaskinie lodowe i opuszczone klasztory mnichów tybetańskich. Przeszkodami są przede wszystkim nieruchome elementy otoczenia, takie jak skały, lodowe kolumny, czy fragmenty architektury. Napotkać możemy także na spadające sople, wielkie rozpadliny oraz śnieżne pochylnie. Sekwencje zmieniają się jak w kalejdoskopie, zwłaszcza gdy znajdziemy skuter śnieżny. Lara dociska gaz jak tylko może, a my musimy unikać wszelkich przeszkód, które pojawiają się w mgnieniu oka. Przeciwnikami w Tybecie są yeti oraz lodowy pająk wraz z młodymi, natomiast bossem jest demon Oni.

  » Dziennik Lary


"Trop mojego przyjaciela stał się zimny, tak jak wszystko inne tutaj w Himalajach. Cały obszar wydaje się opuszczony dopiero od niedawna. Jednak coś innego tu zamieszkało. Muszę znaleźć odpowiedzi na to, co jest przyczyną tego wszystkiego zanim będzie za późno. Nie tylko dla mnie czy Cartera, ale dla całego świata."

  » Pojazd


W Tybecie Lara korzysta ze skutera śnieżnego, którego fani serii pamiętają z Tomb Raidera II. Podczas rozgrywki musimy szybko zmieniać tor jazdy oraz czasem się pochylać, by ominąć przeszkody.

  » Przeciwnicy

• Yeti
Ludzie śniegu. Wyróżniamy trzy ich rodzaje: yeti ciskające toporkiem, rzucające wielkimi głazami oraz bestie miotające w Larę ostrymi soplami lodu. Są powolni, zwykle stoją w miejscu i ciskają czym popadnie. Obiekty te mogą zostać przez nas zestrzelone. Z każdym kolejnym spotkaniem stają się bardziej wytrzymali.

• Lodowy pająk
Pojawia się w lodowych jaskiniach pomiędzy kolejnymi walkami z yeti. Jego ataki ograniczają się do ciskania w Larę soplami lodu, co wyrządza dość duże szkody. Zwykle towarzyszą mu mniejsze, lodowe pajączki, które również mogą zrobić Larze spore kuku, warto więc strzelać nie tylko do dużego przeciwnika, ale również do tych mniejszych.

• Oni
Wywodzący się z japońskiego folkloru demon pojawia się w Relic Run jako główny boss w Tybecie. Osobnik ma postać przerośniętej bestii z wystającymi kłami i długimi pazurami, w ciężkiej zbroi samuraja. Włada żywiołem lodu. Pomimo że jest bardzo powolny i ociężały, stanowi nie lada wyzwanie, gdyż często stwór używa teleportacji pozostawiając po sobie lodowy posąg. Dodatkowo tworzy osłony z lodu, które ciężko przebić i rzuca w Larę lodowymi "makibishi" tj. kolczastymi bryłami, które zabierają dość sporo energii. Na szczęście możemy je zestrzelić. Przy trzecim podejściu Oni nosi czerwoną zbroję.

  » Opis reliktów

• 1. Prayer Wheel (Młynek Modlitewny)
"Młynki do modlitw. Większość z tych tutaj została niedawno zniszczona. Wznoszący się starożytni bogowie. Musi to mieć jakiś związek."

• 2. Yeti Footprint Cast (Odlew Odcisku Stopy Yeti)
"Och, wspaniale. Więcej legend budzi się do życia. Ten odcisk stopy musi należeć do Yeti."

• 3. Mask of the Oni (Maska Oni)
"Rytualna maska przedstawiająca Oni. Kolejne bóstwo-bestia o azjatyckim pochodzeniu. Nie jestem pewna czy nie mogę się już jego doczekać."

• 4. Luck Dragon Head (Głowa Smoka Szczęścia)
"Wreszcie coś pozytywnego. Relikty związane ze Smokiem Szczęścia. Mogłabym zrobić użytek z tego szczęścia."

• 5. Luck Dragon Tail (Ogon Smoka Szczęścia)
"Doskonale, więcej Smoka Szczęścia. Muszę znaleźć resztę. Może są one częścią rozwiązania."

• 6. Luck Dragon Claw (Szpon Smoka Szczęścia)
"Ach, ostatnia część. Mam już cały posążek Smoka Szczęścia. Nasi przeciwnicy wydają się teraz bardziej zdesperowani, jeśli ma to jakiś związek."

• 7. Mala Prayer Beads (Różańce Modlitewne Mala)
"Wygląda na to, że mnisi uciekli stąd pozostawiając je w pośpiechu."

• 8. Emerald Dragon (Szmaragdowy Smok)
"Pośpieszna notka od Cartera dołączona do tego reliktu. Miałam rację. Musimy zebrać razem wszystkie te relikty, by w jakiś sposób powstrzymać Rahu."

• 9. Jeweled Bottle (Butelka Zdobiona Klejnotami)
"Notka w butelce. Miło. Carter szuka Dzwonu Oświecenia. Muszę pomóc mu go znaleźć."

• 10. Gilded Kukri Blade (Pozłacane Ostrze Kukiri)
"Tradycyjne nepalskie ostrze. Część z nich została niedawno użyta w walce. Wygląda na to, że bezskutecznie."

• 11. Key of Arcane Knowledge (Klucz do Wiedzy Tajemnej)
"Legenda o Rahu mówi o połykaniu słońca, ale tylko tymczasowo. Jest to mit wyjaśniający zaćmienia, jednak to co tutaj widzimy jest prawdziwie niebezpieczne."

• 12. Amber Phoenix (Bursztynowy Feniks)
"Czyżby Oni i Rahu połączyli siły? Wpływ Rahu jest słaby, ale Oni już grasują wśród nas."

• 13. Dorje of Enlightenment (Dordże Oświecenia)
"Wygląda na to, że Rahu jest jedynie przodownikiem tych wszystkich duchów. By je poskromić, muszę najpierw powstrzymać jego."

• 14. Gyaling Horn (Róg Gialing)
"Dęcie w ten róg powoduje, że niektórzy ze sług Rahu uciekają. Te relikty zdecydowanie są jego piętą achillesową."

• 15. Bronze Mahakala Icense Burner (Palnik z Brązu do Kadzidła Mahakala)
"Carter zostawił te palniki niemal wszędzie. Wyraźnie próbuje jakiegoś starożytnego rytuału oczyszczania."

• 16. Pearl Winter Lion Charm (Perłowy Amulet z Zimowym Lwem)
"Nawet jeśli wiele pomniejszych wątków zostało zepchniętych na bok, Oni i jego legiony stają się coraz silniejsi."

• 17. Bell of Enlightenment (Dzwon Oświecenia)
"Dzwon Oświecenia! Uderzyłam w niego trzy razy, a ryk Oni był ogłuszający nawet z tej odległości."

• 18. Ceremonial Scepter (Ceremonialne Berło)
"To musi być relikt, którego Rahu obawiał się najbardziej. Teraz ja go mam, ale zostałam opuszczona przez wszystkich prócz najbardziej przerażających przedstawicieli jego armii."

• 19. Aquamarine Kirin (Akwamarynowy Kirin)
"Widziałam go tylko z oddali, ale wielki Kirin się pojawił. Nie jest przeciwko nam, raczej przeciw samemu Oni!"

• 20. Amulet of Seeing (Amulet Widzenia)
"Wydaje się, że Oni i Rahu zostali powstrzymani, na razie. Amulet pokazuje, że Carter nadal jest w drodze, ale nie wiem dokładnie gdzie. Ta przygoda raczej jeszcze się nie skończyła."

  » Galeria