![]() | strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | ||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona główna działu Gry planszowe i dodatki Karty kolekcjonerskie Akcesoria biurowe Akcesoria GSM Jedzenie i picie Łazienka Odzież i dodatki Podróż Pokój Sport Zabawki Zegarki Różne Kolekcje polskich fanów | Gadżety konsolowe
TR: The Angel of Darkness - gra planszowa Gra planszowa na podstawie „Tomb Raider: The Angel of Darkness” została wydana w 2003 roku przez firmę Identity Games. Czas rozgrywki wynosi około 45 minut, grać może od dwóch do czterech osób. Można wcielić się w Larę Croft i Kurtisa Trenta, lub w czarne charaktery - Pietera Van Eckhardta i Joachima Karela. Gra składa się z planszy, figurek-pionków, żetonów i kart. Lara Croft została oskarżona o morderstwo Wernera Von Croy i musi uciekać przed przeciwnikami i wymiarem sprawiedliwości. Croft wygrywa jeśli zdobędzie pięć dowodów swojej niewinności. Natomiast aby wygrał przeciwnik Lary, musi on wejść w posiadanie pięciu czternastowiecznych Obrazów Obscura. Akcja gry dzieje się w nocy w paryskim Luwrze. Gracze wdzierają się do muzeum, przemierzając przez system korytarzy skonstruowany za pomocą specjalnych grywanych kart. Na pięciu kartach-korytarzach znajdują się sekretne pomieszczenia, zawierające Obrazy Obscura i dowody niewinności Lary. Otrzymujesz punkty wtedy gdy odkryjesz przedmiot należący do twojego zadania, jednak możesz także usunąć przedmiot, którego szuka twój przeciwnik. Konkurenci zrobią wszystko by cię powstrzymać. Mogą strzelać, blokować korytarze lub kraść twoje przedmioty. Strzeż się również strażników muzeum, którzy mogą cię zepchnąć na sam początek planszy. Warto dodać, że ostatni, piąty przedmiot jest ukryty za pułapką, więc po jego zdobyciu musisz jak najszybciej biec do wyjścia. Podczas swojej tury gracz: - pobiera z talii jedną kartę akcji - może być to karta amunicji (do strzelania), karta życia (do obrony) lub energii (do poruszania się, odkrycia lub przesunięcia karty-korytarza). - używa jednej lub więcej kart z tej samej kategorii (amunicja, życie, energia). Wśród kart-korytarzy znajdują się trzy karty z symbolem: amunicji, życia i energii. Gdy pionek wejdzie do takiego korytarza, gracz może pobrać z talii aż dwie karty tego samego typu. W ręku nie można jednak mieć nigdy więcej niż siedem kart. Gracze uzyskują punkty w następujący sposób: 1 punkt za każdy nowo odkryty fragment korytarza, 2 punkty za przedmiot przeciwnika, 3 punkty za własny przedmiot. Przypomnijmy, że w zależności od postaci szukamy albo pięciu dowodów niewinności lub pięciu Obrazów Obscura. Gdy w grze uczestniczy dwóch graczy, jedna osoba jest Larą Croft, druga Eckhardtem lub Karelem. Gdy w grze uczestniczy trzech graczy, jedna osoba jest Larą Croft, pozostałe to Eckhard i Karel. Natomiast gdy w grze uczestniczy czterech graczy, podzieleni oni zostają na dwie drużyny. Larze Croft pomaga wówczas Kurtis Trent, a Eckhardtowi Joachim Karel. Jeśli zdarzy się remis, wówczas wygrywa ten, kto uzyskał ostatni punkt.
Francuski oddział wydawcy gry - Eidos Shop France wraz z firmą Tilsit w 2009 roku stworzyli grę planszową Tomb Raider: Underworld. Produkt został wydany tylko we Francji, oczywiście w języku francuskim. Gracze muszą pomóc Larze w ocaleniu świata przed śmiertelnym niebezpieczeństwem. Jakim? Tym samym co w komputerowej wersji Tomb Raider: Underworld. W rozgrywce gracze nie rywalizują ze sobą, a jedynie współpracują. Innymi słowy - wszyscy razem wygrywają lub razem przegrywają. Zatem jaki jest sens tej gry? Frajdę podczas rozgrywki odczujemy właśnie dzięki współpracy, która niezbędna jest do bezpiecznego poprowadzenia panny Croft przez kolejne poziomy. W grze zwiedzimy sześć lokacji, m.in. Tajlandię oraz Arktykę. Na drodze napotkamy na pułapki i wrogów, czyli tradycyjnie na każdym kroku będzie czyhać na nas śmierć. Do ominięcia przeszkód przyda nam się broń czy też zebrane relikty. W grze może uczestniczyć od jednego do czterech graczy. Rozgrywka, przeznaczona dla osób powyżej dziesiątego roku życia, trwa ponad 90 minut. W pudełku znajdziemy wiele różnorodnych przedmiotów, m.in.: 3 podstawowe plansze do gry (ukazujące 6 lokacji), 116 kart, 4 figurki Lary Croft oraz jedna Natla, kilkadziesiąt kolorowych krążków, 2 kostki do gry oraz instrukcję w języku francuskim. Istnieje również edycja specjalna, zawierająca w pudełku dodatkową, 17-cm figurkę Lary Croft.
| ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |