strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

GRUDZIEŃ 2010




28 grudnia 2010, by K@t
Nie ma gry lepszej od Uncharted
Kolejne skromne oświadczenie jednego z twórców przygód Nathana Drake’a? Nic bardziej mylnego – autorem stwierdzenia jest Karl Stewart, dyrektor marki Tomb Raider. W jednym z wywiadów odnosi się on do flagowej serii studia Naughty Dog oraz jej wpływu na nowe przygody Lary.

„Uncharted wpływa na wszystkie gry, nie tylko na Tomb Raidera. Jak mogłoby być inaczej? Nie znajdziecie nic lepszego, od gry z ponad trzydziestoma nagrodami >>game of the year<<.” - uważa Stewart.

Czy w dziewiątym Tomb Raiderze możemy spodziewać się widocznych inspiracji serią Uncharted? Stewart odpowiada: „Musicie jeszcze poczekać, żeby się dowiedzieć. Jest za wcześnie na konkrety.”

Wiemy już, że nowe przygody Lary to m.in. dynamiczny system celowania oraz cutscenki tworzone przy udziale aktorów - jedne z czynników, które wpłynęły na bardzo wysoką jakość i popularność przygód Drake’a. Nic więc dziwnego, że Crystalsi starają się unowocześnić serię, wzorując się na najlepszych. Premiera gry Uncharted 3: Drake’s Deception została zaplanowana na początek listopada 2011. Jeśli Tomb Raider 9 również ukaże się w tym okresie, to szykuje się chyba największe dotąd starcie ikon gatunku action-adventure. Jednak czy w wypadku dwóch serii o tak ugruntowanych pozycjach, rywalizacja naprawdę jest konieczna?

 


28 grudnia 2010, by Cinek
DLC nie dla PlayStation
Karl Stewart z Crystal Dynamics poinformował, że DLC do Tomb Raider Underworld nie pojawią się w nadchodzącym wydawnictwie - „Tomb Raider Trilogy” na PS3.

Dodatki Beneath the Ashes oraz Lara's Shadow pojawiły się jedynie na Xboksie 360 i zostaną już na zawsze na wyłączność Microsoftu. Można je nabyć poprzez Xbox Live Marketplace, w cenie 800 MSP za sztukę.

"Tomb Raider Trilogy" trafi na rynek w marcu 2011. Nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów dotyczących pełnej zawartości kompilacji.

 


28 grudnia 2010, by Mr Macphisto & K@t
8 Lar 8 lat z Wami - czyli "OMG, znów urodziny!"

00:01:21 Mr Macphisto
...zaraz zaraz, jakie "znów"? To dopiero pierwszy roczek - idąc śladami Square Enix moglibyśmy tak właśnie powiedzieć, stwierdzając, że robimy reboot strony. I w sumie - wiele kłamstwa by w tym nie było. O ile w tym roku w światku TR wiele się nie wydarzyło...

00:02:24 K@t
Chwiluuunia! Może i w światku TR wiele się nie wydarzyło, ale w świecie Lary działo się całkiem sporo! Mieliśmy przecież premierę zaskakująco dobrego (i niestety niedocenionego u nas) Guardian of Light, który nadal pozostaje najwyżej ocenioną grą z Croftówną od czasów Tomb Raidera 2. A idąc za ciosem Crystalsi i Square potwierdzili nasze informacje sprzed półtora roku - dostaniemy nową Larę, nowe spojrzenie na rozgrywkę i być może nawet multiplayera.

00:03:17 Mr Macphisto
No właśnie do tego zmierzałem. "Do tego" - czyli do zmian. Pod powierzchnią naszego serwisu zachodzą całkiem spore, choć - trzeba przyznać - dość powolne zmiany. Nie ze wszystkim wyrobiliśmy się już na ten rok. Trochę opóźniła nam się kwestia zmian wizualnych. Ale te - już na 100% - pojawią się w przyszłym roku. Według planu - na wiosnę, czyli tak naprawdę, to całkiem niedługo. Na razie mały ich przedsmak zamieszczamy... na górze.

00:04:58 K@t
Strona zmienia się powoli, ale widoczne dla wotrowiczów, najszybsze i największe zmiany nastąpiły w społeczności fanów. Najlepiej świadczy o tym popularność naszego profilu na Facebooku, gdzie komentujecie kolejne newsy i plotki. Okazuje się, że proste klikniecie „Lubię to!”, chociażby przy użyciu telefonu komórkowego, jest wygodnym rozwiązaniem dla bardziej zabieganych osób. Nie zmienia się za to tradycja corocznych spotkań i zlotów forumowiczów. W tym roku odbyły się już 4 duże spotkania, mnóstwo mniejszych, a niektórzy właśnie w tej chwili pakują się na kolejne.

00:05:34 Mr Macphisto
To oczywiście nie oznacza, że strona będzie martwa, możecie na nas liczyć w każdej chwili. Zresztą potwierdzają to liczby. Przez 2922 dni na stronie pojawiło się 1332 newsów. Czyli średnio jeden na dwa dni.

00:06:52 K@t
A w przyszłym roku newsów na pewno pojawi się jeszcze więcej niż w tym. Dziewiąty już rok istnienia strony, będzie przecież też rokiem dziewiątego Tomb Raidera. Możemy spodziewać się lawiny gorących zapowiedzi, trailerów, plotek i prawdopodobnie premiery samej gry. Warto też wypatrywać informacji o możliwej kontynuacji Strażnika Światła i pierwszych oficjalnych szczegółów dotyczących trzeciego filmu kinowego z Larą. Bo ten w końcu powstanie i raczej ciężko w to wątpić. Seria Tomb Raider i Lara Croft mają się dobrze, a my razem z nimi - przez cały kolejny rok dostarczać wam będziemy najświeższych i sprawdzonych wieści ze świata waszej ulubionej gry.

00:07:59 Mr Macphisto
I tradycyjnie 28 grudnia dziękujemy wszystkim, bez których ten serwis by nie istniał, czyli Wam - odwiedzającym i Wam - piszącym. Dzięki! I Szczęśliwego Nowego Roku!

 


27 grudnia 2010, by Cinek
U nas po staremu
Dziewiąty Tomb Raider tworzony jest na silniku znanym z Tomb Raidera Legend, Anniversary i Underworld. To jedna z informacji, których dowiadujemy się z pierwszego, oficjalnego podcastu poświęconego grze.

Ekipa zajmująca się tytułem twierdzi, że nie należy się martwić o ograniczenia „starego” silnika, bo został on całkowicie przemodelowany. Wynajęto 20 osób, które przystosowały engine do obecnych standardów, a ostateczny efekt ma podobno zaskoczyć wszystkich.

Większość filmików z gry zostanie przygotowanych bezpośrednio na wspomnianym silniku, ale być może znajdzie się też miejsce dla kilku scenek pre-renderowanych. Możemy spodziewać się wysokiej jakości przerywników, do stworzenia których wykorzystane zostaną sesje motion capture, które bezpośrednio przełożą ruchy i głosy aktorów do gry. Nadal nie wiadomo jednak, kto podłoży głos samej Larze. Do tej pory wydawało się, że ponownie będzie to aktorka Keeley Hawes, ale ekipa Crystal Dynamics poinformowała, że trwają przesłuchania w tej sprawie.

Za muzykę w grze odpowiadać będzie Aleksandar Dimitrijevic - kompozytor, który zajmował się wcześniej soundtrackami do gier, filmów i licznych zwiastunów. Fragment utworu stworzonego na potrzeby kolejnego Tomb Raidera usłyszeć możemy na początku i w zakończeniu oficjalnego podcastu.

Niestety, nie zdradzono wielu szczegółów dotyczących samej rozgrywki. Członkowie studia Crystal Dynamics powtórzyli, że kładą nacisk na zagadki oparte przede wszystkim na fizyce oraz elementarnych żywiołach. Wygląd i zachowanie Lary będą się zmieniać – każda odniesiona rana ma być widoczna na ciele bohaterki. Gra będzie oferowała swobodną eksplorację, ale nie będzie to jednak w pełni otwarty świat. Przejście nowego Tomb Raidera ma zając graczowi nie mniej, niż 10h. Odniesiono się także do ograniczeń wiekowych gry. Kategoria „+18” nie jest efektem wulgarnego języka czy nieuzasadnionej przemocy, ale rozbudowanej i głębokiej historii.

Tomb Raider 9 bez wątpienia zapowiada się na małą rewolucję w serii. Czy przewrót ten ma jednak szanse powodzenia na lekko już leciwym silniku?

UPDATE (27.12)
Karl Stewart z Crystal Dynamics poinformował właśnie, że Aleksandar Dimitrijevic jest jedynie autorem muzyki do podcastu i... nadchodzącego trailera gry! Za właściwy soundtrack będzie odpowiadać ktoś inny.

 


23 grudnia 2010, by K@t
Przyjdź i pracuj nad nowym TR!
Dokładnie takiej treści ogłoszenia studio Crystal Dynamics zamieściło wczoraj w jednym z serwisów internetowych. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie dwa, szczególne stanowiska...

„Producent multiplayer i starszy projektant rozgrywki multiplayer poszukiwani do wzięcia udziału w produkcji sekcji mutliplayer, w nadchodzącej grze action adventure.” Wśród szczegółowych wymagań wymieniona była m.in. odpowiedzialność zarówno za tryb współpracy, jak i rywalizację „gracz kontra gracz”.

Ogłoszenia bardzo szybko znikły ze stron serwisu, a studio Crystal Dynamics całej sprawy nie skomentowało. Czy po sukcesie co-opa w Guardian of Light, możemy się spodziewać podobnego rozwiązania w nowym Tomb Raiderze? Pierwsza zapowiedź gry wyraźnie zasugerowała, że rola postaci drugoplanowych będzie znacznie większa, niż w dotychczasowych odsłonach serii.

 


22 grudnia 2010, by K@t
To już jest koniec...
Piąte i zarazem ostatnie DLC dla Guardian of Light pojawiło się dzisiaj w sieciach Xbox Live i PlayStation Network.

"Kane and Lynch Character Pack" przynosi ze sobą zupełnie nowe modele postaci, nowe dialogi i lekko zmodyfikowaną historię. Paczka waży niewiele ponad 100 mb i jest całkowicie darmowa. W wypadku X360 dodatek dostępny jest wyłącznie dla użytkowników kont Gold.

 


22 grudnia 2010, by K@t
Tomb Raidera sprzedam, tanio!
Jeśli nie zdecydowaliście się jeszcze na kupno Strażnika Światła, to nadarza się ku temu idealna okazja – przez najbliższych kilkanaście dni, Square Enix oferuje część swoich gier dostępnych w cyfrowej dystrybucji, nawet za mniej niż połowę dotychczasowej ceny!

Największe promocje obowiązują w sieci Steam – Guardian of Light został tam przeceniony aż o 66% i kosztuje jedyne 5.10€. W sieci Xbox Live gra jest tańsza dokładnie o połowę i z wirtualnego portfela skradnie jedyne 600MSP. W PlayStation Store natomiast, cena tytułu spadła z 12.99€ na 8.99€. Polskie (prze)ceny powinniśmy poznac już po południu. W przypadku sieci PSN promocja potrwa do 5 stycznia – nie zwlekajcie!

Strażnik Światła to nie jedyna gra z Larą, którą teraz możecie dorwać taniej. Promocje objęły także Legendę, Anniversary, Underworld oraz klasycznego Tomb Raidera, dostępnego w europejskim PS Store.

 


21 grudnia 2010, by K@t
Strażnik Światła najlepszy
Lara Croft and the Guardian of Light jedną z najlepszych gier 2010 roku wg redaktorów serwisu GameSpot. Tytuł otrzymał wyróżnienie w kategorii „Best Cooperative Multiplayer”, prześcigając tym samym m.in. Halo: Reach.

„Guardian of Light wspaniale łączy niuanse rozgrywki oraz intuicyjnego co-opa w grze, która jest świetna dla pojedynczego gracza i jeszcze lepsza w rozgrywce z przyjacielem.”

Przypominamy, że nadal trwa drugi, organizowany przez GameSpot plebiscyt - Reader’s Choice Awards 2010. Na GoL głosować można w nim do 10 stycznia.

 


19 grudnia 2010, by Cinek
Tomb Raider Trilogy na PS3
Prawdopodobnie już w marcu na PlayStation 3 trafi zestaw zawierający wszystkie przygody Lary autorstwa Crystal Dynamics.

„Tomb Raider Trilogy” zawierać ma jedną płytę Blu-ray, na której znajdziemy gry: Tomb Raider Legend, Tomb Raider Anniversary oraz Tomb Raider Underworld. Dwa pierwsze tytuły do tej pory nie były dostępne na PlayStation 3. Teraz miałyby jednak zostać podciągnięte do obecnych standardów - ze wsparciem dla trofeów i grafiką w wysokiej rozdzielczości. Na wiemy jeszcze, czy w ich przypadku spodziewać się możemy portów wersji z PS2, czy raczej konwersji z Xboksa 360.

Powyższe informacje nie zostały na razie oficjalnie potwierdzone przez Square. Jednak wg. oferty niemieckiego oddziału Amazon, kompilacja trafi na rynek 22 marca, w cenie 30€. Posiadacze konsol Sony są ostatnio rozpieszczani kolekcjami odświeżonych hitów z poprzedniej generacji konsol. "Tomb Raider Trilogy" byłoby więc idealnym wydawnictwem, przed premierą kolejnej odsłony serii.

UPDATE (19.12)
Karl Stewart z Crystal Dynamics potwierdził, że "Tomb Raider Trilogy" faktycznie ukaże się w przyszłym roku. W ciągu tygodnia podane zostaną dalsze szczegóły.

 


16 grudnia 2010, by K@t (thx: Katlin)
GoL znowu nominowany
Tym razem do nagród czytelników serwisu GameSpot - Reader's Choice Awards 2010.

Na Guardian of Light głosować możecie w kategoriach Best Downloadable Console Game oraz Best Cooperative Multiplayer. Konkurencja jest niemała, a o nagrody rywalizują m.in. Halo: Reach i Red Dead Redemption. Swoje głosy oddać mogą wszyscy zarejestrowani użytkownicy serwisu.

Laureatów Reader's Choice Awards poznamy 10 stycznia 2011. Czy tym razem Strażnik Światła będzie miał większa szansę na wygraną, niż w wypadku VGA 2010?

 


15 grudnia 2010, by K@t
Strażnik Światła w kieszeni
Już dzisiaj w nocy do AppStore trafi specjalna wersja gry Lara Croft and the Guardian of Light. Aplikacja będzie w pełni kompatybilna z iPhonem i iPadem. Nowością będzie możliwość kontroli poprzez ekran dotykowy, nie zabraknie także trybu współpracy dwóch graczy. Nie wiadomo nic o ewentualnej obecności dodatkowych poziomów, dostępnych na „dużych” konsolach. Jeśli regularnie korzystacie z usług PKP, to GoL na iPhonie na pewno będzie idealnym umilaczem czasu, podczas zimowych opóźnień ;-)

Kieszonkowy Strażnik Światła będzie kosztował €5.49 w wypadku iPhona oraz €7.99 w wersji HD na iPada.

 


15 grudnia 2010, by K@t
Kolejne DLC dla Strażnika Światła już jest
Dodatek „Raziel & Kain Character Pack” pojawił się dzisiaj w sieciach Xbox Live i PlayStation Network. Paczka z nowymi postaciami nie jest niestety darmowa – ważący prawie 200 mb plik kosztuje 400MSP/10PLN.

Square Enix nadal nie wyjaśniło, jak będzie wyglądała sytuacja cenowa z ostatnim DLC, które trafi do europejskich sieci w kolejną środę. "Kane & Lynch Character Pack" jest dostępny w amerykańskim PS Store za darmo już od tygodnia.

 


15 grudnia 2010, by Cinek
Lara i trójkąty
Walka o przetrwanie na opuszczonej wyspie? Statki przepadające bez śladu w azjatyckim odpowiedniku Trójkąta Bermudzkiego? Survival horror, czy raczej klasyczny, przygodowy TPP? Kolejna przygoda Lary zapowiada się na największą rewolucję w serii od czasów pierwszego Tomb Raidera. Patrzymy na nią z ogromną nadzieją, jednocześnie nie mogąc pozbyć się wątpliwości. Pojawiają się domysły i pytania. Co tak naprawdę wiemy o historii w nowych przygodach Lary?

Zapraszamy do przeczytania naszego tekstu, który z pewnością przybliży Wam grę i podsumuje wszystko co na razie wiemy o fabule Tomb Raidera 9. Dowiedz się, gdzie Crystal Dynamics szukali inspiracji tym razem! Pozycja obowiązkowa.

 


13 grudnia 2010, by K@t
Bo zupa była za... stara
Zastanawialiście się kiedyś, jakie ciekawe artefakty można odnaleźć w okolicach miasta Xi’an, będącego dawną stolicą Chin? Uprzedzamy, że magiczne sztylety pozwalające posiąść moc smoka to akurat najmniej oryginalne opcje.

Bardzo zaskakującego odkrycia dokonano w jednym ze starożytnych grobów koło Xi’an. Chińscy archeolodzy natknęli się tam na kociołek z brązu, wypełniony... zupą pochodzącą sprzed 2400 lat! Zielonkawy płyn z kawałkami kości dostarczyć ma badaczom wielu ważnych informacji, na temat życia i zwyczajów żywieniowych mieszkańców regionu w latach 480-221 p.n.e. Dokładny skład starożytnej zupy zostanie jeszcze zbadany. I pomyśleć, że za przesadę uważaliśmy Larę, znajdującą gdzieś w piramidach zdatne do użytku środki lecznicze ;-).

O mieście Xi’an zrobiło się głośno w latach 70. ubiegłego wieku. To właśnie tam odkryto słynną terakotową armię cesarskich wojowników, składającą się z ośmiu tysięcy figur naturalnej wielkości.

 


10 grudnia 2010, by Cinek
Lara seksowna na nowo
Ekipa Crystal Dynamics chyba poszła w końcu po rozum do głowy i zamiast nieustannie powiększać piersi Lary, zamierza pokazać coś więcej niż tylko jej zewnętrzną atrakcyjność. Zamierzeniem studia jest teraz sprawić, aby bohaterka nie była już „obiektem seksualnym”. Piękno Lary zostanie ukazane za sprawą płynącej z niej mądrości.

"Lara jest miłośniczką archeologii i ma tą swoją wiedzę płynącą z książek. Jej mózg jest wielką częścią jej sex appealu. Lara jest bardzo ambitna i mądra." - mówi Brian Horton z Crystal Dynamics. "Na seksualność Lary składać się będzie także jej wytrzymałość na niekorzystne warunki. Jej skóra na ramionach będzie odsłonięta, a ciuchy podarte. Nie chodzi jednak o to, żeby cokolwiek odsłaniać. Chodzi o to, żeby pokazać, nadchodzące niebezpieczne, ale piękne sytuacje. To na swój sposób także jest bardzo seksowne. Naszym celem nie jest to, aby Lara ponownie była ‘podmiotem seksualnym’. Nie liczcie więc na jakieś bikini do pobrania."

Jak miło. Czasy Tomb Raider: Legend i przebierania Lary w różowe kostiumy odeszły więc w niepamięć. Nową, seksowną Croftównę w pełnej okazałości możecie obejrzeć klikając w miniaturkę obok newsa.

 


8 grudnia 2010, by K@t (thx: Cinek)
DLC w natarciu
Do sieci PSN trafiły kolejne dodatki dla Guardian of Light.

Pierwszy z nich, to ostatni już zestaw wyzwań – „Hazardous Reunion Challenge Pack 3”. Paczka waży 101mb i kosztuje 3.49$/10PLN. Drugim dodatkiem jest „Kane & Lynch Character Pack”. Nowe skórki dla Lary i Toteca ważą aż 192mb i są w pełni darmowe.

Obydwie paczki pojawią się w europejskim PlayStation Store po południu.

UPDATE (8.12)
Dodatek "Hazardous Reunion" pojawił się w sieci Xbox Live w cenie 400 MSP.

Okazało się też, że "Kane & Lynch Character Pack" nie zawita dzisiaj do Europejskiego PS Store. Nie wiadomo póki co, dlaczego dodatek dostępny jest jedynie w USA, ani też czy w dalszym ciągu będzie darmowy.

 


7 grudnia 2010, by K@t
Survival według Crystal Dynamics
Kolejne informacje z ostatniego Game Informera rzucają więcej światła na mechanikę i charakter rozgrywki w Tomb Raiderze. Brutalna i ciężka walka o przetrwanie – owszem, ale wizja Crystalsów nie ogranicza się tylko do tego aspektu. To od gracza ma zależeć, na jaki charakter rozgrywki się zdecyduje. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w każdej chwili zejść z utartej ścieżki i poszukać różnych przedmiotów i narzędzi. Te Lara będzie mogła ze sobą łączyć, aby uzyskać coś bardziej przydatnego.

„Nie traktujemy survivalu jako po prostu próby pozostania przy życiu. Nie chodzi o to, żeby biegać po lesie i zbierać jagody. Gracze lubiący akcję mogą przykładać mniej uwagi do eksploracji, ale reszta na pewno zostanie nagrodzona unikatowymi przedmiotami i szczegółami z historii wyspy.”

Eksploracja wyspy, zbieranie i tworzenie przedmiotów oraz rozwijanie umiejętności mogą okazać się koniecznie, jeśli gracz będzie chciał wycisnąć z gry wszystkie soki. Część miejsc będzie bowiem niedostępna, o ile nie wejdziemy w posiadanie odpowiednich narzędzi, które pomogą nam w pokonaniu przeszkody. Jedzenie oraz woda zastąpią apteczki, ale Crystalsi obiecuję jednocześnie, że gra w żadnym wypadku nie wkracza na pole symulacji.

W wielu miejscach postanowiono zrezygnować ze scen przerywnikowych. Jako przykład służy epizod w którym Lara nadaje sygnał S.O.S. ze starej wieży radiowej (na którą najpierw trzeba się oczywiście wspiąć). Po chwili słychać warkot silnika i widać samolot spadający prosto w miejsce, gdzie znajduje się bohaterka. Zamiast oglądać maszynę efektownie roztrzaskującą się o ziemię, musimy jak najszybciej uciec z obszaru nieuniknionej katastrofy i znaleźć bezpiecznie miejsce w którym „Lara nie zostanie zmiażdżona przez odłamki samolotu.” Przypomina to trochę system, który znamy już z Tomb Raider: Underworld, ale tu znacznie bardziej dynamiczny i ukazany w filmowy sposób. Gracz zawsze musi być czujny, bo zagrożenie może nadejść z każdej strony. Demoniczny i wrogi charakter wyspy ma być ukazywany bardzo dosadnie.

„Dlaczego pole magnetyczne wyspy uniemożliwia ucieczkę? Dlaczego jej wybrzeże stało się cmentarzyskiem okrętów?” Wyspa ma odkrywać przed nami swoje sekrety stopniowo, a porozrzucane w różnych miejscach wskazówki mają motywować i zachęcać do odkrywania jej tajemnic.

Pod pojęciem „survivalu” w Tomb Raiderze, kryje się przede wszystkim umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Eksploracja i zbieranie przedmiotów w celu ich odpowiedniego wykorzystania to przecież dobrze nam znana mechanika, ubrana w nieco inne szaty. Ukłon w stronę realizmu ma jedynie spotęgować klimat i spowodować, że gracz wsiąknie w świat Tomb Raidera, jak jeszcze nigdy dotąd.

 


6 grudnia 2010, by Cez
Krew i pot, czyli Lara walczy o przetrwanie
Była już okładka magazynu Game Informer, był update oficjalnej strony, pora zatem na konkretne informacje z treści samego artykułu.

W najnowszej, dziewiątej części Tomb Raidera Lara Croft będzie miała 21 lat. Wychodzi na to, że prawdopodobnie otrzyma również nową biografię, ponieważ twórcy podkreślają, że nowa część jest nie tylko restartem serii gier, ale i całej marki Tomb Raider. Co przez to możemy rozumieć? M.in. to, że modelki wcielającej się w panią archeolog już więcej nie zobaczymy - Eidos zrezygnował z tej formy promocji kolejnej gry.

Podobnie jak w Tomb Raider: Underworld, w dziewiątej części animacje Lary zostały uchwycone metodą motion capture. Gra będzie o wiele bardziej brutalna niż poprzednie, co wyjaśnia dlaczego skierowano ją do osób pełnoletnich. Przykład? W przypadku nieudanej misji, zobaczymy śmierć Lary poprzez wbicie jej noża w klatkę piersiową czy też przez zgniecenie jej głowy.

System celowania po raz pierwszy będzie w pełni ręczny - koniec z automatycznym namierzaniem celów. Obszar, który zwiedzimy, będzie całkowicie otwarty. Bez żadnych ograniczeń wybierzemy się gdzie tylko chcemy - koniec z wyznaczonymi ścieżkami.

Dla twórców ważne było wytworzenie więzi pomiędzy graczem, a bohaterką. Lara podczas gry nabędzie nowych umiejętności, a gracz odczuje, że wraz z nią z bezradnego rozbitka staje się mistrzem szkoły przetrwania. Odczujemy jej prawdziwe emocje, takie jak strach czy bezradność, zobaczymy łzy i krew. Dzięki nowym zdolnościom, wraz z panną Croft odkryjemy nowe obszary, wcześniej niedostępne.

W grze pojawią się miejsca, w których będziemy mogli zaopatrzyć się w nowe przedmioty czy nabyć umiejętności. Dzięki tego typu bazom również szybciej się przemieścimy pomiędzy lokacjami. Ponadto Lara po raz pierwszy w swojej karierze będzie musiała jeść i pić, apteczki już nie wystarczą. Prócz Lary w grze pojawią się inni ludzie, w tym ocaleni rozbitkowie z wraku statku.

Jak sami widzicie, wiele z powyższych informacji pokrywa się w tymi nieoficjalnymi, które wyciekły już w lipcu 2009 roku.

 


6 grudnia 2010, by K@t
Młoda Lara w scenach tylko dla dorosłych
Zapowiadane wielkie zmiany w charakterze serii to nie przechwałki - nadchodzący Tomb Raider będzie przeznaczony tylko dla pełnoletnich graczy!

Przed chwilą nastąpiła aktualizacja oficjalnej strony serii Tomb Raider. Poza renderem z młodą Larą, widnieje tam także znaczek organizacji PEGI z wymownym „+18”. Nie wiemy jeszcze jakież to gorszące treści będzie zawierać gra, ale pewne jest jedno – tym razem Square celuje w zupełnie inny target wiekowy, niż do tej pory.

Mamy nadzieję, że nikt się nie zdziwi, gdy stojąc przy kasie z Tomb Raiderem w ręku usłyszy: „A dowodzik jest?” ;-)

 


6 grudnia 2010, by K@t
Tomb Raider 9 = TOMB RAIDER
Wzrok was nie myli – prawdopodobny tytuł dziewiątej odsłony serii to po prostu „Tomb Raider”!

Potwierdzono właśnie, że mamy do czynienia ze swoistym restartem serii. Nowy Tomb Raider ma opowiadać historię młodej Lary Croft, która jako jedyna wychodzi cało z katastrofy statku, a jej podstawowym celem ma być walka o życie na nieznanym lądzie.

„Zapomnijcie o wszystkim, co wiecie o Tomb Raiderze. Ta historia stworzy postać Lary Croft i zabierze ją na przygodę, która wpłynie na jej charakter jak żadna do tej pory.” – tak o grze mówi Darrel Gallagher z Crystal Dynamics. Więcej dowiemy się już 11 grudnia, kiedy do sprzedaży trafi nowy Game Informer, a wraz z nim aż 10 stron zapowiedzi. Projekt okładki tego numeru możecie obejrzeć obok.

Nie wiemy jeszcze, czy zaprezentowane logo i wygląd Lary są już tymi ostatecznymi. Stay tuned!

 


4 grudnia 2010, by K@t
Co przyniesie Mikołaj?
6 grudnia ukaże się nowy numer magazynu Game Informer, oczekiwany przez fanów Lary jak chyba żaden dotąd. Czy hasło „A Survivor is Born” rzeczywiście odnosi się do kolejnej odsłony przygód naszej heroiny, a rozbity statek jest symbolem dużych zmian w serii? Czy Mikołaj naprawdę przyniesie nam pierwszą, oficjalną zapowiedź Tomb Raidera 9? Odpowiedzi poznamy już niedługo, a tymczasem warto sobie przypomnieć co właściwie wiemy o powstającej "dziewiątce". Bo powstaje na pewno - potwierdził to sam manager Crystal Dynamics, Darrel Gallagher - ale to właściwie wszystko z doniesień oficjalnych...

Na forach zawrzało po raz pierwszy, gdy w lipcu 2009 do sieci wyciekły szkice koncepcyjne, rzekomo pochodzące z kolejnej odsłony serii Tomb Raider. Concept arty przedstawiały m.in. pannę Croft na koniu, strzelającą z łuku do istot przypominających maszkary rodem z serii Silent Hill. Nie wiadomo kto był autorem „przecieku”, ani czy szkice były autentyczne. Jednak wystarczająco wymowny był fakt, że studio Crystal Dynamics poprosiło serwisy internetowe o zaprzestanie publikacji grafik i usunięcie ich ze stron. Część fanów uznała to za potwierdzenie autentyczności materiałów. Anonimowe źródło „zbliżone do wydawcy” poinformowało także o dość szokujących zmianach, jakie mają nastąpić w serii. "Tomb Raider Origins" miałby być restartem marki, opowiadającym historię młodej Lary, która jako jedyna przeżywa katastrofę łodzi u wybrzeży azjatyckiej wysepki. Bohaterka musi następnie walczyć o przetrwanie na wspomnianym lądzie, który miałby być w pełni otwarty dla gracza. W podziemiach wyspy i grobowcach Croft stawiałaby czoła strasznym monstrom, znanym już z opublikowanych wcześniej grafik.

Nikt z Crystal Dynamics, ani Square nie zabrał głosu w sprawie powyższych rewelacji, a do serwisów internetowych zostały jedynie wystosowane kolejne prośby o usunięcie wszystkich grafik. Co ciekawe, prośby nie pochodziły wcale od developera, czy wydawcy, tylko od Nielsen Entertainment. Firmy zajmującej się badaniem rynku branży rozrywkowej, także na prośbę ewentualnych zleceniodawców. Czy także na zlecenie Square?

Na początku 2010 roku mogliśmy przeczytać, że Crystal Dynamics poszukuje osoby na stanowisko projektanta rozgrywki multiplayer do tytułu klasy AAA. Oczywiście mogło chodzić o tworzonego wtedy Guardian of Light, ale nie ma też powodów, by wykluczyć dziewiątego Tomb Raidera. Strażnik Światła udowodnił przecież, że multi w postaci kooperacji dwóch graczy sprawdza się idealnie w tego typu rozgrywce.

W czerwcu tego roku serwis Eurogamer poinformował, że Tomb Raider 9 ma ukazać się na Gwiazdkę 2011, termin bardzo prawdopodobny i charakterystyczny dla klasycznych odsłon serii. Ponownie jednak niepotwierdzony przez wydawcę. Ponad rok po pierwszych doniesieniach, w listopadowym wydaniu Game Informera pojawia się tajemniczy artwork, wraz ze znanym już wszystkim hasłem, a w sieci rusza poświęcona mu witryna. Na dniach pojawiają się plotki twierdzące, że mamy do czynienia z kampanią reklamową dziewiątego Tomb Raidera. I tym razem nikt plotek nie dementuje, ale za to nieoficjalnie potwierdza – Square Enix zastrzega frazę „A Survivor is Born” jak swój znak towarowy! Zyskujemy niemal stu procentową pewność, że reklama z Game Infomera należy do SQEX, a jej charakter nieprzypadkowo nawiązuje do przepowiadanych wcześniej zmian w serii.

Tomb Raider 9: restart marki i samotna walka o przetrwanie, podlana sosem survival horroru. A może zupełnie nowy projekt spod skrzydeł japońskiego giganta? Mamy nadzieję, że przez ostatni rok byliście wystarczająco grzeczni...

UPDATE (5.12)
W natłoku plotek, gdybań i kolejnych teorii spiskowych, doszło do małego nieporozumienia - 6 grudnia ujawniona zostanie jedynie okładka kolejnego Game Informera, a jej projekt ma raz na zawsze rozwiać nasze wątpliwości. Sam magazyn pojawi się trochę później, a wraz z nim właściwa zapowiedź tajemniczej gry.

 


2 grudnia 2010, by K@t
Na PeCetach też wybuchowo
Po PlayStation 3 nadszedł czas na PC – dodatek „Things That Go Boom” pojawił się właśnie w sieci Steam! Paczka waży ok. 110mb i jest oczywiście darmowa.

„Things That Go Boom” jest drugim z kolei DLC dla Guardian of Light. Cztery zupełnie nowe mapy oferują odmienne zestawy wyzwań, przeznaczonych dla jednego, lub dwóch graczy. Przez ostatni tydzień paczka była ekskluzywna dla posiadaczy PS3; użytkownicy Xboxów nadal czekają na informacje dotyczące premiery dodatku na ich konsoli.

To miło, że Square stara się wynagrodzić części graczy konieczność tak długiego oczekiwania na premierę gry i dodatków. Pytanie tylko, jak wytłumaczy chęć powtórnego zarobienia na zawartości, która od samego początku znajduje się w grze...

 


2 grudnia 2010, by K@t
Znamy szczegóły kolejnych DLC dla GoL!
Ostatnią planowaną paczką dla Guardian of Light będzie „Hazardous Reunion Challenge Pack 3”. Podobnie jak dotychczasowe dodatki, przyniesie ze sobą kilka nowych mapek opartych na walce, pułapkach i zagadkach. Nowe wyzwania trafią do sieci najprawdopodobniej pod koniec miesiąca.

Do informacji tych dotarli gracze pecetowi, którzy postanowili „pokopać” nieco głębiach w plikach gry. O ile jedynym śladem po nowych wyzwaniach jest ukryta opcja w menu, tak z pozostałymi dwoma dodatkami sytuacja jest o wiele ciekawsza.

Wyszło na jaw, że zapowiadane w poprzednim newsie paczuszki z dodatkowymi postaciami znajdują się aktualnie w grze! Były tam od samego początku, a teraz Square wypuści jedynie specjalny plik pozwalający korzystać z nich podczas rozgrywki. To nie do końca uczciwe zagranie, bo gracze zapłacą tak naprawdę za coś, co przecież już raz kupili.

Polityka wypuszczania „dodatków”, które w rzeczywistości dają dostęp do zawartości obecnej w grze nie jest jednak niczym nowym. Pytanie tylko, czy Square ma zamiar kontynuować takie zagrania w przyszłości, po premierze Tomb Raidera 9.

 


2 grudnia 2010, by K@t
Kane czy Kain?
Chcesz zdecydować, które DLC do Strażnika Światła ukaże się jako kolejne? Nie ma problemu! Wystarczy wejść na oficjalnego Twittera Crystal Dynamics i wybrać... spomiędzy dwóch paczek z nowymi modelami postaci.

"Kane & Lynch" oraz "Raziel & Kain" Character Packs pozwolą graczom wcielić się w postaci z dwóch, dobrze znanych marek Crystal Dynamics i Square. Mowa oczywiście o seriach Legacy of Kain oraz Kane and Lynch. Obydwie paczki trafią do sieci w tym miesiącu, ale kolejność zależy już wyłącznie od was. Cenę, na którą już niestety nie mamy wpływu, poznamy zapewne wkrótce.

 


1 grudnia 2010, by K@t
All The Trappings także na PS3
W amerykańskim PlayStation Store pojawił się dzisiaj kolejny dodatek dla Guardian of Light. „All The Trappings Challenge Pack 1” waży ok. 80mb i kosztuje niecałe $4. Polską cenę powinniśmy poznać już po południu, kiedy nastąpi aktualizacja europejskiej wersji sklepu.

„All The Trappings” pierwotnie ukazał się tylko w sieci Xbox Live. Posiadacze konsol Sony otrzymali z kolei dostęp do drugiej paczki z wyzwaniami, która powinna trafić na X360 w najbliższym czasie. Nadal nie wiadomo co z premierami obydwu dodatków na PC.

Do końca roku powinny się ukazać jeszcze trzy DLC dla Strażnika Światła. Wiemy już, że znajdą się wśród nich m.in. nowe skórki i ubrania dla Lary i Toteca.

UPDATE (1.12)
Dodatek jest już dostępny w europejskim PS Store w cenie 10PLN/4.99€.