strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

GRUDZIEŃ 2007




30 grudnia 2007, by Cez
Logo TR: Underworld?
W plikach na serwerze oficjalnej światowej strony TombRaider.com znaleziono projekt logo TR: Underworld. Jak dotąd Eidos nie potwierdził autentyczności logo, co więcej plik został usunięty z serwera.

Logo radykalnie różni się od poprzednich. Nie ma w nim nazwiska bohaterki, zmieniono również charakterystyczny metaliczny, "łukowy" szablon używany jako symbol rozpoznawczy serii od czasu TR Movie 1 i Angel of Darkness.

Logo w pełnym rozmiarze można zobaczyć po kliknięciu na obrazek obok.



30 grudnia 2007, by kluz_kaa
Informacje o Underworld z nowego CD-Action
Na pokaz zostało zaproszonych 22 przedstawicieli czołowych magazynów o grach na świecie. Niestety nikt nie potwierdził informacji, iż podtytuł TR8 nosi nazwę Underworld.

Gra będzie opowiadała odrębną historię, mającą przebieg w teraźniejszości - nie będzie żadnych retrospekcji. Akcja gry będzie się toczyć nie tylko w dżungli, pojawi się wiele różnych lokacji (z tym, że programiści nie fantazjują tu bardzo, twierdzą, że jest to powrót do korzeni), a miejsca, które odwiedzi Lara, będą dzikie, nienaruszone przez człowieka. Dlatego też wrogów ludzkich nie należy się spodziewać zbyt często. Twórcy pokazali czwarty etap, którego akcja dzieje się w meksykańskim stanie Chiapas, wśród ruin pozostawionych przez Majów. Wszyscy redaktorzy byli pod wrażeniem dużej liczby pułapek, zapadni, kolców.

Odnośnie samej bohaterki i jej umiejętności pojawiło się klika informacji, zarówno tych znanych, jak i zupełnie nowych. Model Lary został dopracowany w najmniejszych szczegółach, np. włosy naturalnie falujące, pojawienie się błota, kurzu na ciele czy ubraniu bohaterki. Podczas biegu przez gęste zarośla, Lara będzie chronić twarz. Walka nie będzie się ograniczała tylko do strzelania. Został opracowany specjalny system walki wręcz, który pozwoli na kopanie, bicie, duszenie, czy odpychanie. Panna Croft będzie mogła podnosić różne przedmioty i używać ich do walki. Np. możliwość podniesienia drągu, a następnie zaatakowanie nim przeciwnika., a w tym samym momencie w wolnej ręce, bohaterka będzie mogła trzymać pistolet i oddawać strzały w kierunku innego wroga. Kiedy Lara będzie miała problem z dostaniem się do celu, będzie mogła użyć różnego rodzaju kłód, tyczek , w celu stworzenia pomocy, do pokonania przeszkody, dzięki dużej interakcji z otoczeniem. Z nowych ruchów naszej bohaterki, został wymieniony sprint, możliwość chodzenia po linie i umiejętność Lary w wspinaniu się po niektórych skałach (bez użycia linki). Gdy bohaterkę zaatakują mniejsze stworzenia, np. pająki, będzie mogła je rozdeptać.

W grze nie pojawią się więksi przeciwnicy (jak np. bossy typu T-Rex). Zostaną oni zastąpieni przez zagadki, walka natomiast - przez główkowanie. Redaktor podkreśla dobrze wyważone AI (sztuczna inteligencja); ludzie wiedzą, co to granaty i chowają się przed nimi, natomiast zwierzęta, nie znające takiej broni, nie będą się jej bały lecz nadrobią to zwinnością i drapieżnością. Powrócą interaktywne cut-scenki.

Linka będzie używana do rozwiązywania zagadek, torowanie sobie drogi itd. Lara będzie posługiwała się pojazdami, które nie będą służyć nie tylko do przemieszczania się, ale także do rozwiązywania zagadek.

Programiści zadbają zarówno o fanów klasyków jak i fanów Tomb Raidera Legendy - dla tych, którzy oczekują dużej ilości akcji zostanie opracowany specjalny system pomocy.

W kwestii grafiki, redaktor podkreśla rewelacyjne cienie (np. cienie liści rzucane przez światło słoneczne), zdumiewające oświetlenie (wszystko liczone w czasie rzeczywistym). Gra jest tworzona z myślą o DirectX 9 (programiści uważają, że DX10 nie jest aż tak potrzeby i raczej nie będzie wykorzystany).

Tytuł ukaże się na trzech platformach: PC, PS3 i Xbox360. Programiści podkreślają jednak, że wersja na komputery będzie najładniejsza. Gra jest w zaawansowanej fazie produkcji i przed programistami jest nadal dużo pracy do wykonania.



28 grudnia 2007, by Cez
5 lat z serwisem World of Tomb Raider
Równo 5 lat minęło odkąd oficjalnie otworzyliśmy serwis World of Tomb Raider. Z początku niewiele osób myślało o nas jako o stronie, która przetrwa długo w Internecie. Dziś jesteśmy największym i najstarszym polskim serwisem poświęconym serii Tomb Raider i nieustannie rozwijamy się, aby dostarczać Wam najświeższych i najbardziej wiarygodnych informacji ze świata TR i Lary Croft. Przez ostatnie pięć lat strona niezwykle zyskała na popularności, rzetelności i szacunku ze strony czytelników (nie tylko fanów TR).

Mimo, że w tym roku otrzymaliśmy status oficjalnej polskiej strony o TR, nasze hasło przewodnie sprzed pięciu lat jest nadal aktualne: World of Tomb Raider - Pełny Obraz Wydarzeń. Nie spoczęliśmy na laurach. Przede wszystkim skupiamy się na podawaniu najszybciej w Polsce (i nierzadko na świecie) sprawdzonych newsów oraz na tworzeniu społeczności polskich fanów Lary na naszym forum dyskusyjnym, które działa od 4 lat.

Jakie mamy plany na przyszłość? Więcej newsów, więcej screenów, więcej tekstów, więcej konkursów, więcej forumowiczów i więcej postów. Dziękujemy raz jeszcze za wsparcie i apelujemy, byście pozostali z nami co najmniej na kolejne 5 lat!

Więcej o historii WoTR możecie przeczytać na naszym forum.



28 grudnia 2007, by Mek
Zapowiedź TRU w CD-Action
W kolejnym, styczniowym numerze czasopisma CD-Action pojawi się ekskluzywny artykuł dotyczący Tomb Raider Underworld, nadchodzącej ósmej części serii TR. Będzie to jeden z dwóch Tematów Numeru. Na płycie DVD dołączonej do magazynu znajdą się pełne wersje gier: Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay, Shadowgrounds, Desert Law oraz American Conquest: Divided Nations. Lara Croft znajdzie się także na okładce tego wydania CDA.

Zapowiadany numer CD-Action ukaże się w kioskach już jutro i będzie kosztował 14,99 zł.



18 grudnia 2007, by Cez
Trailer TRA Mobile
Eidos opublikował trailer konwersji Tomb Raider Anniversary na telefony komórkowe obsługujące aplikacje Java. Trailer można pobrać z naszego działu download, natomiast w dziale TRA zobaczyć można nowe screeny. Gra ma pojawić się jeszcze w tym miesiącu.

Producentem jest brytyjska firma FinBlade, powstała w sierpniu tego roku. Utworzona została na gruzach IOMO - firmy, która upadła w grudniu 2004 roku, a następnie na krótki czas została wykupiona przez Infospace

Przypomnijmy, że IOMO w roku 2003 i 2004 wydało trzy części trylogii Tomb Raider na telefony komórkowe – Osiris Codex, Quest for Cinnabar oraz Elixir of Life. Natomiast w roku 2006 Infospace wydało grę TR: Puzzle Paradox.

Biorąc pod uwagę fakt, że większość dawnego zespołu IOMO dziś pracuje w FinBlade, nie dziwi podobieństwo wspomnianej komórkowej trylogii TR do „mobilnego” TR Anniversary. Silnik gry jest identyczny, dodano jedynie nowe graficzne ulepszenia. Zasady rozgrywki i ruchy bohaterki są bardzo zbliżone do np. Osiris Codex.

Zapraszamy na oficjalną stronę TRA Mobile.



16 grudnia 2007, by kluz_kaa
Nowe elementy rozgrywki w TRU
Eric Lindstrom zdradził informacje dotyczące nowego, dynamicznego systemu rozgrywki, który będzie miał duży wpływ na to, co zobaczymy w Tomb Raider Underworld.

Nawiązując do zapowiedzi w magazynie Play, Lindstrom powiedział, że gracz może oczekiwać dużej ingerencji w interaktywne środowisko, włączając w to operowanie przedmiotami w celu rozwiązania zagadki - „Lara będzie mogła przenosić rzeczy i architektoniczne elementy częściej niż kiedykolwiek. Dzięki nowym animacjom, ruchy staną się jeszcze bardziej płynne. Nie będzie już znikania gruzów czy ciał.”

Przeciwnicy będą wykorzystywali różnego rodzaju ruiny, aby chronić się, a zarazem unieszkodliwić uzbrojoną Larę Croft. Ta z kolei będzie mogła strzelać do dwóch celów jednocześnie.

„Na powierzchni Lara będzie stawiała czoła prawdziwym, drapieżnym zwierzętom, występujących w danych częściach świata, lecz gdy bohaterka zejdzie do Podziemia, spotka potwory, których nie znajdziesz w żadnym ZOO.”

O bardzo realistycznym systemie pogodowym, Eric Lindstrom wypowiada się: „rozwinęliśmy model oświetlenia, mieszając dynamiczne oświetlenie ze starannie stworzonymi mapami świateł, żeby świat przedstawiony w grze oszałamiał gracza.”

Dzięki zaawansowanemu silnikowi generującemu pogodę, aura może przeszkadzać lub pomagać Larze w kontynuowaniu swojej przygody.

Tomb Raider Underworld zostanie wydany w przyszłym roku na Playstation 3, Xbox360 i PC.



14 grudnia 2007, by Mr Macphisto
Kolejne informacje o TR Underworld
Gry Online: "Na początku grudnia donosiliśmy Wam o pierwszych spekulacjach na temat najnowszej części przygód Lary Croft - Tomb Raider Underworld. Teraz możemy przedstawić już pewniejsze informacje.

Najnowszy numer magazynu Play dostarczył ekskluzywną zapowiedź Underworld oraz wywiad, którego udzielił Eric Lindstrom, jeden z twórców. Z artykułu dowiadujemy się, że wydarzenia w najnowszej części będą miały miejsce po tym, co przeżywaliśmy w Tomb Raider Legend. Ma to być pierwsza, w pełni next-genowa część przygód słynnej pani archeolog, więc autorzy kładą nacisk na drobne detale. Bardziej „żyć” ma przede wszystkim otoczenie, które będzie dużo bardziej interaktywne niż w poprzednich częściach. Podawany jest przykład poziomu w południowym Meksyku – Lara zostawia swoje ślady w błocie, jednak jako że akurat pada, woda wypełnia zostawione wcześniej zagłębienia. Ciała zabitych przeciwników będą zostawać na polu walki (w poprzednich częściach wyparowywały) – podobnie zresztą zniszczone wcześniej elementy środowiska. Twórcy chwalą się również znakomitymi (podobno) efektami świetlnymi, które upiększają całe otoczenie.

Poprawie ulegnie też animacja głównej bohaterki. Specjalnie do tego celu zorganizowano sesję montion capture, by ruchy były jeszcze bardziej naturalne. Wracając jeszcze do drobnych detali – gdy Lara przykucnie na piaszczystej nawierzchni, będzie miała lekko brudne kolana, natomiast cała reszta pozostanie czysta.

Według informacji pisma, Tomb Raider Underworld ukaże się w przyszłym roku na Xboxa 360, PlayStation 3 oraz PC. Czekamy na kolejne informacje."



8 grudnia 2007, by kluz_kaa
Tomb Raider: Underworld - pierwsze informacje!
Kolejny Tomb Raider nadchodzi! W TR: Underworld izolacja będzie ponownie jednym z kluczowych elementów rozgrywki. Gra prawdopodobnie przypadnie do gustu zarówno zwolennikom starej ekipy - z Core Design, jak i tej nowej - z Crystal Dynamics. W tej części przygód Lary Croft powróci wiele trudnych zagadek. Underworld będzie dłuższy od poprzedniej części - TR: Legend. Wygląd nowej Lary ma być zdumiewający. Bohaterka będzie zdolna do wykonania nowych, niesamowitych akrobacji oraz skoków.

Premiery kolejnej części gry z Larą Croft możemy się spodziewać mniej więcej w tym samym okresie co Tomb Raider: Legend i Anniversary, czyli w okolicach maja lub czerwca 2008 roku. TR: Underworld będzie grą o wiele bardziej realistyczną niż poprzednie części i zostanie wydany na PC, PS3 oraz Xbox'a 360.

Ponadto, w okolicach 26 grudnia, ma zostać uruchomiona oficjalna strona Tomb Raidera: Underworld. Pierwsza zapowiedź gry pojawi sie w Xbox 360 Magazine (USA) pod koniec roku, a pierwsze materiały już w styczniu.



5 grudnia 2007, by Mek
Krytyka TRA na konsolę Wii
W serwisie GameDaily pojawiła się recenzja Tomb Raider Anniversary w wersji na konsolę Nintendo Wii. Gra otrzymała ocenę 6/10. Według recenzenta, remake oryginalnego Tomb Raidera w tej edycji, wydaje się być "nieaktualny i niemodny". Do wad zostały zaliczone: niewygodne elementy sterowania, denerwująca kamera, dziecinne fragmenty leveli przypominające układanie puzzli i niewiele zmian w stosunku do wersji na PS2. Plusy to: piękne architektonicznie otoczenie oraz ścieżka dźwiękowa gry.



4 grudnia 2007, by Mek
TRA na Maca w 2008 roku
Za sprawą zagranicznego wydawcy, firmy Feral Interactive, Tomb Raider Anniversary ukaże się w wersji na komputery Macintosh. Wydanie to będzie dostępne w 2008 roku, ale już teraz można je zakupić w przedsprzedaży na stronie, która znajduje się tutaj. Początkowo zostanie opublikowana jedynie edycja przeznaczona na Mac'i wyposażone w procesor firmy Intel, jednakże później ukaże się wersja "Universal" obsługująca także układy PowerPC.

Ostatnią grą z serii, która została wydana także na komputery Macintosh, był Angel of Darkness.



4 grudnia 2007, by Mek
Tomb Raider Anniversary nominowany
Remake oryginalnego Tomb Raidera ma szansę zdobyć nagrodę w plebiscycie organizowanym przez zagraniczny serwis 1UP.com. Kategoria, w której TR Anniversary został nominowany to "Najlepsza gra typu adventure roku 2007". Inne gry, które także będą walczyć o ten tytuł, to na przykład "Harry Potter i Zakon Feniksa" czy "Legend of Zelda". Celem głosowania jest wyłonienie przez graczy, czyli prawdziwych krytyków gier, najlepszych pozycji z różnych gatunków. Wyniki zostaną ogłoszone 20 lutego 2008 podczas specjalnej uroczystości.

Strona, na której można oddać głos, znajduje się tutaj.



1 grudnia 2007, by Kasia Trent
Tomb Raider 8: Underworld?
Serwis internetowy TradeMork.com poinformował, że Eidos Interactive ubiega się o rejestrację znaku handlowego - Tomb Raider: Underworld. Prawdopodobnie chodzi o tytuł kolejnej części przygód Lary, roboczo zwanej Tomb Raiderem 8. Na wspomnianej stronie pojawiła się również wzmianka na temat fabuły nadchodzącej gry.

Z niepotwierdzonych źródeł wynika, że fabuła Tomb Raider: Underworld opierać się ma na Kalendarzu Majów. Podczas ostatnich pięciu dni, kończących kalendarz, zwanych Wayeb', portale pomiędzy królestwem śmiertelników a tytułowymi Zaświatami rozpadają się, w wyniku czego złowrogie bóstwa doprowadzają do klęski i chaosu.

Powyższe informacje jak na razie nie zostały potwierdzone przed Eidos.

UPDATE (2.12)
Eidos wykupił domenę internetową tombraiderunderworld.com, związaną z przypuszczalnym tytułem ósmej częsci gry - Tomb Raider: Underworld. Wydawca również poinformował, że pierwszy screen z nowej gry zostanie opublikowany w grudniu lub styczniu.