strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

WRZESIEŃ 2015




30 września 2015, by Autumn
Łatwa czy trudna - którą pannę Croft wolisz?
Rise of the Tomb Raider będzie testował nie tylko wytrzymałość Lary, ale też graczy. Najnowsza odsłona przygód panny Croft będzie miała zróżnicowane poziomy trudności - czy uda Ci się przeżyć w trybie "Survivor"?

Pierwszy z poziomów trudności zwany "Adventurer" śmiało można nazwać wariantem dla początkujących, ponieważ jedynie w tym trybie dostępne będzie wspomaganie celowania. Przeciwnicy, których spotkamy na swojej drodze, będą słabsi, a ich ataki mniej szkodliwe. Tryb "Tomb Raider" to poziom normalny. Wspomaganie celowania będzie niedostępne, przez co sami będziemy musieli namierzać przeciwników, a zadawane przez nich obrażenia jak i ich wytrzymałość będą na normalnym poziomie.


Kolejny poziom trudności to "Seasoned Raider" przeznaczony dla zaawansowanych graczy. Również w tym trybie wspomaganie celowania nie będzie dostępne. Ponadto życie Lary będzie regenerować się tylko poza walką, napotkani wrogowie będą mieć większą wytrzymałość i lepszy instynkt, a zadawane przez nich obrażenia będą intensywniejsze.

Ostatni tryb "Survivor" na pewno będzie nie lada gratką dla fanów starszych przygód Lary. Nie ma co liczyć na automatyczną regenerację zdrowia, sami będziemy musieli zadbać o podtrzymanie Lary przy życiu i w razie potrzeby znaleźć potrzebne surowce w celu stworzenia apteczki. Wspomaganie celowania oczywiście będzie niedostępne, wrogowie będą bardzo silni, ich intuicja dużo lepsza, a wyrządzane szkody dużo mocniejsze. Ponadto korzystanie z obozów będzie wymagało zasobów, których w tym trybie ma być niewiele, a aktualizacje broni będą zdecydowanie droższe.

 


30 września 2015, by Autumn & Cez
Steam szaleje - Lara tańsza o 80 procent!
Uwaga, uwaga! Na platformie Steam trwa promocja, dzięki której można nabyć niemal wszystkie gry z serii Tomb Raider i Lara Croft za niecałe 16 euro!

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o nieaktualnej już promocji na platformie Origin, w której kilka gier z serii TR przeceniono o 70 procent. Teraz Steam zaszalał jeszcze bardziej i oferuje nam gry tańsze o 80 procent, i to nie tylko klasyki, ale także te najnowsze! W efekcie za 15,99 euro można nabyć pakiet Tomb Raider Collection, w skład którego wchodzi 11 gier i 25 DLC. W zestawie brakuje tylko jednego tytułu, a mianowicie Lara Croft and the Temple of Osiris. Nic jednak straconego, ponieważ tę grę można nabyć osobno także o 80 procent taniej. Jeżeli jednak brakuje Wam tylko kilku gier z serii, możecie również zakupić je pojedynczo i wówczas także otrzymacie 80 procent zniżki.

Spieszcie się, ponieważ oferta jest ważna tylko do najbliższego piątku do godziny 19! Promocję znajdziecie tutaj.

 


29 września 2015, by Autumn
Xbox 360 spoci się, ale da radę
Rise of the Tomb Raider ukaże się w listopadzie nie tylko na konsoli Xbox One, ale również na jej poprzedniczce, czyli Xboxie 360. Czy możemy spodziewać się różnic w rozgrywce?

Kilka tygodni temu opublikowaliśmy screeny porównujące grafikę obu wersji gry i nie było wówczas wiadomo czy różnice zakończą się na warstwie wizualnej, czy będą także dotyczyły gameplayu. Mike Brinker z Crystal Dynamics twierdzi, że gra RotTR w wersji na Xboxa 360 będzie posiadała te same funkcje co na nowej konsoli. "Wersja na Xboxa One będzie dużo lepsza graficznie, ale reszta pozostanie bez zmian" - twierdzi Brinker.

Jest to niewątpliwie dobra wiadomość dla posiadaczy starszej wersji konsoli, którzy nie będą musieli specjalnie kupować Xboxa One, żeby móc zagrać w najnowszą odsłonę przygód Lary Croft.

 


29 września 2015, by Cez
Lara zawita do Warszawy i Poznania!
Październik tuż-tuż, a wraz z nim jesienne, nudne, deszczowe weekendy… Stop, wcale tak być nie musi! Już za kilka tygodni w Warszawie i Poznaniu zostaną zorganizowane targi gier video, podczas których każdy z uczestników będzie mógł zagrać w demo Rise of the Tomb Raider! Oczywiście na obu wydarzeniach nie zabraknie przedstawicieli naszego serwisu World of Tomb Raider.

"Microsoft zaprasza fanów gier wideo na przedpremierowy pokaz gry Rise of the Tomb Raider podczas największych tegorocznych imprez gamingowych: Poznań Game Arena (16-18 października) i Warsaw Games Week (23-25 października). Do dyspozycji odwiedzających przygotowana będzie strefa z grywalną wersją przedpremierową nowych przygód Lary Croft" - poinformował nas Tomasz Świeściak z biura prasowego Xboxa w polskim oddziale Microsoftu.


Poznań Game Arena to targi gier video, które odbywały się na Międzynarodowych Targach Poznańskich w latach 2004-2009, a następnie zostały wznowione w roku 2012. Z kolei Warsaw Games Week to zupełnie nowa impreza, podczas której swoje gry zaprezentują najwięksi giganci, czyli m.in.: Microsoft, Sony Computer Entertainment Polska, Ubisoft, Cenega, CDP.pl czy Nintendo. Więcej informacji na temat targów i biletów wstępu znajdziecie na stronach internetowych tych dwóch imprez.

Przypomnijmy, że gra Rise of the Tomb Raider zostanie wydana w Polsce 13 listopada w pełnej polskiej wersji językowej z dubbingiem w wykonaniu Karoliny Gorczycy, wyłącznie na konsolach Xbox One i Xbox 360. Mamy potwierdzenie, że w przypadku Xboxa One będzie można także wybrać angielskie głosy i polskie napisy, jeśli zaś chodzi o Xboxa 360 - wciąż czekamy na informacje na ten temat. Tytuł trafi na Windowsy na początku 2016 roku, a na Playstation 4 rok po premierze na Xboxy.

 


28 września 2015, by Cez
Zestaw na zachętę
Microsoft sięga po kolejną tajną broń, która ma przekonać niezdecydowanych do zagrania w Rise of the Tomb Raider na Xboxie One. Mowa o specjalnym zestawie, w skład którego wchodzi zarówno konsola jak i dwie najnowsze gry z serii TR.

W listopadzie wraz z premierą RotTR zadebiutuje specjalny zestaw, a w nim: konsola Xbox One z dyskiem o pojemności 1 TB, gra Tomb Raider: Definitive Edition, gra Rise of the Tomb Raider oraz DLC do tego ostatniego tytułu pt. "Tactical Survival Kit Content Pack" (nowy strój + broń). Wszystko ładnie, pięknie, ale problem w tym, że gry zawarte w tym zestawie są w wersji cyfrowej (żegnajcie pudełka), a sama konsola Xbox One nie ma na sobie nawet najmniejszego logo czy innego elementu związanego z TR.


Zaprezentowany zestaw został wyceniony na 399 dolarów, czyli ok. 1500 zł. Czy się to opłaca? Może i tak, ale wersje cyfrowe nie wszystkich zadowolą, a na pewno nie kolekcjonerów. Szkoda, że w zestawie zabrakło choćby unikalnego pada, na wzór tego z 2013 roku. Oj słabo, Microsofcie, słabo jak na tę całą "wyłączność"…

Przy okazji publikujemy linki do dwóch zupełnie nowych fragmentów gameplayu - klik i klik! Ostatnio jest tego tyle, że osobom, które nie chcą "przejść" RotTR przed premierą, radzimy wszystkiego nie oglądać.

 


27 września 2015, by Cez
RotTR nie tylko na Windowsa 10
Cóż to był za wieczór! Wczoraj Brian Horton z Crystal Dynamics przez dziewięć godzin towarzyszył fanom Lary z całego świata za pośrednictwem serwisu Twitch. Twórca przechodził Tomb Raider: Definitive Edition (od czasu do czasu ginął, ale grał na hardzie, więc wybaczamy!) i przy okazji odpowiadał na pytania graczy. Czego się dowiedzieliśmy?

Najważniejszą informacją, która z pewnością ucieszy graczy PC-owych jest to, że Brian zaprzeczył, jakoby Rise of the Tomb Raider miał się pojawić jedynie na komputerach z systemem Windows 10. Oznacza to, że prawdopodobnie właściciele Windowsa 7 czy 8 nie powinni się martwić, ale na potwierdzenie każdego z tych systemów musimy jeszcze poczekać. Horton wyjawił również, że nie należy spodziewać się dema RotTR, matka Lary nadal ma na imię Amelia, a rozgrywka w nadchodzącej części nie ma być aż tak dynamiczna jak w poprzedniku - będzie więcej spokojniejszych momentów.

Dowiedzieliśmy się także, że w RotTR pojawi się tajemniczy system kart i prawdopodobnie związane z tym mikrotransakcje, ale twórca nie chciał zdradzać szczegółów. Brian potwierdził, że gra, która ukaże się po RotTR będzie zakończeniem trylogii, aczkolwiek nie musi to oznaczać końca serii TR. Poza tym Horton jest przekonany, że nadchodzący tytuł uzyska niejedną ocenę 10/10.

To jeszcze nie koniec nowości. Opublikowano listę osiągnięć RotTR na Xboxy, którą możecie zobaczyć tutaj. Ostrzegamy, żebyście nie zaglądali do dolnej części listy, ponieważ zawiera spoilery! Zdradzimy jedynie, że powraca skok na główkę, którego zabrakło w poprzedniej części. Ujawniono również, że RotTR na Xboxie One zajmie jedynie 20,47 GB (obecnie większość gier to ok. 50 GB danych). Dla porównania TR: Definitive Edition zajmuje ok. 15 GB.

 


26 września 2015, by Autumn
Sprawdź czy twórca TR potrafi grać
Chcielibyście zobaczyć jak twórca Tomb Raidera radzi sobie z odszukiwaniem sekretów i pokonywaniem zagadek? Już dziś będzie taka okazja!

Brian Horton to dyrektor artystyczny Rise of the Tomb Raider, który pracuje przy serii TR od 2009 roku. Twórca ogłosił na swoim Twitterze, że pokaże fanom Lary jak zmierza się z grą Tomb Raider: Definitive Edition. Horton zapowiedział, że będzie szukał wszystkich sekretów i artefaktów – innymi słowy przejdzie grę na 100 procent. Dodatkowo twórca będzie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane na czacie.

Wydarzenie będzie miało miejsce już dziś o godzinie 18:00 czasu polskiego, za pośrednictwem serwisu Twitch.

 


25 września 2015, by Autumn
Nie ma odpoczynku - zobacz kolejne gameplaye!
Jeszcze nie zdążyliśmy otrząsnąć się po wczorajszych informacjach i gameplayach, a już pojawiły się kolejne!

Portal Machinima tutaj zaprezentował nam swoje zmagania z Rise of the Tomb Raider. Na filmiku Lara odwiedza jedną z sowieckich baz, gdzie widzimy jej pierwsze spotkanie z koktajlem mołotowa, skoki na linie oraz bieg sprintem. Można też zauważyć, że panna Croft kontaktuje się przez krótkofalówkę z jednym ze swoich sprzymierzeńców. Czyżby była to jedna z pobocznych misji?


Drugi gameplay (klik!) pokazuje tę samą lokację z kilkoma nowościami, których nie widzieliśmy wcześniej. Możemy zobaczyć m.in. nowe stroje Lary oraz przyjrzeć się jak nasza bohaterka rozbraja kłódki za pomocą wytrychu. I na koniec perełka, ale bardzo spoilerowa. Trzeci filmik pokazuje jeden z opcjonalnych grobowców. Jeśli nie chcecie wiedzieć jak rozwiązać zagadkę, to lepiej nie oglądajcie.

Fani po zaprezentowaniu nowych fragmentów rozgrywki są podzieleni - jedni są zachwyceni nowościami, zaś inni zauważają, że lokacje w bazie wojskowej wyglądają zbyt podobnie do tych z Tomb Raidera z 2013 roku. To wrażenie potęgują zbliżone animacje i dźwięki znane już z poprzedniej części. I oczywiście znów nie mogło zabraknąć białych krawędzi, dla tych, którzy nie wiedzą, gdzie iść dalej… ;)

 


24 września 2015, by Autumn
Croft Manor powraca! Zobacz wysyp nowości
Internet zalała dziś fala niepublikowanych dotąd oficjalnie fragmentów rozgrywki Rise of the Tomb Raider, a wszystko za sprawą wygaśnięcia embargo na materiały ze specjalnego pokazu. Nieoficjalnie jednak zaprezentowany nowy fragment Syberii wyciekł już wcześniej dzięki zniecierpliwionej redakcji francuskiego pisma - możecie go zobaczyć tutaj. Tu z kolei obejrzycie podsumowanie serwisu GameTrailers, z którego dowiadujemy się m.in., że surowce będziemy mogli zakupić u handlarza.

Demo gry wpadło także w ręce znanej blogerki Melonie Mac (zobaczcie rozgrywkę tutaj), którą mieliśmy okazję spotkać na tegorocznych targach E3 w Los Angeles. Po przejściu fragmentu Mac zdradziła wiele ciekawych szczegółów.


"Grałam w pierwsze trzy godziny Rise of the Tomb Raider i dowiedziałam się, że Croft Manor powraca!" - mówi Melonie. "Co prawda widziałam posiadłość tylko w przerywnikach filmowych, ale mam nadzieję, że będzie można ją zwiedzić. Postać Lary jest ukazana jako bardziej pewna siebie, ma silną wolę i jest uparta, robi co chce. Widać, że przygody są jej pasją! Postacie, które spotkamy na swojej drodze są interesujące, a eksploracje niesamowite! Istnieje mnóstwo pobocznych misji i lokacji, a niektóre z nich wpływają na rozgrywkę (np. tworzenie sojuszu z tubylcami). Moim zdaniem RotTR może okazać się najlepszą i najbardziej dynamiczną częścią serii. Widać zdecydowany postęp względem poprzedniej odsłony".

Melonie dodaje, że w grze znajdziemy bardzo skomplikowane grobowce, których zwiedzanie zajmie nam dużo czasu. Zagadki, które blogerka widziała, były związane z fizyką, a rozwiązując je można znaleźć wiele dodatkowych transkrypcji, starożytnych pism i nauczyć się obcego języka. Ulepszanie broni jest bardziej rozbudowane niż w poprzedniej części, a do niektórych lokacji będziemy mogli wrócić dopiero po znalezieniu niezbędnego sprzętu. Wiemy też, że na wyższych poziomach trudności gry zdrowie Lary nie będzie się samo regenerować.

To jeszcze nie koniec - pojawiły się zupełnie nowe screeny z RotTR, które możecie zobaczyć na naszym profilu na Facebooku.

 


23 września 2015, by Kyo
Kolejny cel: ostrze żony Króla Artura
Wydawnictwo Brady Games ponownie szykuje się do wydania powieści w świecie pani archeolog. Nowa książka pt. Lara Croft and the Blade of Gwynnever będzie miała premierę już 3 listopada. Pozycja przedstawi przygodę klasycznej Lary Croft, a nie tej zrebootowanej, jak to miało miejsce w powieści pt. Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals. Lara Croft and the Blade of Gwynnever zapowiadana jest jako samodzielna, epicka powieść, pełna klasycznego klimatu, ciętego żartu i oczywiście akcji z udziałem legendarnych dwóch pistoletów. Ma to być nostalgiczna opowieść skierowana przede wszystkim do fanów klasycznego Tomb Raidera.

Co twórcy mówią o fabule? "Stawiając czoła zagrożeniom z różnych stron, Lara wyrusza w podróż po całym świecie w poszukiwaniu legendarnych artefaktów, starając się rozwiązać zagadkę i zapobiec zbliżającej się katastrofie. Balansując na granicy historii faktu i fantastycznych ekstrapolacji przeżyjemy intensywną, pełną akcji historię łączącą świat nowoczesny ze starożytnym". Jak możemy się domyślić, tytułowym artefaktem prawdopodobnie będzie miecz królowej Ginewry (ang. Gwynnever), małżonki Króla Artura.

Podobnie jak w przypadku chłodno przyjętej powieści Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals, i tym razem fabuła została stworzona przez brytyjskiego powieściopisarza i scenarzystę komiksów Dana Abnetta wraz z Nik Vincent przy ścisłej współpracy z Crystal Dynamics. Książka ma liczyć 352 strony.

A co z polskimi wydaniami papierowych przygód Lary? Wydawnictwo Brady Games obecnie bada potencjał lokalizacji powieści Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals. Być może więc książka zostanie wydana w naszym ojczystym języku. Jeśli zaś chodzi o polskie wydania komiksów Dark Horse - jedno z rodzimych wydawnictw do niedawna było tym bardzo zainteresowane. Niestety ostatnia wiadomość na ten temat, którą otrzymaliśmy, brzmi: "Wydaje się nam, że jest na to mała szansa"

Po więcej informacji o poprzednich Książkach i Komiksach z serii TR zapraszamy do odpowiednich działów.

 


22 września 2015, by Autumn
Sony Microsoftu się nie boi
Rise of the Tomb Raider trafi na Xboxy już w listopadzie, a na PS4 dopiero rok później. Czy sytuacja ta może dać firmie Microsoft przewagę w ostatnim kwartale 2015 roku i czy umowa o tymczasowej wyłączności wpłynie na kondycję konsoli Playstation 4? Gdy spytaliśmy o to polski oddział Sony, odmówili komentarza. Pierwszy głos w tej sprawie zabrał dopiero Atindriya Bose (na zdjęciu), szef indyjskiego Playstation.

"Tego typu strategie są powszechnie stosowane pomiędzy właścicielami platformy, a twórcami" - twierdzi Atindriya Bose. "Niezależnie od tego, kiedy gra zostanie wydana, nie powinno być żadnych obaw o jej dostępność na PS4. Przesunięcie premiery mnie nie martwi."

Przy okazji Bose wyraził też swoją wiarę w nadchodzące tytuły na PS4 w 2015 oraz 2016 roku, w tym Uncharted 4: A Thief's End. Musimy jednak pamiętać, że wypowiedź Bose'a to indyjski punkt widzenia na rynek. Niemniej jego komentarze jednoznacznie wskazują na to, że Sony jest przekonane o mocnej pozycji gier, które będą miały swoją premierę w 2016 roku na PS4.

 


21 września 2015, by Cez
Dlaczego znów wybrano Karolinę Gorczycę?
Kilka dni temu potwierdziliśmy Wam, że Karolina Gorczyca ponownie użyczy głosu Larze Croft. Przeczytajcie o powodach, dla których Microsoft, czyli polski dystrybutor Rise of the Tomb Raider na Xboxy, podjął taką decyzję.

"Pamiętamy jak entuzjastycznie została odebrana przez graczy informacja o udziale Karoliny Gorczycy w dubbingu gry z 2013 roku, tym bardziej, że to sami gracze w plebiscycie wybrali aktorkę do tej roli" - tłumaczy Tomasz Świeściak z biura prasowego Xboxa w polskim oddziale Microsoftu. "Ponowny wybór Karoliny Gorczycy do udziału w lokalizacji Rise of the Tomb Raider był więc oczywistą decyzją."

Karolina Gorczyca jest z wykształcenia aktorką, absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Wystąpiła między innymi w serialach "Czas honoru", "Majka" i "Usta Usta". Zagrała też w filmach "Ostatnia Akcja", "Agnieszka", "Miłość na wybiegu", "Skrzydlate Świnie" czy "Huśtawka".

 


21 września 2015, by Cez
Nowy trailer Rise of the Tomb Raider!
Crystal Dynamics opublikowali dziś świeżutki, dwuminutowy, widowiskowy trailer Rise of the Tomb Raider zatytułowany "Descent into Legend". Jest co podziwiać, więc aby nie przedłużać, zapraszamy Was do oglądania! Klik!


Premiera Rise of the Tomb Raider na Xboxa One i Xboxa 360 została zaplanowana w USA na 10 listopada, w Europie pojawi się trzy dni później. Wersja na PC zadebiutuje na początku przyszłego roku, a na Playstation 4 - rok po Xboxach.

 


20 września 2015, by Autumn
Która z nich nakręci trzeci film?
Od dawna wiemy, że trzeci film o przygodach Lary ma powstać, ale wciąż nie wiadomo kto miałby go wyreżyserować. Pojawiły się trzy nowe nazwiska kandydatek na to stanowisko. Tak, kandydatek, bo wytwórniom filmowym niesłychanie zależy na tym, by obraz stworzyła kobieta.


Najnowszy film zapowiedziany jest na 2017 rok i ma opowiadać o tym, jak Lara stała się łowczynią skarbów. Wytwórnie MGM, Warner Bros i GK Films już jakiś czas temu zatrudniły Evana Daugherty'ego ("Wojownicze żółwie ninja", "Niezgodna"), który przygotował wstępny scenariusz. Obecnie trwa proces wyłaniania reżyserki. Ofertę otrzymała Tricia Brock ("The Walking Dead"), ale ją odrzuciła. Portal The Tracking Board podał nazwiska trzech reżyserek, które obecnie walczą o posadę przy nowym filmie Tomb Raider, a są to: lauretka Oscara Kathryn Bigelow ("The Hurt Locker. W pułapce wojny"), Catherine Hardwicke ("Zmierzch") oraz Mimi Leder (serial "Pozostawieni").

A kto wcieli się w rolę Lary? Tego nadal nie wiadomo. Jedno jest pewne, fanom zależy na tym, by do tej roli wybrano Camillę Luddington, która jest głosem Lary w ostatnich dwóch grach, ale czy twórcy wezmą to pod uwagę?

 


18 września 2015, by Cez
To już pewne - Karolina Gorczyca powraca!
"Tak!" - wykrzyknęła Karolina Gorczyca, gdy w naszym wywiadzie w 2013 roku w ten sposób odpowiedziała na pytanie czy będzie chciała użyczać swojego głosu w kolejnych grach z serii Tomb Raider. Panie i panowie, dziewczynki i chłopcy - jako pierwsi oficjalnie możemy poinformować, że tak też się stanie!


Crystal Dynamics potwierdzili nam, że w Rise of the Tomb Raider głos Lary Croft w polskiej wersji językowej będzie podkładany przez znaną aktorkę, Karolinę Gorczycę, która ma na swoim koncie udział w wysoko ocenianym dubbingu poprzedniej gry Tomb Raider z 2013 roku.

Warto przy okazji przypomnieć, że to Wy, Czytelnicy World of Tomb Raider w 2012 roku w ankiecie wybraliście Karolinę Gorczycę do roli polskiej Lary Croft. Wasza decyzja tak bardzo spodobała się ówczesnemu dystrybutorowi, Cenedze Poland, że zatrudnił aktorkę do tej roli. W tym roku Microsoft, który odpowiada za wydanie RotTR na Xboxy, również do tego zadania wybrał utalentowaną Karolinę.

 


14 września 2015, by Cez
Tanio, taniej, Origin
Jeśli jeszcze nie grałeś w Tomb Raidera z 2013 roku i chcesz nadrobić zaległości przed premierą Rise of the Tomb Raider, to spiesz się, bo poprzednią grę możesz nabyć za grosze na platformie Origin.

No może nie dosłownie za grosze, ale na pewno tanio - Origin przygotowało dla graczy specjalną ofertę, dzięki której można nabyć wiele gier w wersji cyfrowej o 70 procent taniej. Na liście tytułów znalazł się właśnie Tomb Raider, który został przeceniony z 54,90 zł na 16,47 zł. Spieszcie się, bo ta cena obowiązuje jeszcze tylko przez jedną dobę, do 15 września do godziny 19!

Promocją został także objęty pakiet gier Tomb Raider I + II + III (11,99 zł), pakiet Tomb Raider IV + V (11,99 zł) oraz TR: The Angel of Darkness (8,99 zł).

 


13 września 2015, by Kyo
Czy tak wyglądałaby realistyczna Lara?
Amerykański portal Bulimia.com, zajmujący się problemem młodzieży w aspekcie zdrowego żywienia, opublikował nietypowy artykuł. Autorzy posłużyli się renderami sławnych heroin z gier wideo, które przerobili w programie graficznym tak, by wyglądały jak przeciętne (amerykańskie) dziewczyny. Innymi słowy - koniec z rozmiarem XS, wielkimi piersiami i ultracienką talią osy. Wśród photoshopowanych bohaterek nie mogło oczywiście zabraknąć Lary Croft, będącej od zawsze symbolem męskich fantazji i… ataków feministek.

We wszystkich minionych odsłonach serii Tomb Raider wypadkową wyglądu miss Croft było ciało wziętej modelki o wymiarach: 86D-61-89. Wymiary wymiarami, jednak nie oszukujmy się - do czasu Tomb Raidera z 2013 roku zarówno na renderach, jak i w samych grach mogliśmy oglądać przerysowaną karykaturę kobiety.


Autorzy artykułu jawnie krytykują twórców gier za propagowanie nierealistycznie wyidealizowanych postaci, pomimo że mają nieograniczoną kontrolę nad ich wyglądem. Tym samym dokładają swoją cegiełkę do szerzenia się problemów związanych z właściwym żywieniem, gdyż młodzi ludzie otrzymują kolejny bodziec mówiący im jak należy wyglądać. Staje się to powodem, dla którego młodzież boryka się z problemami żywieniowymi, tylko po to by osiągnąć doskonały wygląd. Dotyczy to szczególnie młodych kobiet, które nierzadko inspirują się wyglądem fotomodelek z kolorowych czasopism, programów TV, czy właśnie gier wideo.

W przypadku ostatniej gry Tomb Raider z 2013 roku pomimo znacznego urealnienia modelu postaci Lary, Crystalsi mówią otwarcie, że w ogromnym stopniu inspirowali się wyglądem modelki Megan Farquhar. No cóż… Która z Was nie chciałaby wyglądać jak modelka? Niech żyje pogoń za pięknem!

 


10 września 2015, by Cez
Pora zamoczyć włosy
Podczas trwającego Xbox FanFest w Singapurze Crystalsi zaprezentowali niepublikowany dotąd oficjalnie fragment rozgrywki Rise of the Tomb Raider. I nadal nikt tego oficjalnie nie wyjawia, ponieważ zaprezentowany fragment, to po prostu wyciek. Liczcie się z tym, że filmik w każdym momencie może zostać z serwisu Youtube skasowany >> klik!

W nowym materiale video nagranym "na kolanie" widzimy kolejny fragment gry umiejscowiony w Syrii, która stanowi wstęp do właściwej przygody rozgrywającej się na Syberii. Zaprezentowany nowy gameplay skupia się na pływaniu, którego zabrakło w poprzedniej grze Tomb Raider z 2013 roku. Teraz kontakt Lary z wodą powraca, więc możemy po raz kolejny spodziewać się graficznych fajerwerków związanych z jej włosami.

 


8 września 2015, by Autumn
To co z tym multiplayerem?
Miało go nie być, ale może jednak? Kilka dni temu studio Crystal Dynamics ogłosiło, że w Rise of the Tomb Raider tryb multiplayer nie będzie dostępny, ponieważ twórcy wolą skupić się w najwyższym stopniu na wątku fabularnym. Jednak wygląda na to, że jego nieobecność nie jest równoznaczna z brakiem możliwości współzawodnictwa z innymi graczami.

W najnowszym wywiadzie dla strony VideoGamer.com Microsoft zdradził, że w Rise of the Tomb Raider będzie można przedłużyć kampanię dla jednego gracza i rywalizować z przyjaciółmi. Na czym rywalizacja ta będzie polegać obecnie nie wiadomo, ale twórcy obiecują, że w najbliższych tygodniach udzielą na ten temat więcej informacji.

Nie zdziwimy się, jeśli po fali krytyki wobec multiplayera w Tomb Raiderze i fali zachwytu wobec trybu kooperacji np. w The Temple of Osiris, i tym razem Crystalsi w RotTR zaoferowaliby nam możliwość współpracy.

 


7 września 2015, by Kyo
Taka mała, a taka m(i)odna
Dostępna od 27 sierpnia mobilna gra Lara Croft GO z miejsca stała się hitem, jednocześnie zbierając bardzo pozytywne opinie. Według serwisu Metacritic ocena recenzentów LCGO wynosi 84/100 punktów. Jest to świetny wynik, porównywalny do tego, jaki osiągnął reboot Tomb Raidera z 2013 roku (86/100 pkt.).

Nasz rodzimy serwis Gryonline.pl podarował Larze 80/100 punktów, wskazując takie oto dobre strony tytułu: "znakomity, przygodowy klimat; oprawa audiowizualna i styl prezentacji; dopracowane łamigłówki; dramatyzm - wraz z pojawieniem się głównego przeciwnika". Wśród minusów: "niski poziom trudności; krótki czas trwania kampanii, szczególnie w stosunku do ceny gry". Problem niskiego poziomu trudności pojawia się wśród większości recenzji, można go więc potraktować jako główny, być może jedyny mankament LCGO.

Portal IGN ocenił nową Larę na wysokie 85/100 pkt.: "Całe serce i dusza klasycznego Tomb Raidera zamknięta w miniaturowej grze logicznej". Z kolei Game Informer dając 4.5/5, podsumował grę słowami: "Jeśli szukacie w przestrzeni mobilnej czegoś troszkę innego, nie mogę wam polecić nic innego. Jedna uwaga: poziom trudności łamigłówek zaprojektowano tak, by porządnie potrząsnąć szarymi komórkami i skierować tor myślenia poza utarte schematy… lub byśmy zobaczyli na Youtubie jak daną zagadkę rozwiązali inni".

Recenzenci swoje, a gracze swoje. Ci drudzy okazują się bardziej krytyczni wobec mobilnej Lary wystawiając w serwisie Metacritic średnią ocenę 6.1/10 punktów. Należy jednak wziąć poprawkę na fakt, że premiera była zaledwie tydzień temu, gra jest płatna, a swoją opinię na Metacritic wyraziło na chwilę obecną zaledwie 40 osób.

 


6 września 2015, by Cez
RotTR bez multiplayera
We wrześniowym numerze Official Xbox Magazine ujawniono, że w nadchodzącej grze Rise of the Tomb Raider nie pojawi się tryb multiplayer. Twórcy wyjaśniają, że chcą w maksymalnym stopniu skupić się na rozgrywce singlowej.

Decyzja ta nie powinna dziwić po kiepsko ocenianym trybie multiplayer w grze Tomb Raider (przypomnijcie sobie naszą recenzję). Mieliśmy tam do dyspozycji cztery tryby: klasyczny Deathmatch, Team Deathmatch, Cry for Help i Rescue, ale bardzo daleko było rozgrywce np. do tej z trybu multiplayer z serii Uncharted. O wiele lepiej za to oceniano tryb współpracy dwóch osób, który zadebiutował w grze The Guardian of Light - był on z sukcesem kontynuowany w The Temple of Osiris, gdzie jednocześnie grać mogą cztery osoby.

 


5 września 2015, by Cez
Zobacz jak się prezentuje RotTR na Xboxie 360
Włoski serwis MondoXbox opublikował trzy screeny z Rise of the Tomb Raider z wersji na Xboxa 360. Do tej pory Microsoft nie chwalił się wyglądem gry na słabszą konsolę, ograniczając materiały promocyjne tylko i wyłącznie do wersji na Xboxa One. Tym razem mamy okazję przyjrzeć się pracy firmy Nixxes Software, która odpowiada za konwersję gry na Xboxa 360.


Na powyższych screenach u góry zaprezentowano grafikę z Xboxa One, a na dole z Xboxa 360 (kliknij na obrazek, by powiększyć). Wyraźnie widzimy, że wersja gry na starą generację nie zawiera tylu szczegółów co na nową - brakuje np. roślinności. Z drugiej jednak strony różnice nie są aż tak drastyczne, jak wielu graczy się spodziewało. Znacznie gorsza sytuacja była w 2008 roku, gdy Tomb Raider Underworld wydany na PS3 znacząco różnił się od słabszej wersji na PS2.

 


4 września 2015, by Autumn
Kiedyś tworzył dla Nirvany, dziś dla Lary
Xbox i Crystal Dynamics zaprezentowali trzeci ekskluzywny plakat, który będzie dostępny w limitowanej ofercie gry Rise of the Tomb Raider.

W tym tygodniu przedstawiono plakat pt. "Guerrilla Warfare" autorstwa Franka Kozika, twórcy najbardziej kultowych plakatów muzycznych takich gwiazd jak Nirvana, Red Hot Chili Peppers czy Pearl Jam. Grafika ukazuje jego interpretację walki partyzanckiej w formie okładki komiksu. Tutaj możecie obejrzeć materiał video na ten temat.


Pierwszy plakat można było zobaczyć na tegorocznych targach Comic-Con. Artysta Geof Darrow (amerykański projektant i rysownik komiksowy) stworzył własną interpretację "Woman versus Wild", ukazując Larę w starciu z niedźwiedziem i watahą wilków. Kolejny plakat pt. "Tombs" wykonany przez studio La Boca został zaprezentowany na Gamescom. Ukazuje on pannę Croft w czasie wspinaczki. Na premierę czeka jeszcze ostatni plakat autorstwa utalentowanej Tary McPherson, który zostanie ukazany już niebawem.

Cztery kolekcjonerskie plakaty będą dostępne w ograniczonych ilościach wyłącznie w sklepie GameStop - dla tych graczy, którzy zamówią przedpremierowo Rise of the Tomb Raider na konsolę Xbox One.

 


2 września 2015, by Cez
Czy znów usłyszymy Karolinę Gorczycę?
To jeszcze niepotwierdzone w stu procentach, ale bardzo prawdopodobne. Według ujawnionych dziś nieoficjalnych informacji, Karolina Gorczyca miałaby ponownie użyczyć głosu w polskiej wersji kolejnych przygód Lary Croft, czyli w grze Rise of the Tomb Raider.

Oficjalnie wiemy jedno - polska edycja na pewno będzie zawierała polski dubbing (czekamy na potwierdzenie możliwości wybrania angielskich głosów i polskich napisów). Prócz Polaków swoje lokalne wersje otrzymają także fani Lary mówiący następującymi językami: francuskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim, portugalskim, rosyjskim, japońskim, chińskim i koreańskim. Z kolei Duńczycy będą musieli zadowolić się tylko wersją z napisami.

Czy rzeczywiście w polskiej wersji RotTR ponownie usłyszymy Karolinę Gorczycę? Niestety polski dystrybutor w chwili obecnej jeszcze nie potwierdza tej informacji. "Nie komentujemy plotek i spekulacji. W odpowiednim czasie ujawnimy nazwisko odtwórczyni Lary Croft w grze Rise of the Tomb Raider" - przekazał nam przedstawiciel polskiego oddziału firmy Microsoft.

Przypomnijmy, że to Wy, Czytelnicy World of Tomb Raider w 2012 roku w ankiecie wybraliście Karolinę Gorczycę do roli polskiej Lary Croft. Wówczas Cenega Poland, dystrybutor Tomb Raidera z 2013 roku, zdecydował o zatrudnieniu do tej roli wskazaną przez Was aktorkę. Obecnie fani serii oczekują, że ponownie usłyszą Gorczycę. Czy tak się stanie? Przekonamy się wkrótce.

 


1 września 2015, by Autumn
Bye, bye, Sam! Przyjaciółka Lary wypada z gry
Wiemy, że spośród postaci, które poznaliśmy w grze Tomb Raider, w nadchodzącym Rise of the Tomb Raider prócz Lary zobaczymy także Jonaha. Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie, że w grze na pewno nie spotkamy Sam, czyli przyjaciółki panny Croft (w tym momencie niektórzy skaczą z radości, inni z kolei sięgają po chusteczki). Dlaczego Sam nie pojawi się w nowej grze? Nie chcemy spoilerować, podpowiemy jedynie, że powinniście przeczytać osiemnasty, ostatni numer komiksowej serii Tomb Raider wydawnictwa Dark Horse.

Co nowego jeszcze wiadomo o nadchodzącym RotTR? Brian Horton z Crystal Dynamics zdradził, że główna rozgrywka przewidziana jest na około 15-20 godzin w zależności od obranego stylu gry (dla porównania czas przejścia Tomb Raidera wynosił 12-15 godzin). Z kolei jeśli będziemy chcieli przeszukać wszystkie grobowce i skompletować skarby, to spędzimy z panną Croft jeszcze więcej czasu.

W Rise of the Tomb Raider, tak samo jak w poprzedniczce, pojawi się możliwość szybkiej podróży, dzięki czemu będziemy mogli łatwo przeskoczyć z Syberii do Syrii, jednak strefa wojenna nie będzie dostępna do zwiedzania. Syryjskie grobowce to również jedyne miejsce, gdzie Lara będzie dysponować nieograniczoną amunicją. Brian zdradza też, że w czasie gry przyjrzymy się złożonej relacji panny Croft z jej zaginionym ojcem. Ujawniono także, że wszystkie pułapki, z którymi będzie nam dane się zmierzyć, pokonamy w trybie slow motion. Z kolei płomienie z miotacza ognia nie będą miały wpływu na strój Lary, a fizyka włosów zastała ponownie poprawiona.