strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

SIERPIEŃ 2014




13 sierpnia 2014, by K@t
Wdech i wydech: RoTR "ekskluzywny" czasowo!
Źródłem wieści ponownie jest Eurogamer i Phil Spencer z Microsoftu. Tym razem szef marki Xbox mówi otwarcie: „Tak, status ekskluzywny jest ograniczony czasowo. Nie kupiliśmy go (Tomb Raidera). Nie posiadamy marki.”

Spencer nie zdradza jednak kiedy i na jakie platformy ostatecznie trafi Rise of the Tomb Raider. Twierdzi również, że rozumie negatywne reakcje i komentarze pod adresem Square i Microsoftu.
„Gdybym był fanem PlayStation, to poczułbym, że marka nagle zniknęła. Jednak nie kupiłem jej. Nie kupiłem studia. Nie jest moje. Zobaczymy jak rozwinie się sytuacja w przyszłości, jak chociażby w wypadku Ryse czy Dead Rising 3.”

„Gra ukaże się w Święta 2015 roku, ekskluzywnie na X360 i XOne. Nie chcę jednak nikogo oszukiwać. To, co wydawca zrobi z grą później, zależy wyłącznie od niego. Nie mam nad nim kontroli i mogę mówić wyłącznie o interesie, który mnie dotyczy.”

W ciągu zaledwie doby od ogłoszenia, że Rise of the Tomb Raider ma trafić wyłącznie na konsole Microsoftu, przez sieć przetoczyło się istne tornado. Gracze i wiele redakcji nie pozostawiło na Microsofcie, Square Enix i Crystal Dynamics suchej nitki. Część stron poświęconych serii zawiesiła (lub dopiero zawiesi) swoją działalność, a chętni mogą podpisać już kilka petycji skierowanych do wydawcy. Nie dziwi więc fakt, że główny sprawca całego zamieszania postanowił skomentować zaistniałą sytuację. Szkoda tylko, że dopiero teraz i w tak pokrętny sposób.

Nadal czekamy na oficjalne stanowisko Crystal Dynamics, którego przedstawiciele jeszcze wczoraj mówili o „permanentnej wyłączności”. Biorąc pod uwagę częstotliwość pojawiania się różnych, wzajemnie wykluczających się informacji, radzimy do wszelkich rewelacji podchodzić z rezerwą. Zostańcie z WoTR.

 


13 sierpnia 2014, by K@t
Rise of the Tomb Raider także na X360
Chyba. Być może. Tak właściwie to już nic nie wiadomo. Phil Spencer (szef marki Xbox) miał rzekomo zdradzić redaktorom serwisu Eurogamer, że nadchodzący Tomb Raider pojawi się także na Xboksie 360.

Informacja nie została przez nikogo potwierdzona, jednak ewentualne pojawienie się RoTR na konsoli siódmej generacji nieco kłóci się z argumentacją Crystal Dynamics. Przypominamy, że wg. dewelopera luksus możliwości skupienia się wyłącznie na jednej wersji gry, ma skutkować stworzeniem możliwie najlepszego produktu.

W tym akapicie miał być sarkastyczny komentarz, ale brakuje nam słów.

 


13 sierpnia 2014, by Cez
Zamykają strony o serii Tomb Raider. Co z WoTR?
Webmasterzy wielu hiszpańskich stron o serii Tomb Raider tymczasowo wyłączyli swoje witryny na znak protestu. Do akcji "Blackout" włączyła się m.in. bardzo popularna strona Croft Generation. Czy World of Tomb Raider dołączy do akcji?

Nie jest tajemnicą, że większość stron internetowych o serii Tomb Raider prowadzą fani, którzy są zżyci z serią od kilkunastu lat. Nic zatem dziwnego, że po wczorajszej informacji o exclusive na Xboxa, część webmasterów postanowiło swoje serwisy wyłączyć. Jak będzie w Polsce?

Zapowiadamy, że World of Tomb Raider również zostanie wyłączone, jeśli potwierdzi się informacja, że Rise of the Tomb Raider nigdy nie trafi na PC i PS4. Podobnie jak fani z całego świata, nie zamierzamy kupować Xboxa tylko po to, by zagrać w jeden tytuł. Sprzeciwiamy się decyzji Square i Crystalsów i solidaryzujemy się z fanami, którzy nie chcą wspierać Square Enix, jeśli informacja o trwałej wyłączności się potwierdzi. Uważamy, że użytkownicy wszystkich trzech głównych platform powinni mieć równą szansę, by zagrać w kontynuację przygód Lary Croft.

Czy bunt fanów z całego świata coś zmieni? Miejmy nadzieję, że tak. Możliwe, że gdy Square zauważy jaki ma obecnie fatalny PR, opublikuje oświadczenie o wydaniu gry także na PC i PS4. Przypomnijmy, że rok temu po targach E3 Microsoft przekonał się na własnej skórze czym jest bunt graczy. Po fali "hejtów" firma… zrezygnowała z krytykowanych "usprawnień" Xboxa One. Czy Square Enix czeka podobny scenariusz? Wkrótce się przekonamy.

 


13 sierpnia 2014, by Cez
Fani miażdżą Square. Szykuje się bojkot gry?
Internet wrze. To efekt wczorajszego oświadczenia Crystal Dynamics o tym, że Rise of the Tomb Raider zostanie wydany na święta 2015 r. wyłącznie na Xboxa. Fani się zbuntowali i zapowiadają różne formy protestów, w tym m.in. petycje oraz bojkot kolejnej gry jak i konsoli Xbox.

Dziennikarze z całego świata różnie interpretują enigmatyczne oświadczenie prasowe Crystal Dynamics. Niektórzy uważają, że Rise of the Tomb Raider będzie trwałym exclusivem na Xboxa, a inni sądzą, że skoro takie hasło wprost nie padło, może to oznaczać wyłączność czasową jedynie na okres świąt 2015 r. Czy jest zatem szansa, że w 2016 r. gra pojawi się także na PC i PS4? W chwili obecnej nie wiadomo. Jedyne dodatkowe oświadczenie Square na ten temat brzmi: "Rise of the Tomb Raider wyjdzie na święta 2015 r. jako exclusive na Xboxa - w chwili obecnej nie mamy nic więcej do dodania". Czy to oznacza, że za jakiś czas dodadzą coś więcej?


Tymczasem fani sprzeciwiają się decyzji Square Enix. "Sprzedali Larę", "Cios w plecy dla fanów serii", "Pogięło ich kompletnie" - to tylko niektóre z łagodniejszych komentarzy fanów po wczorajszej informacji. Cóż, jeśli marketingowcy ze Square nie spodziewali się takiego echa, to powinni w trybie pilnym zmienić zawód. Efekt jest taki, że tysiące "hejtów" zalewają oficjalne profile na Facebooku i Twitterze oraz na forach dyskusyjnych. Tak fatalnego PR-u seria TR nigdy nie miała. Oberwało się nawet Karlowi Stewartowi, który już nie pracuje w Crystal Dynamics, a także Camilli Luddington, która oświadczyła, że w tej kwestii nie będzie się wypowiadać. Graczy poparł słynący z wulgarnych wypowiedzi Angry Joe (na zdj.), który opublikował na ten temat specjalne video.

Międzynarodowa społeczność fanów Lary Croft nie poddaje się i zapowiada walkę o to, by Rise of the Tomb Raider pojawił się także na PC oraz PS4. Uprzedzają, że zbojkotują nową grę oraz konsolę Xbox, jeśli tytuł nie pojawi się poza tą platformą. Najszybciej pojawiła się petycja online, którą do chwili obecnej w ciągu kilkunastu godzin podpisało ponad 9 tysięcy osób. Fani dotarli do numerów telefonów i adresów Crystal Dynamics oraz Square Enix Europe i zamierzają dzwonić, wysyłać listy tradycyjną pocztą oraz e-mailowo na adresy info@crystald.com i community@crystald.com.

 


12 sierpnia 2014, by Mr Macphisto
Rise of the Tomb Raider TYLKO NA XBOXA!
To nie żart. To nie błąd. To najzwyklejsza w świecie choroba umysłowa osób decyzyjnych w Crystal Dynamics. Nowe przygody Lary Croft, Rise of the Tomb Raider - będą wydane ekskluzywnie na konsolę Microsoftu. Czy to exclusive stały, czy czasowy - nie wiadomo. O tym wydawca nie wspomina. Pokazuje za to gdzie Was ma, posiadacze PlayStation i PCtów. Otóż wy "wkrótce dostaniecie Lara Croft and the Temple of Osiris, a do tego macie TR: Definitive Edition".

Square Enix do spółki z Crystal Dynamics sprzedali się oczywiście za wielką forsę. Już zapowiadają, że wsparcie (czyt. forsa) od Microsoftu pozwoli na stworzenie możliwie najlepszej gry.

Tak, a teraz wdech, wydech, wdech i wydech. Jest powietrze? No to spokojnie czekamy, aż wymiękną i ogłoszą, że exclusive owszem jest, ale czasowy. Nawet twórcy GTA nie zamknęli się w jednym systemie. Zwłaszcza, że wspomniane już Definitive Edition sprzedało się dwa razy lepiej na konsolę Sony, niż na Xboxa.

 


8 sierpnia 2014, by K@t
Laro nasza, rozchmurz pyska
Bo masz ku temu powód. Mimika i szczegółowość odwzorowania twarzy w kolejnym Tomb Raiderze mają stać na jeszcze wyższym poziomie, niż dotychczas.

Camilla Luddington zamieściła na swoim Twitterze fotografię z przygotowań do sesji motion capture (większy format zobaczycie po kliknięciu w miniaturkę). Aktorka pokryta jest na niej specjalną fluorescencyjną farbą, stanowiącą element technologii Mova. Dzięki temu na twarzy Camilli mogło znaleźć się aż 7 tysięcy punktów odniesienia dla skanerów przechwytujących ruch – zwykle takich punktów jest tylko 90. Luddington zdradziła też, że nałożenie osobliwego „makijażu” zajmuje niewiele mniej, niż godzinę.

Wykorzystanie technologii Mova ma się przełożyć na jakość wykonania animacji twarzy oraz ich realizm w Rise of the Tomb Raider.