strona główna // forum // chat // kontakt // facebook // youtube

Powrót do Archiwum

LIPIEC 2017



31 lipca 2017, by Cez
Sean Bean w roli Rotha? Zaskakujące kulisy zmian
Jak to możliwe, że najnowszy film Tomb Raider (2018) zamiast być zapowiadaną wierną ekranizacją gry Tomb Raider (2013) będzie jej luźną, niekanoniczną interpretacją? Najnowsze informacje, do których udało nam się dotrzeć, zdają się wyjaśniać stopniowe, ale konsekwentne modyfikacje fabuły oryginału. Uprzedzamy, że zaprezentowane poniżej informacje są nieoficjalne i mają charakter bezspoilerowych plotek i spekulacji, które dotarły do nas w ostatnich dniach.

Pamiętacie newsa z kwietnia tego roku o tym, że niejaki Jean-Francois Allaire dotarł do scenariusza nowego filmu autorstwa Genevy Robertson-Dworet? Owy dokument datowany na lipiec 2016 roku w zeszłym tygodniu trafił do kolejnych osób. Co wynika z tego scenariusza? Osoby, które go czytały, twierdzą, że brakuje w nim kilku scen, które na pewno zostały nakręcone, więc owy dokument może być nieostateczny. Jak wiemy, najważniejszą zmianą względem gry Tomb Raider (2013) miałaby być obecność ojca Lary, którego nie było w oryginale. W filmie miałoby zabraknąć takich postaci jak kapitan Roth, Sam, Jonah czy Reyes. Wątek Himiko i wyspy Yamatai miałby być obecny, ale bardzo spłycony i zmodyfikowany.

Z czego wynikają te zmiany? Według naszych źródeł powodem miały być naciski producentów z GK Films. Przypomnijmy, że w 2011 roku firma ta ogłosiła, że scenariusz napisze Mark Fergus i Hawk Ostby (link do newsa). Rok później Karl Stewart z Crystal Dynamics zapewnił, że film będzie opowiadał dokładnie tę samą historię co gra (link). W kolejnych miesiącach Crystalsi potwierdzili nam, że epoka reboota będzie stanowiła jeden, wielki kanon, składający się z nowych gier, komiksów, książek i filmów. W 2013 roku prawdopodobnie niedokończony scenariusz wylądował w koszu. Nową scenarzystką została Marti Noxon (link), która według naszego źródła napisała historię bardzo wierną pierwowzorowi.


W tym momencie miały zacząć się schody. Producenci byli ponoć niezadowoleni z braku silnych, męskich postaci w ekranizacji i poprosili o nowy scenariusz. W 2015 roku dostarczył go Evan Daugherty (link), który miał zmodyfikować wiele elementów znanych z gry. W fabule nadal był obecny Roth, którego miał zagrać… Sean Bean (na zdjęciu). Aktor rzekomo wziął nawet udział w zdjęciach próbnych, ale przez kolejne opóźnienia oraz inne zobowiązania musiał zrezygnować. Także i ten scenariusz trafił do kosza. Pod koniec 2015 roku ogłoszono, że scenariusz napisze Geneva Robertson-Dworet (link), którą GK Films miało poprosić o wyeksponowanie męskich postaci. Rzekomo na potrzeby rynku azjatyckiego wprowadzono chińskiego kapitana Lu Rena zamiast Rotha oraz gang chińskich nastolatków. W tym momencie postać Sam (kolejna Azjatka) miała okazać się zbędna i zastąpiła ją Sophie.

Według naszych informatorów gdy ze scenariusza znikły postacie znane z gry, zmiana innych elementów była już tylko kwestią czasu. W scenariuszu z lipca 2016 roku Geneva miała uprościć wątek Yamatai i Himiko i rozbudować rolę Richarda Crofta. Ostateczna wersja scenariusza powstała pod koniec ubiegłego roku i podobno zawiera jeszcze większe zmiany. Aby nie było podejrzeń, że Larę i jej przyjaciółkę Sophie coś łączy, scenarzystka miała dodać dwóch kolegów współlokatorów, z których jeden podkochuje się w naszej bohaterce. Dodajmy na koniec, że według naszych informatorów twórcy gier z Larą bardzo chcieli zachować kanon, ale umowa z wytwórnią Warner Bros i GK Films miała pozwolić filmowcom na więcej swobody.

Czy powyższe informacje się potwierdzą? Czas pokaże. Film Tomb Raider (2018) wejdzie do kin 16 marca przyszłego roku.

   


30 lipca 2017, by Cez
Kolejne cele Lary to Włochy i Tajlandia
Poznaliśmy nowe szczegóły, dotyczące czteroczęściowej miniserii komiksowej pt. Tomb Raider: Survivor's Crusade. Nowe informacje zostały opublikowane za pośrednictwem serwisu Polygon.

Scenariusz do nowych zeszytów napisał duet: Jackson Lanzing i Collin Kelly, a za rysunki odpowiada Ashley A. Woods. Twórcy na łamach Polygonu przyznali, że nie mieli kontaktu z klasycznymi grami z Larą, ale otrzymali zlecenie na nowe komiksy dokładnie wtedy, gdy przechodzili Rise of the Tomb Raider. Akcja czteroczęściowej miniserii będzie się rozgrywać po wydarzeniach z tej gry. Twórcy spekulują, że być może nowe komiksy pozostawią po sobie pytania, na które odpowie kolejna gra, czyli Shadow of the Tomb Raider.


Akcja zeszytu Survivor's Crusade #1 będzie się rozgrywać w północno-zachodnich Włoszech, a dokładnie na wybrzeżu Cinque Terre (na zdj.), gdzie panna Croft trafi na pięć odizolowanych wiosek. Do jednej z nich można dotrzeć pociągiem, a do pozostałych jedynie poprzez wspinaczkę lub łódź. Drugi zeszyt przeniesie nas do Tajlandii, a trzeci do kilku innych lokacji, w których Lara zmierzy się ze swoją przeszłością. Ostatni, czwarty numer pozostaje tajemnicą. Podczas wędrówki Larze ponownie będzie towarzyszył jej przyjaciel Jonah. Twórcy obiecują, że wszystkie ukazane w komiksach lokacje można odnaleźć w rzeczywistości.

Pierwszy zeszyt Survivor's Crusade pojawi się w zachodnich kioskach 22 listopada. Główną osią fabularną tej miniserii będzie szukanie odpowiedzi na pytanie, kto tak naprawdę zabił Richarda Crofta. Streszczenia poprzednich papierowych przygód Lary znajdziecie w dziale Komiks.

   


29 lipca 2017, by Cez
Chwyć za kredki i pokoloruj Larę
2 sierpnia w Stanach Zjednoczonych obchodzony jest National Coloring Book Day, czyli Narodowy Dzień Kolorowanek. Z tej okazji pochodzące z Kalifornii studio Crystal Dynamics zachęca fanów Lary Croft do pokolorowania klasycznej jak i zrestartowanej wersji pani archeolog.


Powyższe dwie kolorowanki przygotowała francuska artystka TholiaArt (jej inne prace możecie zobaczyć tutaj). Crystalsi zachęcają, by powyższe prace pokolorować dowolnym sposobem (np. kredkami, farbami lub cyfrowo) i następnie do 2 sierpnia opublikować swoje kolorowanki w serwisie Facebook, Twitter, Tumblr lub Instagram, dodając tag @TombRaider. Najciekawsze prace zostaną wyróżnione przez twórców najnowszych gier z Larą.

Obie prace w wysokiej rozdzielczości możecie pobrać tutaj.

   


28 lipca 2017, by Cez
TR Underworld dostępny na konsoli Xbox One!
Świetna wiadomość dla posiadaczy konsoli Xbox One. Gra Tomb Raider Underworld dołączyła do usługi wstecznej kompatybilności. Dzięki temu tytuł, który pierwotnie ukazał się m.in. na konsoli Xbox 360, jest od teraz możliwy do uruchomienia także na Xboxie One.


Jeśli posiadasz płytę z grą Tomb Raider Underworld na konsolę Xbox 360, to włóż ją do napędu Xboxa One, a będziesz mógł za darmo pobrać wspomniane przygody Lary na konsolę obecnej generacji. Jeśli posiadasz cyfrową wersję tej gry, to znajdziesz ją gotową do ściągnięcia w sekcji "Ready to Install" (Gotowe do instalacji). Jeśli nigdy nie kupowałeś tej gry na Xboxa 360, to możesz ją od razu zakupić na Xboxie One. Koszt wynosi 69 zł. Co ważne, na konsoli Xbox One można od teraz także pobrać wszystkie DLC, w tym dwa fabularne - Beneath the Ashes i Lara's Shadow, które dotąd były dostępne jedynie na Xboxie 360. Jeśli nigdy nie grałeś w te dodatki, to możesz je zakupić w cenie 34,99 zł za każdy. Więcej informacji o fabularnych rozszerzeniach znajdziesz w naszym dziale TR Underworld DLC.


Przy okazji studio Crystal Dynamics opublikowało siedem nigdy wcześniej nieudostępnianych projektów okładek do TR Underworld. Wyraźnie na nich widać zupełnie inne logo gry, które wyciekło już pod koniec 2007 roku. Pisaliśmy o tym w newsie sprzed dziesięciu lat >> klik! Powyżej widzicie jedną z przykładowych okładek (kliknij, by powiększyć), a więcej zamieściliśmy w dziale Tomb Raider Underworld.

Skoro TR Underworld jest już dostępny na Xboxie One na zasadach wstecznej kompatybilności, to kiedy możemy się spodziewać podobnego ruchu Microsoftu w przypadku Tomb Raider Legend i Tomb Raider Anniversary? Tego niestety nie wiemy. Wiemy natomiast, że tym, którzy pierwszy raz zetkną się z owym tytułem, lepiej by się grało, gdyby przygody nie rozpoczynali od ostatniej części trylogii... Przypomnijmy, że poruszaliśmy ten temat już pod koniec 2015 roku (link do newsa). Wówczas wielu fanów Lary Croft zawiedzionych kontrowersyjną wyłącznością Rise of the Tomb Raider na Xboxy, pytało dlaczego firma Microsoft, głosząca wielkie wsparcie dla marki Tomb Raider, nie zapewniła wstecznej kompatybilności TR Legend, Anniversary i Underworld od początku tej usługi. Pytanie to nadal pozostaje bez odpowiedzi.

   


27 lipca 2017, by Cez
Crystalsi korzystali ze skradzionej technologii?
Wytwórnie Disney, Marvel, 20th Century Fox, Paramount Pictures oraz odpowiedzialne za serię Tomb Raider studio Crystal Dynamics zostały pozwane za rzekome korzystanie ze skradzionej technologii motion capture podczas tworzenia filmów oraz gier. O pozwie poinformowała kancelaria prawna Hagens Berman, która reprezentuje firmę Rearden LLC.

Zarzuty są poważne. Spółka Rearden LLC twierdzi, że kilka lat temu wykradziono jej technologię MOVA Contour, która następnie miała być przez złodziei sprzedawana wielkim firmom w Hollywood. W ten oto sposób miało dojść do nielegalnego wykorzystania wspomnianej techniki motion capture przy produkcji takich filmów jak Deadpool, Terminator: Genisys, Piękna i Bestia, Strażnicy Galaktyki i Avengers: Czas Ultrona. Ten sam zarzut pojawia się także wobec gry Rise of the Tomb Raider. Pozywający domaga się nie tylko odszkodowania, ale także zaprzestania dystrybuowania wspomnianych tytułów.


Dlaczego firma Rearden LLC pozwała do sądu nie domniemanych złodziei technologii MOVA Contour, a właśnie studia, które z niej skorzystały? Kancelaria prawna ma na to gotową odpowiedź. "Wierzymy w to, że pozwani Disney, Marvel, Fox, Paramount i Crystal Dynamics byli doskonale świadomi tego, że technologia MOVA Contour, oprogramowanie i powiązana z tym własność intelektualna należą do firmy Rearden" - mówi Steve Berman, przedstawiciel kancelarii Hagens Berman. "Oni wiedzieli lub też powinni wiedzieć, że mieli do czynienia ze złodziejami, gdy korzystali z techniki MOVA Contour w filmie Deadpool, Terminator: Genisys i w grze Rise of the Tomb Raider".

Czy studio Crystal Dynamics jest zaskoczone pozwem? Jak zamierza się bronić? Czekamy na oświadczenie w tej sprawie. Pamiętajmy, że w Kalifornii podobne pozwy nie są rzadkością i często okazuje się, że oskarżycielowi od początku chodzi jedynie o zysk, a nie o ochronę swojej rzekomej własności intelektualnej.

   


26 lipca 2017, by Cez
Autografy rozdawali, filmu nie reklamowali
Pora na podsumowanie wielkiego, popkulturowego święta Comic Con, które odbyło się w ubiegłym tygodniu. Zgodnie z zapowiedzią w San Diego można było spotkać twórców komiksowych przygód panny Croft. Niestety podczas konwentu nie ujawniono żadnych nowości związanych z filmem Tomb Raider (2018).

W czwartek 20 lipca scenarzyści nowej, komiksowej serii Tomb Raider rozdawali autografy (zdj. poniżej - kliknij, by powiększyć). Mowa o Jacksonie Lanzingu i Collinie Kellym, którzy odpowiadają za fabułę czteroczęściowej opowieści Tomb Raider: Survivor's Crusade. Pierwszy zeszyt pojawi się w zachodnich kioskach 22 listopada. Na spotkaniu miała się także zjawić artystka Ashley A. Woods, ale niestety jej samolot się spóźnił. Z kolei w niedzielę 23 lipca fani mogli zdobyć autografy Philipa Sevy'ego i Mariko Tamaki. Ten pierwszy tworzył rysunki na potrzeby zeszytów pt. Spore i Choice and Sacrifice, a ta druga napisała do nich scenariusze. Streszczenia wszystkich wspomnianych dwunastu zeszytów z serii Tomb Raider II znajdziecie w naszym dziale Komiks.


Wbrew sporym oczekiwaniom fanów i dziennikarzy wytwórnia Warner Bros podczas sobotniego panelu na Comic Conie nie pokazała żadnego materiału z filmu Tomb Raider (2018). Łącznie podczas San Diego Comic Con ujawniono kilkadziesiąt zwiastunów filmów i seriali. Na Tomb Raidera jest jeszcze za wcześnie.

   


25 lipca 2017, by Cez
Lara Croft wystąpi w nowym filmie Spielberga!
A to zaskoczenie. Wychodzi na to, że Lara Croft w przyszłym roku pojawi się nie tylko w filmie Tomb Raider (2018), ale także w Ready Player One w reżyserii Stevena Spielberga. Informację potwierdziło samo studio Crystal Dynamics.

Ready Player One to ekranizacja książki o tym samym tytule napisanej w 2011 roku przez Ernesta Cline'a, w której autor prezentuje niezbyt optymistyczną wizję przyszłości. Akcja opowieści rozgrywa się w 2045 roku. Główny bohater Wade Watts (w tej roli Tye Sheridan) loguje się do systemu Oasis - wirtualnej rzeczywistości, w której można wieść alternatywne życie, przenosząc się do lat osiemdziesiątych XX wieku. W filmie zobaczymy wiele nawiązań do tej dekady - m.in. Freddy'ego Kruegera, DeLoreana z trylogii Powrót do przyszłości czy pojazdy z filmu Tron i z serialu Drużyna A.


Mimo że seria Tomb Raider powstała w 1996 roku, to Lara Croft także pojawi się w przynajmniej jednej scenie (zdj. powyżej). Studio Crystal Dynamics potwierdziło, że bohaterkę widać w zwiastunie udostępnionym podczas San Diego Comic Con >> klik! Pannę Croft można zauważyć w dwóch momentach - przewińcie do 1:43 i 1:52.

Ready Player One pojawi się w kinach 30 marca przyszłego roku, czyli dwa tygodnie po Tomb Raider (2018). Światowym dystrybutorem obu tytułów jest Warner Bros. To właśnie dzięki umowie tej firmy ze Square Enix będzie możliwy gościnny występ Lary Croft w innym filmie niż Tomb Raider.

Zadaliśmy studiu Crystal Dynamics szereg pytań. Czy to początek dłuższej współpracy z Warner Bros? Czy zaowocuje to kolejnymi gościnnymi występami Lary w innych tytułach? Jak długi będzie występ pani archeolog w Ready Player One? Czy zobaczymy Larę tylko w tej jednej, widocznej na zdjęciu scenie? Niestety odpowiedź, jaką otrzymaliśmy, brzmi następująco: "W tym momencie nie możemy zdradzić więcej szczegółów" - przekazała nam Morrigan Johnen z Crystal Dynamics.

   


21 lipca 2017, by Cez
Tampony z logo Tomb Raider? Odszedł, bo miał dość
Jeremy Heath-Smith, współzałożyciel i dawny szef studia Core Design, udzielił wywiadu serwisowi Polygon. Dzięki tekstowi pt. "Dlaczego człowiek, który nadzorował serię Tomb Raider, odwrócił się plecami do gier" poznajemy przyczyny jego odejścia z branży.

Po tym jak w 2003 roku po premierze TR Angel of Darkness Heath-Smith został zwolniony przez Eidosa i w efekcie stracił stołek szefa Core Design, założył Circle Studio. Firma istniała przez niecałe cztery lata i na tym zakończyła się przygoda Jeremy'ego z branżą gier wideo. Od kilku lat jest prezesem Spike Global, firmy produkującej oprogramowanie dla dużych spółek. Jest szczęśliwy i nie żałuje tego, że został niegdyś zwolniony przez Eidosa.

"Nie podobało mi się jedynie to, że przekazali mi tę informację przez telefon zamiast spotkać się osobiście. Wiedziałem, że do tego dojdzie, spodziewałem się tego" - mówi Jeremy Heath-Smith, który nie ukrywa, że w czasie pracy w Core Design pracownicy tego studia zarobili naprawdę ogromne pieniądze. Cena była jednak wysoka - praca dzień i w nocy. Jak były szef ocenia współczesne gry? "Ta branża zmieniła się nie do poznania. Dziś mało się to różni od tworzenia filmów, potrzebne są ogromne środki w budżecie. Podoba mi się to, gdzie dziś zawędrowały gry, ale jest to zbyt wielki biznes. Przekształcił się w multimiliardowy przemysł, co było nieuniknione, jednak według mnie odebrało to frajdę z tworzenia gier".

"Miło wspominam pracę w branży gier. To był wspaniały czas, ale nie oglądam się za siebie i nie tęsknię za tym. Patrzę w przyszłość" - kontynuuje Heath-Smith. Jednym z powodów, dla którego dawny szef Core Design miał dość branży, była zbyt duża ilość nacisków ze strony twórców gadżetów. "Otrzymywaliśmy niedorzeczne oferty od niedorzecznych firm, by stworzyć niedorzeczne produkty, ale im odmawialiśmy. Najbardziej szalonym pomysłem były tampony z serii Tomb Raider".

   


20 lipca 2017, by Cez
Studio Crystal Dynamics świętuje 25-lecie
Dokładnie 8 lipca 1992 roku w Redwood City w Kalifornii powstało studio Crystal Dynamics, które sześć lat później zostało wykupione przez firmę Eidos (w 2009 roku przejęte przez Square Enix). W związku z tym Crystalsi właśnie rozpoczynają świętowanie swojego jubileuszu w formie akcji charytatywnej, która potrwa do końca lipca.

Studio Crystal Dynamics tworzy gry z Larą Croft od 2006 roku, czyli od Tomb Raider Legend (za wcześniejsze części odpowiada nieistniejąca już firma Core Design). Starszym graczom Crystalsi kojarzą się także z takimi markami jak Legacy of Kain, Gex czy Pandemonium. Łącznie dwanaście gier tego studia można nabyć za 25 dolarów w ramach specjalnej akcji charytatywnej >> klik! Oczywiście można wpłacić choćby jednego dolara, ale nagród wówczas będzie mniej. Jaki jest cel akcji wspieranej przez GameChanger Charity? Sprawienie, aby na twarzach dzieci w szpitalach zagościł uśmiech poprzez przekazanie im gier wideo.


"To przełomowy moment dla Crystal Dynamics, którym chcemy się podzielić ze wszystkimi graczami. To czas, kiedy chcemy wesprzeć organizacje charytatywne, które nas motywują i inspirują" - mówi Scot Amos, jeden z dwóch szefów studia. "Jesteśmy niezwykle dumni z tego, co osiągnęliśmy w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat i patrząc w przyszłość, jesteśmy podekscytowani mogąc zaoferować naszą pasję i zdolności w formie kolejnych gier, włączając w to projekt Avengers" - dodaje drugi szef studia, Ron Rosenberg.

   


18 lipca 2017, by Cez
Znamy datę nagrania albumu TR Suite
Minął już niemal miesiąc od sfinansowania albumu The Tomb Raider Suite, zawierającego utwory z gier TR1, TR2 i TR3 autorstwa Nathana McCree. Kompozytor poinformował, kiedy wejdzie do studia nagraniowego, a także przekazał, że wpłynęło nieco mniej pieniędzy niż początkowo zakładano.

Tuż po tym jak akcja na Kickstarterze została sfinansowana aż w 121 procentach, administracja tego serwisu zaczęła pobierać środki zadeklarowane przez uczestników. Niestety w przypadku 43 osób (na 2615) nie udało się tego osiągnąć. McCree poinformował, że zebrana kwota, czyli 194 120 funtów (ok. 935 tysięcy zł) została pomniejszona o 1815 funtów (ok. 8,5 tys. zł).


Na szczęście niewpłacone środki stanowiły jedynie 1,64 proc. całości, więc projekt absolutnie nie jest zagrożony. Wręcz przeciwnie - Nathan McCree ogłosił, że zamiast dwudziestu chórzystów Królewskiej Orkiestry Filharmonicznej, zatrudni ich o połowę więcej. Dodatkowo zamiast czterech sesji nagraniowych, będzie ich pięć. Trzy sesje zostaną zrealizowane w studiu Abbey Road w Londynie 16 października, a kolejne dwie dzień później. Kompozytor dodaje, że spodziewał się wyznaczenia wcześniejszego terminu, ponieważ planował wydanie albumu już w listopadzie. Teraz dotrzymanie tego terminu może być trudne.

Dobra wiadomość jest taka, że osoby, które nie wzięły udziału w akcji na Kickstarterze, już niebawem także będą mogły zamówić The Tomb Raider Suite na płycie CD lub winylu - mowa o wydaniu z nową wersją okładki. Te oferowane na Kickstarterze otrzymają tylko uczestnicy tej inicjatywy.

   


15 lipca 2017, by Cez
W filmie będzie retrospekcja z młodą Larą
W serwisie IMDb pojawiła się informacja, że siedmioletnia aktorka Maisy De Freitas (na zdj. po prawej) wcieli się w młodą Larę w nadchodzącym filmie Tomb Raider (2018). Aktorka ta nie ma jeszcze na swoim koncie żadnych innych ról. Tutaj możecie zobaczyć filmik, w którym Maisy prezentuje swoje umiejętności. Przypomnijmy, że w rolę ojca Lary, lorda Richarda Crofta, wcieli się Dominic West. Prawdopodobnie zarówno ojciec jak i młoda Lara pojawią się w retrospekcji.


Maisy De Freitas nie będzie pierwszą młodą Larą ukazaną na wielkim ekranie. W Tomb Raider Movie z 2001 roku w rolę kilkuletniej panny Croft wcieliła się Rachel Appleton (obecnie aktorka nazywa się Rachel Howlett). Młodą bohaterkę widzieliśmy także w grach Tomb Raider IV, Tomb Raider V, Tomb Raider Legend oraz ostatnio w Rise of the Tomb Raider (na zdj. po lewej). Mała Lara kilkukrotnie pojawiała się w Komiksach, zarówno tych od wydawnictwo Top Cow jak i Dark Horse. Widzieliśmy ją także w serialu animowanym Re\Visioned w odcinku pt. Pre-Teen Raider.

   


14 lipca 2017, by Cez
Oficjalnie: Lara znów będzie szukać prawdy o ojcu
Dwa miesiące temu w newsie informowaliśmy o nowych, komiksowych przygodach Lary, których akcja będzie się rozgrywać po wydarzeniach z gry Rise of the Tomb Raider. Krótko po publikacji tej wiadomości wydawnictwo Dark Horse poinformowało nas, że to nieporozumienie - twierdziło, że tytuł, który wyciekł w sklepie Amazon nie jest prawdziwy (link do newsa). Z kolei przez dwa miesiące studio Crystal Dynamics milczało i nie odpowiadało na nasze pytania o Komiks. Dopiero teraz studio puściło parę z ust - zeszyt Tomb Raider: Survivor's Crusade #1 pojawi się w zachodnich kioskach 22 listopada w cenie 3,99$ i będzie początkiem nowej, czteroczęściowej serii.

Po wydarzeniach z Rise of the Tomb Raider rozgrywała się akcja dwunastu numerów komiksów (link do naszych streszczeń). Pierwsze z nich opowiadały o poszukiwaniach Grzybów Nieśmiertelności, a kolejne o ratowaniu Sam. Jeśli uważacie, że scenarzyści serii Tomb Raider nagminnie oferują najbardziej znienawidzone przez fanów wątki, to poczekajcie na to. Najnowsza czteroczęściowa opowieść Survivor's Crusade skupi się na... ojcu Lary. "Po zmierzeniu się na Syberii z Trójcą, Lara jest zmuszona odkryć tajemnicę śmierci swojego ojca. Po wyczerpującym treningu i odnalezieniu dowodów, które rodzą więcej pytań niż odpowiedzi, Lara jest przygotowana na wszystko, aby odkryć prawdę" - tak brzmi oficjalny opis nowej, komiksowej przygody Lary.

Dlaczego Crystal Dynamics i Dark Horse tak długo zatajali fakt istnienia nowych komiksów, mimo że od dwóch miesięcy można je zamówić na Amazonie? Dlatego, że od początku planowano ujawnić tę serię tuż przed wielką imprezą San Diego Comic Con. Właśnie zapowiedziano, że 20 i 23 lipca podczas tego wydarzenia fani spotkają twórców zarówno nowej komiksowej serii, jak i tych poprzednich. Dodajmy, że w San Diego prawdopodobnie nie zobaczymy niczego związanego z filmem Tomb Raider (2018). Ku zaskoczeniu wielu komentatorów wytwórnia Warner Bros nie uwzględniła tego tytułu w swoim planie na Comic Con.


Scenariusz serii Survivor's Crusade napisał duet: Jackson Lanzing, autor historii ze świata Joyride, Batman & Robin Eternal czy Vast oraz Collin Kelly związany z markami Joyride, Grayson i Hacktivist. Z kolei za warstwę artystyczną odpowiada Ashley A. Woods, która ma na swoim koncie współpracę z takimi gigantami jak DC Comics, Marvel Comics oraz Image Comics. Artystka pracowała przy seriach Judge Dredd, Spawn oraz Tank Girl - ten ostatni tytuł był w połowie lat 90-tych jedną z inspiracji Toby'ego Garda przy tworzeniu postaci Lary Croft. Powyżej widzicie wizerunek panny Croft stworzony przez wymienionych autorów nowej serii Survivor's Crusade.

   


13 lipca 2017, by Cez
Alicia podziwia Wonder Woman [NOWE FOTO]
Serwis Entertainment Weekly opublikował zupełnie nowe, oficjalne zdjęcie Alicii Vikander w roli Lary Croft (kliknij, by powiększyć). Ponadto dowiedzieliśmy się, że w filmie Tomb Raider (2018) będzie bardzo dużo wodnych scen niczym w obrazie katastroficznym pt. Fala wyreżyserowanym również przez Roara Uthauga.


Przy okazji Vikander wyjawiła, że bardzo spodobał jej się film Wonder Woman, opowiadający o silnej kobiecej bohaterce. Według aktorki obraz ten jest połączeniem jednocześnie radości i smutku. Alicia na łamach Entertainment Weekly stwierdziła, że w kinie powinno być więcej opowieści o tego typu silnych kobietach.

Film Tomb Raider (2018) wejdzie do kin 16 marca. Wciąż czekamy na pierwszy teaser oraz zwiastun.

   


7 lipca 2017, by Cez
Crystalsi wyróżnili kolejnych dwóch Polaków!
Kolejny miesiąc i kolejne wyróżnienie Polaków w nowej siedzibie Crystal Dynamics na wystawie zwanej "Crystal Community Showcase". Mowa o poniższej pracy (z lewej) autorstwa Konrada Majewskiego, którą wcześniej publikowaliśmy w naszym dziale FanArt. Gratulujemy! Konrad to już czwarta osoba z Polski, która została w ten sposób uhonorowana. Dodajmy, że w tym miesiącu na wystawie znalazła się też praca jeszcze jednego Polaka, Jonatana Wołoszczaka-Gałązki, przedstawiająca Gexa (z prawej).


"Fakt, że praca została dostrzeżona przez twórców gry, jest dla mnie bezcenny" - tłumaczy Konrad. "Zainspirował mnie oczywiście nadchodzący film Tomb Raider (2018). Wyczekuję go z niecierpliwością i naprawdę trzymam kciuki za Alicię. Uważam, że świetnie nadaje się do roli nowej Lary pod każdym względem. Z serią TR mam do czynienia od samego początku, można powiedzieć, że wychowałem się >>na Larze<<. Jako dziecko oglądałem jak ojciec gra w TR1 i następnie sam próbowałem. Larę cenię za jej chęć odkrywania nieznanego. Ma na tyle silną osobowość, że obstaje przy swoim i nie pozwala, aby zło, które ją spotyka, negatywnie zmieniło jej charakter. Jest to jedyna z postaci fikcyjnych, do której mam tak duży sentyment."


Jeśli lubisz tworzyć ilustracje, grafiki, rysunki, rzeźby, figurki czy też cosplaye związane z grami Crystal Dynamics z serii Tomb Raider i Lara Croft, także masz szansę otrzymać zaszczytne wyróżnienie. Jeśli chcesz podesłać Crystalsom swoje dzieło, prześlij je na adres community@crystald.com w temacie wpisując "Crystal Community Showcase". W zabawie nie są brane pod uwagę prace związane z grami Tomb Raider od Core Design, można za to wysyłać także te powiązane z innymi markami Crystal Dynamics jak np. Gex, Whiplash, Pandemonium czy Legacy of Kain. Swoje prace możecie nadsyłać również do naszego działu Cosplay i FanArt (zasady publikacji opisaliśmy w regulaminie tej sekcji).

   


4 lipca 2017, by Cez
Alicia nie boi się lodowatej wody
Nowa filmowa Lara Croft, czyli Alicia Vikander, wyjawiła kolejne ciekawostki o kulisach pracy na planie obrazu Tomb Raider (2018). Przypomnijmy, że film pojawi się w polskich i zagranicznych kinach 16 marca.


"Podczas kręcenia jednej ze scen wrzucano mnie z pięćdziesiąt razy do rzeki z lodowatą wodą w momencie, gdy miałam związane ręce. Odbyło się to bez przerw, ponieważ nie było czasu na to, by mnie wysuszyć pomiędzy ujęciami, bo mogłoby to doprowadzić do hipotermii. Moja rodzina i przyjaciele żartowali, że wpadam do lodowatej wody niemal w każdym moim filmie" - powiedziała Vikander na łamach brytyjskiego magazynu Vogue.

Aktorka wyjawiła również, że według niej postać panny Croft to pozytywny wzór do naśladowania dla młodych kobiet, które szukają w tego typu fikcyjnych postaciach wrażliwości.