strona główna // forum // chat // kontakt // facebook // youtube

Powrót do Archiwum

CZERWIEC 2018



26 czerwca 2018, by Cez
Kolejne gry bez Lary Croft, za to z jej córką?
Stoicie? To lepiej usiądźcie. Według serwisu Variety po wydaniu Shadow of the Tomb Raider w kolejnych grach postać Lary Croft mogłaby zejść na dalszy plan. Miałaby ją zastąpić… jej córka.

Te rewelacje ujawniła serwisowi Variety Camilla Luddington, czyli głos Lary Croft. Aktorka miała na ten temat rozmawiać z reżyserem cutscenek najnowszej gry, czyli z Darrylem Purdym. W kolejnych grach główną bohaterką serii miałaby być dorosła córka Lary Croft, która przeżywałaby przygody ze swoją matką. Pomysł ten chodził po głowie Camilli już od pewnego czasu, ale nie wiadomo czy aktorka podczas wywiadu mówiła o tym na serio czy żartowała. Studia odpowiedzialne za gry póki co nie skomentowały tych doniesień.


Cóż, ostatnio jak sprawdzaliśmy, za scenariusze gier odpowiadali Crystalsi i Eidos Montreal, a nie Camilla. Czy pomysł Luddington faktycznie ma szansę na realizację? Sądząc po fali krytycznych komentarzy, które pojawiły się na forach i w serwisach społecznościowych - mało kto wyobraża sobie odsunięcie panny Croft od serii Tomb Raider. "TR tylko z Larą Croft", "Camilli chyba odbiło po urodzeniu dziecka" - to tylko niektóre z reakcji fanów pani archeolog.

UPDATE (02.07)
Studio Crystal Dynamics poinformowało nas, że wizja Camilli Luddington i Darryla Purdy'ego odnośnie córki panny Croft w roli przyszłej głównej bohaterki serii Tomb Raider, to wizja tych dwóch osób, czyli innymi słowy ich prywatna opinia. Nie ma ona nic wspólnego z oficjalnymi planami firmy Square Enix.

   


23 czerwca 2018, by Cez
Gry z Larą tańsze nawet o 85 procent!
Steam uruchomił bardzo atrakcyjną letnią wyprzedaż, która potrwa aż do 5 lipca. Promocyjne ceny dotyczą ogromnej ilości gier, w tym wszystkich z Larą Croft.

Przykładowo klasyczne gry z panią archeolog kosztują obecnie około 3,50 zł. Tomb Raider (2013) wyceniono na niecałe 11 zł, z kolei za Rise of the Tomb Raider wraz ze wszystkimi dodatkami zapłacimy ok. 65 zł.


Spis wszystkich przecenionych gier z Larą znajdziecie tutaj. Dodajmy, że cały komplet bez promocji kosztuje ponad 1000 zł, a obecnie zaledwie 165 zł.

   


19 czerwca 2018, by Cez
Filmowa nominacja, efekty specjalne i figurka
Ostatnio wszyscy fani skupiają się na nowej grze Shadow of the Tomb Raider, ale nie zapominajmy o filmie Tomb Raider (2018). Trwa głosowanie w plebiscycie FOX Teen Choice Awards na m.in. najlepszy film tego roku, a nominowana jest właśnie produkcja z Alicią Vikander. Każdy może zagłosować na specjalnej stronie, klikając w kategorię "Choice Action Movie". Wyniki mamy poznać 12 sierpnia.

Firma Zero VFX udostępniła krótkie wideo, w którym możemy zobaczyć, jak powstały efekty specjalne zastosowane w filmie Tomb Raider (2018). Filmik znajduje się tutaj.


Na koniec informacja o nowej figurce powiązanej z nowym filmem. Przypomnijmy, że do tej pory jedynie lalka Barbie nawiązywała do tego tytułu. Powyżej możecie zobaczyć pierwsze zdjęcia nowej figurki autorstwa firmy GT Toys, która będzie nieoficjalna (kliknij, by powiększyć). Figurka ma zadebiutować w trzecim kwartale tego roku.

Film Tomb Raider (2018) od 12 czerwca jest dostępny w USA na DVD i Blu-Ray. Do Polski te nośniki fizyczne dotrą dopiero 22 sierpnia.

   


16 czerwca 2018, by Cez
Skok z rozbiegu, mniej narzekania i nagrody E3
Targi E3 już za nami, ale wciąż napływają do nas nowe informacje o Shadow of the Tomb Raider. Wielkie, coroczne święto graczy skończyło się dla nowych przygód Lary pozytywnie - SotTR uzyskał wiele nominacji oraz nagród od pism i serwisów internetowych jako najlepszy tytuł zaprezentowany na E3. Taka nagroda została przyznana m.in. przez serwis Gamespot czy Machinima.

W trakcie E3 przeprowadzono wiele wywiadów zarówno z przedstawicielami Eidos Montreal jak i Crystal Dynamics. Dzięki temu poznaliśmy kolejne ciekawostki o Shadow of the Tomb Raider. W grze powróci skok z rozbiegu, który ostatnio widzieliśmy w TR Angel of Darkness. W poprzednich grach rozbieg nie był wymagany, aby dosięgnąć drugiej strony przepaści, a teraz pojawią się takie miejsca, gdzie będzie to konieczne. Wprowadzona zostanie też opcja ponownego ukrycia się w trakcie walki. Do tej pory gdy przeciwnicy zauważyli nas w krzakach, dochodziło do otwartej strzelaniny. Teraz będzie można znów ukryć się w zaroślach, a przeciwnicy ponownie będą badać teren, jeśli uda nam się zniknąć z ich oczu.


W grze zostanie wprowadzony system handlu. W sklepikach będziemy mogli kupić np. nową broń, czyli koniec ze zbieraniem fragmentów arsenału w skrzyniach. Handel oczywiście oznacza także powrót monet. Jak już wspominaliśmy, Lara będzie mogła osobno założyć górną część stroju jak i dolną. Każdy taki ciuszek będzie oferował różne bonusy w rozgrywce.

Twórcy zapewniają, że Lara nie będzie tyle narzekać, co w poprzednich dwóch częściach. Mówią, że bohaterka będzie silniejsza psychicznie i obiecują, że momentami będzie można poczuć się jak w klasycznej grze z Larą Croft. Warto podkreślić, że pani archeolog nauczy się żartów, które będzie kierować do swojego przyjaciela Jonaha. W dialogach mają się również pojawić drobne nawiązania do wydarzeń z dwóch poprzednich gier, a także z komiksów, których akcja rozgrywa się pomiędzy Rise of the Tomb Raider a Shadow of the Tomb Raider. Mimo że nowa przygoda ma być mroczniejsza od poprzedniczek, to twórcy zapewniają, że będzie też wiele momentów "jasnych" - po to, aby cała historia była dobrze zbilansowana.

Studio Eidos Montreal wyjawiło, że pracuje nad Shadow of the Tomb Raider od 3,5 lat, a to oznacza, że tytuł zaczął powstawać rok przed wydaniem Rise of the Tomb Raider. Crystalsi, którzy byli również obecni na targach E3, bardzo chwalą nową grę m.in. za ciekawsze grobowce i wspinaczkę względem ich dwóch ostatnich gier. Wychodzi na to, że prawdą były plotki o tym, że studiu Crystal Dynamics skończyły się pomysły na przygody Lary i dlatego przekazali pałeczkę Eidosowi, a sami zajęli się grą o Avengersach.

   


15 czerwca 2018, by Cez
Przewodnik, powieść… No to pora na artbook
W maju informowaliśmy o tym, że 14 września nowej grze będzie towarzyszyć przewodnik Shadow of the Tomb Raider: Collector's Edition Guide, wczoraj pisaliśmy o powieści pt. Shadow of the Tomb Raider: Path of the Apocalypse, a dziś spieszymy poinformować, że w dniu premiery gry będziemy także mogli kupić Shadow of the Tomb Raider: The Official Art Book.


Nowy artbook zostanie wydany przez Titan Books. Publikacja będzie liczyć 192 strony i kosztować 30 funtów, czyli około 150 zł. Artbook tradycyjnie będzie zawierał zbiór grafik i szkiców koncepcyjnych, które artyści wykonali na etapie preprodukcji gry Shadow of the Tomb Raider.

Kliknij na powyższą grafikę, by zobaczyć okładkę Shadow of the Tomb Raider: The Official Art Book. Uwaga, ostateczny wygląd okładki może ulec zmianie.

   


14 czerwca 2018, by Cez
Nowej grze będzie towarzyszyć nowa powieść
Serwis Amazon po raz kolejny jest źródłem wycieku - zanim firma Square Enix zdążyła zapowiedzieć nową powieść o przygodach Lary Croft, zrobiła to wirtualna księgarnia. 14 września, czyli dokładnie w dniu premiery Shadow of the Tomb Raider, na rynku zadebiutuje również książka pt. Shadow of the Tomb Raider: Path of the Apocalypse autorstwa S. D. Perry. Poniżej publikujemy okładkę - kliknij, by zobaczyć ją całą.

Książka Shadow of the Tomb Raider: Path of the Apocalypse będzie liczyć 320 stron i kosztować 8 funtów (ok. 40 zł). Fabuła skupi się na kolejnym starciu Lary z agentami Trójcy i na odkryciu starożytnej zagadki. Kiedy tajemniczy nieznajomy pomaga Larze odkryć wskazówkę, która da jej znaczącą przewagę nad przeciwnikami, bohaterka wyrusza na ekspedycję do systemu jaskiń w Kolumbii. Gdy Trójca odkrywa plany Lary, nie zatrzyma się przed niczym, aby dotrzeć do tego miejsca przed nią. Trójca wierzy, że może obrócić zaistniałą sytuację na swoją korzyść, ale w ciemności w podziemnych jaskiniach kryje się groza, której ani Lara ani Trójca nie przewidzieli.


W chwili obecnej nie mamy potwierdzenia odnośnie umiejscowienia czasu akcji nowej powieści. Najprawdopodobniej fabuła będzie się rozgrywać pomiędzy miniserią komiksową Tomb Raider: Inferno a grą Shadow of the Tomb Raider. Autorką nowej książki jest Stephani Danelle Perry, która ma na swoim koncie wiele powieści powiązanych z takimi słynnymi seriami jak Resident Evil, Obcy czy Star Trek. Pisarka jest córką Steve'a Perry'ego - autora powieści SF m.in. z serii Gwiezdne Wojny.

Przypomnijmy, że to nie pierwsza powieść z epoki reboota. Akcja Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals rozgrywała się tuż po wydarzeniach z gry Tomb Raider (2013). Pełne streszczenie jej wszystkich rozdziałów znajdziecie w naszym dziale Książki. Dodajmy, że nowej grze Shadow of the Tomb Raider będzie towarzyszyć również przewodnik, o którym pisaliśmy tutaj.

   


14 czerwca 2018, by Cez
Jonaaaaaah! Lara kłóci się z przyjacielem
Pora na kolejną porcję informacji z Los Angeles. W trakcie targów E3 odbył się panel z twórcami, poświęcony sesjom motion capture z gry Shadow of the Tomb Raider. Camilla Luddington, która odegrała rolę Lary oraz Earl Baylon, czyli Jonah, opowiedzieli o jednej z najbardziej emocjonalnych scen. Tutaj możecie zobaczyć fragment sesji motion capture - jeśli nie boicie się małych spoilerów ze scenek, które pojawią się w trakcie początkowych leveli, to śmiało kliknijcie.


Z cutscenki wynika, że bardzo emocjonalna Lara Croft powraca. Twórcy z jednej strony zapowiadali bardziej dojrzałą i pewną siebie panią archeolog, a z drugiej mówią, że należy spodziewać się, że niemal każda cutscenka będzie równie emocjonalna. Podczas panelu scenarzystka Jill Murray powiedziała, że jest dumna z tego, że z postacią panny Croft każdy może się utożsamić. Cały zapis rozmowy możecie zobaczyć tutaj.

Z nowych ciekawostek warto wspomnieć o tym, że w Shadow of the Tomb Raider gracz będzie mógł osobno wybrać strój Lary okrywający jej górną część ciała i osobno dolną. Dzięki temu zyskamy możliwość stworzenia wielu kombinacji.

   


14 czerwca 2018, by Cez
Zobacz nowy 10-minutowy gameplay z tsunami
W serwisie YouTube pojawił się nowy fragment Shadow of the Tomb Raider (link), tym razem przedstawiający walkę wśród ruin, cutscenkę z szefem Trójcy, próbę ucieczki przed falą tsunami, a później walkę z żywiołem. Ukazany fragment pochodzi z początku gry, który ma miejsce w Meksyku.


Warto również obejrzeć wcześniej udostępniony fragment gameplayu ze wspinaczką, pływaniem i grobowcem, tym razem bez komentarza w tle >> klik!

Zobaczcie również krótki filmik, nakręcony na targach E3 przy stanowisku z grą Shadow of the Tomb Raider, w którym występuje Meagan Marie z Crystal Dynamics oraz Jenn Croft, czyli oficjalna amerykańska cosplayerka >> klik!

   


13 czerwca 2018, by Cez
W zaginionym mieście Inków pogłaszczemy lamy
W poprzednich dwóch grach Lara odnalazła tajemniczą wyspę Yamatai oraz zaginione miasto Kitież. Twórcy ujawnili, że w Shadow of the Tomb Raider trafimy do Paititi - zaginionego miasta Inków. Przy okazji publikujemy nowy, krótki fragment gameplayu, który wyciekł do sieci.


Powyżej zamieszczamy zdjęcie z targów E3, na którym widzimy stanowiska z grą Shadow of the Tomb Raider. Osoby, które grały w demo oraz widziały dodatkowy fragment gry na pokazie za zamkniętymi drzwiami, donoszą, że miasto Paititi jest ogromne i kolorowe, ale nieco przypomina wioskę Ocalałych z Geotermicznej Doliny, którą widzieliśmy w Rise of the Tomb Raider. Tubylcy posługują się swoim rdzennym językiem, a dialogi są tłumaczone za pomocą napisów. W wiosce natrafimy na wielu mieszkańców, którzy zlecą nam poboczne zadania. Będzie to też okazja, by… pogłaskać lamy! Powraca system ognisk służący do szybkiej podróży, a także złote monety do handlowania i zakupu nowego sprzętu.

Szczęśliwcy, którzy zagrali w demo, informują, że powrót swobodnego nurkowania był strzałem w dziesiątkę. Pływanie nie jest wcale proste, dodatkowo sprawę często utrudniają bardzo ciasne korytarze. Na ekranie nie pojawia się pasek, ukazujący poziom powietrza - gracz domyśla się po zachowaniu Lary, kiedy należy się wynurzyć. Uwaga, pod wodą trzeba będzie uważać na… piranie!


Uczestnicy E3 donoszą również, że opcjonalne grobowce nie będą polegały jedynie na rozwiązaniu zagadki z użyciem liny. Łamigłówki mają być skonstruowane bardziej w klasycznym stylu. Twórcy wyjawili również, że jeśli chodzi o fabułę, to w tej przygodzie na pierwszym planie będzie Lara Croft. Oznacza to, że wątek jej ojca nie będzie tak wyeksponowany jak w Rise of the Tomb Raider - ma być wręcz zminimalizowany.

Na koniec zerknijcie na nowy fragment gameplayu, który został nagrany na targach E3 >> klik! Widzimy tu kilka nowych sekund, rozgrywających się w Meksyku. Przypomnijmy, że do tej pory zaprezentowano dwa fragmenty - pierwszy ukazujący walkę (klik!), a drugi wspinaczkę, nurkowanie i grobowiec (klik!).

   


13 czerwca 2018, by Cez
Lara wyruszyła na Antarktydę
W zachodnich kioskach pojawił się pierwszy numer miniserii komiksów od Dark Horse pt. Tomb Raider: Inferno #1. Zeszyt liczy 32 strony i kosztuje $3,99. Nowy numer tradycyjnie dostępny jest jedynie w języku angielskim.

Z miniserią Inferno warto zapoznać się przed debiutem nowej gry Shadow of the Tomb Raider, która pojawi się 14 września. Po wydarzeniach z Rise of the Tomb Raider rozgrywała się druga regularna seria komiksów, składająca się z 12 zeszytów (link do streszczeń). Pierwsza opowieść dotyczyła poszukiwań grzybów nieśmiertelności, a druga zdjęcia klątwy Himiko z Sam. Następnie chronologicznie rozgrywa się przygoda w czteroczęściowej miniserii Survivor's Crusade (link do streszczeń), a po niej wyprawa w czterech zeszytach Inferno. Po tej przygodzie przyjdzie pora na ekspedycję Lary do Amazonii w Shadow of the Tomb Raider.


W Inferno panna Croft wciąż ugania się za złowrogą organizacją o nazwie Trójca, tym razem aż na mroźnej Antarktydzie. Grupa zyskała nowego przywódcę i to właśnie on będzie celem Lary. Scenariusz kolejnych komiksowych przygód napisał ten sam duet co w przypadku miniserii Survivor's Crusade: Jackson Lanzing, autor historii ze świata Joyride, Batman & Robin Eternal czy Vast oraz Collin Kelly związany z markami Joyride, Grayson i Hacktivist.

Przypomnijmy, że 1 sierpnia zadebiutuje zbiorcze wydanie Survivor's Crusade - będzie liczyć 104 strony i kosztować 17,99 dolarów.

   


12 czerwca 2018, by Cez
Koniec z białymi krawędziami
W trakcie targów E3 jak co roku emitowany jest cykl pt. "Square Enix Presents". W dzisiejszym odcinku, który poprowadziła Meagan Marie, pojawił się Rich Briggs z Crystal Dynamics oraz Daniel Chayer-Bisson z Eidos Montreal (link do wideo). W trakcie rozmowy poruszono m.in. temat wyboru poziomu trudności.

Już wcześniej publikowaliśmy informację o tym, że w Shadow of the Tomb Raider gracz będzie mógł osobno ustalić poziom trudności dla walk, zagadek, a także wspinaczki. Teraz dowiedzieliśmy się, co to dokładnie oznacza. Zagadki nie będą miały alternatywnych, prostszych rozwiązań. Jeśli gracz wybierze poziom łatwy, to po prostu usłyszy od Lary instrukcję, jak zadanie należy wykonać. Ci, którzy wybiorą normalny poziom trudności dla zagadek, sami będą musieli wymyślić rozwiązanie.


Z kolei w przypadku wspinaczki gracz na łatwym poziomie trudności będzie widział białe krawędzie, które od lat były zmorą większości fanów serii, ponieważ prowadziły gracza za rękę. Teraz wreszcie w trzeciej grze z epoki reboota ma się to zmienić. Jeśli gracz wybierze normalny poziom trudności dotyczący wspinaczki, to białe krawędzie, których chwyta się Lara, będą niewidoczne.

Podczas rozmowy wyemitowano także zabawne kulisy powstawania cyklu "Meet the Team", o którym pisaliśmy w ostatnich tygodniach (link). Zobaczcie wpadki z udziałem Daniela Chayera-Bissona >> klik!

   


12 czerwca 2018, by Cez
Wpadka szefa Eidosa. Obraził fanów Naughty Dog
A wydawać by się mogło, że osoby na wysokich stanowiskach wiedzą, że lepiej być w mediach społecznościowych ostrożnym… Najwyraźniej zapomniał o tym David Anfossi, szef studia Eidos Montreal, które odpowiada za Shadow of the Tomb Raider.

Gregory Szriftgiser, dawny pracownik Ubisoftu, a obecnie szef własnego studia Age of Minds, zamieścił wczoraj na Twitterze wpis o treści "Naughty Dog = czołówka w zakresie animacji w grach i tempa akcji". Twórca miał na myśli zaprezentowany na targach E3 widowiskowy gameplay The Last of Us Part II. Ku zaskoczeniu fanów Lary Croft, szef Eidos Montreal skomentował ten wpis słowami "and fake", sugerując jakoby gameplay The Last of Us Part II był nieprawdziwy i oskryptowany.


Wpis wywołał burzę na forach dyskusyjnych i został szybko usunięty przez Anfossiego. Fani Lary stwierdzili, że osobie na takim stanowisku nie przystoi komentować w ten sposób pracy konkurencji, zwłaszcza, gdy w grę wchodzi najprawdopodobniej zwykła zazdrość - po pokazie dema Shadow of the Tomb Raider pojawiło się wiele głosów na temat wtórności kolejnych przygód Lary, zwłaszcza pod względem animacji.

David Anfossi postanowił przeprosić za zaistniałą sytuację, a winę zrzucił na… słabą znajomość języka angielskiego. Na Twitterze napisał: "Cześć, fani Naughty Dog. Nie gniewajcie się na mnie, to był tylko błąd językowy osoby, która mówi po francusku. Zawsze byłem wielkim fanem Uncharted i The Last of Us, grałem w nie wszystkie i na mojej liście jest The Last of Us 2. To co robi Naughty Dog jest dla mnie ważne. Przepraszam za tę sytuację".

   


12 czerwca 2018, by Cez
Zobacz kolejny gameplay, tym razem w grobowcu
Wczoraj na targach E3 najpierw opublikowano krótki gameplay Shadow of the Tomb Raider, ukazujący walkę w dżungli, a później kolejny ze wspinaczką za pomocą liny. Zobaczcie o wiele dłuższy fragment tego drugiego >> klik!

Dłuższy fragment ukazuje nurkowanie w klaustrofobicznych korytarzach, a później łamigłówkę w pierwszym fabularnym grobowcu, gdzie w ruch ponownie idzie łuk, umożliwiający wystrzeliwanie lin. Widzimy też, że w lokacji znajdują się pułapki, które można rozbroić, a także szczury. Wydłużony gameplay to dokładnie ten sam fragment, który mogliśmy przejść pod koniec kwietnia w Londynie, o czym pisaliśmy tutaj.


Jakie są reakcje graczy po publikacji fragmentów rozgrywki Shadow of the Tomb Raider? Z komentarzy fanów wynika, że gameplay ukazujący wspinaczkę z liną, pływanie oraz grobowiec bardzo Was ucieszył, ponieważ prezentuje to, co najważniejsze w serii Tomb Raider. Z kolei wielu graczy bardzo rozczarował pierwszy gameplay ujawniony na oficjalnej prezentacji Square Enix, który nie pokazał niczego poza walką. Pojawiają się nawet głosy, że była to jedna z najgorszych prezentacji na tegorocznych targach E3. Nie wiemy, kto podjął decyzję, aby pokazać właśnie walkę - czy Square Enix czy studio Eidos Montreal, ale uspokajamy, że podczas targów E3 do dyspozycji gości jest grywalne demo Shadow of the Tomb Raider, a to oznacza, że w każdym momencie możemy spodziewać się kolejnych fragmentów rozgrywki zarówno z walką jak i z zagadkami.

Dodajmy, że Nvidia, czyli producent kart graficznych, ogłosił, że PC-owi gracze wyposażeni w ich karty GeForce GTX będą mogli w Shadow of the Tomb Raider odpalić tryb fotograficzny i wykonać zdjęcia, nałożyć filtr, zmienić kąt itp. Wychodzi na to, że mimo multiplatformowości, w nowej grze będą funkcje dostępne dla pewnej grupy graczy, a niedostępne dla innych.

Na koniec informacja o poziomach trudności. Twórcy wyjawili, że w Shadow of the Tomb Raider gracz będzie mógł osobno dostosować skalę trudności dla walk, zagadek, a także wspinaczki.

   


11 czerwca 2018, by Cez
Obejrzyj pierwszy gameplay Shadow of the TR!
Wczoraj go zabrakło podczas konferencji Microsoftu, ale zgodnie z naszymi przewidywaniami, gameplay Shadow of the Tomb Raider pojawił się dziś w trakcie prezentacji Square Enix. Łapcie za link i obejrzyjcie ten gorący materiał.


Na początku widzimy filmik, którego akcja rozgrywa się w spadającym samolocie (na zdj. powyżej). Po chwili przechodzimy do rozgrywki. Kilkuminutowy gameplay ukazuje jedynie walkę Lary z najemnikami w dżungli amazońskiej. Poza rozwiązaniami znanymi już z poprzedniej części, widzimy chowanie się w zaroślach, używanie liny czy też wywoływanie strachu u przeciwników. Na końcu materiału zobaczyliśmy kolejną sekwencję różnych fragmentów rozgrywki.


Shadow of the Tomb Raider pojawi się w sklepach już 14 września. Gra będzie wydana na PC oraz na konsole Xbox One i PlayStation 4.

UPDATE (11.06)
Jeśli gameplay ukazujący samą walkę Was nie usatysfakcjonował, to zobaczcie zupełnie inny fragment nastawiony na wspinaczkę i główkowanie >> klik!

   


11 czerwca 2018, by Cez
Jak fani zareagowali na nowy trailer?
W niedzielę wieczorem zobaczyliśmy drugi trailer Shadow of the Tomb Raider, tym razem stworzony na silniku gry. Wersję z polskimi napisami znajdziecie tutaj. Niestety studio Crystal Dynamics, które hucznie zapowiadało publikację gameplayu podczas konferencji Xboxa, wprowadziło fanów w błąd, ponieważ takiego pokazu nie było. Dziś o godzinie 19:00 podczas konferencji Square Enix przekonamy się, czy twórcy ujawnią coś jeszcze. Na pocieszenie w dziale o nowej grze zamieściliśmy aż 37 nowych screenów, 9 szkiców koncepcyjnych i 3 grafiki, ukazujące model kapłana.


Nowy zwiastun wywołał wśród Was mieszane uczucia. W komentarzach część fanów wyraża zadowolenie z tego, że Lara w Shadow of the Tomb Raider będzie tą samą bohaterką co w poprzednich dwóch grach, jednak spora część nie widzi w jej charakterze progresu - a przynajmniej w tych scenkach, które znalazły się w zwiastunie. Bohaterka wciąż "szuka odpowiedzi" i jest bardzo emocjonalna. Wielu z Was podkreśla, że nie widać postępu także pod względem grafiki, animacji i modelu postaci. Chwalicie za to klimat i zaprezentowane różnorodne lokacje, a także nowe elementy gameplayu takie jak powrót swobodnego nurkowania czy wspinaczka za pomocą linki. Z trailera wyraźnie wynika, że studio Eidos Montreal lepiej odrobiło zadanie domowe od Crystalsów i zaprezentuje nam rozbudowane zagadki i pułapki, które znaliśmy z poprzednich części sprzed epoki reboota.


Przy okazji zerknijcie na wszystkie 16 odcinków serii "Meet the Team", które zebraliśmy dla Was w jednym filmiku >> klik! Z nowych informacji, które do nas dotarły, wynika, że w Shadow of the Tomb Raider Lara napotka w Amazonii na odizolowaną od stuleci kulturę, która będzie musiała walczyć o przetrwanie. Croft będzie mogła rozmawiać z amazońskimi tubylcami oraz pomóc im w rebelii. Brzmi znajomo? Bardzo podobnie było w przypadku Ocalałych z Rise of the Tomb Raider.

   


10 czerwca 2018, by Cez
Zobacz nowy trailer Shadow of the TR!
Oto jest - nowy zwiastun nadchodzącej gry Shadow of the Tomb Raider. Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią materiał ten pokazano na konferencji Microsoftu podczas targów E3 (link do pełnej konferencji). Niestety póki co nie opublikowano obiecanego gameplayu. Shadow of the Tomb Raider pojawi się w sklepach już 14 września. Gra będzie wydana na PC oraz na konsole Xbox One i PlayStation 4.


Przypomnijmy, że już pod koniec kwietnia grono szczęśliwców zobaczyło gameplay oraz zwiastun Shadow of the Tomb Raider na specjalnym, zamkniętym pokazie w Londynie. Jedną z takich osób była nasza redaktorka Autumn, której relację mogliście przeczytać tutaj.

To nie koniec atrakcji na targach E3, które jak co roku odbywają się w Los Angeles. Już jutro, tj. w poniedziałek 11 czerwca o godzinie 19:00 odbędzie się konferencja Square Enix. Zaglądajcie do nas często, bo będzie się działo!

   


9 czerwca 2018, by Cez
Cisza przed burzą - targi E3 tuż-tuż
Przed nami targi E3 w Los Angeles, które w tym roku odbędą się w dniach 12-14 czerwca. Tradycyjnie przed oficjalnym otwarciem tej imprezy zostaną zorganizowane konferencje największych gigantów branży gier. Square Enix zaplanowało swoją własną i to właśnie wtedy mamy zobaczyć gameplay oraz trailer Shadow of the Tomb Raider. Konferencja Square Enix odbędzie się w poniedziałek 11 czerwca o godzinie 19:00 czasu polskiego >> klik!

Po raz trzeci studio Crystal Dynamics zaprosiło redakcje największych stron o serii Tomb Raider na targi E3. Przypomnijmy, że my skorzystaliśmy z tego zaproszenia trzy lata temu, o czym pisaliśmy w naszej obszernej relacji >> klik! Za każdym razem Crystalsi oferują podróż do Los Angeles przedstawicielom innych stron. W tym roku twórcy wytypowali trzy redakcje z Brazylii, dwie z Francji i po jednej z USA, Chin, Wielkiej Brytanii i Meksyku. Gratulujemy tym ekipom i życzymy im przeżycia niezapomnianych wrażeń.


A co nowego słychać w sprawie Shadow of the Tomb Raider? Studio Eidos Montreal wyjawiło, że tytuł jest grywalny od początku do końca już od roku, ponieważ wynika to ze strategii tego studia - najpierw Eidos Montreal tworzy levele i narrację, a dopiero na końcu dopieszcza je warstwą wizualną.

Przy okazji zobaczcie wideorelację z The Mud Day, czyli Dnia Błota, który pod koniec maja odbył się w Paryżu (link do filmiku). Wśród atrakcji tej zwariowanej imprezy nie zabrakło tych nawiązujących do Shadow of the Tomb Raider. Zerknijcie też na kolejne filmiki z cyklu "Meet the Team" >> klik! Widzimy np. jak twórcy animowali jaguara, który będzie jednym z przeciwników Lary.

UPDATE (09.06)
Studio Crystal Dynamics poinformowało nas, że gameplay i trailer Shadow of the Tomb Raider zostanie opublikowany wcześniej - już w niedzielę 10 czerwca o godzinie 22:00 podczas konferencji Microsoftu.

   


4 czerwca 2018, by Cez
Zobacz filmowe dodatki z wydania Blu-Ray
W serwisie YouTube już teraz można obejrzeć cztery dodatki, które znajdą się na płycie Blu-Ray z filmem Tomb Raider (2018). Uwaga, materiały zawierają duże spoilery, więc są przeznaczone tylko dla tych, którzy film już widzieli.

W wydaniu DVD zostanie umieszczony tylko jeden dodatek, a konkretnie dokument pt. "Tomb Raider: Uncovered", w którym obsada i twórcy ujawniają wszystkie wyzwania, jakie stały przed nimi w czasie kręcenia filmu (link do dokumentu). W wydaniach Blu-Ray, 3D Blu-Ray i 4K Ultra HD znajdziemy jeszcze trzy inne dodatki. "Croft Training" (link) pokazuje, co się działo w siłowni podczas intensywnego treningu Alicii Vikander. Z kolei dzięki dokumentowi "Breaking Down the Rapids" (link) poznajemy kulisy kręcenia scen akcji, a tajemnice na ich temat wyjawia sam reżyser Roar Uthaug.


Czwarty dodatek poświęcony jest nie tylko nowemu filmowi. "Lara Croft: Evolution of an Icon" (link) opowiada o fenomenie marki Tomb Raider i postaci Lary Croft - ukazuje historię sagi, która rozpoczęła się od gier. Niestety dokument, który rzekomo ma opowiadać o całej serii, całkowicie pomija fakt istnienia dwóch poprzednich filmów z Larą Croft - Angelina Jolie nie została nawet wspomniana. W dodatkach zabrakło również oczekiwanego przez fanów wyjaśnienia, dlaczego wbrew przedpremierowym zapowiedziom film Tomb Raider (2018) całkowicie zmienił najważniejsze wątki i postacie znane z gry Tomb Raider (2013).

Przypomnijmy, że nowe filmowe przygody Lary trafią do polskich sklepów dokładnie 22 sierpnia na płytach 4K UHD Blu-Ray, Blu-Ray 3D, Blu-Ray i DVD. W USA wydania te zadebiutują już 12 czerwca.

   


3 czerwca 2018, by Cez
Zapomnijcie o kontynuacji Lara Croft GO
Złe wiadomości napłynęły z kanadyjskiego studia Square Enix Montreal. Firma ta ogłosiła, że porzuca mobilną serię GO, do której należała m.in. wielokrotnie nagradzana gra Lara Croft GO.

Przypomnijmy, że Square Enix Montreal odpowiada za trzy bardzo dobrze przyjęte tytuły: Hitman GO (2014), Lara Croft GO (2015) oraz Deus Ex GO (2016). Niestety liczne nagrody oraz pozytywne recenzje nie sprawiły, że tytuły dobrze się sprzedały. Patrick Naud, szef Square Enix Montreal, wyjawił serwisowi PC Games Insider, że powodem jest coraz większa liczba darmowych gier mobilnych, co sprawia, że gracz nie chce płacić za inny tytuł, nawet jeśli jest on jakościowo lepszy. Naud dodaje, że studio nadal będzie zajmować się tworzeniem gier mobilnych, ale na pewno nie z serii GO. Ta zakończyła się na trzech tytułach.


Lara Croft GO to gra, która pierwotnie zadebiutowała na mobilnych platformach iOS, Android i Windows Mobile, ale później pojawiła się także na PlayStation 4, PS Vita oraz na Steamie. Gra spotkała się z tak dobrym odbiorem, że twórcy stworzyli dwa DLC: The Shard of Life oraz The Mirror of Spirits. Więcej informacji o tej grze, a także screeny, rendery i tłumaczenia nazw leveli, znajdziecie w dziale Lara Croft GO.

   


2 czerwca 2018, by Cez
Zobacz sesję motion capture i projekty pułapek
Studio Eidos Montreal opublikowało już łącznie dziesięć filmików pt. "Meet the Team", w których poznajemy poszczególnych członków ekipy tworzącej grę Shadow of the Tomb Raider.

Warto zwrócić uwagę na odcinek z Yannem Regnierem, który jest odpowiedzialny za projekt zagadek i pułapek (link do wideo). Twórca najpierw rysował je na kartkach, następnie budował modele, a później przenosił je do komputera. W efekcie w Shadow of the Tomb Raider mamy otrzymać pułapki trudne i do tego śmiercionośne.


David Hubert to z kolei reżyser cutscenek, które w nowej grze mają być jeszcze bardziej emocjonalne za sprawą relacji Lary Croft i jej przyjaciela Jonaha. W filmiku (klik!) widzimy fragment sesji motion capture z udziałem aktorów Camilli Luddington i Earla Baylona. Relacja dwóch przyjaciół zapowiada się burzliwie i skomplikowanie. Zaprezentowany fragment pokazuje, że znów nie zabraknie łez Lary.

Wszystkie filmiki z serii "Meet the Team" znajdziecie na oficjalnym światowym kanale serii Tomb Raider >> klik!