strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

CZERWIEC 2012




29 czerwca 2012, by K@t
Guardian of Light w przeglądarce
Lara Croft and the Guardian of Light już niedługo trafić ma na platformę Core Online, umożliwiającą grę przy użyciu przeglądarki Google Chrome.

Core Online umożliwia rozrywkę na zasadach Cloud Gamingu - wybranego tytułu nie ściągamy, ani nie instalujemy na dysku twardym. Dane gry są na bieżąco streamowane z zewnętrznego serwera. Nie wiadomo jednak na razie, jak dokładnie wyglądać ma to w wypadku Core Online, będącego własnością Square Enix. Data premiery, ani cena przeglądarkowego Strażnika Światła nie zostały jeszcze ustalone.

 


27 czerwca 2012, by Mr Macphisto
Rozdroża - czyli polski trailer
Z wielką obsuwą, ale jest! Square Enix, zgodnie z zapowiedziami, w końcu opublikował polską wersję trailera "Crossroads".

Trwający ponad trzy minuty filmik to zajawka najnowszej części Tomb Raidera. Jej premiera zapowiadana jest na 5 marca 2013.

Ale do rzeczy, bo wszyscy pewnie już zacierają ręce. Trailer "Rozdroża" możecie ściągnąć z naszego działu Download. Plik waży nieco ponad 70MB i zdecydowanie - jest warty zassania. Enjoy!

A już niedługo, udostępnimy też wersję YouTube'ową.

UPDATE (28.06)
Polską wersję trailera możecie już obejrzeć w HD >>NA NASZYM KANALE YOUTUBE<<.

 


26 czerwca 2012, by K@t
Camilla Luddington nową Larą! [UPDATE]
Wiele wskazuje na to, że aktorka znana m.in. z seriali True Blood i Californication, gra młodą Larę w najnowszym Tomb Raiderze.

Informacja nie jest jeszcze potwierdzona. Dzisiejszego ranka The Guardian opublikował newsa, według którego Luddington miałaby użycza głosu Larze oraz brać udział w sesjach motion capture. Tekst został jednak szybko usunięty z oficjalnego bloga dziennika. Nie byłoby w tym większej afery, gdyby nie fakt, że Karl Stewart obiecał na dziś „wspaniałą wiadomość” związaną z Tomb Raiderem.

Warto także pamiętać, że w czasie E3 padła deklaracja wg której nową aktorkę mieliśmy poznać w ciągu „najbliższych tygodni”.


Studio Crystal Dynamics potwierdziło - Camilla Luddington rzeczywiście jest nową Larą! 29-letnia Brytyjka jest więc kolejnym, po Keeley Hawes, głosem panny Croft. I to najmłodszym dotychczas. Po raz pierwszy w historii serii aktorka nie tylko użycza bohaterce głosu, ale też bierze udział w sesjach motion capture do cutscenek. Luddington ma promować swoją nową rolę na kilku najbliższych imprezach - w tym Comic Con. Wtedy też powinniśmy dowiedzieć się czegoś więcej.

Trzymamy rękę na pulsie – stay tuned!

 


25 czerwca 2012, by Mr Macphisto
"Papa" po raz drugi [KONKURS]
Przed Wami drugi tekst naszego Definitywnego podsumowania serii Tomb Raider. W dziale Teksty - na tapecie Tomb Raider II. To wspomnienie będzie jednak inne niż w przypadku TR1. Inne, bo napisane razem z Wami. Dziękujemy za dziesiątki maili, jakie przysłaliście i ciągle czekamy na więcej!

Przypomnę: pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

Żeby jednak nie było - dzięki uprzejmości Cenega Poland - na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition! Pierwszego szczęśliwca poznacie już przy premierze tekstu o TR3 - za kilka dni.

 


22 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider w GT.TV
Dzisiejszy odcinek GT.TV niemal w całości został poświęcony nadchodzącemu Tomb Raiderowi.

Zaprezentowano w nim kilka nowych fragmentów gry – część z nich widzieliśmy już jednak na nieoficjalnym gameplayu, który wyciekł podczas E3. Pośród większych nowości zobaczyć możemy m.in. brutalne starcie z wilkiem, a także motyw zdobywania materiałów potrzebnych do upgrade’u narzędzi.

Dowiadujemy się także nieco więcej na temat DLC. Dodatki mają być zbudowane od podstaw i nie będą zawierać materiałów wyciętych z gry. Mają za to oferować zupełnie nowe przygody – bez wpływu na główną historię, która będzie w pełni zamkniętą opowieścią.

Na koniec Darrell Gallagher potwierdza, że Tomb Raidera zobaczymy na wszystkich dużych imprezach, które odbędą się w najbliższych sześciu miesiącach – w tym PAX i Tokyo Game Show.

Cały materiał możecie obejrzeć >>POD TYM LINKIEM<< .

 


22 czerwca 2012, by Mr Macphisto
Mają rozmach...!
Promocja na całego, to mało powiedziane. Square Enix postanowiło nie przebierać w środkach i w nowego Tomb Raidera pompuje tyle kasy, ile tylko się da. Przykład? Ostatni pokaz prasowy gry w Niemczech. Zazwyczaj wygląda to tak, że smutny pan opowiada nudy o samej grze, do tego można w nią trochę pograć. A jak to jest z nowymi przygodami Lary?

Otóż pokaz odbył się w porcie, do którego zawinął... specjalny statek! Ekipa wynajęła jednostkę, która na co dzień bierze udział w morskich ekspedycjach, jak Endurance. Okręt specjalnie na tę okazję przybrał tombraiderowe barwy i zmienił nazwę na Tomb Raider. A to nie koniec. W środku też było na czym zawiesić oko. Na dziennikarzy czekały wyjątkowo ozdobione kajuty, pontony, a nawet bar wyposażony we wpisujące się w klimat drinki. Czegoś brakuje? Że samej gry? Nic z tych rzeczy. Na pokaz przygotowano specjalne, zaciemnione pomieszczenie, w którym najpierw odbyła się prezentacja, a potem można było pobyć z Larą sam na sam. Oczywiście - wirtualnie.

Jeżeli po czymś takim gra będzie miała złe zapowiedzi, to może oznaczać tylko jedno. Autorowi takiego tekstu po prostu za mocno zaczęło się bujać pod deklem!

 


18 czerwca 2012, by Mr Macphisto
Lara Croft? Czas się pożegnać [KONKURS]
Czy to się komuś podoba, czy nie, reboot serii Tomb Raider na pewno oznacza jedno: Lara Croft odchodzi. Ta 'stara' Lara Croft, którą znamy już od ponad 15 lat. Po niej i po jej przygodach zostanie tylko wspomnienie. Żeby jednak nie było zbyt mgliste, żeby było przyjemne i zostało na dłużej niż złudne nadzieje na wygraną Polaków w Euro 2012 - zrobimy sobie małe wspominki. W dziale Teksty znajdziecie ich pierwszą część, poświęconą pierwszej części Tomb Raider'a. Kolejne będą pojawiały się co kilka dni.

Jak zawsze, jest jednak małe ALE. Pierwszą część wzięliśmy na siebie. Kolejne chcemy już tylko współtworzyć, a miejsce na stronie - razem z Cenegą, wydawcą serii TR - oddajemy Wam! Pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Przypomnę, czekamy na maile pod adresem worldof@wp.pl.

Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

Żeby jednak nie było - wujkowie z World of Tomb Raider, dzięki uprzejmości kuzynów z Cenega Poland - mają coś na zachętę. Na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition!

 


13 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider - będą bossowie
Emocje po E3 zdążyły już opaść. Zaprezentowane materiały pokazały wprawdzie sporo, ale wiele rzeczy nadal pozostaje tajemnicą. Karl Stewart oraz reszta ekipy Crystal Dynamics nieśmiało zdradzają kolejne szczegóły, unikając jednak większych konkretów...

Stewart wyjawił, że w Tomb Raiderze na pewno pojawi się przynajmniej jedna walka z bossem. Przedstawiona historia nie mogłaby obyć się bez widowiskowego finału. Nie trzeba więc obawiać się powtórki sytuacji z Underworld, gdzie potyczki z bossami zostały zastąpione przez zagadki – tym razem proporcje w gameplayu są odpowiednio wyważone.

Dowiadujemy się także, że część ekipy Crystal Dynamics odwiedziła miasto Nikko w Japonii. Chodziło oczywiście o poszukiwanie inspiracji i materiałów, które można by wykorzystać przy tworzeniu gry - Nikko słynie z kompleksu świątyń, będących narodowym skarbem Japonii. Na jednym z zamkniętych pokazów TR można było zobaczyć ołtarz, którego wygląd oparty jest na obiekcie istniejącym w rzeczywistości.

To nie pierwsza taka sytuacja - w trakcie prac nad Tomb Raider: Underworld, Crystalsi odwiedzili półwysep Jukatan, gdzie zebrali materiały wykorzystane potem przy projektowaniu levelu w Meksyku. Fotografie z wyprawy znajdziecie w naszej galerii.

 


8 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider wygrywa
Tym razem nie będziemy udawać zaskoczonych. Targi E3 dobiegły końca, a Tomb Raider okazał się być jednym z najgorętszych tytułów zaprezentowanych w tym roku. Tak pozytywnych opinii pośród prasy i graczy, żaden „duży” TR nie zebrał już dawno.

Nowe przygody Lary zgarnęły już sporo nagród, w tym kilka prestiżowych:

IGN:
Najlepsza Gra
Najlepszy Nowy Trailer
Najlepsza Gra E3 (Wybór Czytelników)

Official Xbox Magazine:
Najbardziej Wartościowa Gra

Official PlayStation Magazine:
Najbardziej Wartościowa Gra

GamesRadar:
Najbardziej Wartościowa Gra

CVG:
Najlepsza Gra E3

To i tak jeszcze nie wszystko – wiele nominacji i nagród powinno pojawiać się w ciągu następnych dni. Gratulujemy!

Wszystkim czytelnikom WoTR natomiast dziękujemy! Za to, że byliście z nami przez ostatnich kilka dni i pilnie śledziliście wszystkie nowe informacje i relacje z E3. Koniec targów nie oznacza bynajmniej, że zwalniamy obroty! Już niedługo zaprezentujemy oficjalną, polską wersję trailera „Crossroads”. Szykujemy także specjalny konkurs oraz parę innych atrakcji – stay tuned.

 


8 czerwca 2012, by K@t
Kolejny gameplay - sporo nowości [UPDATE]
Na stanowisku serwisu Gamespot został zaprezentowany kolejny gameplay z Tomb Raidera. Znajdziecie go >>pod tym linkiem << .

Część materiału już znamy - jest to trzecia wersja dema w którym Lara zdobywa łuk i poluje. Jest to jednak najdłuższy zaprezentowany do tej pory fragment. Tym razem obserwujemy poczynania Lary od momentu wydostania się z jaskiń. Croftówna podąża wzdłuż wysokiego klifu, by ostatecznie dotrzeć do wraku bombowca, po którym przedostaje się na drugą stronę urwiska. Nieco później po raz pierwszy mamy okazję rzucić okiem na wygląd wewnętrznych menusów. Gdy Lara wraca do ogniska, obserwujemy proces "kupna" nowej umiejętności - odzyskiwania strzał z ciał zabitych przeciwników.

Demo kończy się w momencie, gdy Lara dociera do obozowiska, przy którym odnajduje Sam oraz niejakiego Matthiasa.... który okazuje się być mieszkańcem wyspy.

 


7 czerwca 2012, by K@t
"Kochamy Uncharted"
Reżyseria nowego Tomb Raidera jest niezwykle filmowa i dynamiczna. Skojarzenia z flagową serią studia Naughty Dog są więc oczywiste. Nie wszystkim jednak podoba się fakt, że Crystalsi tak bardzo wzorują się na innych tytułach. Co o takiej sytuacji sądzi Karl Stewart? Pytany o to, czy porównania nowego TR do przygód Drake’a są w jakiś sposób obraźliwie, odpowiada:

„W żadnym wypadku! Kochamy Uncharted.”

Karl wyjaśnia, że nie ma się o co martwić, gdyż przygody Lary nie zatraciły własnego stylu:

„Bez obaw, nie będzie wielu strzelanin. Przygotowaliśmy pewne szczególne typy starć, których nie zobaczycie w Uncharted. Pokażemy je wam za jakiś czas.”

Tomb Raider ma być najlepiej zbalansowaną częścią serii do tej pory. Karl tłumaczy, że poprzednie gry zawsze za bardzo skupiały się na jednym z filarów rozgrywki (akcja, zagadki, elementy platformowe), kosztem drugiego. Tym razem ma być zupełnie inaczej, wszystkie te elementy będą ze sobą powiązane, by idealnie współgrać.

„Uważamy, ze udało się nam znaleźć idealny balans. Pracowaliśmy bardzo ciężko, planując dokładnie każdą minutę gry.”

 


7 czerwca 2012, by K@t
Zapomnijcie o horrorze
Karl Stewart zdradza kolejne ciekawostki związane z restartem serii. Część z nich już znamy. Inne mogą wydać się dość kontrowersyjne – szczególnie dla bardziej ortodoksyjnych fanów cyklu.

„Całkowicie odrzuciliśmy cały ten koncept survival-horroru.” – wyjaśnia Stewart - „Cała gra kręci się wokół bohatera action-adventure, przetrwanie jest tu tylko motywem, wokół którego zbudowaliśmy całą resztę. Nie ma tu miejsca na horror w czystej postaci, nie to było naszym celem.”

Stewart dodaje, że podobnie jest ze wszelkimi motywami supernaturalnymi. Nie będzie potworów, ani żywych posągów. W przeszłości wprowadzało to zbyt wiele zamieszania, często czyniąc historię przesadnie niewiarygodną. Ograniczenie elementów fantastycznych nie powinno jednak zaboleć graczy – historia wyspy i skrywanych przez nią tajemnic jest ciekawa i rozbudowana. To ona ma motywować nas do gry.

Karl Stewart wyjaśnia także, dlaczego na tak poważne zmiany w serii zdecydowano się dopiero teraz:

„Legenda tak naprawdę nie była żadnym rebootem. Przejęliśmy markę od Core Design i kontynuowaliśmy ją w ramach kanonu. Nie zmieniliśmy nic. Lara miała tych samych rodziców, ten sam dom. Dodaliśmy jedynie nowy silnik. Odświeżyliśmy to, co zapoczątkowali Core Design.”

Dopiero tworząc zwieńczenie trylogii – Tomb Raider: Underworld - Crystalsi wpadli na to, że nadarza się wspaniała okazja, by wnieść do serii coś od siebie. Na nowo zbudować Larę Croft i jej mit. Gracze mogą się w końcu dowiedzieć jak doszło do tego, że bohaterka jest tym, kim jest.

 


6 czerwca 2012, by K@t
To nadal Lara, jaką kochacie
>>Pod tym linkiem << znajdziecie kolejny materiał z E3. Jest to nieco inna wersja filmu w którym Lara zdobywa łuk. Tym razem jednak możemy posłuchać, co do powiedzenia ma Ron Rosenberg – producent wykonawczy nowego Tomb Raidera.

Rosenberg wyjaśnia między innymi, że „nowa” Lara wbrew pozorom nie różni się tak bardzo od „starej”. Wprawdzie jej postać i charakter zbudowano od podstaw, ale najważniejsze cechy pozostały. Croft nadal jest archeologiem, chociaż niedoświadczonym. Nadal szuka mądrych i kreatywnych dróg do rozwiązania wielu problemów i używa mózgu, by wyjść cało z trudnych sytuacji. Lara nadal dużo eksploruje, skacze i rozwiązuje zagadki. Te elementy ciągle stanowią oś gry. Z drugiej strony bohaterka jest bardziej ludzka i delikatna. Ma to pozwolić na lepsze zżycie się z nią – będziemy obserwować jak uczy się nowych umiejętności, jak stopniowo staje się coraz silniejsza.

Gra jest bardziej dorosła, poważna i mroczna. Rosenberg wyjawia, że przed przystąpieniem do pracy, Crystalsi poznali wiele autentycznych historii osób, które musiały walczyć o przetrwanie w ekstremalnych sytuacjach. Dla ludzi tych liczyła się tylko jedna myśl – walczyć dalej i przetrwać. Podobnie ma być z Larą. Wokół tej myśli przewodniej zbudowano wiele widowiskowych sekwencji akcji oraz elementów platformowych.

Rosenberg potwierdza na koniec, że gra ukaże się w marcu na PC, PS3 i X360.

 


6 czerwca 2012, by K@t
Nowa figurka
Targi E3 to nie tylko kolejne gameplaye, dema i informacje o oczekiwanych tytułach. To także najlepszy moment na promocję wielu gadżetów...

Na tegorocznych targach zaprezentowano prototyp nowej figurki przedstawiającej Larę Croft. Jej wygląd oparty jest oczywiście na wizerunku z nadchodzącej gry. Plastikowa Croftówna posiada pełen zestaw uzbrojenia, a poszczególne kończyny są ruchome. Figurka jest częścią serii Play-Arts, którą wydaje Square Enix. Nie wiadomo jednak kiedy nowa Lara trafi do sprzedaży detalicznej. Co ciekawe – w ramach tej samej serii, Square wypuściło już wcześniej miniaturową podobiznę Nathana Drake’a z Uncharted 3.

Zdjęcie nowej figurki Lary w pełnej krasie zobaczycie po kliknięciu w miniaturkę obok newsa.

 


5 czerwca 2012, by Cez
Zobacz jak Lara patroszy jelenia [UPDATE]
Kolejna porcja nowości prosto z targów E3. Tym razem, za pośrednictwem serwisu IGN przedstawiono dłuższy fragment drugiego gameplay’a z Tomb Raidera, o którym pisaliśmy wczoraj. Mowa o filmiku, w którym Lara ogrzewa się przy ognisku, a o świcie wybiera się na pierwsze polowanie.

Wydłużony fragment pokazuje co Lara robi ze zdobyczą - patroszy ją, za co otrzymuje punkty doświadczenia, a następnie wyrusza w dalszą wędrówkę po lesie. Karl Stewart z Crystal Dynamics, goszczący w studio IGN, w pewnym momencie zaprezentował tzw. „survival instinct”, o którym pisaliśmy już rok temu. Chodzi o wyostrzenie zmysłów Lary, przypominające wzrok orła z serii Assassin’s Creed. W przypadku nowego Tomb Raidera obraz w momencie uaktywnienia instynktu przetrwania zmienia się na czarno-biały.

Po przebiegnięciu wzdłuż strumienia, panna Croft nagle słyszy dobiegającą skądś muzykę. Zmierza w kierunku tych niepokojących dźwięków i trafia na obskurną chatkę w środku lasu. Wchodzi do niej i schodzi do piwnicy. Ktoś nagle zatrzaskuje drzwi wyjściowe, a nasza ciekawska bohaterka następnie penetruje podziemia. W pewnym momencie trafia do małego pomieszczenia pełnego rytualnych przedmiotów oraz... wiszących na hakach kawałków mięsa.

Przyznajemy, w redakcji WoTR dreszcz przeszedł nam po plecach! Na tej scenie kolejny fragment rozgrywki się zakończył. Czekamy na więcej. A cały filmik możecie zobaczyć >>KLIKAJĄC TUTAJ << !

 


5 czerwca 2012, by Cez
Tomb Raider zawita na PS Vita
Przynajmniej póki co ten klasyczny. Prezes Sony, Jack Tretton, poinformował, że na najnowszą konsolę przenośną japońskiej firmy, czyli PS Vita, pojawią się do ściągnięcia klasyczne gry z pierwszej konsoli Playstation. Będą to m.in.: Final Fantasy VII, JetMoto, Arc the Lad oraz nasz poczciwy Tomb Raider 1.

W chwili obecnej nie wiadomo czy po jakimś czasie pozostałe cztery klasyczne części dołączą do oferty, ale jest to dość prawdopodobne.

 


5 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider w CDA
Zgodnie z zapowiedziami, w 205 numerze CD-Action znajdujemy dość obszerną zapowiedź nowego Tomb Raidera. Tekst przedstawia wrażenia z dema, które kilku wybranym redakcjom zaprezentowano niedawno w Londynie. Grywalny kod przedstawiał fragmenty, które my poznaliśmy dopiero wczoraj. Co nowego możemy wyczytać na trzech stronach tekstu?

Przede wszystkim zapomnieć można o skrajnym survivalu. Lara nie będzie udawać Beara Gryllsa i pić własnego moczu. Oczywiście nie oznacza to, że zdobycie pożywienia nie będzie problemem – to nadal będzie wymagać sporo wysiłku.

Nie ma też szans na bardziej zaawansowaną kooperację z innymi postaciami. Większość bohaterów w jakiś sposób pomoże Larze, na przykład otwierając ciężkie drzwi, ale większość czasu spędzimy w samotności. Nie zmienia to oczywiście faktu, że relacje z resztą załogi Endurance mają być bardzo rozbudowane.

Poznaliśmy też nowe przeznaczenie czekana. Po odpowiednich upgrade’ach będzie nie tylko bardzo śmiercionośną bronią, ale pozwoli także na otwarcie zamkniętych skrzyń.

Zaprezentowany kod zawierał tylko jedno drzewko umiejętności, które można rozwinąć. Wiadomo jednak, że w pełnej grze będzie ich o wiele więcej. Na przykład rozwinięcie umiejętności „instynktu przetrwania”, pozwoli łatwiej dostrzegać pułapki, czy ukryte przedmioty.

Pochwał doczekała się także oprawa A/V - w szczególności kamera oraz dźwięki, które świetnie budują klimat.

Redaktor stwierdza ostatecznie, że Tomb Raider bez wątpienia jest najlepszą grą z serii, a wszelkie zmiany wyszły mu na dobre. Checkpointy, QTE i nowe elementy zastosowane są bardzo pomysłowo i nie ma się wrażenia, że coś upchnięto do gry na siłę. W zapowiedzi znajdziemy też kilka screenów z trailera „Crossroads”, a także dwa zupełnie nowe.

Najnowszy numer CD-Action jest już dostępny w kioskach w cenie 15,99 PLN. Do magazynu tradycyjnie dołączono dwie płyty DVD, na których znajdziemy gry: Stalker: Czyste Niebo oraz Tropico 3.

 


5 czerwca 2012, by K@t
E3: Crystalsi odpowiadają
Opublikowany został nowy podcast w którym udział biorą Karl Stewart, Kyle Peschel oraz Brian Horton z Crystal Dynamics. Developerzy odpowiadają na część pytań, które zrodziły się premierze wczorajszych materiałów.

Na pierwszy ogień idzie kwestia DLC. Stewart nie zdradza żadnych konkretów, ale wyjaśnia, że istnieją już pewne koncepcje. Dodatki skupią się najprawdopodobniej na sekcji multiplayer – Crystalsom zależy w tej chwili na pełnym dopracowaniu trybu dla jednego gracza. Po raz kolejny pada potwierdzenie, że DLC będzie czasowym exclusivem dla Xboxa 360.

Poruszona zostaje także kwestia tematyki zaprezentowanych materiałów. Crystalsi tłumaczą, że z racji ograniczeń czasowych nie są w stanie pokazać wszystkiego. Gameplaye i trailery obfitują wprawdzie w akcję, ale nie oznacza to, że w samej grze braknie eksploracji. Stanowić ma ona podstawę rozgrywki. Projektanci spędzili podobno bardzo wiele czasu na budowie dużych i nieliniowych obszarów. Dowiadujemy się również, jakim cudem przestraszona i zagubiona Lara wyrzyna w pień zastępy przeciwników. Strzelaniny pochodzą z późniejszych etapów gry. Bohaterka wie, że Scavengers są bezwzględnymi mordercami, więc sama musi zabijać, by mieć szansę na przeżycie. W zaprezentowanych materiałach po prostu nie da się ukazać ewolucji Lary i drogi, jaką odbędzie. Croftówna będzie się zmieniać na oczach graczy.

Nie zapomniano także o jednym z największych problemów ostatnich Tomb Raiderów – czasie potrzebnym na ukończenie gry. Nowe przygody Lary mają zająć około 10 godzin, ale jest to czas przybliżony. Wszystko zależeć ma od stylu gry każdego z nas. Przez kampanię będzie można przebić się błyskawicznie, ale będzie też możliwość poświęcenia wielu godzin na eksplorację i odkrywanie sekretów. Crystal Dynamics uważają, że takie rozwiązanie jest fair.

Targi E3 trwają w najlepsze – zostańcie z nami!

 


5 czerwca 2012, by Mr Macphisto
Polski trailer? Będzie
Coś za coś. Niestety, Square Enix przyznaje, że w związku z całą E3-gorączką, nie ma gwarancji, że polski trailer "Crossroads" ukaże się w najbliższych dniach.

Przypomnijmy - wydawca TR obiecał przygotowanie zwiastuna z polskimi napisami.

Materiał tak naprawdę jest już gotowy i teraz przechodzi przez kontrolę jakości. Niestety, w związku z E3 cały proces przedłuża się. Filmik zobaczymy prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Oczywiście - natychmiast znajdziecie go na WoTR.

 


4 czerwca 2012, by K@t
To jeszcze nie koniec - mamy trzeci gameplay!
Zapraszamy do oglądania - >>klikajcie<<!

Rozgrywka skupia się głównie na elementach stealth. Tym razem lepiej poznajemy jednego z członków załogi Endurance, dowiadujemy się także co nieco o pewnym kulcie. Sytuacja staje się dramatyczna, kiedy bohaterowie zostają napadnięci przez Padlinożerców. Jednego z antagonistów znamy już z trailera „Crossroads”.

Filmik trwa niewiele ponad 4 minuty. No i... mamy pierwsze poważne przekleństwo w serii TR ;-).

UPDATE (5.06)
Okazało się, że gameplay ujrzał światło dzienne nieco wcześniej, niż planował to wydawca. Film wróci ponownie na WoTR tak szybko, jak to możliwe!

 


4 czerwca 2012, by K@t
Kolejny gameplay, kolejne nowości!
Krótko i na temat – mamy dla was kolejny gameplay prosto z E3! Do obejrzenia po kliknięciu >>w ten link<<.

Filmik przedstawia Larę zdobywającą swoją pierwszą broń – łuk. Bardzo szybko nadarza się okazja do przetestowania go... Gameplay ma zdecydowanie spokojniejsze tempo, niż poprzedni materiał. Nie ma eksplozji, nie ma podrzynania gardeł. Jest za to zimna, deszczowa noc i Lara marznąca w środku puszczy.

Standardowo poznajemy też kilka nowych szczegółów. Karl Stewart zdradza, że sednem gry nadal jest eksploracja – serce serii Tomb Raider. Na nieliniowych poziomach natkniemy się na sporo atrakcji, takich jak dodatkowe grobowce z wyzwaniami. Challenge Tombs pojawiły się wcześniej w The Guardian of Light i oferowały unikalne pułapki i zagadki, których pokonanie było odpowiednio nagradzane. W nowym Tomb Raiderze grobowce te będziemy mogli otworzyć po wyuczeniu się konkretnych umiejętności. Ma to zachęcić do powrotu do odwiedzanych już lokacji.

Stewart zaznacza też, że jeszcze w żadnym Tomb Raiderze nie położono tak dużego nacisku na relację z innymi postaciami. W nowej grze ma to być kluczowa kwestia.

Za kilka tygodni mamy też dowiedzieć się, kto użycza głosu młodej Larze.

Dzień otwierający E3 powoli dobiega końca, a przed nami przecież jeszcze 3 dni atrakcji! Zaglądajcie regularnie na WoTR!

 


4 czerwca 2012, by K@t
DLC do Tomb Raidera tylko dla Xboxa
Chwilowo.

Na konferencji Microsoftu pojawił się Darrell Gallagher. Szef Crystal Dynamics zapowiedział, że pierwszy dodatek dla Tomb Raidera będzie czasowym exclusivem dla Xboxa 360. Do PlayStation Network DLC trafi nieco później - najprawdopodobniej po miesiącu.

Niestety - faworyzowanie jednej platformy kosztem drugiej, to już standard w wypadku ostatnich gier z Larą. Przypominamy, że Tomb Raider: Underworld doczekał się dwóch dodatków, które ukazały się jedynie na konsoli Microsoftu.

 


4 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider - nowy gameplay!
Na konferencji Microsoftu wprowadzającej do E3 został właśnie zaprezentowany kilkuminutowy gameplay z Tomb Raidera. Film w wersji HD możecie obejrzeć >>pod tym linkiem<<.

Demo ukazuje zupełnie nowy fragment gry. Lara przekrada się przez wioskę opanowaną przez Padlinożerców. Często korzysta z osłon, a wrogów zabija z ukrycia, przy pomocy łuku. Za ciche „zdjęcie” przeciwnika bohaterka nagradzana jest punktami XP. W ekwipunku znalazło się miejsce dla kilku typów strzał – w tym zapalających. Zwykłe strzały można z kolei wykorzystać do zniszczenia jakiejś przeszkody lub elementu otoczenia, który spadnie przeciwnikowi na głowę. W wypadku najnowszego dema jest to olejna lampka oraz beczki.

Lara korzysta także ze strzelby. Do postrzelonego wroga można podbiec i wykończyć go kopniakiem, bądź wbiciem noża prosto w gardło.

Croft zjeżdża po linie do następnej sekcji, gdzie musi rozprawić się z kolejnymi wrogami. Ostatecznie wpada do rwącej rzeki – płynąc z prądem musi unikać kolejnych przeszkód. Szalony spływ kończy się w zawieszonym nad przepaścią wraku samolotu, który w dodatku zaczyna spadać. Lara, chcąc ratować życie, chwyta leżący obok spadochron.... i skacze! Po trwającym kilkanaście sekund, bardzo efektownym locie, demo się kończy. Oczom bohaterki ukazuje się osadzona w górach wioska.

 


4 czerwca 2012, by K@t
Padlinożercy
Karl Stewart zdradza kolejne szczegóły związane z nadchodzącym Tomb Raiderem. Tym razem dowiadujemy się sporo o antagonistach, których poznaliśmy w trailerze „Crossroads”.

Stewart nazywa ich „Scavengers”. Z jednej strony oznacza to osoby zajmujące się poszukiwaniem materiałów i jedzenia pośród śmieci, a w wypadku gry – licznych wraków. Mniej przyjemne znaczenie, to także „padlinożercy”, co w pewien ironiczny sposób zdaje się opisywać naturę mieszkańców wyspy.

„Po ponad czterdziestu latach spędzonych na wyspie, >>Scavengers<< stworzyli jasno zdefiniowaną strukturę społeczną. Mają tylko jednego lidera, który im przewodniczy i wyznacza kierunek. Utrzymują także bardzo przejrzysty podział ról i obowiązków w społeczeństwie, oparty na ich indywidualnej sile.”

Dlaczego mieszkańcy wyspy są wrogo nastawieni do załogi Endurance?

„Jest mała grupa ludzi, która zostaje wysyłana do przeszukiwania wraków statków i samolotów zaraz po tym, jak te rozbiją się na wyspie. Zwykle szukają medykamentów, jedzenia, czy benzyny. Gdy Endurance rozbił się u wybrzeża wyspy, >>Scavengers<< zrozumieli, że część rozbitków zdołała przedostać się w głąb lądu, znajdując schronienie w górskiej wiosce. Nie mają jednak zamiaru przeszukiwać zabudowań – >>Padlinożercy<< po prostu spalą całą wioskę, nie bacząc na to, czy ktoś przeżyje.”

Nie wiemy, czy na wyspie żyje więcej wrogich grup. Stewart wyjaśnia jedynie, że „Scavengers” nie urodzili się na wyspie – wszyscy są rozbitkami. Wszyscy inni, których uda im się złapać, są brutalnie indoktrynowani i wcielani do tej społeczności.

Społeczność ta ma mieć bardzo rozbudowany charakter. Zamiary nieprzyjaciół nie będą jednoznaczne. Niektórzy będą mieli własne, odmienne cele - takie jak ucieczka z wyspy. Niewykluczone, że nie wszyscy okażą się wrogo nastawieni.

O tym jednak przekonamy się dopiero po premierze gry. Karl Stewart nie ma zamiaru zdradzać nam wszystkich tajemnic skrywanych przez wyspę oraz jej mieszkańców.

 


3 czerwca 2012, by K@t (thx: Peet)
Tomb Raider Movie 3 powiązany z TR9
Karl Stewart, dyrektor marki Tomb Raider, udzielił obszernego wywiadu na temat nowego filmu z Larą, którego produkcją zajmuje się studio GK Films. Potwierdził m.in., że obraz ma być ściśle powiązany z nadchodzącą grą.

„Naszym zamierzeniem jest opowiedzenie dokładnie tej samej historii. Oczywiście co innego można opowiedzieć w 10 godzinnej grze, a co innego w trwającym 90 minut blockbusterze. Będzie nieco cięć i nie możemy się doczekać efektu końcowego.”

Stewart tłumaczy także, że Crystal Dynamics są bardzo zadowoleni ze współpracy z GK Films, które popiera ich pomysły i koncepcje. Developer ma więc duży udział w powstawaniu scenariusza oraz nakreślaniu charakteru obrazu:

„Pracowaliśmy z nimi bardzo ciężko, by wspierać naszą wizję. Mają Hawka Ostby oraz Marka Fergusa. Obydwaj scenarzyści pracowali razem nad filmami Ludzkie Dzieci, Iron Man oraz Kowboje i Obcy. Zrobili kilka naprawdę kreatywnych rzeczy z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Nie mamy jeszcze reżysera, ani obsady. Wszyscy zgadzamy się z tym, że najpierw musimy skończyć prace przy fabule.”

Karl Stewart zapewnia, że tym razem chodzi przede wszystkim o stworzenie dobrego filmu, a nie odbębnienie roboty tylko dlatego, że posiada się markę którą można wykorzystać.

„Na palcach jednej ręki można policzyć ile dużych adaptacji gier skupionych na jednej postaci powstało w ostatnich latach. Reżyserzy robią się coraz bardziej wybredni. (...) Spoglądamy na to, co zrobiono z Batmanem i Jamesem Bondem. Restarty uczyniły z nich postaci bardziej tożsame z naszą kulturą, wniosły emocje. W świecie gier jest tylko kilka postaci, które w filmach przebyły podobną drogę. Trudniej jest znaleźć odpowiednią markę z której można by stworzyć kinowy hit, bazujący na oryginalnym IP.”

Czyżby więc szykowało nam się jedno wielkie uniwersum nowego Tomb Raidera? Bezpośrednie przeniesienie fabuły gry na złoty ekran byłoby ewenementem w skali branży – do tej pory scenarzyści z reguły puszczali wodze fantazji. Czasami aż za bardzo. Być może już niedługo poznamy więcej informacji. Premiera nowego filmu z Larą zaplanowana jest na przyszły rok, co w tej chwili wydaje się średnio realne...

 


3 czerwca 2012, by K@t
Kto się nie rozwija...
Magazyn Gameinformer ujawnił kilka bardzo interesujących szczegółów dotyczących nowych elementów gameplayu z Tomb Raidera.

Potwierdzono, że w grze znajduje się system zdobywania doświadczenia. Zebrane punkty XP można przeznaczać na rozwijanie umiejętności i możliwości Lary. Dzięki temu będzie można na przykład nosić więcej strzał w kołczanie, czy przyspieszyć częstotliwość ich wystrzeliwania. Z czasem otrzymamy dostęp do kolejnych umiejętności, a gracz sam zdecyduje w jakim kierunku rozwijać się ma bohaterka. Posiadany ekwipunek będzie można natomiast ulepszać po zdobyciu odpowiednich materiałów. Zgodnie z zapowiedziami, ulepszanie przedmiotów oraz własnych umiejętności możliwe będzie w obozowiskach.

Punkty XP będzie można zdobywać na wiele sposobów. Jako przykłady podano m.in. polowanie na zwierzęta i odkrywanie nowych lokacji. Więcej szczegółów poznamy najpewniej w nadchodzących tygodniach.

Wiemy także, że historia ma być opowiadana liniowo – podstawowym zadaniem będzie przedostanie się od punktu A do punktu B. Jednak droga, jaką gracz obierze między nimi, zależeć ma już tylko i wyłącznie od niego.

Crystalsi odeszli od formuły liniowych elementów platformowych, dając nam możliwość wyboru, którą ścieżką podążyć. Wszystkie pośrednie sekcje będą nieliniowe, a my będziemy mogli powrócić do nich w dowolnym momencie gry. Będzie warto – w końcu rozwinięta bohaterka zyska dostęp do miejsc, które wcześniej były poza jej zasięgiem. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że znane z nowego trailera sceny w których Lara skacze po wraku bombowca B-52, to fragmenty samouczka. Jednak już na tym etapie będzie można wybrać jedną z kilku ścieżek.

Okazało się również, że pewne akcje kontekstowe będą unikalne i natkniemy się na nie tylko raz. Jako przykład podano Larę zabijającą wilka przy pomocy noża. Twórcy obiecują, że jeśli nie zrobimy tego dobrze za pierwszym razem, to będzie to miało swoje konsekwencje później.

Po przeczytaniu powyższych rewelacji pewnie przypomniały się Wam zapowiedzi Angel of Darkness? Warto pamiętać, że nowy Tomb Raider jest już w stu procentach gotowy. Nie są to więc obietnice bez pokrycia, a elementy znajdujące się aktualnie w grze!

Tym razem chyba warto czekać, prawda?

 


1 czerwca 2012, by Mr Macphisto
Crossroads po polsku!
Trailer obejrzany? Podoba się? No to teraz spodoba się jeszcze bardziej! Jak dowiedział się serwis World of Tomb Raider, Square Enix właśnie pracuje nad polską wersją tego filmiku! Ale spokojnie, nie grozi nam dubbing. Wydawca skupił się wyłącznie na polskich napisach.

Co to oznacza? Ano dwie rzeczy. Po pierwsze - nasz rynek i polscy fani w końcu liczą się na równi z najważniejszymi krajami przemysłu growego. Niemcy, Francuzi czy Hiszpanie - to już dla nas żadna 'góra', a zupełnie równa półka! Druga rzecz, jakiej należy się spodziewać, to zapewne lokalizacja samej gry. Skoro nawet trailer - pierwszy raz w historii serii - jest tłumaczony na polski, to przecież w końcu nie bez powodu.

Premiera pierwszego oficjalnie przetłumaczonego trailera planowana jest na ten weekend. Przy czym - możliwa jest delikatna obsuwa.. Trailer oczywiście zobaczycie u nas - jako pierwsi.

A wdzięczni możecie być... sobie. Społeczność zebrana wokół WoTR przemawia samą za siebie! I oby tak dalej.

 


1 czerwca 2012, by K@t & Peet
Jeszcze więcej Tomb Raidera
Nie zdążyliście jeszcze ochłonąć po zobaczeniu najnowszego trailera? Nic nie szkodzi – nadchodzące tygodnie i tak będą bardzo gorące.

Już 4 czerwca, na konferencji Microsoftu wprowadzającej do E3, zaprezentowana zostanie rozgrywka z dema nowego Tomb Raidera. Relacji z pokazu możemy spodziewać się pod koniec dnia.

Lara Croft na powrót zagości także w prasie - 5 czerwca do sklepów trafi nowy numer CD-Action, w którym znajdziemy relację z zamkniętych pokazów gry w San Francisco:
„Byliśmy w San Francisco, by obejrzeć nową Larę Croft. Qn’ik jechał tam nieco sceptyczny, ale powrócił z bananem na twarzy, twierdząc, że to najlepszy Tomb Raider w historii cyklu, a poza tym świetna i trzymająca w napięciu gra.”

Artykuł zawierać ma sporo nowych informacji dotyczących m.in. trybu walki, polowania i systemu odnawiania energii. W lipcu do sprzedaży trafi z kolei Gameinformer w którym opublikowany zostanie obszerny artykuł poświęcony oczekiwanej grze.

W ciągu najbliższych miesięcy możemy więc spodziewać się sporej marketingowej ofensywy ze strony Square Enix. O wszystkim będziemy informować na bieżąco. Zostańcie z WoTR!

 


1 czerwca 2012, by K@t
Lara na "Rozdrożu"
Premiera trailera „Crossroads” za nami. Co nowego dowiadujemy się o Tomb Raiderze?

Zgodnie z zapowiedziami Lara poluje na zwierzęta – skrada się, z łukiem zaciśniętym w dłoni, by oddać idealnie wymierzony strzał. Bezbronna Croftówna przemyka w cieniu, za wszelką cenę starając się uniknąć wzroku przeciwnika. Wbrew obawom nie brakuje także broni palnej, którą bohaterka zdobywa w bardzo dramatycznych okolicznościach. Nie ma automatycznego namierzania, ale jest system osłon nieco ułatwiający wymianę ognia z uzbrojonymi, ludzkimi przeciwnikami. Nieznani antagoniści wyglądają na najemników, prawdopodobnie Rosjan – nie wiadomo jednak, czy trafili na wyspę razem z Larą. Wygląda na to, że jaskiniowi pomyleńcy i zwierzęta nie będą jedynym zagrożeniem czyhającym na wyspie.

Na statku Endurance płynęli za to inni bohaterowie - wśród nich Sam. Dziewczyna, wyglądająca na rówieśniczkę Lary, zostaje uprowadzona przez nieznanych wrogów. Oprócz niej, Croftówna spotyka też kilku innych członków załogi Endurance.

Lara płacze, krzyczy i obficie krwawi. Jest przygniatana, kaleczona, bita i topiona – wszystko to pokazane bardzo sugestywnie. Możemy spodziewać się wielu Quick Time Events, zwłaszcza w chwilach, gdy dojdzie do bezpośredniego starcia z przeciwnikiem. Elementy zręcznościowe wyraźnie inspirowane są serią Uncharted – otoczenie bardzo często jest ruchome. Ciągle coś się wali, sypie i rozpada pod nogami Lary. Croft skacząca w kierunku znajdującego się w powietrzu śmigłowca, czy „uciekająca” przed toczącym się za nią kadłubem samolotu to tylko początek atrakcji. Tych w grze na pewno nie zabraknie.

W trailerze nie pojawia się natomiast Conrad Roth. Słyszymy tylko jego głos, zachęcający Larę do dalszej walki:

- Dasz radę Laro. W końcu jesteś jedną z Croftów.
- Nie sądzę, czy jestem >>taką<< Croft.


Na samym końcu słyszymy też bardzo zaskakujące stwierdzenie bohaterki – „Nienawidzę grobowców!”.

Trailer „Crossroads” możecie obejrzeć, klikając w ten link.

 


1 czerwca 2012, by K@t
Tomb Raider - nowy trailer i data premiery!
Bez owijania w bawełnę - trailer "Crossroads" możecie już obejrzeć >>pod tym linkiem<<.

Trwający 3 minuty materiał dosłownie kipi od akcji i emocji. Poznajemy kilku nowych bohaterów, nowe możliwości Lary, a także po raz pierwszy dowiadujemy się jak wygląda walka i elementy stealth.

Nowa, potwierdzona data premiery, to 5 marca 2013.