strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

CZERWIEC 2008




20 czerwca 2008, by kluz_kaa
Troels Folmann o soundtracku
Motyw przewodni do Tomb Raider Underworld powstawał przez 10 miesięcy - zdradził dziś Troels Folmann. Dla porównania: stworzenie motywu dla TRL zajęło mu ok. 9, a TRA 5 miesięcy.

Kompozytor znalazł błędy w ścieżkach dźwiękowych do poprzednich gier w serii i starał się ich uniknąć podczas tworzenia soundtracku do najnowszej odsłony. Autor zapewnia, że podkład muzyczny będzie tworzony tylko i wyłącznie przy użyciu orkiestry, a nie tak jak to miało miejsce przy TRL i TRA, gdzie wspomagano się elektroniką.

W najnowszej grze muzyka nie będzie nam towarzyszyła bez przerwy, a raczej będzie pojawiała się w odpowiednich momentach, aby podkręcić atmosferę.



20 czerwca 2008, by kluz_kaa
Premiera oficjalnej strony TR Underworld
Dziś została uruchomiona oficjalna witryna TR: Underworld. Wygląd strony różni się od tych zaprezentowanych przy okazji Legendy i Anniversary - zrezygnowano z technologii flash i postawiono na prostotę. Co do samej zawartości, to nowych materiałów za wiele nie ma. Został opublikowany główny motyw muzyczny nowej gry oraz dwa nowe screeny - wszystko już dostepne na WoTR. Na stronie znalazły się również artykuły i wywiady, które przyszło nam już przeczytać wcześniej, m.in. o dniu z życia Erica Lindstroma.



20 czerwca 2008, by kluz_kaa
TR Anniversary jako klasyka na PS2
Tomb Raider Anniversary, remake pierwszej gry z serii TR, doczeka się swojej reedycji w serii Kolekcji Klasyki Playstation 2. Wydanie to będzie można nabyć po atrakcyjnej cenie - 69,90zł, a ponadto będzie zawierać polski opis na tylnej okładce oraz w pełni przetłumaczoną instrukcję.

Premiera TRA w serii Kolekcji Klasyki już 10 lipca.



20 czerwca 2008, by Cez
Oficjalne okładki TR Underworld
Ujawniono oficjalne okładki Tomb Raider: Underworld. Przy okazji poznaliśmy ostateczną wersję logo ósmej części przygód Lary, znacznie różniące się od wstępnego projektu, o którym informowaliśmy pół roku temu.

Okładki można obejrzeć w naszym dziale Tomb Raider: Underworld.



19 czerwca 2008, by Boone
Tomb Raider Underworld na E3!
Eidos Interactive potwierdził, że zamierza zaprezentować najnowszą odsłonę serii TR na tegorocznych targach E3 w Los Angeles. Oprócz Tomb Raider Underworld zaprezentowana zostanie m.in. gra Just Cause 2.

Prawdopodobieństwo pojawienia się TRU na E3 2008 już od dłuższego czasu było wysokie - premiera gry planowana jest na koniec tego roku, więc czas już rozpocząć jej aktywną promocję.

Impreza odbędzie się w dniach 15 - 17 lipca 2008.



18 czerwca 2008, by kluz_kaa
Lara na tropie Mjolnira?
Meksyk, ukryte odmęty Morza Śródziemnego, Tajlandia i Arktyka - bardzo prawdopodobne, że to właśnie te miejsca odwiedzi Lara w Tomb Raider Underworld. Hiszpański magazyn o grach komputerowych, Playmania, ujawnia kolejne informacje dotyczące nadchodzącej gry.

Jak podaje czasopismo, Lara podczas swojej przygody odkryje Mjolnir - młot, którym w skandynawskiej mitologii władał Thor, brodaty bóg piorunów czczony przez germańskich pogan. Mjolnir według Wikipedii jest jedną z przerażających broni nordyjskich. Jak wynika z tłumaczenia artykułu, pomoże on w rozwikłaniu wskazówek dotyczących położenia Avalonu. W międzyczasie Amanda i Rutland znów się pojawią wraz ze swoimi własnymi oceanograficznymi ekspedycjami związanymi z Atlantydą i lewitującym więzieniem Natli.

Eidos nie opublikował jeszcze żadnych informacji na temat fabuły Tomb Raidera Underworld i nikt z firmy nie chce komentować spekulacji z czasopism. Być może więcej dowiemy się już wkrótce, kiedy wydawca uruchomi oficjalną stronę nowego Tomb Raidera - możliwe, że będzie to miało miejsce już w przyszłym tygodniu.



13 czerwca 2008, by Mek
Nowości i zmiany w Tomb Raider: Underworld
W lipcowym numerze magazynu "Game Informer" ukazała się kilkustronicowa zapowiedź Tomb Raider: Underworld. Dowiadujemy się z niej paru nowych informacji o nadchodzącej grze.

Jedną z dostępnych w TRU broni ma być pistolet paraliżujący. Dzięki niemu Lara nie będzie musiała zabijać zagrożonych wyginięciem zwierząt. Ponadto pod wodą możliwe będzie użycie podwójnych pistoletów.

Crystalsi stawiają duży nacisk na zagadki, które teraz mają być bardziej wyraziste. Według zamysłu twórców, poczujemy ich autentyczność i integralność ze światem gry. Jeżeli jednak któraś sprawi nam kłopot, nie będziemy musieli się dłużej przy niej zatrzymywać - obszerny system podpowiedzi ułatwi rozwiązanie każdej łamigłówki. Lara nagra kamerą filmy, ukazujące jej odkrycia. Komentując te nagrania, lady Croft pomoże nam znaleźć dalszą drogę w grze. Będzie możliwe także "sfotografowanie" wyczynu bohaterki, a następnie umieszczenie screenu w Internecie. Umożliwi to łatwą wymianę informacji o sekretnych pomieszczeniach i przedmiotach.

Zmiany nie ominą też znanego z Tomb Raider: Anniversary przypływu adrenaliny. Teraz o spowolnieniu akcji nie będzie decydowało zręczne wciśnięcie kombinacji klawiszy - każde niebezpieczeństwo będzie automatycznie wywoływało ten efekt. Tym razem nie będą to jednak dzikie zwierzęta, ale np. przewracająca się kolumna.



8 czerwca 2008, by kluz_kaa
Kambodża wraca? Nowe fakty o TR Underworld
W ostatnim czasie Eidos w różnych źródłach ujawnił kilka nowych informacji dotyczących Tomb Raider: Underworld. Zebraliśmy je wszystkie dla Was w jednym miejscu:

Prace nad ósmą częścią gry rozpoczęto jeszcze wtedy, gdy TR: Legend był w fazie produkcji, dlatego też wiele niewykorzystanych elementów tej gry pojawi się w Underworld. Ekipę ludzi z Crystal Dynamics wysłano w różne zakątki świata, aby zdobyć informacje na temat miejsc, które Lara mogłaby odwiedzić w grze. Fotografowali oni między innymi piramidy Majów na meksykańskim Jukatanie oraz Angkor Wat w Kambodży.

Producenci bardzo uważnie śledzili dyskusje graczy na temat Zipa i Alistera i ich ciągłych pogawędek podczas rozgrywki w Legendzie. Efekt? Możemy być pewni, że w TR: Underworld będziemy w niemal pełnej izolacji.

Najnowszy TR jest inspirowany dwiema pierwszymi częściami serii, ze względu na nieograniczone możliwości ruchowe i eksplorację. Producenci chcą, aby nowa gra była niezwykłą epicką przygodą, która pozostanie na długo w naszej pamięci.

TR: Underworld ma charakteryzować się niesamowitą grafiką, której nie są w stanie oddać opublikowane do tej pory screeny. Wszystko to dzięki specjalnemu silnikowi graficznemu, który został opracowany specjalnie pod konsole nowej generacji. Z kolei Firma Buzz Money jest odpowiedzialna za konwersje na platformę Wii i PlayStation 2.

Gra zapewni nam dwukrotnie dłuższą rozgrywkę od tej z TR: Legend. Underworld będzie można ukończyć w 10 godzin, zakładając że gracz ominie wszystkie sekrety i nie będzie popełniał żadnych błędów.

Pierwszy trailer pojawi się już tego lata. Ponadto wkrótce ma zostać zaprezentowana animacja modelu Lary.



7 czerwca 2008, by Cez
Podwodna lokacja w TR Underworld
Lipcowy numer „Playstation Official Magazine” dostarczył wielu nowych, ciekawych informacji o nadchodzącym TR: Underworld.

Ósma część przygód Lary Croft rozpoczyna się od podwodnej lokacji na Morzu Śródziemnym. Bohaterka niedawno dowiedziała się, że jej ojciec tuż przed zniknięciem odkrył coś niezwykłego w zatopionej świątyni. Lara czym prędzej dopływa do wspomnianej lokacji na swoim luksusowym jachcie, przebiera się w strój kąpielowy i wyposażona w harpun nurkuje z nadzieją, że w zatopionej świątyni pozna odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Pod wodą zmierzy się m.in. z rekinami i z olbrzymią mityczną ośmiornicą, Krakenem.

Więcej szczegółów ujawnionych przez magazyn znaleźć będzie można w naszym tłumaczeniu artykułu, którego premiera już jutro na World of Tomb Raider.



1 czerwca 2008, by Boone
Zamów sobie TR: Underworld
Tak, tak, to nie żart - niektóre z zagranicznych sklepów internetowych już rozpoczęły przyjmować pre-ordery na nadchodzącą, ósmą część popularnej serii Tomb Raider. Wśród witryn oferujących tę usługę tysiącom fanów Lady Croft nie mogło zabraknąć Amazon.com, które oferuje Underworld za $49.99. Przewidywana data realizacji zamówienia to 3 listopada 2008. O tym czy coś jest na rzeczy, czy też to jedynie kolejny niesprawdzony 'sklepowy' termin zapewne przekonamy się wkrótce.

Przypominamy, że zamawiając grę u zagranicznego sprzedawcy, kupujesz wersję bez polskiej lokalizacji.