strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

KWIECIEŃ 2004




23 kwietnia 2004, by Grzeko
Tomb Raider #44
Image Comics zdradziło nieco więcej informacji dotyczących 44. numeru Tomb Raider'a.

"Tower of Souls" część 2 z 2. Uwięziona w nawiedzonym Irlandzkim zamku Lara musi stawić czoło dziesiątkom zadręczonych dusz oraz złemu szlachcicowi, który przeżył kilka wieków dzięki mocy poszukiwanego przez Lady Croft talizmanu. Jeżeli nie uda jej się zwyciężyć będzie musiała pozostać w zamczysku na zawsze.

Za numer odpowiadają: James Bonny, Wilson Tortosa, Tyson Wengler, Adam Hughes.

32 strony, $2.99



23 kwietnia 2004, by Grzeko
Nowe komiksy
Najnowsze informacje o bieżącym i kolejnym numerze komiksu z Larą w roli głównej.

TOMB RAIDER #41

Własnie ukazał się kolejny, 41. numer komiksu Tomb Raider. "Spirit Walker" część 1 z 2. Lara spotyka się z J. Bradley'em Aulgood'em, kierownikiem międzynarodowej korporacji, który zleca jej wyprawę do Nowej Zelandii w poszukiwaniu mistycznego amuletu liczącego sobie pięć tysięcy lat. Jak się okazuje Aulgood za plecami Lady Croft postarał się aby ta wyprawa była jej ostatnią. Co z tego wyniknie? Dowiedzieć się można w 32 stronicowym komiksie za $2.99. Za to wydanie odpowiadają: J. Bonny, W. Tortosa, J. Sibal, T. Wengler i A. Hughes.

TOMB RAIDER #42

42-gi już odcinek komiksowego Tomb Raider'a, w którym będziemy mogli zapoznać się z drugą i ostatnią częścią przygody "Spirit Walker" trafi do sprzedaży już 12 maja. Wystawiona do wiatru przez szefa międzynarodowej korporacji Lara Croft jedzie do Australii aby powstrzymać go przed użyciem antycznego uroku skradzionego w XVIII wieku Aborygenom. Jeśli misja się nie powiedzie, zły człowiek stanie się silniejszy niż kiedykolwiek. Za numer odpowiadają J. Bonny, W. Tortosa, T. Wengler i A. Hughes. Tradycyjnie wydawnictwo będzie liczyć 32 kolorowe strony i kosztować $2.99.



22 kwietnia 2004, by Grzeko
TR7 jednak pojawi się na E3?
Oto co dziś opublikował serwis Gry Online: "(...) W Sieci pojawiły się również plotki, jakoby korporacja Eidos planowała pominąć na swoim stoisku najnowszą odsłonę Tomb Raidera. [pisaliśmy o tym na WoTR - przyp. red.] Według nieoficjalnych doniesień, zespół developerski Crystal Dynamics przygotował już w pełni grywalną wersję demonstracyjną kolejnej części przygód Lary Croft, dlatego opory wydawcy wydają się być trochę nie na miejscu. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja – póki co, najlepiej przypiąć jej etykietę zwykłej plotki."

Już wkrótce (11 maja) przekonamy się jaka jest prawda. Niemniej jednak radzimy bardziej nastawić się na naszą, WoTR'ową wersję - pojawienie się TR7 na E3 2004 jest mało prawdopodobne.

UPDATE (23.04)
Serwis Gry Online potwierdził dziś naszą wersję planów Eidosa na E3: "Tegoroczne targi E3 nie będą gościć na swoim pokładzie kolejnych, siódmych już, przygód seksownej pani archeolog. Po wielu tygodniach plotek przedstawiciele firmy Eidos oficjalnie potwierdzili wiadomość, iż najnowsza gra z cyklu Tomb Raider nie zostanie pokazana na majowych targach gier E3. Wiąże się to również z brakiem przebranej za Larę ponętnej modelki kręcącej się przy stoisku Eidos i reklamującej grę."

Dodatkowo opublikowano informacje o TR7, niestety zawierają one pewne przekłamania (w nawiasach kwadratowych nasze sprostowania): "Niewiele wiadomo o siódmej odsłonie Tomb Raider, oprócz tego iż nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana [TR7 został zapowiedziany już dawno. "Ukoronowaniem" tego jest fakt, że grę umieszczono w planie wydawniczym na rok 2005. Nie jest znana jedynie dokładna data premiery - przyp. WoTR], pojawi się prawdopodobnie w lecie przyszłego roku a zagrają w nią posiadacze PS2 oraz PC. Po dość kiepskim przyjęciu przez graczy Angel of Darkness, firma Eidos zdecydowała się na dość radykalny krok - studio Core będące twórcą serii zostało odsunięte od tworzenia części 7 gry a developing powierzono firmie Crystal Dynamics, odpowiedzialnej m.in. za Legacy of Cain. Szefem projektu został Warren Spector [informacji na temat ewentualnej współpracy Warrena Spectora do tej pory oficjalnie nie potwierdzono. Pisaliśmy o tym kilkakrotnie - przyp. WoTR] a palce przy Larze "maczają" również członkowie prowadzonego przez niego, Ion Storm [o tym w zasadzie w ogóle do tej pory nie było mowy - przyp. WoTR]."



20 kwietnia 2004, by Grzeko
Ojciec Lary Croft, Toby Gard, o swoim dziele
Toby Gard wyjaśnia jak wstrętna korporacja kazała jego siostrze prostytuować się na całym świecie. Najpierw zmusili ją do noszenia obcisłych ciuszków, mówi, a potem zaczęli jej powiększać biust. Następnie zmusili ją do bycia tanią zabawką do podniecania nastoletnich chłopców. "Zbezcześcili ją" mówi cienkim głosem.

Gdy Gard nie mógł już tego dłużej znieść i odszedł z firmy, ta sprzedała jego bohaterkę do Hollywood. To było coś okropnego i wmieszali do tego Angelinę Jolie.

Lara Croft stała się symbolem. Razem z U2 przemierzyła cały świat podczas trasy PopMart Tour, pojawiała się na okładkach dziesiątek magazynów, została modelką Lucozade. Nagrała nawet swój własny singiel z Davem Stewartem. Croft jest największą gwiazdą elektronicznej rozrywki od czasów Pac-Mana - zarobiła dla Core Design grubo ponad 400 milionów funtów. Gard jednak nic z tego nie zobaczył. Odszedł z firmy dwa miesiące po premierze gry, w 1997 roku.

"Lara powstała z wymieszania Indiany Jones'a, Tank Girl i, jak mówią ludzie, mojej siostry", stwierdza Gard. "Może podświadomie uważałem ją za siostrę. Tak czy inaczej, miała ona być silną kobietą, podróżnikiem z wyższych sfer. Wtedy panowały następujące zasady: jeżeli robisz grę, jej bohater musi być facetem i pochodzić z Ameryki. W przeciwnym wypadku gra się nie sprzeda na tamtym kontynencie. Takie były zasady. Więc pomyślałem, 'Wiem jak to naprawić. Wszyscy przeciwnicy będą Amerykanami, a główna bohaterka, kobieta, będzie tak angielska jak to tylko możliwe."

Gard mówi dalej, "Nie była typem postaci, która załatwiałby cokolwiek wykorzystując do tego swoje walory fizyczne. W zasadzie było zupełnie odwrotnie. Moim zdaniem interesujące w niej było właśnie to, że była z nikim nie związaną, skromną a przy tym niebezpieczną osobą".

"Kłopoty zaczęły się gdy zaczęli ją ubierać w bluzeczki z dużym dekoltem, a czasami nawet całkowicie ją rozbierając" mówi Gard. "To naprawdę dziwne uczucie gdy widzisz jak twoja postać robi takie rzeczy. Po prostu nie chce się wierzyć. Myślisz sobie 'Ona tego nie może robić!' Spędziłem całe swoje zycie robiąc rysunki i one są moje. Należą do mnie."

Ale Lara nie była własnością Garda. Jej właścicielem było Core Design, które mogło z nią zrobić co tylko chciało. W takiej sytuacji miał dwa wyjścia: pracować dalej w firmie i robić coś sprzecznego ze swoją wolą, lub odejść. Dziś już znamy jego decyzję. Człowiek, który wymyślił najważniejszą grę w najważniejszej dekadzie elektronicznej rozrywki odszedł. Mimo, że prawdziwy twórca Lary już nad nią nie pracuje, po 6 grach i 2 filmach Tomb Raider nadal brnie do przodu...



17 kwietnia 2004, by Grzeko
Kolebka Życia już w sklepach!
Zapowiadana na 29 kwietnia Kolebka Życia jest już od wczoraj dostępna w sklepach sieci MediaMarkt! Kupić można zarówno wersję DVD (cena zgodnie z zapowiedziami wynosi 79.90zł) i VHS (taniej niż przewidywał dystrybutor bo już za 29.99).

Na płycie znajdziemy oczywiście materiały dodatkowe: Komentarz reżysera, sceny usunięte z filmu i alternatywne wersje istniejących (z komentarzem reżysera), filmy o powstawaniu Cradle of Life oraz teledyski "Did My Time" i "Heart Go Faster".

DVD dla regionu 2 zawiera angielską oraz czeską ścieżkę dźwiękową w formacie DD 5.1, natomiast komentarz reżysera 2.0. Napisy dostępne są w językach angielskim, arabskim, bułgarskim, czeskim, duńskim, fińskim, holenderskim, islandzkim, norweskim, polskim, rumuńskim i szwedzkim. Komentarz reżysera dostępny jedynie w języku angielskim. THX for Paciej00!



15 kwietnia 2004, by Grzeko
Scott Tucker mówi o komiksach w 2004
Scott Tucker z Top Cow zdradził ostatnio kilka szczegółów dotyczących komiksów z serii Tomb Raider, które zostaną wydane w późniejszej części tego roku. O niektórych z nich już sporo na WoTR pisaliśmy, ale część informacji to nigdy nie ujawniane dane.

"Tomb Raider #41 i #42 przedstawiają podróż Lary do Nowej Zelandii i Australii. Czas (i te dwa komiksy) pokaże czy spotka ona tam sprzymierzeńca czy kolejnego przeciwnika (w tym odcinku pojawi się nowa postać). Tomb Raider #43 i #44 będzie miłą opowiastką o wyprawie Lary do Irlandii. Nawiedzone zamczyska, masa martwych ludzi i kilka niespodzianek związanych z duchami. Potem nadchodzi TR #45, w którym Lara będzie zmuszona z pewnych względów zmienić nieco swój tryb życia."

"I w końcu - nie zaplanowane jeszcze całkowicie - numery 46-48 to wybuchowa mieszanka - Lara wystąpi w duecie z inną postacią znaną z komiksów Top Cow. Ale żeby się przekonać kto to będzie musicie jeszcze zaczekać."



8 kwietnia 2004, by Grzeko
Tomb Raider #44 i #45
Dziś ujawniono projekty okładek 44. i 45. numeru komiksu Tomb Raider wykonane przez Adama Hughes'a, które przedstawiamy wam poniżej. Niestety fabuła ani autorzy (poza Hughes'em) nie są jeszcze znani.




5 kwietnia 2004, by Grzeko
Tomb Raider Movie 3 nie powstanie!
Producent obu filmowych wersji Tomb Raider'a, Lawrence Gordon, powiedział gazecie Chicago Sun-Times, że trzecia część kinowych przygód Lary Croft nie powstanie.

Najprawdopodobniej onzacza to definitywny koniec spekulacji na temat ewentualnego powrotu Angeliny na duży ekran w tej roli, co z resztą sama Jolie zapowiedziała już jakiś czas temu.

"Ostatnia część nie spełniła naszych finansowych i frekwencyjnych oczekiwań. Oczywiście ja bardzo chciałbym zrobić Trójkę, tym bardziej, że Angelina Jolie jest stworzona do roli Lary" - powiedział Gordon. (thx for Cman)



4 kwietnia 2004, by Grzeko
Komiksy w kwietniu
Jak co 2 tygodnie mamy dla Was informacje o najnowszych komiksach z Lady Croft w roli głównej.

TOMB RAIDER #40

Już dostępny jest kolejny, 40 numer komiksu Tomb Raider! W związku z okrągłą liczbą wydawca postanowił zaskoczyć czytelników. Okładkę do czterdziestego numeru przygotował Greg Land. James Bonny stworzył na tę okazję specjalną historię. Fani Chase’a Carvera powinni się ucieszyć. Lara będzie uczestniczyć w wyprawie w przedziwne miejsce, gdzie będzie walczyć z tajemniczą siłą. W pewnym momencie wyda jej się, że widzi Carvera, którego uważała za zmarłego. Kiedyś nie przyznawała się do uczucia jakim go darzyła, ale teraz wie, że to była miłość.

TOMB RAIDER #41

Lara spotyka się z J. Bradley'em Aulgood'em, kierownikiem międzynarodowej korporacji, który zleca jej wyprawę do Nowej Zelandii w poszukiwaniu mistycznego amuletu liczącego sobie pięć tysięcy lat. Jak się okazuje Aulgood za plecami Lady Croft postarał się aby ta wyprawa była jej ostatnią. Co z tego wyniknie dowiemy się w 41. numerze komiksu Tomb Raider, który do sprzedaży trafi już 21 kwietnia, będzie liczył 32 strony a cena wyniesie $2.99. O projekt okładki (foto obok) zadba Adam Hughes.



3 kwietnia 2004, by Grzeko
TR 7 oficjalnie w planie wydawniczym!
Eidos opublikował raport dotyczący mijającego roku fiskalnego. Poza informacjami finansowymi można w nim również znaleźć plany na najbliższą przyszłość. Według raportu w roku fiskalnym 2005 Eidos wypuści na rynek następujące tytuły: Backyard Wrestling 2, Championship Manager 5, kolejną część Commandos oraz Deus Ex a także (a dla nas przede wszystkim) Tomb Raider 7. We wstępnej wersji planu na rok 2006 na razie nie znalazł się Tomb Raider 8. Widać po wydarzeniach związanych z Angel of Darkness firma jest bardziej ostrożna w zapowiadaniu kolejnych przygód Lary Croft.



2 kwietnia 2004, by Grzeko
Sprostowanie ;-)
W związku z wczorajszym dniem jesteśmy Wam winni małe wyjaśnienia. Otóż news pod tytułem "Francja, Czechy... POLSKA!!!" był oczywiście żartem primaaprilisowym i nie ma on nic wspólnego z prawdą :-) Nie było żadnej konferencji, ujawniania szczegółów ani przenoszenia premiery, wszystko jest tak jak było (czyli nie znamy szczegółów dotyczących gry, a datą premiery nadal jest 30 czerwca 2005).

Pozostałe trzy newsy z 1 kwietnia są jak najbardziej prawdziwe i potwierdzone.



1 kwietnia 2004, by Grzeko
Eidos wypytuje graczy
Wydawca Tomb Raider'a, Eidos Interactive, zaprasza wszystkich mieszkańców okolic San Francisco do rozmowy na temat gier z gatunku action adventure. Spotkanie odbędzie się we wtorek, 6 kwietnia. Aby uczestniczyć w dyskusji trzeba być w wieku 18 - 24 lat. Osoby, które zostaną wybrane do dalszych rozmów otrzymają $75. Zainteresowane osoby proszone są o kontakt: adventuregames@nicholsresearch.com i podanie swoich danych osobowych (imię, nazwisko, wiek i numer telefonu).

Cała akcja ma niewątpliwie związek z opracowywanym właśnie przez Crystal Dynamics Tomb Raider'em 7. Oby Eidos wyciągnął odpowiednie wnioski ze spotkania z graczami...



1 kwietnia 2004, by Grzeko
Petycja w sprawie TR Movie 3
Fani Tomb Raider'a postanowili wziąść sprawy w swoje ręce i zorganizowali petycję w sprawie Tomb Raider Movie 3. Po zakonczeniu akcji podpisy zostaną wysłane do twórców filmu lub samej Angeliny Jolie. Niestety inicjatywa nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem - przez tydzień udało się zebrać jedynie 95 wpisów - więc i jej powodzenie jest raczej wątpliwe. Jeśli ktoś jest zainteresowany, swój podpis można złożyć tutaj.



1 kwietnia 2004, by Grzeko
[EXCLUSIVE] Tomb Raider A - Mega Custom!
Po trzech latach oczekiwania jeden z czołowych twórców Tomb Raiderowych customów na świecie, Psiko, opublikował swoje najnowsze dzieło "Tomb Raider A - The TechnoEgyptians and the Hidden Empire at the Center of the World". Trzeba przyznać, że tytuł robi wrażenie i śmiało mógłby konkurować z nazwami fimów kina offowego :-). Ten potężny custom (360MB) z całą pewnością umili najzagorzalszym fanom oczekiwanie na Tomb Raider'a 7, więc zapraszamy do zasysania (serwer ma bardzo przyzwoitą prędkość, ale mimo to modemowcom nie polecamy, to w końcu 360MB).

Grę (całkowicie za darmo) można pobrać klikając tutaj.



1 kwietnia 2004, by Grzeko
Francja, Czechy... POLSKA!!!
Tak, tak! Dziś rano na specjalnie na tą okazję zwołanej konferencji prasowej ujawniono szczegóły dotyczące nadchodzącego Tomb Raider'a 7! Jak przyznali ludzi reprezentujący wydawcę, ostatnie informacje mówiące o tym, że projekt został dopiero rozpoczęty były celowym zbiciem mediów z tropu.

Dziś oficjalnie ujawniono pierwsze szczegóły dotyczące gry oraz jej wygląd. Zacznijmy od fabuły - wiadomo, że będzie ona ściśle powiązana z Angel of Darkness który, jak wiadomo, zakończył się u naszych sąsiadów - w Czechach. Podczas dalszej wyprawy Lara najpierw zajmie się wydostaniem z tego kraju, gdzie także zaczęła ją ścigać policja i zwiedziona powszechną opinią o naszych rodzimych służbach porządkowych większość gry spędzi własnie w Polsce, skąd później uda się do Rosji która będzie łącznikiem z TR8 (tak jak teraz Czechy połączyły AOD i TR7). Lady Croft odwiedzi aż trzy miasta - Kraków, Wrocław (a właściwie tylko jego rynek) oraz Warszawę (główną atrakcją ma być wiernie odwzorowany Pałac Prezydencki w którym będzie urzędował nie kto inny jak... Andrzej Lepper!). Niestety w związku z bardzo rozbudowaną fabułą i lokacjami premiera gry została przełożona na początek 2006 roku... ale warto czekać :)

Więcej informacji ma zostać ujawnionych już niedługo... stay tuned!