strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

MARZEC 2016




31 marca 2016, by Cez
37 tysięcy dolarów w jeden dzień
Tyle udało się uzbierać na leczenie dzieci chorych na nowotwory dzięki specjalnej akcji charytatywnej GameChanger Charity zorganizowanej z okazji 20-lecia serii Tomb Raider.


Przypomnijmy, że za jednego dolara można było nabyć Tomb Raidera z 2013 roku i jednocześnie pomóc śmiertelnie chorym dzieciom. W efekcie błyskawicznej zbiórki pieniędzy w ciągu zaledwie jednej doby udało się uzyskać ponad 37 tysięcy dolarów. Akcja miała potrwać do 5 kwietnia, ale bardzo szybko cały zapas kodów na grę został wyczerpany. Mimo że za jednego dolara już nie uda się uzyskać TR9, Crystalsi apelują, by nadal wspierać GameChanger Charity w tej słusznej sprawie.

 


31 marca 2016, by Cez
Czy powstaje Tomb Raider GO?
Jeden z użytkowników forum NeoGAF odkrył, że zarejestrowano wiele domen związanych z grami mobilnymi z serii "GO", w tym TombRaiderGO.com. Domeny wykupiono poprzez firmę CSC Domain Tools, która już wielokrotnie dokonywała transakcji dla Square Enix.

Prócz domeny Tomb Raider GO wykupiono również inne, związane z markami Square Enix: Just Cause GO, Life is Strange GO, Deus Ex GO i Thief GO. Czy to możliwe, że na fali popularności gier Lara Croft GO i Hitman GO wydawca zamówił więcej gier mobilnych tego typu? Choć pewności takiej nie mamy, pamiętajmy, że w historii marki Tomb Raider po wycieku informacji o nowych domenach większość z nich prędzej czy później okazywała się prawdziwa i potwierdzała powstawanie nowego tytułu. Czyżby szykowała się taka gra z okazji 20-lecia serii?

Lara Croft GO to bardzo popularna i wielokrotnie nagradzana gra mobilna dostępna na platformach iOS, Android i Windows Mobile. Pierwotnie tytuł miał brzmieć właśnie Tomb Raider GO, stąd logo po prawej stronie newsa, które pochodzi z roboczej wersji produktu. Z kolei Hitman GO w lutym tego roku dodatkowo ukazał się także na PlayStation 4 i PS Vita. Niewykluczone, że i Lara Croft GO w przyszłości zadebiutuje na platformach Sony, choć póki co w tej sprawie nie ma żadnych informacji z oficjalnych źródeł.

 


30 marca 2016, by Cez
Tomb Raider Movie znów w telewizji
Dziś o godzinie 22.35 stacja TVN po raz kolejny wyemituje pierwszy Tomb Raider Movie z 2001 roku w reżyserii Simona Westa.

Lara Croft mieszka w posiadłości odziedziczonej po ojcu. Lord Richard Croft zaginął przed laty podczas jednej z wypraw. Córka przejęła jego archeologiczne zainteresowania i podróżuje po świecie, poszukując skarbów. Pewnej nocy Lara odkrywa w schowku ukryty niegdyś przez ojca starożytny zegar - klucz do odnalezienia Trójkąta Światła gwarantującego władzę nad czasoprzestrzenią. Śladem bohaterki podążają komandosi wysłani przez prastarą sektę Iluminatów.


W filmie w rolach głównych wystąpili: Angelina Jolie jako Lara Croft, Jon Voight - lord Richard Croft, Iain Glen - Manfred Powell, Noah Taylor - Bryce, Daniel Craig - Alex West, Chris Barrie - Hillary.

Przypomnijmy, że obecnie trwają rozmowy na temat trzeciego filmu, który miałby być ekranizacją gry Tomb Raider z 2013 roku. Zachodnie media donoszą, że sporą szansę otrzymania głównej roli ma gwiazda Star Wars, Daisy Ridley.

 


29 marca 2016, by Cez
Rozpoczynamy świętowanie, TR9 za jednego dolara!
Crystal Dynamics i Square Enix ogłosili, że w tym roku czeka nas wiele niespodzianek z okazji 20-lecia serii Tomb Raider. Jedna z nich dotyczy targów PAX East, które odbędą się w dniach 22-24 kwietnia w Bostonie, a druga to możliwość otrzymania Tomb Raidera z 2013 roku za symbolicznego dolara.

Tomb Raider I zadebiutował 25 października 1996 roku na konsoli Sega Saturn. Od tego momentu Lara Croft w kolejnych ok. 30 grach odwiedziła ponad 25 krajów i stała się ikoną interaktywnej rozrywki. "Od momentu premiery Tomb Raider zajmuje znaczącą pozycję w historii gier video. Cieszymy się z możliwości świętowania z fanami na cześć ikonicznej Lary Croft poprzez specjalne eventy, retrospektywy, upominki i inne niespodzianki, które pojawią się w tym roku" - mówi Ron Rosenberg, jeden z dwóch szefów studia Crystal Dynamics. Z kolei drugi szef Scot Amos dodaje: "To niesamowite być częścią tej legendy, widzieć jak ta seria w tym czasie wyewoluowała i myśleć o tym co jeszcze nadejdzie. Toast za kolejne 20 lat wspólnych przygód."


Crystalsi zdradzają, że już 22 kwietnia w Bostonie podczas targów PAX East na fanów serii będą czekały pierwsze atrakcje. W godzinach 15-16 tamtejszego czasu odbędzie się panel dyskusyjny pt. "Lara Croft: The Undisputed Queen of Gaming" (niekwestionowana Królowa Gier), z kolei w godz. 16.30-17.30 zebrani cosplayerzy będą uczestniczyć w sesji zdjęciowej. Każdy, kto przyjdzie i zaprezentuje się w cosplayu, otrzyma podarunki.

Ponadto z okazji 20-lecia serii zorganizowano specjalną akcję charytatywną, którą znajdziecie tutaj. Wystarczy przekazać jednego dolara, by otrzymać w zamian cyfrową wersję Tomb Raidera z 2013 roku na PC (klucz z grą po wypełnieniu formularza i wysłaniu swojej dotacji zostanie wysłany na maila). Ci, którzy ofiarują minimum 20 dolarów, będą uczestniczyć w losowaniu specjalnych paczek z wyjątkowymi gadżetami, a z kolei ci, którzy przekażą 50 dolarów, otrzymają m.in. plakat, ale ta ostatnia nagroda dotyczy tylko osób mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Akcja charytatywna, która potrwa do 5 kwietnia, ma pomóc chorym dzieciom w walce ze śmiertelnymi chorobami.

 


29 marca 2016, by Cez
Nowe DLC z zombiakami już dostępne
Zgodnie z zapowiedzią dziś zadebiutowało ostatnie duże DLC do Rise of the Tomb Raider, czyli Przebudzenie Zimnej Ciemności (Cold Darkness Awakened). Dodatek jest już dostępny na Xboxach, a w ciągu najbliższych godzin powinien pojawić się na Steamie i w Windows 10 Store.

Przebudzenie Zimnej Ciemności waży około 830 MB i kosztuje na Xboxie 35 zł, z kolei na Steamie 10 euro, czyli ok. 43 zł. Dodatek wchodzi w skład przepustki sezonowej, więc jej posiadacze nie muszą go osobno kupować. Osoby bez Season Pass mogą nabyć to DLC oddzielnie.


W najnowszym dodatku ktoś włamał się do nieczynnego od czasów zimnej wojny ośrodka badań nad bronią zaszytego w syberyjskiej dziczy i uwolnił tajemniczą substancję, która zmienia ludzi w krwiożerczych, bezmyślnych zabójców. Lara musi zmierzyć się z coraz agresywniejszymi atakami zarażonych przeciwników, zdobywając równocześnie i konstruując na bieżąco sprzęt, by nie przegrać w bezwzględnej walce o przetrwanie. Stań do walki z nowymi wrogami i podejmij nowe wyzwania, próbując równocześnie znaleźć sposób na opanowanie sytuacji i uniknięcie wiszącej w powietrzu katastrofy.

Dodatek zawiera strój Uszanka, który zmniejsza obrażenia Lary odnoszone w walce wręcz, niszczycielską strzelbę Młot Otchłani oraz pakiet kart, w którym można znaleźć ponad 15 nowych kart Wypraw.

Opisy wszystkich wydanych dotąd DLC znajdziecie w dziale Rise of the Tomb Raider, w sekcji "Dodatki / DLC".

UPDATE (29.03)
Gracze PC-owi muszą poczekać do godz. 18.00 na odblokowanie dodatku. Na Steamie w międzyczasie pojawił się szósty patch, ważący ponad 500 MB, który naprawia drobne błędy oraz przygotowuje grę pod wieczorną premierę DLC. Przykładowy gameplay ukazujący Przebudzenie Zimnej Ciemności możecie zobaczyć tutaj.

 


25 marca 2016, by Cez
Tomb Raider z goglami VR?
Na przełomie marca i kwietnia odbędą się premiery gogli Oculus Rift oraz HTC Vive, a w październiku tego roku PlayStation VR - urządzeń wirtualnej rzeczywistości, które w nadziei ich producentów mają całkowicie zmienić rynek gier video. Okazuje się, że będzie szansa na zagranie z goglami na głowie w Tomb Raidery, przynajmniej na tym ostatnim urządzeniu.

Dla każdego rodzaju wirtualnych gogli już powstają gry, w których za pomocą ruchów głowy jak i całego ciała będziemy mogli prowadzić rozgrywkę, ale jedynie Sony na zachętę zadeklarowało, że poprzez PlayStation VR będziemy mogli uruchomić każdą grę z PlayStation 4, czyli także Tomb Raider: Definitive Edition, Lara Croft and the Temple of Osiris oraz nadchodzący na tę platformę Rise of the Tomb Raider. Sony jednak nie zamierza przygotowywać specjalnych konwersji tych gier, czyli w przypadku przygód Lary nie ma co liczyć na użycie unikalnych możliwości wirtualnego urządzenia. Zamiast tego Sony zaoferuje tryb "Cinematic mode", który będzie polegał na tym, że w goglach wyświetli nam się wirtualny ekran o szerokości aż 5 metrów, na którym będzie emitowana gra.


PlayStation VR będzie wyposażone w ekran OLED o rozdzielczości 1920×1080 pikseli, czyli niższej niż w przypadku Oculus Rift i HTC Vive (2060×1200), ale w zamian charakteryzować się będzie wyższym odświeżaniem, wynoszącym 120 Hz (u konkurencji 90 Hz). Oculus Rift wyceniono na ok. 4 tys. zł, a HTC Vive na ok. 3 tys. zł i obie te zabawki do uruchomienia gier będą wymagały solidnego PC. Z kolei PlayStation VR ma kosztować ok. 1800 zł i wymagać konsoli PlayStation 4 wraz z kontrolerem Move oraz PlayStation Camera.

Czy w przyszłości powstanie część Tomb Raidera, która uwzględni możliwości gogli VR? W chwili obecnej nie wiadomo, ale wiele osób z branży uważa, że może być ciężko ukazać zręcznościowe gry w ten sposób, by nie powodowały u gracza zawrotów głowy czy nawet wymiotów. Pożyjemy, zobaczymy!

 


24 marca 2016, by Cez
Tomb Raider zmierza na Linuxa
Jeśli zamiast najnowszych wersji Windowsa wolicie darmowy system operacyjny Linux, to mamy dla Was dobrą wiadomość. Tomb Raider z 2013 roku pojawi się na tej platformie jeszcze tej wiosny.

Firma Feral Interactive, która ma na swoim koncie konwersje na Linuxa takich gier jak Medieval II: Total War czy Alien: Isolation, poinformowała, że już wkrótce będzie można zakupić TR9 na Linuxa. Konwersja pojawi się zarówno na Steamie jak i w Feral Store w cenie 19,99 euro, czyli ok. 85 zł. Dokładnej daty premiery jeszcze nie ujawniono.


"Jesteśmy zachwyceni możliwością wprowadzenia jednej z najbardziej lubianych serii gier na Linuxa, czyli Tomb Raidera" - powiedział David Stephen, dyrektor zarządzający z Feral Interactive. "Ta gra ukazuje ewolucję Lary z badaczki-amatorki do zaprawionego w boju rozbitka w niezwykłej przygodzie, którą będą się rozkoszować gracze na Linuxie."

 


23 marca 2016, by Autumn
Powstaje nieoficjalny remake Tomb Raidera II!
W tym roku obchodzimy 20-lecie serii Tomb Raider i z tego powodu wielu fanów Lary liczy na niespodziankę od studia Crystal Dynamics, a zwłaszcza na remake Tomb Raidera II. Biorąc pod uwagę, że 9 lat temu Tomb Raider Anniversary sprzedał się bardzo słabo, szanse na kolejny remake są minimalne. Fani się jednak nie poddają - jeden z miłośników Lary o pseudonimie Nicobass postanowił samemu przygotować taki remake o tytule The Dagger Of Xian.


Niedawno informowaliśmy o projektach tworzonych przez fanów, a konkretnie o Anniversary Edition oraz Realm of Fallen Angels - kontynuacji Angel of Darkness według pierwotnego pomysłu Core Design. Do tego grona twórców dołączył fan z Francji, który przez wiele miesięcy w tajemnicy pracował nad pomysłem odświeżenia TR2. Nicobass rozpoczął swoją przygodę z serią Tomb Raider właśnie od drugiej części. Jest ogromnym fanem klasycznych przygód Lary Croft oraz twórcą grafik ukazujących "kwadratową" panią archeolog w nowym, bardziej ludzkim wydaniu. Jego prace możecie zobaczyć tutaj.


Podobnie jak w przypadku innych opisywanych przez nas projektów autorstwa fanów, Nicobass tworzy The Dagger Of Xian na darmowym silniku Unreal Engine 4, a próbkę jego twórczości możecie zobaczyć na trzech materiałach video: tu, tu, i tu. Międzynarodowa społeczność fanów TR zachwyciła się tym, co zobaczyła na filmikach, mimo że ukazują one wczesny etap produkcji gry.

Na chwilę obecną nie wiadomo nic o dacie premiery, ale twórca informuje, że wszystkie kluczowe elementy mechaniki gry są zakończone i rozpoczął już pracę nad projektowaniem poziomów i tworzeniem środowiska w grze. Trzymamy kciuki za powodzenie tego ambitnego projektu!

 


23 marca 2016, by Cez
Tomb Raider II #2 w kioskach
W zachodnich kioskach pojawił się nowy numer drugiej regularnej serii komiksów od Dark Horse, który ukazuje przygodę Lary rozgrywającą się po wydarzeniach z gry Rise of the Tomb Raider. W najnowszym zeszycie zatytułowanym Tomb Raider II #2 młoda Lara ze zrestartowanej linii czasowej wplątuje się w gonitwę za bardzo rzadkim gatunkiem grzyba, który rzekomo gwarantuje nieśmiertelność. Na jej przeszkodzie stanie nowy, śmiertelnie niebezpieczny przeciwnik, którego nie można zabić.

Za scenariusz odpowiada Mariko Tamaki, a szkice przygotował Phillip Sevy. Zeszyt tradycyjnie liczy 32 strony i kosztuje $3,99. Nowy numer dostępny jest jedynie w języku angielskim. Kolejny zeszyt pojawi się w zachodnich kioskach 20 kwietnia.


Więcej informacji o pierwszej i drugiej regularnej serii Dark Horse, a także o dawnych zeszytach wydawnictwa Top Cow znajdziecie w dziale Komiks. Przypominamy, że ostatnio we wspomnianym dziale opublikowaliśmy również unikalny, prequelowy komiks z 1996 roku, który ukazuje przygodę Lary rozgrywającą się przed grą Tomb Raider I.

 


22 marca 2016, by Cez
Kolejny plebiscyt, kolejne nagrody
Rise of the Tomb Raider zdobył cztery nagrody w amerykańskim plebiscycie NAVGTR (National Academy of Video Game Trade Reviewers) w kategoriach: "Animacja", "Kierownictwo artystyczne", "Oświetlenie i tekstury" oraz za najlepszą grę przygodową wchodzącą w skład istniejącej serii.

Łącznie RotTR był nominowany w ośmiu kategoriach. Dla porównania: Fallout 4 otrzymał najwięcej nominacji, bo aż dwadzieścia i nie zdobył żadnej nagrody, podczas gdy Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał siedemnaście nominacji i zgarnął aż czternaście nagród - najwięcej spośród wszystkich, w tym tę najważniejszą, za "Grę roku".

 


22 marca 2016, by Cez
Zobacz zwiastun DLC z zombie!
Studio Crystal Dynamics poinformowało, że ostatnie DLC wchodzące w skład przepustki sezonowej, czyli Cold Darkness Awakened, zadebiutuje w sklepie Xbox Marketplace, Windows 10 Store i na Steamie już za tydzień, 29 marca. Z tej okazji studio już dziś wypuściło nowy zwiastun Rise of the Tomb Raider, w którym możemy zobaczyć krótką scenkę z nadchodzącego DLC. Łapcie za link!

Dodatek skupi się na historii zamkniętej sowieckiej bazy wojskowej, w której przeprowadzano eksperymenty z nowym typem broni. W bazie doszło do katastrofy i wydostania się tajemniczego czynnika infekującego otaczającą tajgę. Lara odwiedzając to miejsce napotka na ludzi i zwierzęta, których dotknęła nietypowa przypadłość przemieniająca ich w krwiożercze bestie i bezmyślnych morderców. Bohaterka będzie zmuszona przezwyciężyć fale predatorów i walczyć o swoje życie. Do nas należy wykonywanie kolejnych wyzwań, by zapobiec lub nawet odwrócić zbliżającą się katastrofę. DLC zaoferuje nowy strój o nazwie Uszanka, nowy rodzaj strzelby oraz pakiet kart Wypraw.


Cold Darkness Awakened to już ostatnie DLC wchodzące w skład przepustki sezonowej. Przypomnijmy, że wcześniej wydano dwa duże dodatki pt. Tryb Wytrzymałości oraz Baba Yaga: Świątynia Wiedźmy, a także cztery mniejsze pakiety DLC ze strojami: Syberyjski Komandos, Spuścizna Proroka, Starożytna Szpica i Przetrwanie w Dziczy. Opisy wszystkich DLC znajdziecie w naszym dziale o Rise of the Tomb Raider.

Nie ujawniono ceny nadchodzącego dodatku, ale prawdopodobnie będzie ona taka jak w przypadku wcześniejszych dwóch dużych DLC (w sklepie Xboxa ok. 35 zł, a na Steamie 10 euro, czyli ok. 43 zł). Dodajmy, że przepustka sezonowa w sklepie Xbox Marketplace kosztuje 89,99 zł, a na Steamie 27,99 euro, czyli ok. 120 zł. Osoby, które nie zainwestowały w Season Pass, będą mogły nabyć DLC osobno.

UPDATE (23.03)
Nazwa DLC Cold Darkness Awakened została przetłumaczona w polskiej wersji językowej jako Przebudzenie Zimnej Ciemności.

 


21 marca 2016, by Cez
Daisy Ridley potwierdza rozmowy nt. filmu
Gwiazda Star Wars potwierdziła krążące plotki o tym, jakoby rozmawiała z twórcami trzeciego filmu Tomb Raider na temat roli Lary Croft. Żadne decyzje w tej sprawie jednak jeszcze nie zapadły.

Dziennikarz serwisu The Hollywood Reporter zapytał Daisy Ridley, która wcieliła się w filmie Gwiezdne Wojny: Przebudzenie w rolę Rey, o plotki na temat filmowej Lary Croft. Rozmowa z dziennikarzem miała miejsce w Londynie podczas rozdania nagród Empire Awards.


"Były takie rozmowy. Czekam na to, aż ktoś do mnie zadzwoni i powie >>chcemy ciebie, zróbmy to!<<" - powiedziała Daisy Ridley, a z kolei jej kolega John Boyega, który w Przebudzeniu Mocy wcielił się w Finna, dodał: "Grałem w Tomb Raidera - to nowe spojrzenie i sądzę, że film będzie właśnie oparty na tej wersji. Wysłałem nawet Daisy smsa o treści >>To przecież Ty! Powinnaś się tym zająć, bo możesz być Larą Croft<<. Ona powinna nią być".

Aktorka dodała, że ewentualna rola w Tomb Raiderze nie przeszkodziłaby jej w pracach nad kolejnymi częściami Gwiezdnych Wojen.

 


20 marca 2016, by Taimon
Dwie nagrody dla RotTR
Rise of the Tomb Raider zdobył dwie nagrody na festiwalu South by Southwest Interactive, który odbywa się w USA w stanie Teksas od 1987 roku. Zwycięstwo dotyczy plebiscytu SXSW Gaming Awards, który jest połączony z festiwalem South by Southwest od 2014 roku.


Pierwszą nagrodę RotTR zdobył w kategorii "Doskonała Animacja" (gra pokonała m.in. Assassin's Creed: Syndicate i Batman: Arkham Knight), a drugą zgarnęła Lara Croft za "Najbardziej Wytrzymałą Postać" (pokonała m.in. Geralta z Wiedźmina 3).

W plebiscycie zostały wyróżnione również inne gry, takie jak Batman: Arkham Knight, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Star Wars: Battlefront i wiele innych. Wiedźmin 3: Dziki Gon tradycyjnie zgarnął kilka nagród, w tym najważniejszą - został okrzyknięty "Grą Roku".

 


17 marca 2016, by Cez
Podglądaj swoich znajomych w Relic Run
Studio Simutronics przygotowało kolejny mały update gry mobilnej Lara Croft Relic Run. Co otrzymaliśmy tym razem?

Aktualizacja dodała ikonki ze zdjęciami naszych znajomych, które pojawiają się na mapce Kambodży, Sahary oraz Tybetu. Dzięki temu możemy zobaczyć na jakim etapie zdobywania reliktów są osoby, które znamy poprzez Facebooka. W momencie, gdy w trakcie rozgrywki kończy nam się energia lub amunicja, możemy dokupić apteczkę, pancerz lub naboje - da się to teraz zrobić w trakcie biegu. Ponadto niektóre przedmioty możemy odblokować wcześniej bez względu na poziom postępu.

Przy okazji zapraszamy do naszego działu o grze Lara Croft Relic Run, gdzie znajdziecie wiele ciekawostek, w tym polskie tłumaczenia notatek, które pojawiają się przy każdym odblokowanym relikcie.

 


16 marca 2016, by Cez
Tak mogła wyglądać Lara w reboocie
Jeden z użytkowników serwisu Youtube dotarł do materiałów video ukazujących zrestartowanego Tomb Raidera na wczesnym etapie produkcji - w fazie pre-alpha i alpha. Pierwsze video możecie zobaczyć tutaj, a drugie tu.

Pierwszy materiał to swego rodzaju zwiastun datowany na rok 2010, w którym widzimy inną twarz głównej bohaterki, bardziej przypominającą klasyczne rysy Lary. Słyszymy również inny głos panny Croft ("Myślisz, że mnie znasz? Myślisz, że widziałeś to już wcześniej?") oraz widzimy wycięty przerywnik filmowy z wielkim bossem Oni, a także inne logo Tomb Raider. Warto również zwrócić uwagę na zupełnie inny wygląd zwykłych wojowników Oni.


Z kolei drugi filmik datowany na rok 2011 to gameplay, z którego dowiadujemy się, że na ekranie miał widnieć tradycyjny pasek energii. Ukazano również inny wygląd menu, w którym ulepszaliśmy bronie i uczyliśmy się umiejętności.

W sieci już pojawiły się głosy, że na zaprezentowanych materiałach Lara wyglądała lepiej niż w finalnym produkcie. "Lepszy głos, lepsza twarz, lepsi przeciwnicy, lepsze starcie z dużym Oni, lepsze włosy, lepsze ataki końcowe z czekanem. Co jest Crystalsi, myślałem, że wersja alpha powinna być gorsza od tej ostatecznej" - to tylko jeden z wielu podobnych komentarzy fanów.

 


11 marca 2016, by Taimon
Piąty patch odblokował DirectX 12
Studio Nixxes wypuściło piątą już łatkę do Rise of the Tomb Raider na Steamie. Standardowo gra zakupiona w Windows Store zostanie zaktualizowana z kilkudniowym opóźnieniem. Najważniejszą zmianą jest to, co już zapowiadaliśmy kilka dni temu, czyli dodanie wsparcia najnowszego API Microsoftu - DirectX 12.

Nowa aktualizacja naprawia błędy związane z HBAO+ oraz Motion Blur w trybie 3D. Prócz DirectX 12 dodano opcję VXAO Ambient Occlusion, o której była mowa przed premierą gry. Do nowości należy również benchmark, w którym możemy zobaczyć w ilu klatkach na sekundę działa gra w różnych lokacjach.

Gra z DirectX 12 ma w teorii działać znacznie lepiej, a szczególnie w największych hubach takich jak Kompleks Radzieczki czy Geotermiczna Dolina, gdzie nawet na dobrym sprzęcie gra nie utrzymywała stałych 60 klatek na sekundę. Poprawą wydajności mogą cieszyć się tylko użytkownicy Windowsa 10, ale nie wszyscy. U niektórych osób gra działa znacznie gorzej niż z DirectX 11. Z tego powodu twórcy dają nam możliwość włączania i wyłączania wsparcia nowego API. Jak to zrobić? Wystarczy odpalić launcher i zmienić to w opcjach.

 


11 marca 2016, by Cez
Ups, Brytyjczycy obrazili się na Larę
Tak przynajmniej wynika z nominacji nagród BAFTA, a właściwie ich braku względem gry Rise of the Tomb Raider. Najwięcej szans na zdobycie tegorocznych nagród ma gra Everybody's Gone to the Rapture nominowana aż w dziesięciu kategoriach, z kolei Wiedźmina 3: Dziki Gon nominowano siedem razy. Przyznanie nagród nastąpi 7 kwietnia.

Nagrody BAFTA to jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie sztuk wizualnych, przyznawane co roku przez Brytyjską Akademię Sztuki Filmowej i Telewizyjnej (British Academy of Film and Television Arts). Brak w tym roku Rise of the Tomb Raider na liście nominowanych zaskakuje, tym bardziej, że w innych plebiscytach tytuł ten nie tylko był wielokrotnie nominowany, ale i w wielu przypadkach wygrał.

Warto przypomnieć, że w 2014 roku Tomb Raider otrzymał trzy nominacje do nagród BAFTA, w 2009 roku Tomb Raider Underworld dostał jedną nominację, a w 2006 roku Tomb Raider Legend aż pięć nominacji, przy czym w przypadku kategorii "ścieżki dźwiękowej" zdobył tę prestiżową nagrodę.

 


10 marca 2016, by Cez
Ze Star Wars do Tomb Raidera?
Serwis Deadline donosi, że Daisy Ridley, aktorka znana dzięki roli Rey z filmu "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy", jest poważnie rozpatrywana jako potencjalna kandydatka do roli Lary Croft w planowanym reboocie filmowej serii. Dodajmy jednak, że do tej pory nie odbyły się żadne oficjalne negocjacje.


Daisy Ridley w chwili obecnej bierze udział w zdjęciach do filmu "Gwiezdne Wojny: Epizod VIII", gdzie ponownie wcieli się w rolę Rey, która została świetnie odebrana przez fanów gwiezdnej sagi. Czy rzeczywiście aktorka mogłaby zostać także nową, filmową Larą Croft i godnie zastąpić Angelinę Jolie? Przekonamy się wkrótce.

Przypomnijmy, że za reżyserię nowego filmu Tomb Raider odpowiada Roar Uthaug, a za scenariusz Geneva Robertson-Dworet. Film powstaje na zlecenie trzech wytwórni: Warner Bros, MGM i GK Films.

 


7 marca 2016, by Cez
Twórcy Just Cause zajmą się Tomb Raiderem?
Konwersji Rise of the Tomb Raider na PC dokonała holenderska firma Nixxes Software, a tymczasem serwis NerdLeaks podejrzewa, że w przypadku wersji PlayStation 4 zmieni się to na korzyść szwedzkiej firmy Avalanche Studios, która odpowiada m.in. za serię Just Cause.

Serwis NerdLeaks odkrył tajemnicze pliki na oficjalnej stronie Buy RotTR, na której można zakupić ostatnią część przygód Lary Croft. Okazuje się, że w kodzie witryny udało się odnaleźć ukryty plik graficzny, a mianowicie logo Avalanche Studios. Czy świadczy to od razu o tym, że firma ta odpowiada za port na PS4? W tej chwili jeszcze nie wiadomo, ale w sieci już rozgorzała dyskusja o tym, jak spore problemy techniczne ma ostatnia gra tego studia, czyli Just Cause 3 (już w dniu premiery gracze pobierali patcha o wielkości 3GB), inni z kolei uspokajają, że za wcześnie, by wyrokować czy i ewentualny port na PS4 byłby obarczony błędami.

Gdy otrzymamy potwierdzenie lub zaprzeczenie tych doniesień, niezwłocznie Was o tym poinformujemy. Przypomnijmy, że Rise of the Tomb Raider na PS4 pojawi się pod koniec tego roku - konkretna data premiery nie jest jeszcze znana.

UPDATE (08.03)
Plotka została zdementowana. Okazało się, że logo Avalanche Studios znalazło się w kodzie przez pomyłkę.

 


6 marca 2016, by Taimon
To już pewne - RotTR ze wsparciem DirectX 12
Twórcy Rise of the Tomb Raider potwierdzili to, co zapowiedzieliśmy już jakiś czas temu - gra otrzyma wsparcie dla nowego DirectX 12 na komputerach z systemem Windows 10.

Duet Rise of the Tomb Raider oraz DirectX 12 zaprezentowano kilka dni temu na zamkniętej konferencji w San Francisco. Co nam da "dwunastka"? Microsoft utwierdza nas w przekonaniu, że zapewni ona nawet o 20 procent wyższą wydajność karty graficznej. Nowy DirectX usprawni również wykorzystanie procesora o połowę. Jeżeli obietnice Microsoftu zostaną zrealizowane, to w najbliższej przyszłości możemy liczyć na lepszą wydajność w grach.

Jak będzie w przypadku RotTR, który obecnie działa na DirectX 11? Pozostaje nam poczekać na aktualizację, która powinna ukazać się w najbliższym czasie. Dodajmy, że wraz z ostatnim patchem gra uzyskała możliwość włączenia trybu 3D.

Tutaj możecie zobaczyć zwiastun autorstwa Microsoftu, który ukazuje zalety DirectX 12. Warto wspomnieć, że z "dwunastki" skorzystają również inne gry, takie jak Just Cause 3, Quantum Break, Deus Ex: Mankind Divided czy The Elder Scrolls Online oraz wiele innych.

 


5 marca 2016, by Cez
Reżyser filmu Tomb Raider przerywa milczenie
Norweski reżyser Roar Uthaug, który ma zamiar stworzyć nowy film z Larą Croft, wreszcie przerywa milczenie i potwierdza, że fabuła filmu będzie bazować na grze Tomb Raider z 2013 roku. Niestety twórca nadal nie zdradza konkretów, czyli daty premiery oraz nazwiska aktorki wcielającej się w główną rolę.

"Myślę, że tworzenie postaci Lary Croft to jak obcowanie z prawdziwym człowiekiem i właśnie to chcemy pokazać na dużym ekranie" - mówi Roar Uthaug na łamach serwisu IGN. "Chcemy, by widzowie się z tą postacią utożsamiali. Mam nadzieję, że uda mi się wnieść moją norweską wrażliwość do tej serii. Zawsze byłem fanem silnych kobiecych charakterów i były one obecne we wszystkich moich poprzednich filmach".


Reżyser dodał, że gra w Tomb Raidery od 1996 roku i w związku z tym był szczęśliwy, gdy usłyszał, że będzie zajmował się tym projektem. "Film 'Poszukiwacze zaginionej Arki' był jednym z moich ulubionych w czasie dzieciństwa, więc to zdecydowanie moje marzenie, aby wyreżyserować film w tym gatunku. Chcemy stworzyć nowoczesny obraz wypełniony akcją, w którym wszystko, co się dzieje, będzie wiarygodne" - mówi Uthaug.

Ostatni film Roara Uthauga to "Fala", który był w tym roku norweskim kandydatem do Oscara, jednak ostatecznie nie otrzymał nominacji.

 


5 marca 2016, by Cez
Steam obniża ceny gier Square Enix
Dobra wiadomość dla osób, które dotąd nie nabyły którejś z części przygód Lary Croft lub innych produkcji spod skrzydeł Square Enix. Trwa promocja na Steamie, dzięki której o wiele taniej możecie kupić cyfrowe wersje gier m.in. z serii Tomb Raider i Lara Croft.

Większość tytułów została przeceniona aż o 75 procent. Póki co nie ma co liczyć na tak wielką obniżkę ceny Rise of the Tomb Raider, ale i ta gra chwilowo potaniała - o 20 procent. Możecie także skorzystać z oferty specjalnego zestawu składającego się z dwóch tytułów: RotTR i Just Cause 3 - wówczas obie gry otrzymacie o 27 procent taniej.

Poszczególne ceny i wielkość promocyjnych rabatów znajdziecie tutaj. Spieszcie się, bo oferta jest ważna tylko do 7 marca.

 


3 marca 2016, by Cez
Polska cosplayerka wygrała konkurs Nvidii
Wiemy już, kto zwyciężył w konkursie cosplayowym pt. "Zmierz się z legendą". Jurorzy polskiego oddziału Nvidii zdecydowali, że na pierwsze miejsce najbardziej zasłużyła znana cosplayerka z Polski, Klaudia Croft, która wygrała profesjonalną sesję zdjęciową wartą ok. 3 tysięcy złotych. Gratulujemy! Poniżej widzicie zwyciężczynię na fotce wykonanej przez Marcina Słodczyka.


Łącznie w zabawie uczestniczyło siedem osób, w tym jedna spoza Polski. Zgłoszenia wszystkich konkursowiczów możecie zobaczyć tutaj. Zadanie polegało na odwzorowaniu wybranej przez siebie postaci z gry Rise of the Tomb Raider i uwzględnieniu w charakteryzacji "szponu Nvidii". Jak można było przewidzieć, wszyscy uczestnicy wcielili się w Larę Croft - co ciekawe był i uczestnik, który zaproponował męską wersję stroju pani archeolog.

Więcej zdjęć Klaudii Croft oraz innych polskich i zagranicznych cosplayerek znajdziecie w galerii na Facebooku.