strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

STYCZEŃ 2016




31 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS] Wygraj RotTR wraz z Season Pass!
Dziś mamy dla Was kod na Rise of the Tomb Raider na PC w wersji Digital Deluxe, czyli takiej, która zawiera Season Pass! Dzisiejszy zwycięzca otrzyma dzięki temu dostęp nie tylko do pełnej wersji gry, ale i do wielu małych i dużych pakietów DLC, np. do Trybu Wytrzymałości czy Baby Jagi.

Aby wziąć udział w szybkim konkursie, należy polubić nasz fanpage na Facebooku, a także konkursowy post. I to wszystko! Wśród wszystkich osób, które dziś do godziny 22:00 spełnią oba warunki, wylosujemy jednego zwycięzcę.

Dziękujemy studiu Crystal Dynamics za ufundowanie pełnej wersji najnowszej gry wraz z przepustką sezonową.

UPDATE (31.01)
Wygrywa Dominik Pastuszko, gratulujemy! Już jutro kolejny rebus.

 


31 stycznia 2016, by Cez
Nvidia zaprasza do konkursu cosplayowego
Dwa tygodnie temu informowaliśmy o konkursie Nvidii odbywającym się na stronie RiseToTheAdventure.com, w którym można wygrać wyprawę o wartości do 10 tysięcy dolarów. Niestety fani z Polski nie mogą uczestniczyć w walce o tę nagrodę. Nvidia postanowiła jednak zorganizować kolejny konkurs, i tym razem jest on dostępny także dla Polaków.


"Pokaż swoje artystyczne umiejętności - jak najwierniej odwzoruj wybraną przez siebie postać z gry Rise of the Tomb Raider, w charakteryzacji uwzględnij "szpon Nvidia", zrób klimatyczne zdjęcie siebie w przygotowanym kostiumie i zgłoś się" - czytamy na stronie konkursu. "Zachęcamy też do przesyłania materiałów wideo. Film może pokazywać jak pracowałeś/aś nad strojem bądź jak odtwarzasz sceny zainspirowane grą. Pamiętaj, by w tytule filmu użyć #FaceTheLegend. Autora bądź autorkę najlepszego zgłoszenia zaprosimy do wzięcia udziału w profesjonalnej sesji fotograficznej."

Wartość wspomnianej nagrody nie przekroczy 3 tysięcy zł. Wszystkie zgłoszenia muszą zostać wysłane do 18 lutego włącznie. Nvidia opublikuje nazwiska zwycięzców po 29 lutym.

Pamiętacie z kolei o konkursach na WoTR, prawda? Jeszcze dziś rozdamy kolejny kod na Rise of the Tomb Raider i to na dodatek wraz z Season Pass! Zaglądajcie często, by poznać instrukcję kolejnego, szybkiego konkursu.

 


30 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS] Rozwiąż rebus i wygraj RotTR
WoTR nigdy nie odpoczywa – pora na kolejny konkurs! Dziś ponownie mamy dla Was kod na cyfrową wersję Rise of the Tomb Raider na PC. Jak tym razem go zdobyć?

Wyślijcie nam maila na adres redakcjawotr@gmail.com - w treści wiadomości wpiszcie swoje imię i nazwisko, a w temacie maila rozwiązanie poniższego rebusu (kliknij na obrazek, by powiększyć). Od każdego uczestnika przyjmujemy tylko jedno zgłoszenie. Swoje odpowiedzi nadsyłajcie dziś do godziny 23. Spośród wszystkich poprawnych zgłoszeń wylosujemy jedno.


Podziękowania dla sklepu Muve.pl za ufundowanie nagrody. Już jutro kolejna szansa na wygraną. Zaglądajcie często na WoTR!

UPDATE (30.01)
Wygrywa Malwina Paździorek, gratulujemy! Poprawna odpowiedź to oczywiście "Grobowiec Proroka".

 


30 stycznia 2016, by Taimon
Użytkownicy Steama mówią o fatalnej optymalizacji
Minął dzień od światowej premiery Rise of the Tomb Raider na PC, a gra już doczekała się kilku problemów z optymalizacją. Początkowo wydawało się, że panowie z Nixxes spisali się na medal, ale gdy pojawiły się sygnały od osób ze świetnymi sprzętami, którym gra klatkuje, stało się jasne, że do ideału wiele brakuje. Na forum dyskusyjnym Steama zawrzało, mówi się tam wprost o fatalnej optymalizacji. Najczęstsze zgłaszane problemy dotyczą kart graficznych od AMD, ale posiadacze kart Nvidii również skarżą się na utrudnienia.


Głównym problemem, który dotyczy kart firmy AMD jak i Nvidia, to duży spadek wydajności w levelu o nazwie Kompleks Radziecki. Jest to jeden z największych hubów, jaki spotkamy w grze. Płynność w tym miejscu potrafi spaść nawet poniżej 30 FPS i to na sprzęcie lepszym niż ten, który zaleca nam producent do osiągnięcia płynnej rozgrywki. Najwięcej problemów mają posiadacze starszych kart AMD z serii 7000 i 8000. W porównaniu do starszych kart Nvidii z tą samą specyfikacją, gra z AMD sprawuje się o wiele gorzej. Na dodatek tytuł okazał się niedopracowany w kwestii ustawień graficznych. Przykładowo na słabszych komputerach cienie nawet po ich wyłączeniu co jakiś czas same się znów włączają i obciążają starszy sprzęt.

Co prawda Nvidia wydała dzień przed premierą sterowniki przygotowane specjalnie pod kątem RotTR, ale pojawiło się wiele głosów, że gra działała lepiej na tych starszych. Z kolei AMD poinformowało, że aktualnie pracuje nad sterownikami, które zoptymalizują najnowsze przygody Lary. Producent nie podał szczegółów, kiedy możemy się ich spodziewać, ale powinny pojawić się w najbliższych tygodniach.

Miejmy nadzieję, że Nixxes w najbliższym czasie wyda aktualizację poprawiającą wydajność i naprawiającą kilka błędów. Trzymamy też kciuki za szybką reakcję programistów z AMD.

 


29 stycznia 2016, by Cez
Nowy TR już na sklepowych półkach
Premiera pudełkowej wersji Rise of the Tomb Raider na PC już za nami. Tradycyjnie większość graczy wychodziła ze sklepów szczęśliwa, ale podobnie jak w listopadzie ubiegłego roku, przekazaliście nam sygnały o braku towaru w niektórych punktach.

Poniżej widzicie dwie przykładowe fotki nadesłane przez naszych Czytelników, ukazujące półki sklepowe z nowością - Rise of the Tomb Raider na PC. Jeśli chcecie zobaczyć więcej podobnych zdjęć, zapraszamy na nasz fanpage na Facebooku. Przy okazji przypominamy o naszej grupie na Steamie, dzięki której możecie np. bawić się razem z innymi polskimi fanami w Trybie Wypraw.


 


29 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS] Do kogo trafi kolejny RotTR na PC?
Dziś mamy dla Was kolejny kod na cyfrową wersję Rise of the Tomb Raider na PC. Jak go zdobyć?

Tym razem chcemy nagrodzić użytkowników naszego profilu na Facebooku. Aby wziąć udział w szybkim konkursie, należy polubić nasz fanpage, a także konkursowy post. I to wszystko! Wśród wszystkich osób, które w ciągu najbliższych trzech godzin (do 21:30) spełnią oba warunki, wylosujemy jednego zwycięzcę.

Podziękowania dla sklepu Muve.pl za ufundowanie nagrody. Już jutro kolejna szansa na wygraną! Zaglądajcie często na WoTR.

UPDATE (29.01)
Dziś w konkursie wygrywa Patryk Owczarek, gratulujemy! W ciągu najbliższych dni rozdamy kolejne kody na RotTR!

 


29 stycznia 2016, by Autumn
Jest dobrze! Wysokie oceny wersji PC
Premiera Rise of the Tomb Raider na PC już za nami, w związku z czym w sieci pojawiły się pierwsze i to bardzo pochlebne recenzje najnowszych przygód Lary Croft. Ich autorzy chwalą wersję pecetową podkreślając wprowadzenie wielu efektów graficznych niedostępnych na konsoli Xbox One, a także szeroką gamę dostępnych opcji konfiguracyjnych. Krytykowane są jednak stosunkowo duże wymagania sprzętowe.

Zestawienie przykładowych ocen wygląda następująco:

IGN Spain - 93/100
Hobby Consolas - 91/100
VideoGamer - 90/100
DarkZero - 90/100
PC Gamer - 83/100
GameWatcher - 9/10
PCgamesN - 9/10
Gry-Online - 8/10

Warto wspomnieć, że prócz podstawowej wersji RotTR wczoraj odbyła się także premiera kilku DLC na Steamie, w tym dwóch dużych: Trybu Wytrzymałości oraz Baby Yagi: Świątyni Wiedźmy. Dodatki są płatne, jednak jeśli gracz dysponuje przepustką sezonową, nie musi ich kupować osobno.

Na koniec zobaczcie premierowy zwiastun Rise of the Tomb Raider na PC - klik (niestety ten sam co w listopadzie na Xboxy). Przypominamy, że na dziś zaplanowano światową premierę pudełkowej edycji najnowszej gry.

 


28 stycznia 2016, by Cez
Premiera RotTR: gra na Steamie odblokowana!
Czekaliśmy i się doczekaliśmy! Punktualnie o godzinie 18 platforma Steam odblokowała możliwość uruchomienia Rise of the Tomb Raider, tym samym najnowsze przygody Lary Croft od tego momentu są dostępne na trzech platformach: PC, Xbox One i Xbox 360. Wpadajcie i dołączajcie do naszej grupy na Steamie, by wspólnie bawić się i rywalizować w długo oczekiwanej wersji pecetowej!

Premiera Rise of the Tomb Raider jest nietypowa, bo niezwykle rozłożona w czasie. Przypomnijmy, że 10 listopada ubiegłego roku odbyła się światowa premiera gry na konsolach Xbox One i Xbox 360, następnie 13 listopada tytuł zadebiutował na tych platformach w Polsce. Dziś z kolei mamy światową premierę pecetowej wersji cyfrowej na Steamie, a jutro w Polsce jak i za granicą produkt pojawi się w sklepach w edycji pudełkowej.

To oczywiście nie koniec premier, bo czeka nas jeszcze jedna - na PlayStation 4, jednak do tego czasu sporo wody upłynie w Wiśle. Gra zadebiutuje na platformie Sony dopiero pod koniec tego roku. Konkretnej daty premiery twórcy gry jeszcze nie zdradzili.

 


28 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS] Do wygrania RotTR na PC!
Każdej premierze gry w serwisie WoTR towarzyszy konkurs, więc i teraz nie mogło być inaczej. Sprawa jest prosta: mamy dziś dla Was jeden kod na Rise of the Tomb Raider na PC w wersji Digital Deluxe, czyli takiej, która zawiera Season Pass. Atrakcyjna nagroda, prawda? Ale jak ją zdobyć?

Krótka piłka: wyślijcie nam maila na adres redakcjawotr@gmail.com, w treści wpiszcie swoje imię i nazwisko, a w temacie wiadomości odpowiedź na konkursowe pytanie, które brzmi: "Jakie dwie grywalne lokacje Lara odwiedza w RotTR?" W naszym szybkim konkursie zwycięży osoba, która jako trzynasta prześle nam poprawną odpowiedź umieszczoną w temacie maila. Od każdego uczestnika przyjmujemy tylko jedno zgłoszenie.

Czas, start! Laureat otrzyma kod do gry jeszcze dziś! A co z tymi, którym się nie poszczęści? Będą mieli kolejne szanse na zwycięstwo już w najbliższych dniach, i to kilkukrotnie. Zaglądajcie do nas często!

UPDATE (28.01)
Wygrywa Karolina Zadworna, gratulujemy! Poprawna odpowiedź to oczywiście "Syria i Syberia". Podziękowania dla Crystal Dynamics za ufundowanie nagrody. Jutro kolejny szybki konkurs!

 


28 stycznia 2016, by Cez
Tuż przed premierą: porady techniczne
Firma Nixxes, która jest odpowiedzialna za pecetową konwersję Rise of the Tomb Raider, opublikowała na platformie Steam kilka porad technicznych dla graczy - znajdziecie je tutaj. Dowiadujemy się z nich, że na minimalnych ustawieniach powinniśmy uzyskać rozdzielczość 720p i 30 klatek na sekundę. Nixxes radzi, by podczas pierwszego uruchomienia gry włączyć ustawienia minimalne i dopiero w drugiej kolejności stopniowo sprawdzać jak gra zachowa się podczas włączania bardziej zaawansowanych opcji graficznych. Przedstawiciele firmy deklarują, że do 1 marca będą zaglądać na wspomnianą stronę i rozwiązywać problemy graczy.


Nixxes sugeruje także zainstalowanie najnowszych sterowników karty graficznej. Tak się złożyło, że Nvidia właśnie wypuściła świeżutkie sterowniki w wersji 361.75, które są rekomendowane przez twórców nowego Tomb Raidera. Jeśli chcecie zapoznać się ze szczegółowym poradnikiem stworzonym przez Nvidię na temat opcji graficznych w RotTR, kliknijcie tutaj.

Przy okazji podpowiadamy w jaki sposób można zmieniać opcje językowe w grze na Steamie. W Bibliotece należy znaleźć grę Rise of the Tomb Raider i kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy. Z menu podręcznego wybieramy "Właściwości". Otwiera się okienko, w którym klikamy w zakładkę "Język". Następnie wybieramy "English" lub "Polski". W pierwszym przypadku gramy z oryginalnymi głosami (napisy PL możemy włączyć już bezpośrednio w menu gry), a w drugim w całkowicie spolszczoną, zdubbingowaną grę. Steam w razie potrzeby ściągnie z sieci potrzebne pliki językowe.

 


28 stycznia 2016, by Cez
Jeszcze trochę, jeszcze chwila
Dziś światowa, pecetowa premiera Rise of the Tomb Raider, ale zgodnie z naszą zapowiedzią Steam nie odblokował gry o północy. Według studia Crystal Dynamics rozgrywka będzie możliwa dopiero od godziny 18 czasu polskiego - dokładnie w tym samym momencie tytuł zostanie odblokowany na całym świecie.

By uprzyjemnić Wam czas oczekiwania, zapowiadamy kolejny konkurs! Do wygrania będzie pełna wersja Rise of the Tomb Raider na PC! Nie przegapcie - warto dziś często zaglądać na WoTR!

 


27 stycznia 2016, by Cez
Zobacz jak prezentuje się grafika na PC
Studio Crystal Dynamics opublikowało ciekawy filmik, który ukazuje ulepszenia graficzne w Rise of the Tomb Raider na PC względem Xboxa One. Za konwersję na blaszaki odpowiada firma Nixxes, która wcześniej stworzyła wersję na Xboxa 360.

Zmiany z pozoru są kosmetyczne, ale to właśnie detale sprawiają, że grafika staje się jeszcze bardziej realistyczna. I tak widzimy jak w praktyce prezentuje się ostatnio opisana przez nas technologia HBAO+ (zaawansowane cieniowanie powierzchni obiektów), czy też bardziej szczegółowa teselacja (dzielenie wielokątów na mniejsze) i filtrowanie anizotropowe (technika poprawy jakości tekstur). Po szczegóły odsyłamy Was do materiału video, który znajdziecie tutaj.


Warto również zapoznać się z materiałem video (klik!) stworzonym przez kanał Candyland, na którym widzimy grafikę na poziomie maksymalnym, średnim i minimalnym. Dwa pierwsze przypadki nie różnią się znacząco od siebie, jednak grafika na poziomie minimalnym wypada o wiele słabiej. Z kolei tutaj możecie zobaczyć jak gra prezentuje się w rozdzielczości 4K (3840×2160) i z 60 klatkami na sekundę.

Premiera Rise of the Tomb Raider na PC tuż-tuż. Według Crystalsów nastąpi ona jutro o godzinie 18, choć wiele osób wierzy w to, że Steam odblokuje grę już o północy. Jak będzie? Przekonamy się za kilka godzin!

 


26 stycznia 2016, by Taimon
Dlaczego Baba Jaga (albo Yaga)?
Cameron Suey, czyli jeden z producentów dodatku do Rise of the Tomb Raider pt. Baba Yaga: Świątynia Wiedźmy (tak, w oficjalnym, polskim tłumaczeniu mamy Babę Yagę zamiast Jagi...), wyjawił kulisy powstawania tego DLC.

Deweloperzy z Crystal Dynamics mieli kilka pomysłów na fabularne rozszerzenie, ale gdy tylko usłyszeli słowo "wiedźma", poprowadziło to ich w kierunku Baby Jagi. Imię to nie jest znane na całym świecie, prócz oczywiście krajów słowiańskich, choć w ostatnim czasie staje się coraz popularniejsze za sprawą gier, komiksów i innych produktów popkultury. Owa wiedźma jest głównie znana ze swojego domu, czyli chatki usadowionej na kurzych łapach.


Twórcy uznali, że wątek paranormalny pasuje to ogólnego konceptu reboota - wystarczy sobie przypomnieć, że najnowszym dwóm grom z serii Tomb Raider towarzyszą subtelne, nadprzyrodzone zjawiska. Wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego miejsca w świecie gry ukazanym w Rise of the Tomb Raider, w którym mogłaby się wydarzyć przygoda z Babą Jagą. Postawiono na powiązanie jej z historią sowieckiej doliny jak i z miejscową legendą. Producenci chcieli być pewni, że gracze będą mieli dostęp do dodatku już na wczesnym etapie gry.

Twórcy DLC dodają, że potrzebowali nowej postaci - w ten sposób powstał pomysł na Nadię. To wnuczka Rosjanina, który porzucił swoje dotychczasowe życie, aby osiąść wśród mieszkańców doliny. W angielskiej wersji językowej głosu Nadii użyczyła Ashly Burch (Life is Strange, Borderlands II, Adventure Time).

 


26 stycznia 2016, by Cez
Przypominajka: zniżka dla Czytelników WoTR!
Przypominamy Wam o naszej zniżce na pudełkowe i cyfrowe edycje Rise of the Tomb Raider na PC, którą dzięki nam możecie otrzymać w sklepie Muve.pl. Dodatkowo za darmo uzyskacie TR9.

Zamawiając grę RotTR w Muve.pl, otrzymasz: rabat ok. 15 zł, gratis grę Tomb Raider z 2013 roku w wersji cyfrowej i darmową przesyłkę kurierem do każdego przedpłaconego zamówienia w ramach programu Darmodostawa. Ponadto 5% wydanej kasy wróci do Ciebie w postaci punktów złota, które możesz przeznaczyć na zniżki w sklepie i nagrody w programie lojalnościowym. Kody promocyjne nie mają limitu i są ważne do 31 marca.

Żeby skorzystać z oferty, wystarczy wejść na kartę produktu klikając w poniższe linki, dodać grę do koszyka i przy składaniu zamówienia podać nasz kod rabatowy. Zniżka nie dotyczy edycji kolekcjonerskiej.

RotTR (PC pudełko) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 15 zł taniej)
KOD: TR-PC-LARACROFT.PL

RotTR (PC digital) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 14 zł taniej)
KOD: TR-PCDIGI-LARACROFT.PL

 


26 stycznia 2016, by Cez
Zalecane wymagania sprzętowe po raz drugi
Kilka dni temu opublikowaliśmy zalecane wymagania sprzętowe Rise of the Tomb Raider według Nvidii. Okazuje się, że nie pokryły się one z tymi od Square Enix: zaleca się nie 6, a 8 GB pamięci RAM oraz 30 GB miejsca na dysku, a nie 25 GB. Potwierdzono też zastosowanie technologii antypirackiej Denuvo.

Poniżej szczegółowe wymagania zalecane:

- System operacyjny: 64-bitowy Windows 10
- Procesor: Intel Core i7-3770 3.40 GHz lub AMD FX-8350 4.0 GHz
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB) lub AMD Radeon R9 290x (4 GB)
- Pamięć RAM: 8 GB
- Wolne miejsce na dysku twardym: 30 GB

Dla przypomnienia minimalne wymagania sprzętowe:

- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 ze wsparciem DirectX 11
- Procesor: Intel Core i3-2100 lub odpowiednik AMD
- Karta graficzna: Nvidia GTX 650 (2 GB) lub AMD HD7770 (2 GB)
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 10.0
- Wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
- Klawiatura + mysz lub pad

Na koniec zła wiadomość prosto od Crystal Dynamics: grę na Steamie uda się odblokować dopiero 28 stycznia o godzinie 18 czasu polskiego, a nie jak wiele osób podejrzewało - już o północy. Na pocieszenie - od wczoraj Steam umożliwia wcześniejsze ściągnięcie plików na dysk, co jednak nie odblokowuje gry.

 


26 stycznia 2016, by Cez
DLC z Babą Jagą już dostępne
Zgodnie z zapowiedzią dziś w sklepie Xbox pojawiło się drugie duże DLC do gry Rise of the Tomb Raider. Fabularny dodatek o nazwie Baba Yaga: Świątynia Wiedźmy waży 1,26 GB i kosztuje 34,99 zł - ci, którzy dysponują przepustką sezonową (jej cena to 89,99 zł), nie muszą tego DLC już kupować. Dodajmy, że rozszerzenie będzie dostępne na PC już w dniu premiery, czyli 28 stycznia.


O czym opowiada dodatek? W syberyjskiej dziczy jest las, do którego lepiej nie wchodzić. Zaginęli tam członkowie radzieckiej wyprawy. Lara wkracza do Złowrogiej Doliny, szukając kogoś, a znajduje koszmar, którego nie sposób wyjaśnić. Czy Baba Jaga jest złym duchem tego lasu? A może legenda ma drugie dno? Podczas nowej, trzygodzinnej rozgrywki Lara spotka nowych przeciwników, zbada nowy grobowiec i rozwiąże zagadki sprzed dziesiątków lat, a na koniec zmierzy się z pradawnym złem. Dodatek zawiera także nowy strój oraz łuk.

Jeśli nie boicie się spoilerów, to zobaczcie przykładowy gameplay z dodatku o Babie Jadze >> klik! Z kolei w galerii na naszym profilu na Facebooku znajdziecie wiele szkiców koncepcyjnych z tego dodatku.

Przypomnijmy, że ostatnim, trzecim dużym DLC do RotTR będzie dodatek pt. Cold Darkness Awakened, w którym Lara napotka na ludzi i zwierzęta dotknięte nietypową przypadłością przemieniającą ich w krwiożercze bestie i bezmyślnych morderców. Łącznie dużych DLC wchodzących w skład Season Pass zaplanowano 3, a małych 4. Ponadto istnieją także mniejsze dodatki - pakiety strojów i broni, które nie wchodzą w skład przepustki sezonowej. Więcej informacji o dodatkach znajdziecie w naszym dziale o Rise of the Tomb Raider.

 


25 stycznia 2016, by Autumn
Fani tworzą nową kontynuację Angel of Darkness
Trzy lata temu informowaliśmy o nieoficjalnej kontynuacji Angel of Darkness pod nazwą The Lost Dominion (klik!), która miała powstać na silniku klasycznych pięciu Tomb Raiderów. Grupa twórców-amatorów wspierana była przez dawnych pracowników Core Design oraz posiadała zarys scenariusza Murtiego Schofielda, który oryginalnie miał być realizowany w dwóch sequelach TR6. Niestety nic z tego nie wyszło... Z powodu niejasności i sprzeczek, które pojawiły się w grupie, projekt dotąd nie ujrzał światła dziennego. Nie znaczy to jednak, że fani się poddali.

Ekipa Power Games Studios, w skład której wchodzi kilku fanów Angel of Darkness, rozpoczęła pracę nad swoją własną kontynuacją pod nazwą Lara Croft Tomb Raider: Realm of Fallen Angels. Gra tworzona jest tym razem na silniku Unreal Engine 4, który ma wprowadzić do rozgrywki nowoczesną mechanikę i lepszą grafikę, a tym samym utrzymać grę w duchu klasycznego PlayStation 2. Ekipa zapowiedziała, że chce stworzyć sequel, który będzie tak wierny oryginałowi jak to tylko możliwe. "Przebadaliśmy Angel of Darkness bardzo dokładnie i jesteśmy przekonani, że jako fani klasyków możemy stworzyć jego godną kontynuację" - mówią pomysłodawcy projektu.


Power Games Studios dodają, że bardzo pomocny w odkryciu kierunku, w którym miała podążać anulowana trylogia, był scenariusz Murtiego Schofielda i przyznają się do czerpania inspiracji z jego pomysłów. Ekipa zaznacza jednak, że nie będzie to jego dokładna kopia. Jeżeli jesteście ciekawi jak postępują prace nad Realm of Fallen Angels, zapraszamy na oficjalną stronę projektu (klik!), gdzie prócz informacji o tytule dostępne są już screeny i rendery.

Tym, którzy już nie mogą się doczekać powrotu Lary z TR6, przypominamy, że w 2014 roku użytkownik naszego Forum o nicku pmkkoch stworzył własną kontynuację Anioła Ciemności pod nazwą Forgotten Remnants, którą można pobrać tutaj. Jego dwulevelowa historia doprowadza Larę na teren wykopalisk na granicy Niemiec i Czech.

 


25 stycznia 2016, by Kyo
Z Nevady do świata fantasy
Square Enix powiększa brygadę Lary Croft w swojej karcianej, mobilnej grze Heavenstrike Rivals poprzez wprowadzenie dwóch nowych bohaterek w stroju Lary, który znamy z leveli z Nevady z gry Tomb Raider III. Te dwie postaci to Myra i Olivia, każda z nich oprócz stroju posiada nowe, unikatowe umiejętności.

Najpierw przypomnienie: Heavenstrike Rivals to nowy, taktyczny RPG stworzony na urządzenia mobilne, o którym pisaliśmy pod koniec grudnia ubiegłego roku. Wówczas postać o imieniu Lynne mogła założyć strój znany z gry The Temple of Osiris. Teraz przyszedł czas na dwie nowe postaci.


Lara Myra jest postacią defensywną, odpowiednikiem Felyne z klasy strzelca. Aż w sześciu kolejnych turach Myra podarowuje wszystkim pokrewnym postaciom Felyne stojącym przed nią do 4 punktów zdrowia, by na koniec każdej tury przemieścić się w tył. Ta sprytna umiejętność oznacza, że Myra pozostaje w tyle przez długi czas, ochraniając inne postaci i obdarowując każdego z osobna nawet 24 punktami zdrowia podczas walki. Z kolei Lara Olivia również daje dodatkowe punkty zdrowia, jednak jej specjalna umiejętność przydziela pełną energię (do 7 punktów) wszystkim sojusznikom oraz pozwala jej także na atakowanie przeciwników.

W obie postaci możecie zaopatrzyć się do 29 stycznia do godziny 15:00 na wszystkich urządzeniach mobilnych z systemem iOS oraz Android.

 


24 stycznia 2016, by Cez
Trzeci patch sponsoruje Baba Jaga
Studio Crystal Dynamics wypuściło trzecią już łatkę do Rise of the Tomb Raider. Ta najnowsza waży aż 1,1 GB i jej głównym zadaniem jest umożliwienie odblokowania drugiego dużego DLC pt. Baba Yaga: The Temple of the Witch, które będzie można nabyć na Xboxach już 26 stycznia.


Patch poprawia także wiele drobnych baboli jak np. błąd w odblokowaniu jednego z osiągnięć czy też błędne opisy kart Wypraw. Wszystkie zawarte w trzecim patchu poprawki i nowości będą już dostępne w dniu premiery RotTR na PC, czyli 28 stycznia.

Przy okazji zerknijcie na krótki gameplay z DLC o Babie Jadze. Możecie go zobaczyć tutaj.

 


24 stycznia 2016, by Taimon
RotTR za trudny dla piratów?
Do premiery Rise of the Tomb Raider na PC pozostało już tylko kilka dni, więc przyjrzyjmy się bliżej nowym informacjom technicznym. Czym jest tajemnicze HBAO+? Czy gra będzie nie do złamania przez piratów?

Minimalne i zalecane wymagania sprzętowe już znamy. Co z kolei z nową funkcją firmy Nvidia o nazwie VXAO, czyli usprawnionej wersji SSAO, która ulepsza okluzje otoczenia? Rich Briggs, jeden z twórców gry, udzielił wywiadu dla serwisu IGN, w którym zdementował tę informację. Okazuje się, że zamiast VXAO w grze zobaczymy HBAO+. Aktualnie jest to jedna z najbardziej zaawansowanych technik cieniowania powierzchni obiektów w grach komputerowych. Efekt ten nadaje scenie głębi, co tworzy o wiele bardziej realistyczny obraz niż SSAO, które mogliśmy spotkać w poprzednim Tomb Raiderze.

Rich wspomniał również o włosach Lary, które będą wyglądać na PC o wiele lepiej, niż na Xboxie One. Ulepszona opcja TressFX do wersji 3.0 nazywa się teraz Purehair i będzie działać na kartach Nvidii oraz AMD (w poprzedniej grze funkcja działała głównie na AMD). W przypadku nowych włosów postawiono na realizm - fryzura będzie lepiej trzymać się głowy Lary, a włosy nie będą powiewać nierealistycznie we wszystkich kierunkach tak jak to zdarzało się w poprzednim Tomb Raiderze. Crystal Dynamics oraz Nixxes Software przygotowali również tekstury w rozdzielczości 4K dla graczy, którzy posiadają Windowsa 10.

Dodajmy, że w Rise of the Tomb Raider prawdopodobnie zostanie zastosowana technologia antypiracka Denuvo Anti-Tamper - to rodzaj trudnej do pokonania tarczy ochronnej, która ma zapobiegać łamaniu zabezpieczeń gry na Steamie. Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowano w takich grach jak Batman: Arkham Knight, Just Cause 3 czy Star Wars Battlefront.

 


21 stycznia 2016, by Cez
Zalecane wymagania sprzętowe!
Nvidia opublikowała zalecane wymagania Rise of the Tomb Raider. Aby uzyskać 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 2560x1440, należy wyposażyć się w następujący sprzęt:

- Procesor: Intel Core i7-3770K
- Karta graficzna: GeForce GTX 980 Ti
- System: Windows 10 w wersji 64-bit
- Pamięć RAM: 6 GB

Jeśli wystarczy Ci rozdzielczości 1920x1080, to aby uzyskać 60 FPS, powinieneś zainwestować w kartę graficzną GeForce GTX 970.

Dla przypomnienia minimalne wymagania sprzętowe:

- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 ze wsparciem DirectX 11
- Procesor: Intel Core i3-2100 lub odpowiednik AMD
- Karta graficzna: Nvidia GTX 650 (2 GB) lub AMD HD7770 (2 GB)
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 10.0
- Wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
- Klawiatura + mysz lub pad

 


20 stycznia 2016, by Cez
Pięć komiksów w jednym
Co prawda piąty i ostatni zeszyt miniserii komiksowej pt. Lara Croft and the Frozen Omen zadebiutuje 3 lutego, ale już teraz wydawnictwo Dark Horse ogłosiło, że 22 czerwca w zachodnich kioskach ukaże się zbiorcze wydanie, zawierające wszystkie pięć odcinków tej serii.

Publikacja, którą wyceniono na 19,99 dolarów, będzie liczyła 120 stron. Przypomnijmy, że za rysunki w pięciu odcinkach Frozen Omen odpowiada Randy Green i Carmen Carnero, za scenariusz Corinna Bechko, a za kolorystykę Michael Atiyeh. Zamarznięty Omen opowiada o przygodzie klasycznej wersji pani archeolog i jej kolegi po fachu Cartera Bella, którego mieliśmy okazję już spotkać m.in. w grze Lara Croft: Relic Run. Tradycyjnie bohaterowie muszą zmierzyć się z czasem, by zapobiec katastrofie i znaleźć przy tym pradawne artefakty.

Dodajmy, że 17 lutego w zachodnich kioskach pojawi się pierwszy zeszyt serii komiksowej Tomb Raider II wydawanej także przez Dark Horse. Tym razem akcja będzie się rozgrywać pomiędzy Rise of the Tomb Raider, a kolejnym Tomb Raiderem 11. Przy okazji spytaliśmy wydawnictwo Dark Horse czy planuje zbiorcze wydanie składające się ze wszystkich osiemnastu numerów ich pierwszej regularnej serii.

"Do tej pory wydaliśmy trzy zbiorcze tomy, każdy po 6 zeszytów" - odpowiedział nam przedstawiciel wydawnictwa. "Jeśli chodzi o wydanie ze wszystkimi numerami #1-18, planujemy takie, ale nie wyznaczyliśmy jeszcze daty premiery".

 


19 stycznia 2016, by Cez
Baba Jaga już 26 stycznia na Xboxach
Firma Microsoft ujawniła, że Lara Croft już 26 stycznia odkryje sekrety słowiańskiej mitologii w dodatku Baba Jaga na konsolach Xbox One i Xbox 360. Z kolei studio Crystal Dynamics informuje, że to samo DLC pojawi się na PC już w dniu premiery na Steamie, czyli 28 stycznia.


Baba Yaga: The Temple of the Witch to fabularny dodatek do Rise of the Tomb Raider opowiadający o lesie na Syberii, do którego nikt się nie zapuszcza, gdzie wiele lat temu zaginęła bez wieści sowiecka ekspedycja. Lara uda się w miejsce zwane Wicked Vale (Niegodziwa dolina), by odnaleźć zaginionego mężczyznę. To, co tam znajdzie, okaże się najgorszym koszmarem, którego nie sposób wyjaśnić. Dodatek ma zapewnić trzy godziny rozgrywki. Lara stawi czoła nowym zagadkom w grobowcu, a także demonicznym przeciwnikom. Na tę okazję będziemy mieć do dyspozycji nowy strój oraz łuk.

Fabularny dodatek wchodzi w skład Season Pass, ale będzie można go także nabyć osobno. Tutaj możecie sobie przypomnieć zwiastun tego DLC.

 


18 stycznia 2016, by Autumn
Głodna i zmarznięta
William Kerslake, starszy projektant Rise of the Tomb Raider, zdradził kilka ciekawostek na temat tworzenia Trybu Wytrzymałości (Endurance Mode), który jest dostępny w formie DLC do najnowszej odsłony przygód panny Croft.

"W każdym DLC skupiamy się na konkretnym stylu gry i staramy się zaoferować nowe doświadczenia. W trybie Wypraw skupiliśmy się na aspektach przetrwania. Dodana została opcja jedzenia i utrzymania ciepła, przez co gracz przez całą rozgrywkę musi dokonywać wyborów i dobrze korzystać ze swoich zasobów, aby utrzymać Larę przy życiu. Drewno może być użyte do produkcji strzał, ale też do utrzymania ciepła. Wilki i niedźwiedzie zapewniają dużo jedzenia, ale są bardzo niebezpieczne i by je pokonać, trzeba wykorzystać więcej amunicji. Sprint spowalnia utratę ciepła, ale zwiększa utratę głodu" - mówi William.


Kerslake zdradza też, że w Trybie Wytrzymałości nie ma jednej stałej mapy. Aby gracze nie przyzwyczaili się do danej lokacji, został stworzony program generowania map. Za każdym razem kiedy grasz w Trybie Wytrzymałości, świat wokół ciebie jest zbudowany z serii losowych elementów, które w efekcie końcowym tworzą duży obszar lasu. Nawet każdy znajdujący się w dziczy grobowiec zmienia swoją lokalizację, losowa jest także liczba artefaktów i rozmieszczenie pułapek.

"Im dłużej przebywasz w lesie, tym silniejsi są wrogowie, noce zimniejsze, zasoby mniejsze, a ostateczna ucieczka staje się bardziej niebezpieczna" - podsumowuje William Kerslake.

W ostatnim czasie najlepszą punktacją w Trybie Wytrzymałości na konsole Xbox może pochwalić się użytkownik helloimlam, który przeżył 64 dni i zebrał 183 artefakty.

 


16 stycznia 2016, by Cez
Square i Nvidia ogłosili konkurs - nie dla Polaków
Światowy wydawca Square Enix i producent kart graficznych Nvidia organizują konkurs z okazji zbliżającej się premiery Rise of the Tomb Raider. Do wygrania m.in. zjawiskowe wycieczki zagraniczne! Zanim jednak rzucicie się do rozwiązywania zagadek - uspokajamy. W zabawie nie mogą uczestniczyć Polacy...


Na stronie RiseToTheAdventure.com uruchomiono konkurs, który polega m.in. na odpowiadaniu na zadane pytania poprzez umieszczenie znacznika na mapie świata. Nagrodą główną będzie jedna z czterech wypraw o wartości do 10 tysięcy dolarów! Zwycięzca, który będzie mógł zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, otrzyma następujący wybór: rejs na Alasce, wspinaczka w parkach narodowych Arches i Canyonlands w stanie Utah, wspinaczka u wybrzeża Portugalii lub też zimowa przygoda na Islandii. Pojawią się także nagrody pocieszenia, które będą przyznawane co tydzień. Mowa o zestawie składającym się z karty graficznej GeForce GTX 970 oraz edycji kolekcjonerskiej Rise of the Tomb Raider na PC. Tutaj zobaczcie zwiastun zabawy.

Niestety polscy fani nie mogą uczestniczyć w konkursie - co najwyżej mogą dla zabawy rozwiązywać zagadki. Nagrody przypadną jedynie pełnoletnim mieszkańcom następujących krajów: Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Norwegii, Finlandii, Australii, Chin, Tajwanu, Japonii i Indii.

 


15 stycznia 2016, by Cez
Brian Horton odchodzi z Crystal Dynamics!
Niedawno informowaliśmy o tym, że firmę Square Enix opuścił Darrell Gallagher, były dyrektor studia Crystal Dynamics, a teraz nieoczekiwanie podobną decyzję podjął Brian Horton, który pełnił funkcję reżysera Rise of the Tomb Raider oraz starszego dyrektora artystycznego w przypadku Tomb Raidera z 2013 roku.

"To był wielki zaszczyt być częścią marki Tomb Raider i członkiem ekipy Crystal Dynamics" - mówi Horton. "Spotkałem fanów z całego świata, zarówno osobiście jak i online, którzy podzielają naszą miłość do tej marki i do Lary Croft. Po zakończeniu pracy nad dwiema grami moja rodzina i ja zdecydowaliśmy, by wrócić do południowej Kalifornii i zacząć tam nową przygodę. Z jednej strony jest mi smutno, że opuszczę Crystal Dynamics, ale z drugiej jestem podekscytowany, że będę mógł grać w kolejne części jako fan."

Brian Horton pracuje w branży gier video już od 21 lat. W sierpniu 2009 roku został zatrudniony w Crystal Dynamics, czyli zajmował się przygodami Lary ponad 6 lat. Wcześniej pracował m.in. dla DreamWorks Interactive, Electronic Arts czy Disney Interactive. W tej ostatniej firmie zaczął swoją karierę w 1994 roku. Poza najnowszymi Tomb Raiderami ma na swoim koncie udział w produkcji takich tytułów jak: Indiana Jones and the Emperor's Tomb, Medal of Honor, Ghostbusters czy Toy Story 3.

 


15 stycznia 2016, by Kyo
Nominacje, wszędzie nominacje
Tym razem nasz rodzimy serwis Gry-Online organizuje plebiscyt pt. "Gra roku", w którym wszyscy możemy zagłosować na ulubione, zeszłoroczne tytuły oraz wybrać najlepiej zapowiadające się produkcje w roku 2016. Ponadto organizatorzy szykują dla użytkowników konkurs na najlepszy komentarz. W plebiscycie nie mogło zabraknąć naszej pani archeolog i to w dwóch jej wcieleniach - możemy zagłosować na Rise of the Tomb Raider oraz Lara Croft GO. Oba tytuły zostały nominowane w kategorii "Gra roku 2015".


Aby wziąć udział w głosowaniu, należy zalogować się w serwisie Gry-Online na stronie plebiscytu >> klik. Dostaniemy do dyspozycji 6 głosów - 3 na "Grę roku 2015", pozostałe 3 na "Najbardziej oczekiwane gry roku 2016". Warto zwrócić uwagę, że kolejność oddawania głosów ma wielkie znaczenie, gdyż pierwszy ma przypisaną najwyższą wartość. W przypadku gdy zmienimy zdanie, możemy poprzestawiać oddane głosy po zalogowaniu się na stronie. Plebiscyt trwa od 14 stycznia do 7 lutego, a jego wyniki mają być ogłoszone 8 lutego.

Oprócz oddawania głosów organizatorzy zachęcają także do kreatywnego uzasadnienia swojego wyboru w komentarzach pod obiema kategoriami. Najlepsze wypowiedzi zostaną nagrodzone grami, które zwyciężą w plebiscycie. Redakcja WoTR zachęca polskich fanów do oddania głosu na pannę Croft w obu jej ostatnich (świetnych!) odsłonach.

 


14 stycznia 2016, by Taimon
10 nominacji dla RotTR!
Rok 2015 okazał się niesamowicie owocny dla przygód Lary Croft i to faktycznie widać, gdy spojrzymy na kolejny plebiscyt. Gry Rise of the Tomb Raider i Lara Croft GO zostały nominowane do nagród D.I.C.E. Awards. Najnowsza część Tomb Raidera otrzymała nominacje aż w 10 kategoriach.

RotTR powalczy m.in. o tytuł "Gra roku" oraz "Przygodowa gra akcji roku", a także o nagrodę za m.in. wybitne osiągnięcia w dziedzinie animacji, grafiki komputerowej, scenariusza czy ścieżki dźwiękowej. Z kolei gra Lara Croft GO walczy o nagrody w trzech kategoriach, w tym o tytuł "Mobilnej gry roku".

Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali D.I.C.E. Awards, która odbędzie się 18 lutego w Las Vegas.

 


13 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Finał! Do kogo trafią figurki?
Pora na finał naszego konkursu kolekcjonerskiego! W ciągu ostatniego tygodnia otrzymaliśmy od Was ponad 150 zgłoszeń. Dziś nagradzamy dwunastą i trzynastą wylosowaną osobę. Trzynastka otrzyma 13 stycznia największą nagrodę, co kolejny raz potwierdza, że liczba "13" jest na WoTR szczęśliwa. Dziękujemy również za wiele ciepłych słów o naszym serwisie, które wielu z Was przesłało nam w mailach.

No to do dzieła! Łącznie do rozdania mieliśmy ponad 30 nagród, czas więc na przyznanie ostatnich, ale i najcenniejszych. Maszyna losująca ponownie w ruchu... i kogo tu mamy? Zwycięża kolekcja Darii (fotka poniżej), która powiększa się o figurkę Lary z Tomb Raidera z 2013 roku, metalowe pudełko Survival Kit oraz komiks Tomb Raider: The Beginning.


Uwaga, uwaga, teraz pora na przyznanie głównej nagrody. Losujemy, losujemy i... szczęście uśmiechnęło się do Mai, której kolekcję widzicie poniżej! Tam tadam, gratulujemy! Maja wygrywa figurkę Lary z Tomb Raidera z 2013 roku, metalowe pudełko Survival Kit, cyfrową kopię gry The Temple of Osiris (PC), nieprzemakalny pokrowiec i trzy przyszywki z symbolami z TR9.


Dzięki nadesłanym przez Was zdjęciom mogliśmy stworzyć galerię kolekcji fanów Tomb Raidera z Polski. Nieważne czy ktoś dysponuje kolekcją małą czy dużą - każdy na swój własny sposób udowodnił, że jest fanem tej 20-letniej już serii. Galerię polskich kolekcji znajdziecie na naszym profilu na Facebooku. Jeśli nie uczestniczyłeś w konkursie, a chcesz by zdjęcie Twojej kolekcji również się w tym miejscu znalazło - wyślij nam fotkę na nasz adres mailowy - redakcjawotr@gmail.com.

To oczywiście nie ostatni konkurs w serwisie World of Tomb Raider. Wypatrujcie kolejnych okazji do zgarnięcia nagród!

 


13 stycznia 2016, by Autumn
Mistrzyni kopania tyłków
Serwis Gameslikezone.com stworzył listę dziesięciu najbardziej zabójczych postaci kobiecych w grach video. W zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć panny Croft! Lara co prawda znalazła się na drugim miejscu listy, jednak autorzy rankingu zaznaczają, że kolejność dziesięciu wytypowanych postaci jest przypadkowa.

"Poszukiwaliśmy z Larą Croft bezcennych skarbów i zaginionych cywilizacji od lat 90-tych. W restarcie serii bohaterka wygląda bardziej estetycznie i jest zahartowaną w boju poszukiwaczką przygód. Lara cały czas jest też uważana za jedną z najtwardszych bohaterek gier video w historii! I ten jej brytyjski akcent!" - podsumowuje swój wybór redakcja Gameslikezone.com.

Prócz Lary w zestawieniu znalazły się także m.in. Faith Connors z Mirror's Edge, Clementine z The Walking Dead, Aveline de Grandpre z Assassin's Creed III: Liberation, Jade z Beyond Good & Evil czy też Amanda Ripley z gry Alien: Isolation.

 


12 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Przedostatnie losowanie
Komu dziś przypadnie komiks Tomb Raider: The Beginning oraz płytka z soundtrackiem z TR9? Wygrywa Marcin, którego kolekcję widzicie poniżej!


Druga wylosowana dziś osoba to Michał (jego kolekcja poniżej), dla którego mamy miniartbook i mapę Yamatai - oba gadżety są związane z Tomb Raiderem z 2013 roku. Gratulujemy!


Przypominamy, że swoje zgłoszenia możecie nadsyłać dziś do północy! Jutro wylosujemy ostatnie dwie osoby - każda z nich otrzyma od nas zestaw z figurką z TR9. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie w newsie z 6 stycznia >> klik!

 


12 stycznia 2016, by Cez
Kolekcjonerka w ofercie polskich sklepów
Tak jak zapowiadaliśmy - edycja kolekcjonerska Rise of the Tomb Raider pojawiła się w ofertach kilku polskich sklepów z grami. Jej cena detaliczna to 559 zł. Zawartość wydania możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej (kliknij, by powiększyć). Do Polski trafi kolekcjonerka, w której znajdziemy grę na nośniku optycznym. Opakowanie będzie co prawda w języku angielskim, ale po zainstalowaniu TR10 na komputerze bez problemu uda się włączyć polskie napisy bądź dubbing.


Przypominamy o naszym kodzie rabatowym, dzięki któremu możecie nabyć Rise of the Tomb Raider w sklepie muve.pl o około 15 zł taniej. Niestety edycja kolekcjonerska nie jest objęta tą promocją, ale tylko w tym sklepie dołączana jest do niej cyfrowa kopia Tomb Raidera z 2013 roku. Przy okazji dodajmy, że w sklepie muve.pl nie pojawi się edycja gry Digital Deluxe zawierająca Season Pass.

RotTR (PC pudełko) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 15 zł taniej)
KOD: TR-PC-LARACROFT.PL

RotTR (PC digital) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 14 zł taniej)
KOD: TR-PCDIGI-LARACROFT.PL

 


12 stycznia 2016, by Kyo
Wysyp nowych ciuchów... extra płatnych
Dziś w sklepie Xboxa pojawiło się aż sześć nowych małych DLC do Rise of the Tomb Raider. Problem w tym, że tylko jedno z nich wchodzi w skład przepustki sezonowej - za pozostałe trzeba dodatkowo zapłacić.

Wydawcy RotTR najwyraźniej zignorowali dobrą zasadę, która polega na tym, że wszelkie DLC, małe czy duże, w przypadku wielu gier wchodzą w skład Season Pass. W grudniu zapowiedziano, że przepustka sezonowa Rise of the Tomb Raider będzie zawierała trzy duże DLC (Tryb Wytrzymałości - jest już dostępny, Baba Yaga: The Temple of the Witch i Cold Darkness Awakened) oraz cztery małe (Syberyjski Komandos - dostępny, Spuścizna Proroka - dostępna, Starożytna Szpica - od dziś dostępna, a także Ocalały w Dziczy). Dziś udostępniono również pięć innych pakietów strojów, które wcześniej były oferowane tylko w pre-orderach. Problem w tym, że za każde trzeba zapłacić 11,99 zł, ponieważ nie wchodzą w skład Season Pass.


Wychodzi na to, że jeśli gracz chce nabyć wszystkie dodatki, to prócz przepustki sezonowej kosztującej 89,99 zł, musi jeszcze dopłacić 5 x 11,99, czyli dodatkowe 59,95 zł - chyba że któryś z pakietów już ma dzięki przedsprzedaży.

Właściwości i wygląd wszystkich sześciu nowych pakietów strojów znajdziecie w dziale Rise of the Tomb Raider w sekcji "Dodatki / DLC".

 


12 stycznia 2016, by Taimon
RotTR nominowany za scenariusz
Rise of the Tomb Raider został nominowany przez Amerykańską Gildię Scenarzystów (Writers Guild of America) do nagrody za scenariusz w grze video. Prócz nowego Tomb Raidera nominację otrzymały także trzy inne tytuły: Assassin's Creed Syndicate, Pillars of Eternity oraz polska produkcja Wiedźmin 3: Dziki Gon. W ubiegłym roku główną nagrodę zdobył Neil Druckmann, który napisał scenariusz do gry The Last of Us: Left Behind.

Przypomnijmy pełny skład, który pracował nad scenariuszem Rise of the Tomb Raider: Rhianna Pratchett - główna scenarzystka gry, John Stafford - główny projektant narracji, Cameron Suey - projektant narracji i Philip Gelatt - dodatkowy scenarzysta.

Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas gali Amerykańskiej Gildii Scenarzystów, która odbędzie się w Los Angeles i Nowym Jorku 13 lutego.

 


11 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Zbliżamy się do finału!
Dziś wygrywa Grzegorz, któremu wyślemy komiks Lara Croft and the Frozen Omen #1 oraz nieprzemakalny pokrowiec! Jego kolekcję widzicie poniżej.


Druga wylosowana dziś kolekcja należy do Aleksandry (poniżej), dla której mamy cyfrową kopię gry The Temple of Osiris (PC). Zwycięzcom tradycyjnie gratulujemy i przypominamy, że jutro jest ostatni dzień nadsyłania swoich zgłoszeń!


Prześlij nam zdjęcie swojej kolekcji Tomb Raidera i polub nasz profil na Facebooku, a weźmiesz udział w losowaniu cennych nagród! (Koniecznie pamiętajcie o karteczce z napisem "laracroft.pl"). Przedostatni dzień z losowaniem nagród już jutro, a ostatni, w którym dwie osoby wygrają po figurce - już w środę! Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie w newsie z 6 stycznia >> klik!

 


11 stycznia 2016, by Cez
Baba Jaga w dniu premiery na PC
Studio Crystal Dynamics ujawniło, że w dniu premiery Rise of the Tomb Raider na PC, czyli już 28 stycznia, posiadacze przepustki sezonowej będą mogli od razu ściągnąć dwa duże pakiety DLC: Endurance Mode (Tryb Wytrzymałości) oraz trzygodzinny dodatek fabularny pt. Baba Yaga: The Temple of the Witch. Ten drugi prawdopodobnie tego samego dnia pojawi się również na Xboxach.

W kolejnych tygodniach na PC i Xboxach zostanie udostępnione trzecie duże DLC pt. Cold Darkness Awakened, którego motywem przewodnim będzie walka z krwiożerczymi bestiami.

Przypominamy, że Season Pass jest już automatycznie zawarty w edycji gry zwanej Digital Deluxe. Przepustka sezonowa na PC, podobnie jak ta na Xboxach, umożliwi także bezpłatne ściągnięcie wielu dodatkowych strojów, broni czy kart Wypraw. Jeśli gracz nie dysponuje przepustką, będzie mógł każdy poszczególny dodatek kupić osobno.

 


10 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Kolejny dzień, kolejne nagrody!
Losujemy dalej! Dziś Krzysztof, którego kolekcję widzicie poniżej, wygrywa komiks Tomb Raider: The Beginning oraz litografię z Larą z TR9.


Druga wylosowana kolekcja należy do Konrada (poniżej), dla którego mamy cyfrową kopię gry The Temple of Osiris (PC). Zwycięzcom tradycyjnie gratulujemy!


O co chodzi w konkursie? Prześlij nam zdjęcie swojej kolekcji Tomb Raidera i polub nasz profil na Facebooku, a weźmiesz udział w losowaniu cennych nagród! Zdjęcie swojej kolekcji należy do nas wysłać najpóźniej 12 stycznia włącznie (koniecznie pamiętajcie o karteczce z napisem "laracroft.pl"). Kolejne losowanie nagród już jutro. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie w newsie z 6 stycznia >> klik!

 


10 stycznia 2016, by Kyo
Lara królikiem doświadczalnym Nvidii
Microsoft ujawnił za pośrednictwem bloga Xbox Wire, że wraz z premierą Rise of the Tomb Raider na PC Nvidia zamierza zaprezentować w grze swoją nową technologię o nazwie VXAO. Jest to spore wyróżnienie, gdyż będzie to pierwsza gra na świecie, gdzie ta technika zostanie zastosowana. Klaruje się więc informacja o powodach akcji promocyjnej, w której Nvidia zamierza dołączać darmową wersję TR10 do zakupionych u nich kart graficznych.


W samej grze na PC, oprócz technologii włosów TressFX, którą zastąpiono nowszą wersją o nazwie PureHair, uraczymy również wspomniane VXAO (Voxel Global Ambient Occlusion). Pod tą dziwną nazwą kryje się algorytm stosowany do okluzji otoczenia bazującej na wokselach. Mówiąc prostym językiem, jest to po prostu sposób oświetlania, cieniowania i odbicia światła od obiektów. Prawdopodobnie zastąpi on używaną do tej pory metodę SSAO (Screen Space Ambient Occlusion). Powyżej widzicie porównanie obu technik - kliknij, by powiększyć. Z kolei poniżej publikujemy screen menu opcji z pecetowej wersji Rise of the Tomb Raider.


Nvidia nie opublikowała jeszcze oficjalnego oświadczenia dotyczącego VXAO, ale prawdopodobnie chodzi o tę samą technologię, którą przedstawiono w marcu 2015 r. na GPU Technology Conference pod nazwą VXGI (Voxel Global Ilumination). Ma być ona mniej obciążająca dla sprzętu niż stosowany powszechnie SSAO.

 


10 stycznia 2016, by Cez
Kolekcjonerka będzie w Polsce!
Otrzymaliśmy nowe informacje od Cenegi, polskiego dystrybutora Rise of the Tomb Raider na PC - jedną dobrą, drugą złą. Zacznijmy od tej pierwszej. Okazuje się, że edycja kolekcjonerska, którą widzicie poniżej, będzie dostępna w Polsce. W jakich sklepach i w jakiej cenie - tego jeszcze nie wiadomo. Na szczegóły musimy poczekać.


Pora na złą wiadomość - niestety dystrybutor nie planuje spotkania fanów serii z Karoliną Gorczycą, czyli aktorką użyczającą głosu Larze Croft m.in. w TR10. Przypomnijmy, że w marcu 2013 roku, tuż po premierze TR9, do takiego spotkania doszło w warszawskim Empiku. Relację z tego wydarzenia znajdziecie w naszym serwisie, o tutaj.

 


9 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Kto dostanie komiks, a kto grę?
Kolejny dzień i kolejne wygrane! Dziś w pierwszej kolejności wylosowaliśmy Justynę, której kolekcję widzicie poniżej (kliknij, by powiększyć). Zwyciężczyni otrzymuje od nas komiks Tomb Raider: The Beginning oraz nieprzemakalny pokrowiec.


Drugą nagrodę w postaci cyfrowej kopii gry The Temple of Osiris (PC) otrzymuje Marta! Jej kolekcję publikujemy poniżej. Obu Czytelniczkom gratulujemy wygranej!


Przypominamy, że trwa konkurs kolekcjonerski, w którym aż kilkanaście osób otrzyma od nas kilkadziesiąt nagród, w tym gry, komiksy czy figurkę! Zasada jest prosta, prześlij nam zdjęcie swojej kolekcji Tomb Raidera i polub nasz profil na Facebooku, a weźmiesz udział w losowaniu cennych nagród, często niedostępnych w Polsce! Zdjęcie swojej kolekcji należy do nas wysłać najpóźniej 12 stycznia włącznie (koniecznie pamiętajcie o karteczce z napisem "laracroft.pl"). Kolejne losowanie nagród już jutro. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie w newsie z 6 stycznia >> klik!

 


9 stycznia 2016, by Taimon
Najlepsza gra na Xboxa wg IGN!
IGN - jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych skupiający się głównie na grach video podsumował miniony rok w rankingu "Best Of 2015". Oczywiście nie mogło zabraknąć gier z Larą Croft w roli głównej. Rise of the Tomb Raider wraz z mobilną grą Lara Croft GO łącznie wygrały w 6 kategoriach. Szczegółową listę znajdziecie poniżej.


Zwycięzcy wybrani przez IGN:
- Najlepsza gra na Xbox One - Rise of the Tomb Raider
- Najlepsza przygodowa gra akcji - Rise of the Tomb Raider
- Najlepsza gra mobilna - Lara Croft GO
- Najlepsza gra łamigłówkowa - Lara Croft GO

Zwycięzcy wybrani przez graczy:
- Najlepsza gra mobilna - Lara Croft GO
- Najlepsza gra na Xbox 360 - Rise of the Tomb Raider

Koniec roku 2015 nie oznacza końca pojawiania się Lary Croft w rankingach. Już 28 stycznia RotTR zawita na komputery PC, a na konsole PS4 w okresie świątecznym. Trzymamy kciuki, by ten rok był jeszcze lepszy, a młoda pani archeolog znów zatriumfowała.

 


9 stycznia 2016, by Taimon
Para bucha ze Steama
Minęło kilka dni odkąd Rise of the Tomb Raider pojawił się w przedsprzedaży na platfomie Steam. Już po zaledwie 4 dniach widać, jak bardzo gracze wyczekiwali nowych przygód młodej pani archeolog na komputerach PC.

RotTR pojawił się w przedsprzedaży we wtorek 5 stycznia i choć cena standardowej wersji gry dorównywała cenie wersji konsolowej, to gra cieszyła się dużym zainteresowaniem. Już po kilku godzinach najnowsza część Tomb Raidera pojawiła się na 1 miejscu najlepiej sprzedających się gier na platformie Steam, wyprzedzając popularne tytuły takie jak Counter-Strike: Global Offensive, GTA V czy Fallout 4.

Po 4 dniach Rise of the Tomb Raider spadł co prawda z pierwszego miejsca, a prowadzenie objął Counter-Strike: Global Offensive, ale trzymamy kciuki, by młoda pani archeolog znów wkroczyła na podium.

Ranking najlepiej sprzedających się w danym momencie gier na Steamie znajdziecie tutaj.

 


9 stycznia 2016, by Cez
Potwierdzamy: RotTR za darmo z kartami Nvidia
Potwierdziły się informacje, które wyciekły na rosyjskiej stronie firmy Nvidia na temat promocji związanej z Rise of the Tomb Raider na PC. Jeśli kupimy jeden z nowych produktów, grę otrzymamy gratis.


"Skorzystaj z ograniczonej czasowo promocji i zdobądź za darmo grę Rise of the Tomb Raider przy zakupie karty graficznej GeForce GTX 970 lub modelu wyższego, albo notebooka wyposażonego w układ GTX 970M lub model wyższy. Graj w tytuł Rise of the Tomb Raider w sposób, w jaki powinno się w niego grać dzięki układom GPU z serii GeForce GTX 900" - czytamy w oficjalnym komunikacie Nvidia.

Oferta jest dostępna w kilku polskich sklepach z elektroniką. Ich listę wraz z pełną ofertą znajdziecie tutaj. To jak, wydacie grube tysiące zł na kartę, po to by dostać TR10 za darmo?

 


8 stycznia 2016, by Cez
Zniżka dla Czytelników WoTR na RotTR!
Tradycyjnie dzięki współpracy ze sklepem internetowym muve.pl mamy okazję zaoferować Wam pudełkowe i cyfrowe edycje Rise of the Tomb Raider na PC ze specjalną zniżką. Dodatkowo za darmo otrzymacie TR9.

Zamawiając grę RotTR w muve.pl, otrzymasz: rabat ok. 15 zł, gratis grę Tomb Raider z 2013 roku w wersji cyfrowej i darmową przesyłkę kurierem do każdego przedpłaconego zamówienia w ramach programu Darmodostawa. Ponadto 5% wydanej kasy wróci do Ciebie w postaci punktów złota, które możesz przeznaczyć na zniżki w sklepie i nagrody w programie lojalnościowym. Kody promocyjne nie mają limitu i są ważne do 31 marca.

Żeby skorzystać z oferty, wystarczy wejść na kartę produktu klikając w poniższe linki, dodać grę do koszyka i przy składaniu zamówienia podać nasz kod rabatowy:

RotTR (PC pudełko) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 15 zł taniej)
KOD: TR-PC-LARACROFT.PL

RotTR (PC digital) + TR 2013 (PC digital)
+ Darmodostawa + 5% zwrotu

Cena z rabatem: 144,99 zł (ok. 14 zł taniej)
KOD: TR-PCDIGI-LARACROFT.PL

 


8 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Nie jeden, a dwóch zwycięzców!
Wczoraj to była tylko rozgrzewka - od dziś aż do 13 stycznia będziemy nagradzać nie jedną, a po dwie osoby dziennie! No to zaczynamy. Kaseta maszyny losującej jest pusta, następuje zwolnienie blokady. Wygrywa... Oskar! Jego kolekcję widzicie poniżej (kliknij, by powiększyć), a do zwycięzcy wędruje komiks Lara Croft and the Frozen Omen #1, karta kolekcjonerska Xboxa z wizerunkiem Lary z RotTR oraz mapa Yamatai.


Zaczynamy drugie losowanie. Tym razem zwycięża Ania, której kolekcję widzicie poniżej! Nasza Czytelniczka otrzyma płytkę z soundtrackiem z Tomb Raidera z 2013 roku, litografię z Larą z TR9 oraz nieprzemakalny pokrowiec. Obu zwycięzcom gratulujemy!


Przypominamy, że trwa konkurs kolekcjonerski, w którym aż kilkanaście osób otrzyma od nas kilkadziesiąt nagród, w tym gry, komiksy czy figurkę! Zasada jest prosta, prześlij nam zdjęcie swojej kolekcji Tomb Raidera i polub nasz profil na Facebooku, a weźmiesz udział w losowaniu cennych nagród, często niedostępnych w Polsce! Zdjęcie swojej kolekcji należy do nas wysłać najpóźniej 12 stycznia włącznie (koniecznie pamiętajcie o karteczce z napisem "laracroft.pl"). Kolejne losowanie nagród już jutro. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie w newsie z 6 stycznia >> klik!

 


7 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Pierwszym zwycięzcą jest...
Magda! Gratulujemy - Twoja kolekcja zyskała właśnie trzy nowe gadżety: komiks Tomb Raider: The Beginning, mapa wyspy Yamatai oraz nieprzemakalny pokrowiec. Nadesłane zdjęcie kolekcji Magdy widzicie poniżej (kliknij, by powiększyć).


Wczoraj poinformowaliśmy Was, że w najbliższych dniach nastąpią losowania - teraz precyzujemy, że od dziś będą się one odbywały CODZIENNIE aż do 13 stycznia!

Przypominamy, że zdjęcie swojej kolekcji należy do nas wysłać najpóźniej 12 stycznia włącznie (koniecznie pamiętajcie o karteczce z napisem "laracroft.pl"). Kolejne losowanie zestawu nagród już jutro i wezmą w nim udział wszyscy ci, którzy nadesłali swoje zdjęcie wczoraj, dziś i nadeślą jutro do momentu losowania. Tak dla formalności - szczegółowe zasady konkursu znajdziecie we wczorajszym newsie >> klik! Każdy ma szansę na wygraną niezależnie od tego czy ma 5, 15 czy 50 przedmiotów w kolekcji, a więc do dzieła!

I na zakończenie kolejna niespodzianka: do największej nagrody, która zostanie rozlosowana 13 stycznia (zestaw z figurką) dorzucamy kolejny, nieco mniejszy zestaw z tą samą figurką - w efekcie aż dwie osoby na koniec konkursu staną się szczęśliwymi posiadaczami Lar w wersji mini!

 


7 stycznia 2016, by Kyo (thx: Corsinia)
Lara Croft istnieje - jest weterynarzem!
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, czy w realnym świecie istnieją i czym zajmują się imienniczki naszej nieustraszonej pani archeolog? Otóż dotarliśmy do jednej z pań z tym sławnym imieniem i nazwiskiem, która została... weterynarzem! I to nie byle jakim. Pracuje w parku rozrywki Sea World Orlando od 2007 roku.


Jak sama pisze o sobie: "Tak, Lara Croft to moje prawdziwe imię i nazwisko. Były one na moim akcie urodzenia długo przed tym zanim w ogóle Tomb Raider stał się grą wideo i serią filmów. Odkąd byłam nastolatką chciałam zostać weterynarzem zwierząt wodnych. Jako studentka na Uniwersytecie Tufts miałam okazję odbycia stażu w New England Aquarium w Centrum Medycznym dla Zwierząt. To był moment od kiedy mam naprawdę hopla na punkcie medycyny zwierząt morskich. Kocham swoją pracę, w której mam styczność z niesamowitymi zwierzętami oraz oddanymi i utalentowanymi ludźmi, dzięki czemu jestem w stanie zrobić coś prawdziwego dla dzikiej przyrody."


Wygląda na to, że każda Lara Croft jest uzależniona od swoich pasji i poświęca się im całkowicie. Stronę pani doktor Croft możecie zobaczyć tutaj. Redakcja WoTR życzy jej samych sukcesów w pracy, wspięcia się na szczyty kariery oraz skuteczności w leczeniu chorych i rannych zwierząt.

 


6 stycznia 2016, by Cez
Frozen Omen po raz czwarty
W zachodnich sklepach pojawił się czwarty zeszyt pięcioodcinkowej serii Lara Croft and the Frozen Omen wydawanej przez Dark Horse. Komiks liczy 32 strony i kosztuje $3.99. Za fabułę ponownie odpowiada Corinna Bechko, rysunkami zajął się Robert Atkins, a kolorystyką Michael Atiyeh. Okładkę, którą widzicie obok, zaprojektował Jean-Sebastien Rossbach (kliknij, by powiększyć). Piąty i ostatni zeszyt serii Frozen Omen zadebiutuje 3 lutego. Dodajmy, że 17 lutego w zachodnich kioskach pojawi się pierwszy zeszyt serii komiksowej Tomb Raider II wydawanej przez Dark Horse. Tym razem akcja będzie się rozgrywać pomiędzy Rise of the Tomb Raider, a kolejnym Tomb Raiderem 11.


Przy okazji informujemy, że nowa powieść pt. Lara Croft and the Blade of Gwynnever, która pierwotnie miała się ukazać 3 listopada 2015 roku, zaliczyła już czwartą obsuwę. Najpierw premierę książki przesunięto na 15 grudnia, później na 27 stycznia i 23 lutego, a obecnie premiera jest planowana na połowę marca.

 


6 stycznia 2016, by Cez
[KONKURS]: Pokaż kolekcję, a my damy nagrodę!
Konkurs z okazji trzynastych urodzin naszego serwisu już za nami, więc pora na... poprawiny! Ogłaszamy konkurs kolekcjonerski, w którym aż kilkanaście osób otrzyma od nas kilkadziesiąt nagród, w tym gry, komiksy czy figurkę! Zasada jest prosta, prześlij nam zdjęcie swojej kolekcji Tomb Raidera i polub nasz profil na Facebooku, a weźmiesz udział w losowaniu cennych nagród, często niedostępnych w Polsce!

W konkursie może uczestniczyć każdy polski fan Tomb Raidera, który na nasz adres mailowy do dnia 12 stycznia włącznie prześle nam maksymalnie jedno zdjęcie swojej kolekcji, w skład której musi wejść co najmniej 5 przedmiotów - mogą to być np. gry, komiksy, książki, filmy, figurki, t-shirty - każdy oryginalny przedmiot jest dozwolony i oczywiście może być ich więcej niż 5! Zbierzcie wszystkie swoje gadżety i zróbcie im jedno zdjęcie - upewnijcie się, by było dobrej jakości o szerokości minimum 2000 pikseli. Do zdjęcia obowiązkowo dołączcie karteczkę z napisanym lub wydrukowanym naszym adresem "laracroft.pl" - byśmy mieli pewność, że to na pewno Wasza kolekcja! Przykładowe, poprawnie wykonane zdjęcie widzicie obok - kliknijcie, by je powiększyć. Drugim warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest (po)lubienie naszego profilu na Facebooku, który znajdziecie tutaj. Zdjęcia swoich kolekcji przesyłajcie na nasz adres redakcjawotr@gmail.com, koniecznie dopisując swoje imię i nazwisko, a w temacie wiadomości: "Kolekcja".

Już w najbliższych dniach kilkukrotnie rozlosujemy zestawy gadżetów (gry, artbooki, komiksy, soundtracki, litografie i wiele innych - patrz zdjęcie poniżej) wśród osób, które do momentu danego losowania nadeślą swoje zgłoszenie - czyli nie ma co czekać, bo im szybciej podeślesz nam swoją kolekcję, tym więcej masz szans w kolejnych losowaniach! Odwiedzaj nas często, bo może to właśnie Twoją kolekcję wylosujemy już w najbliższych dniach?


Największą i ostatnią nagrodę rozlosujemy 13 stycznia - będzie to następujący zestaw (zdjęcie poniżej): figurka Lary Croft z Tomb Raidera wraz z metalowym pudełkiem Survival Kit, a do tego pełna, cyfrowa wersja The Temple of Osiris na Steama oraz inne gadżety. Wszystkie zestawy nagród rozlosujemy wśród osób, które przyślą nam swoje zgłoszenie - nieważne czy Twoja kolekcja ma 5, 10 czy 50 przedmiotów - każdy będzie miał szansę na nagrodę.


Na zakończenie konkursu zbiór zdjęć kolekcji polskich fanów Tomb Raidera opublikujemy zarówno w naszym serwisie jak i na naszym profilu na Facebooku. Pokażmy światu, że fani z Polski mają się czym pochwalić! Do dzieła - czas, start!

 


6 stycznia 2016, by Autumn
RotTR na dwunastym miejscu
Z okazji nowego roku serwis Eurogamer utworzył listę 50 najlepszych gier z 2015 roku na podstawie głosów internautów. Oczywiście gracze nie mogli pominąć najnowszych przygód Lary! Rise of the Tomb Raider wyprzedził sporo znanych tytułów (np. Halo 5: Guardians czy GTA 5) i wzbił się na 12 miejsce listy.

"Mimo że grobowce nie są na takim poziomie jak w oryginalnych Tomb Raiderach, to gra jest wykonana tak dobrze, że jesteś w stanie wybaczyć te braki. Crystal Dynamics są na dobrej drodze! W kolejnej części prosimy o mniej strzelania i więcej grobowców!" - podał Eurogamer w uzasadnieniu.

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się tradycyjnie nasz rodzimy tytuł - Wiedźmin 3: Dziki Gon.

 


5 stycznia 2016, by Cez
Kolejne szczegóły o PC
Studio Crystal Dynamics ujawniło kolejne informacje na temat pecetowego wydania Rise of the Tomb Raider. Czy będziemy mieli do dyspozycji te same DLC co na Xboxach? W jakiej rozdzielczości zagramy? Dlaczego edycja kolekcjonerska będzie pozbawiona gry na fizycznym nośniku?

Zacznijmy od tego, że wszelkie dotychczas wydane DLC na Xboxie One i 360 będą od razu możliwe do ściągnięcia w wydaniu PC. Jednak ci, którzy oczekiwali, że niektóre DLC będą darmowe w ramach rekompensaty za późniejszą premierę - będą zawiedzeni. Crystalsi informują, że identyczne DLC będą dostępne na komputerach na tych samych zasadach co na konsolach Microsoftu - albo zakupimy Season Pass i będziemy mieli do nich dostęp bez dodatkowych opłat albo zapłacimy za nie osobno. Wszelkie kolejne DLC, które pojawią się od momentu premiery edycji na PC, będą jednocześnie dostępne zarówno na Xboxach jak i na blaszakach.

Twórcy gry zdradzają, że maksymalną obsługiwaną przez TR10 rozdzielczością będzie 4K, z kolei tą zalecaną 1080p o częstotliwości 60 FPS. Mimo że produkt jest reklamowany jako gra przeznaczona na Windowsa 10, uda nam się ją także uruchomić na Windowsie 8 i 7 w wersji 64 bit. Gorzej z kolei z posiadaczami Maca, którzy póki co nie mogą liczyć na wsparcie.

Wyjaśniło się także to, dlaczego edycja kolekcjonerska na PC nie będzie zawierała gry na nośniku fizycznym. Otóż w większości państw na świecie nowe przygody Lary zostaną wydane tylko w formie cyfrowej. Najprawdopodobniej kolekcjonerka będzie tylko jedna, więc zdecydowano o tym, by odpowiadała ona tej większości. Gra na nośniku fizycznym zostanie wydana tylko w Polsce, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, choć Crystalsi nie wykluczają, że do listy zostaną jeszcze dodane inne kraje. Cóż, najwyraźniej niepokojąca moda na zanikanie wersji fizycznych dopadła także serię Tomb Raider...

I na koniec - od dziś Steam umożliwia zakup pre-ordera TR10 (cena 50 euro, czyli ok. 200 zł), który jednak jest znacznie droższy od ofert polskich sklepów (ok. 150 zł). Z kolei Season Pass na Steamie został wyceniony na 28 euro (ok. 112 zł), a edycja gry Digital Deluxe, zawierająca już w sobie przepustkę sezonową - 78 euro (ok. 312 zł). Marketingowcy Square przygotowali też specjalną stronę, gdzie można znaleźć linki do ofert przedsprzedaży.

 


5 stycznia 2016, by Cez
Kolekcjonerka także na PC
Wcześniej nie było to pewne, ale PC-owi kolekcjonerzy mogą jednak spać spokojnie. Edycja kolekcjonerska Rise of the Tomb Raider, która w listopadzie ukazała się wraz z wersją gry na Xboxa One, pojawi się także na PC i będzie nawet od tej xboxowej pojemniejsza.

W skład edycji kolekcjonerskiej dostępnej na PC (kliknij, by powiększyć fotkę) wejdą następujące przedmioty, które znamy już z podobnej edycji na Xboxa One: wielkie pudełko zbiorcze stylizowane na drewniane, 30-centymetrowa figurka Lary Croft w pozie identycznej jak na okładce gry, replika dziennika Lary, replika jadeitowego naszyjnika znanego z poprzedniej gry i dodatkowe metalowe pudełko.


To, co będzie różniło edycję kolekcjonerską wydaną na PC, to sposób udostępnienia samej gry, która według ujawnionych dziś informacji... nie będzie znajdowała się na nośniku fizycznym. W kolekcjonerce ma być zawarta wersja Digital Deluxe, czyli otrzymamy cyfrową grę wraz z przepustką sezonową (nie było jej na XOne), która umożliwi nam pobranie wszystkich DLC. Dodatkowo ci, którzy zamówią to wydanie w pre-orderze, otrzymają darmową kopię Tomb Raidera z 2013 roku.

Edycja jest obecnie dostępna tylko w amerykańskim sklepie Square Enix Store i kosztuje $149.99 (około 570 zł). Póki co nie wiemy czy kolekcjonerka pojawi się w jakimkolwiek sklepie w Polsce. Przypomnijmy, że w przypadku podobnej edycji na Xboxa One w naszym kraju nigdzie nie można było nabyć tego produktu. Fanom serii z Europy pozostawało zakupienie wydania w europejskim Square Enix Store - w chwili obecnej w tym sklepie edycji kolekcjonerskiej na PC jeszcze nie ma.

 


5 stycznia 2016, by Cez
Zobacz pierwsze pecetowe screeny
Bez zbędnych słów, poniżej publikujemy pierwsze screeny z Rise of the Tomb Raider w wersji na komputery osobiste - kliknij na miniaturki, by je powiększyć.


 


5 stycznia 2016, by Cez
Oficjalnie: premiera RotTR na PC 28 stycznia!
Mamy oficjalne potwierdzenie! Rise of the Tomb Raider w wersji na PC ukaże się w Polsce już 28 stycznia w wersji cyfrowej oraz 29 stycznia w pudełkach, równocześnie z premierą światową. Polskim wydawcą jest Cenega. Gra pojawi się w polskiej (dubbing lub napisy) i angielskiej wersji językowej. W rolę Lary Croft ponownie wcieliła się Karolina Gorczyca. Za polską lokalizację odpowiada światowy wydawca, który wcześniej stworzył ją na potrzeby Xboxów za pośrednictwem polskiego oddziału Microsoftu.

Zachowując wszystkie cechy wydania konsolowego tj. emocjonującą opowieść czy pełne niebezpieczeństw lokacje, deweloperzy z Crystal Dynamics oraz Nixxes Software dodali szereg nowych elementów, w tym wsparcie dla systemów Windows 10 oraz rozdzielczość 4K.

"Wersja PC gry Rise of the Tomb Raider to kolejny etap naszego bardzo udanego partnerstwa i współpracy z firmą Microsoft, zapoczątkowanego wydaniem gry na konsole Xbox One oraz Xbox 360" - mówi Scot Amos, jeden z dwóch szefów studia Crystal Dynamics. "Gracze PC stanowią silną i oddaną społeczność, więc jesteśmy przekonani, że przyjmą z otwartymi ramionami wersję gry przygotowaną na ich platformę" - powiedział Ron Rosenberg, drugi szef Crystalsów.

TR10 jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Detaliczny koszt edycji podstawowej to ok. 180 zł, zaś wersja Digital Deluxe, zawierająca Season Pass, została oszacowana na $89.99.

Opublikowano też oficjalne, mimimalne wymagania sprzętowe, które są identyczne z tymi ujawnionymi już 29 grudnia:

- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 ze wsparciem DirectX 11
- Procesor: Intel Core i3-2100 lub odpowiednik AMD
- Karta graficzna: Nvidia GTX 650 (2 GB) lub AMD HD7770 (2 GB)
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 10.0
- Wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
- Klawiatura + mysz lub pad

 


4 stycznia 2016, by Cez
Chcesz RotTR za darmo? Kup kartę Nvidia
Na rosyjskojęzycznej wersji strony Nvidia wyciekły informacje na temat planowanego przez tę firmę zestawu karty graficznej lub laptopa i PC-owej wersji Rise of the Tomb Raider.


Według ujawnionych informacji oferta promocyjna miałaby zacząć obowiązywać już 7 stycznia, co jednak nie znaczy, że tego dnia pojawi się także i gra. Na czym miałaby polegać ta promocja? Jeśli zakupimy karty GeForce GTX 970, 980, 980 Ti lub też notebooki oparte o karty GTX 970m, 980m i GTX 98, mielibyśmy także otrzymać kod umożliwiający darmowe pobranie cyfrowej wersji gry Rise of the Tomb Raider na PC.

 


4 stycznia 2016, by Cez
Jest pierwszy milion!
W ubiegłym roku wiele osób z obawą spoglądało na wyniki sprzedaży Rise of the Tomb Raider, ale okazuje się, że wcale nie jest tak źle jak na tytuł wydany jedynie na Xboxy. Microsoft oficjalnie poinformował na swoim blogu, że do chwili obecnej, czyli w niecałe dwa miesiące od premiery, sprzedano ponad milion egzemplarzy najnowszych przygód Lary.

Twórcy dziękują graczom za wsparcie i dodają, że "rok 2015 był monumentalny dla Xboxa". Na swoim blogu firma chwali się, że ich wszystkie świąteczne exclusivy (poza TR10 są to także Halo 5: Guardians, Forza Motorsport 6 oraz Gears of War: Ultimate Edition) sprzedały się w liczbie miliona egzemplarzy.

Przypomnijmy, że w 2013 roku milion egzemplarzy Tomb Raidera sprzedano zaledwie w ciągu 48 godzin, ale należy pamiętać o tym, że w dniu premiery gra była dostępna na trzech platformach: PC, PS3 i Xbox 360. Całkowity wynik TR9 to 8,5 miliona sprzedanych kopii, co czyni tę część najlepiej sprzedającą się w historii serii. Z kolei na początku 2009 roku Tomb Raider Underworld (również na starcie tytuł multiplatformowy) uzyskał wynik półtora miliona sprzedanych egzemplarzy po około dwóch miesiącach od premiery.

 


3 stycznia 2016, by Krtomb
Tomb Raider 11 niekoniecznie większy, ale gęstszy
Wygląda na to, że pracownicy studia Crystal Dynamics po wydaniu ostatniej gry wcale nie spoczywają na laurach i powoli zastanawiają się nad kontynuacją przygód Lary w Tomb Raiderze 11. Do takich wniosków można dojść zagłębiając się w ostatni wywiad, jakiego udzielił Noah Hughes na łamach serwisu GameInformer.

"Nie jestem pewien czy porównywalna skala [obszaru gry] jest właściwą odpowiedzią na pytania odnośnie kolejnej części" - mówi Noah Hughes. "To, co zawsze staraliśmy się uzyskać, to odpowiednie wrażenie intensywności oraz unikatowych możliwości craftingu, więc w kwestii rozmiaru gry tym razem to wydawało się dobrym posunięciem. Idąc jednak naprzód, chcemy mieć pewność, iż przede wszystkim stworzymy lokacje, które mają istotne znaczenie, są odpowiednio zapełnione i bogate w eksploracji. Nie zależy nam na wielkości mapy dla samej jej wielkości."

Wygląda więc na to, że w następnej odsłonie rozmiar dostępnych map może niekoniecznie być tak rozległy jak miało to miejsce w Rise of the Tomb Raider, w Crystal Dynamics zaś będą skupiać się przede wszystkim na historii oraz zawartości gry. Z tekstu można wyczytać, że rozmiar map w ostatniej odsłonie serii był swego rodzaju eksperymentem związanym z możliwościami oferowanymi przez sprzęt następnej generacji, jakim są Xbox One oraz PlayStation 4.

Wywiad odpowiada także na pytanie dlaczego ze wszystkich postaci, które poznaliśmy w Tomb Raiderze z 2013 roku, w najnowszej przygodzie ostał się jedynie Jonah, pozostałe zaś kompletnie pominięto. Crystal Dynamics uznało, że nowi gracze mogą czuć się zniechęceni nawiązaniami do gry, w którą mogli nie grać, ta nowa zaś ma stanowić osobną historię i odrębny rozdział, w którym charakter Lary ulega dalszym przemianom.

Kolejną ciekawą informacją jest powód, dla którego nie zdecydowano się nawiązać do sceny z terapeutą, którą widzieliśmy w pierwszym zwiastunie Rise of the Tomb Raider. Wygląda na to, że autorom pomysłu bynajmniej nie chodziło o sugerowanie, iż Lara cierpi na zespół stresu pourazowego - powód był bardziej prozaiczny. Zależało im na zestawieniu wydarzeń, których młoda pani archeolog była świadkiem z zupełnie racjonalnym światem, do jakiego przyszło jej wrócić, a w którym nikt nie wierzy w jej opowieść. Ostatecznie Crystalsi postanowili nie umieszczać tej sceny w grze, a zamiast tego w końcowym produkcie możemy odsłuchać pliki dźwiękowe z sesji z terapeutą.

 


3 stycznia 2016, by Autumn
Laro, ale urosłaś...
Lara Croft to jedna z najpopularniejszych postaci gier komputerowych. Co można więc zrobić, żeby zachęcić graczy do zagrania w nieznaną produkcję? Oczywiście wrzucić tam kogoś przypominającego Larę.


Zombie Hunter: Apocalypse to darmowa gra na Androida i iOS, której głównym bohaterem jest emerytowany weteran mający za zadanie uratować świat przed apokalipsą zombie. Gdzie w tym wszystkim Lara zapytacie? Otóż nasza panna archeolog, a raczej jej "delikatnie" przerobiona wersja, pojawia się na grafice promującej grę. Czy był to celowy zabieg autorów, nie wiadomo, ale na pewno bardzo mocno przyciąga uwagę do produkcji.

To nie pierwsza gra, która nie ma nic wspólnego z Larą czy Tomb Raiderem, a stara się wykorzystać popularność pani archeolog. Warto przypomnieć chociażby grę Lava Kroft...

 


2 stycznia 2016, by Cez
Nie tylko Gorczyca - ona też jest polską Larą!
Karolina Gorczyca nie jest jedynym polskim głosem Lary Croft. Okazuje się, że w Rise of the Tomb Raider swojego głosu tej postaci użyczyła także Joanna Pach-Żbikowska (na zdj.), polska aktorka filmowa, radiowa i dubbingowa, która zagrała m.in. w serialach "Klan", "M jak miłość" czy "Na dobre i na złe". Najbardziej jest jednak znana z użyczania swojego głosu w setkach filmów, seriali i gier.


Spytacie jak to możliwe, że wcieliła się w Larę Croft, skoro ta rola należy do Karoliny Gorczycy? Tego tutaj nie zdradzamy, bo to mały spoiler. Jeśli jesteście bardzo ciekawi, to zajrzyjcie do świeżo zaktualizowanego działu o Rise of the Tomb Raider, gdzie w sekcji "Dubbing PL" znajdziecie odpowiedź. W tym samym miejscu czeka na Was nasza recenzja polskiego dubbingu. Czy wypadł lepiej czy gorzej od tego z gry Tomb Raider z 2013 roku? Zapraszamy do lektury.

W stale powiększającym się dziale o Rise of the Tomb Raider czekają także na Was opisy DLC, edycji kolekcjonerskiej, postaci, lokacji i trybów Wypraw oraz recenzje. A to dopiero początek!

 


2 stycznia 2016, by Cez
Nagrody wędrują do...! [KONKURS]
Znamy już trzech zwycięzców naszego konkursu z okazji trzynastych urodzin serwisu World of Tomb Raider! Jeśli jesteście ciekawi, jakie odpowiedzi w naszych 25 pytaniach były poprawne, zajrzyjcie na zaktualizowaną Stronę Konkursową.

Pierwsze miejsce zajął Mateusz Gądor, który jako jedyny odpowiedział poprawnie na wszystkie 25 pytań. Gratulujemy Mateuszowi doskonałej znajomości serii Tomb Raider oraz zasobów naszego serwisu, w którym można znaleźć odpowiedzi na niemal wszystkie pytania. Zwycięzca otrzyma od nas nagrodę w postaci pudełkowego, polskiego wydania Rise of the Tomb Raider na Xboxa One.


Sześć osób uzyskało wynik 24 punktów i spośród nich rozlosowaliśmy dwóch kolejnych zwycięzców. Drugie miejsce zajął Kamil Macowicz, który otrzyma pudełkowe, polskie wydanie RotTR na Xboxa 360, zaś trzecie miejsce zdobyła Beata Malinowska, dla której mamy cyfrowe, polskie wydanie RotTR Digital Deluxe (zawiera w sobie Season Pass) na Xboxa One. Całej trójce gratulujemy!

Pytania konkursowe na pierwszy rzut oka były trudne i podchwytliwe, ale większość z Was sobie z nimi poradziła. Było jednak kilka pytań, w których zdecydowana mniejszość odpowiedziała poprawnie. W pytaniu "Czego Lara nie znalazła w grach TR na konsolach z serii Gameboy?" połowa z Was błędnie odpowiedziała "Excalibura" (TR Legend wyszło także na Gameboya), podczas gdy prawidłową odpowiedź, czyli "Oka Ozyrysa" (z gry Apocalypse) wskazało jedynie 27% uczestników. W pytaniu "Lara przebywała w Nepalu w:" 63% z Was błędnie odpowiedziało "Tomb Raider Legend", zapominając o tym, że Lara przebywała w tym kraju także na końcu Tomb Raider Underworld.

I na koniec - jeśli myślicie, że to już koniec konkursów, to musimy Was wyprowadzić z błędu. Obiecywaliśmy zabawę nie tylko dla posiadaczy Xboxów, prawda? Zaglądajcie bardzo często na naszą stronę, bo znów będzie się działo!

 


1 stycznia 2016, by Cez
Gdzie jeden odchodzi, tam dwóch awansuje
Zmiany kadrowe w Crystal Dynamics i Square Enix - po ponad dziesięciu latach pracy Darrell Gallagher opuścił obie firmy związane z przygodami Lary.

Darrell Gallagher (na zdj. obok) pracował w studiu Crystal Dynamics od ponad 10 lat. W 2009 roku awansował na stanowisko dyrektora tego studia i szefował nim w momencie podejmowania kluczowych decyzji o restarcie marki oraz podczas premiery Tomb Raidera w 2013 roku. W minionym już roku opuścił Crystalsów, ale nie odszedł zbyt daleko, ponieważ został szefem rozwoju produkcji w firmie Square Enix, do której należy studio Crystal Dynamics. Darrell pracował w Square m.in. przy premierach gier Rise of the Tomb Raider, Lara Croft GO, Life is Strange czy też Just Cause 3. Nieoczekiwanie w grudniu zdecydował, że będzie pracował w Square Enix tylko do końca 2015 roku, i tak też się stało. W związku z decyzją Darrela życzymy mu sukcesów w dalszej karierze!


Skoro Gallagher już kilka miesięcy temu przeniósł się z Crystalsów do Square, to kto obecnie kieruje tym pierwszym studiem? Nowymi szefami zostali Scot Amos (na zdj. powyżej po lewej), pracujący u Crystalów od 5 lat, oraz Ron Rosenberg (na zdj. po prawej), wśród Crystalsów od lat 7. Obaj panowie pełnią funkcję równorzędnych dyrektorów - co prawda każdy z nich zajmuje się innymi zagadnieniami w firmie, ale najważniejsze decyzje podejmują wspólnie.